Přejít na obsah

Změna odporu (posilovače) řízení


Kuklal

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám problém (samozřejmě, jinak bych sem nepsal). Mám O1 1.9tdi 66kw 2001 najeto 270.000. Dnes ráno (8.5°c dle PP) jsem nastartoval a vyjížděl a šlo mi o dost lépe točit volantem, jako by posilovač změkl třeba na 50%, přirovnal bych to k řízení v Oct. 2 co máme v práci, tam je o poznání lehčí, řekl bych až moc. Nevíte někdo čím by to mohlo být a kde hledat příčinu? 

 

Možná to spolu souvisí a možná taky ne, ale cca před rokem v listopadu se mi při prvních mrazících stal úplný opak, to jsem zase nemohl volantem otočit skoro vůbec. Vozidlo parkuju na ulici.

 

Díky všem a pokud se to už někde řešilo, tak se omlouvám, ale nikde jsem nic podobného nenašel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Nazdar,

nejsem mechanik, ale výše zmíněný problém podle mě může mít asi jen 3 příčiny:

1. Menší mechanický odpor kladený koly - nebylo něco pod koly, co by přispělo k lehčímu otáčení např. bláto,listí , papírek od bombonů, tráva...?

2. Kolísání tlaku v systému - na čerpadle by měl být ventil, který by měl regulovat tlak v okruhu posilovače na stále stejnou hodnotu tím, že část čerpané kapaliny přepouští zpět před vstup čerpadla - pokud se ventil zasekává a dojde ke zvýšení tlaku, tak bývá zle, protože mimo zvýšení účinku posilovače jsou i více namáhána těsnění v převodovce řízení... .

3. Problém v převodovce řízení, kdy by se nějak pošpatnil řídící ventil resp. jeho torzní člen - viz. https://eluc.kr-olomoucky.cz/verejne/lekce/1491

 

Asi bych začal výměnou kapaliny v řízení (valná většina anomállií a poruch hydrauliky je způsobená špatnou kapalinou, nečistotami nebo korozí) a přeměřením tlaku za čerpadlem a pokud to nepomůže, tak výměnou čerpadla a propláchnutím systému.

 

Všechny výše zmíněné teorie jsou jen teorie, praxi s tím nemám žádnou - doufám, že se zde objeví i nějaký profík a celou oblast posilovačů řízení nám náležitě osvětlí. <_<