Přejít na obsah

Padá volnoběh


LIBOR321

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám problém s mojí felícií 1,3...Při volnoběhu se motor dostává až na 600RPM a někdy i chcípne v tu nejhorší chvíli a to i po vyčištění klapy. Nevím jestli to má spojitost ale bylo měněno čidlo teploty protože nejel ukazatel v kabině a po výměně pojistky u výstražných světel se pojistka zase odpálila a dnes jsem si všiml že se spínač světlometů zahřívá. Nevíte prosím kde je asi zrada? Předem děkuji za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš vadný servomotor v klapce sání. Je ho možné vyměnit nebo opravit obroušením komutátoru a výměnou uhlíků. Nejsnažší je vyměnit celou klapku za novou, použité většinou trpí stejnou závadou. Vždy po opravě nebo výměně proveď základní nastavení klapky.

Závada klapky se projevuje tak, že śervomotor nemá dostatečnou sílu, aby přetlačil pružinu, která klapku zavírá. Při uvolnění plynového pedádu je sepnut okruh servomotoru a ten udržuje klapku otevřenou na přesnou hodnotu odpovídající volnoběžným otáčkám motoru. Funkci lze sledovat při základním nastavení klapky, kdy řídící jednotka postupně otevře klapku ve 4 krocích přibližně na 1/3 maximálního otevření a tím si nastaví regulační rozsah. V tvém případě se klapka otevře většinou pouze minimálně, nebo se otevře ale neudrží polohu. Hledej na youtubu, podrobná jsou videa v ruštině.

 

Spínač světel je nutné vyměnit, bývá vypálený, už jsem to také řešil.

Editováno: , autor: Pivo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 5. 10. 2017 na 22:06, Pivo napsal:

Máš vadný servomotor v klapce sání. Je ho možné vyměnit nebo opravit obroušením komutátoru a výměnou uhlíků. Nejsnažší je vyměnit celou klapku za novou, použité většinou trpí stejnou závadou. Vždy po opravě nebo výměně proveď základní nastavení klapky.

Závada klapky se projevuje tak, že śervomotor nemá dostatečnou sílu, aby přetlačil pružinu, která klapku zavírá. Při uvolnění plynového pedádu je sepnut okruh servomotoru a ten udržuje klapku otevřenou na přesnou hodnotu odpovídající volnoběžným otáčkám motoru. Funkci lze sledovat při základním nastavení klapky, kdy řídící jednotka postupně otevře klapku ve 4 krocích přibližně na 1/3 maximálního otevření a tím si nastaví regulační rozsah. V tvém případě se klapka otevře většinou pouze minimálně, nebo se otevře ale neudrží polohu. Hledej na youtubu, podrobná jsou videa v ruštině.

 

Spínač světel je nutné vyměnit, bývá vypálený, už jsem to také řešil.

Zdravím, mám podobný problém s Felicií 1,3/50kW na LPG. Nechytá bez sešlápnutí plynového pedálu, po přidání chytí a pokud přepne na LPG tak běží i na volnoběh, ale na benzín VOLNOBĚH NEDRŽÍ, jen po sešlápnutí pedálu. Kdyby to byla klapka, tak se domnívám, že by to dělalo i na LPG? Prosím o radu a případně kolik může stát oprava. Díky všem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...