Přejít na obsah

Popraskaný klobouk


roomster1416V

Doporučené příspěvky

Zdravím, dnes jsem zjistil, že mám popraskaný lak kolem klobouku tlumiče vf motorovém prostoru, je to normální? Poslední 2, 3 roky mě něco mlátí na podvozku, poslechově jak kdyby byly špatné kosti, ale v autorizovaníém servisu nic nezjistili a vše ok mohlo by to souviset nebo je to normální jev? Vcelku jsem se lekl...

 

IMG_20171012_074307.jpg

IMG_20171012_074300.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pruziny jsou ok, to jsem si jistej, to bych videl pri meneni kol a horni ulozeni me napadlo taky, nejaka vule a mele se v tom. Zkusil jsem matkou otocit racnou a otočil se mi tlumic, respektive ta cast na ktere je manzeta - spodek tlumice samozrejme ne, ten je na pevno v rameni... Takze musim asi sundat kolo a horsi cast tlumice nejak chytnout abych mohl horni matku dotahnout zda neni trosku povolena.... Nebo nejaky tip, napad? No ja doufám ze je jen popraskany tmel ci tmel... Kdyby tam bylo v haji zelezo tak to je asi velky pruser ale to snad ne... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviděl, zpravidla upadne cca půlka prvního závitu - buď na tebe ten kousek vypadne, nebo se to pozná až po demontáži pružiny. Ten vršek tlumiče je uložen v axiálním ložisku - může být rozpadlé. To je v pořádku, že se tím dá hnout, v opačném případě by jsi nezatočil.

 

Může ale mlátit cokoliv jiného, třeba zavěšení motoru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, tak to potom může být pružina, ale to se mi nezdá. Já bych to opravdu viděl na to horní uložení - nevidím důvod proč by jinak měl lak či tlem popraskat... takže já ho asi zkusím dotahnout - sice nevím zatím jak, ale nějak to jít musí. zvednout auto, chytnout pístnici a dotáhnout :D A pokud se nevyřeší mlácení, tak zkusit vyměnít uložení... Nenapadé mě důvod proč by to mělo být kolem klobouku popraskaný krom toho mlácení :(

Editováno: , autor: roomster1416V
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, ja uz to asi chapu - to co ja vidim nad kloboukem, tak je pouze konec tlumice respektive pistnice a jeste nekde v tom klobouku je klasicke ulozeni tlumice viz 481411000.pngdil cislo 4 a ten je pravdepodobne v haji a dotyka se toho klobouku a proto me to popraskalo? A jak se k tomu dostanu? Mel jsem driv jine auto, kde jsem si menil sam komplet tlumic vc. ulozeni, ale tohle horni ulozeni melo tri uchyty primo v klobouku tzn. povolil jsem 3 matky v motorovem prostoru na klobouku a tim jsem v podstate oddelal tlumic z karoserie, ale tady vidim jen tu jednu matku na konci tlumice, tudiz jak se dostanu k tomu ulozeni? Takze ten popraskany lak, tmel neni zadny problem? Nemusim se bat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, tak mozna jsem ted trochu za hlupaka, patral jsem po netu zjistil jsem, ze se v roce 2009 u roomstera menil typ horniho ulozeni, respektive do roku 2009 je horni ulozeni tohoto typu 0032802413.jpg - coz jestli dobre chapu tak prave zde by byly 3 diry v klobouku na upevneni toho ulozeni? Je to tak? A od roku 2010 je horni ulozeni tohoto typu 37878_1.jpg- coz mam asi ja, protoze mam jen tu stredovou matku... Je to mozne? Nebo prave az ted jsem za hlupaka!? :D:D No nicmene jak se tohle meni a jak je to tam vubec pridelane? Vubec tomu ted nerozumim :) Dekuji

 

Mam 11/2009

Editováno: , autor: roomster1416V
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chces vyměnit horní uložení (4) a axiální ložisko (2). Tak jsou dvě možnosti. Buď vyndáš celý tlumič i s těhlicí nebo povolíš šroub a matici (10 a 11), úchyt těhlice roztáhneš a těhlici vyklepneš. Nahoře už jen odšroubuješ matici (5) a tlumič je venku. Pak musíš pomocí stahováku stánout pružinu a odšroubovat matici (20).

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, tak nakonec to neresim :)

Cvakani co jsem popisoval nebo myslel ze to tim je tak je uplne v haji silentblok na motoru, ten hlavni v motorovem prostoru... motor je jak na vode :D 

Ten popraskanej tmel mi kamos, mechanik rekl, ze to neni nic spatnyho, ze je to vcelku normalni... nejaky pnuti, neee tak tuha karoserie, ze se to proste u nekterych aut deje, ale problem to neni... takze jsem klidnej a tak nejak jsem si to myslel :) holt Skoda, zlaty BMW, ale jako pracovni auto pohoda... jako soukrome bych to nikdy nechtel :D Dekuji vsem za rady :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...