Přejít na obsah

Dorazy tlumičů a vliv na komfort


Greeg

Doporučené příspěvky

Ahoj, tak mě trápil můj Superb a jeho podvozek. Mám klasiku bez DCC, na 18 kolech to bylo fakt za trest. Tvrdý šíleně umlácený a takový fakt hodně nepřijemný. Nebyl tvrdý tak jako příjemně sportovně ale tak nějak fakt ošklivě . A hlavně od zadní nápravy to hodně mlátilo. Dal jsem 17 kola a trochu se to zlepšilo nicméně stále byla pohodlnější tátova 13 let stará fábie co má najeto 250 tis a také mín mlátila. 

 

Takže mi to nedalo a chci se podívat na tlumiče a pod prachovky. Mezi dorazem u předního kola a a tlumičem bylo asi snad 2 cm ( a to mám opravdu ten základní nesnížený podvozek) což mi přijde fakt málo a ještě se mi zdál ten doraz hodně tuhý. Tak si říkám že stejně jsem měl v plánu ty tlumiče měnit za nějaký jiný protože tohle bylo fakt peklo a doraz je asi za 150 korun tak jsem vzal kudlu a ufiknul ten poslední prstýnek na obou předních dorazech. Jdu to projet a znatelná změna k lepšímu tam byla. Tak vezmu hever zvednu to abych se podíval na zadní dorazy, sundám prachovku a koukám že tam je doraz velký asi 12 cm tuhy jak nevím co a ještě k tomu mezi posledním a předposledním prstýnkem tý gumopěny byl navlečený takový plastový tvrdy asi 2 cm vysoký kroužek. Tak si řikám wtf ?  co to je ?  vezmu kudlu a pilku, kroužek jsem upižlal a doraz zkrátil stejně o jeden prstýnek. Jdu to projet, mlácení od zadná napravy zmizelo. Znatelný posun k lepšímu. Tak jsem ještě uřiznul z každého dorazu asi centimetr a dnes jsem s tím najel cca 100km, Praha, okresky dálnice.... Auto daleko mín mlátí, je opravdu citelně pohodlnější, ani na zpomalováku nijak výrazná rána ( určitě lepší než před tím) a jízdní vlastnosti v zatáčkách se podlě mě vůbec nezměnili. Takže přemýšlím že zítra vezmu ještě kousek ale zase se už bojím aby to nemlátilo .... Jinak tedy jestli inženýři ze Škody řeší naladění podvozku kroužkama v dorazech tak to je tedy dost divný a je myslím jasný že to prostě fungovat dobře nemůže... co si o tom myslíte ? máte taky ten kroužek na zadním dorazu ? 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tohle jsem z toho extrahoval :D  samozřejmě z každé strany.  Dneska jsem zase něco najel a poznatky vesměs stejné. Auto je klidnější, mlátí méně ( ale pořád mi ten podvozek přijde hlučnější než by v téhle třídě mohl být ) a už to tak nekope, je cítít že to pružení funguje a konečně to tlumí. I když jsem vzal dneska fakt hodně propadlý kanál žádná ostrá rána se neozvala spíše mě překvapilo jak je ta rána na tu díru malá. Co mi fakt pořád trochu vadí je že když vezmu třeba ostrý výstupek i v pomalé rychlosti tak to jakoby s tou nápravou zatřese tak nevím jestli to může být tlumičema nebo čím... ale jinak jsem rád že mě to napadlo uříznout protože ten podvozek teprve ted začal nějak aspon trochu fungovat.... 

 

Pokud by se někomu s obyč podvozkem chtělo podívat pod prachovky tak by mě zajímalo kolik máte v předu vuli mezi dorazem a tlumičem resp. kolik je vidět tý tyče tlumiče. A jestli máte vzadu ten kroužek.  Já mám sedan 2.O TDI automat, chápu že je to vpředu fakt těžký ale tu vůli jsem tam měl max 2 cm...  vzadu je to o něco víc...

22532405_1758200920856748_1015638448_o.jpg

22555909_1758200917523415_900530339_o.jpg

Editováno: , autor: Greeg
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

nemám DCC, ale mám sportovní podvozek, taky se podívám

můj problém s podvozkem a komfortem (kola 18") mám jen na kvalitních rovných silnicích, kde jsou mikrovlnky na asfaltu, při rychlosti 70-90kmh s nima podvozek chytne nějaký souzvuk a celé auto se nepříjemně chvěje. Naopak při cestě po kostkách a blbé cestě je vše ok, podvozek není ani moc tvrdy např. ve srovnání s předchozím BMW bez sportovního podvozku.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, mam ted taky noveho superba, mam adaptivni podvozek a jezdim na comfort. Nicmene je to desny! Opravdu otres, jakakoli nerovnost - tak silne bouchani v zadni casti vozu- strasne neprijemny. Na servise mi vsak rekli, ze ten zvuk (duneni) je normalni a jedna se o provozni zvuky. Pry si mam zvyknout. Fakt skvely. Kazdej kdo si do toho sedne, rika co to sakra je za rany.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, frenkyyy napsal:

Již se zde řešilo bouchání zadní nápravy, taktéže jsem to měl a vyřešeno v servisu na záruku. Od té doby s autem max. spokojenost, maximální klid i na kostkách - konečně .)

Ahoj máš normální tlumiče?...jak vyřešili?diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No někde jsem tu psal že jsem vyměnil všechny tlumiče a uložení ( na své náklady) . Přední za stejné a zadní za ty nový 513 místo 511. Určitě se to znatelně zlepšilo a zmizelo to duté bouchání a takové klapavé bouchání ale stejně to mlatí víc než by mělo. Jel jsem ted v jiném superbu bez DCC a ten byl taky hlučný ale určitě ne tolik a to srovnávám tento který měl 80 tis.  a muj který má 50 a na tlumičích 5 tis... Jako nejsem náročný ale jízda v superbu je pro mě celkem nepříjemná pořád trnu abych na něco nenajel a tak. Potom v inetriéru všechno zapraská a zadrnčí... uff. Ještě přemýšlím že vyměním pružiny a to asi bude poslední šance kterou supovi dávám. Jestli se to nezlepší nebo jestli tam nepůjdou ty co mám vyhlídlé tak na jaře poletí do světa... a klidně si koupim obyč golfa nebo něco " normálního" co funguje....

 

Ono je to sice takové houpavé ale i na malých hrbolech to strašně kopne a bouchne. Prostě špatně vyladěný ale zase úpně extra tuhé mi ty tlumiče nepřijdou když jsem je měl v ruce. Nevím tedy jestli na to může mít vliv utažení nějakého stabilizátoru nebo co. Ta náprava je celkem složitá a zas tak tomu nerozumím...

 

Jinak mám v úmyslu tam dát pružiny z Octy 3 scout. Zatím mám zjištené že by tam měly jít namontovat, misky i uložení jsou stejné a číslo vlastně taky ( až na poslední 2 písmena která určují delku a tuhost) ale ještě to chci proměřit a pořádně se na nějakém scoutu na ty péra podívat.  Váhově je to skoro stejné - octa ve 4x4 combi je cca asi o 50 kilo lehčí než muj sup. A když jsem jel ve scoutu tak to bylo nesrovnatelně pohodlnější a kultivovanější. Otázka je jak jsou tam vyladěný k tomu tlumiče to je prostě risk. Jsem domluvený s klukama ze servisu že to objednají podíváme se pak i fyzicky jak to vypadá a rozhodneme se jestli to tam vrazit nebo ne ...

Editováno: , autor: Greeg
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jdu zítra na servis, mám nahlášený, aby zkontrolovali zadní část podvozku z důvodu nehoráznýho bouchání. Jsem zvědavej jak to dopadne. Mám za to, že auto za milion nemůže každý malinkatý hrbolek na silnici přejet s takovým duněním, nebavím se o dírách. 

Editováno: , autor: cookie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, cookie napsal:

Já jdu zítra na servis, mám nahlášený, aby zkontrolovali zadní část podvozku z důvodu nehoráznýho bouchání. Jsem zvědavej jak to dopadne. Mám za to, že auto za milion nemůže každý malinkatý hrbolek na silnici přejet s takovým duněním, nebavím se o dírách. 

Tak to by mě zajímalo co Ti na to řeknou. Snad budeš mít štěstí na servis.  Ale pokud to máš bez DCC tak jakýkoliv mlácení bouchání chrastění a vrzání je naprosto v pořádku podle našeho autorizáku :D jinam už snad ani nemám sílu jezdit a hádat se. To že je to evidentně zmetek alespoň  ten můj kus je jasný. Ale dávám ještě šanci v soukromén servisu kde nejsou tak arogantní a snaží se pomoct a ne se Tě zbavit co nejdříve... 

Jinak s DCC ti vymění hydrolůžka a tím by se to mělo vyřešit.Ale hydrolůžka spíše klapají než vyloženě bouchají... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 33 minutami, Greeg napsal:

Tak to by mě zajímalo co Ti na to řeknou. Snad budeš mít štěstí na servis.  Ale pokud to máš bez DCC tak jakýkoliv mlácení bouchání chrastění a vrzání je naprosto v pořádku podle našeho autorizáku :D jinam už snad ani nemám sílu jezdit a hádat se. To že je to evidentně zmetek alespoň  ten můj kus je jasný. Ale dávám ještě šanci v soukromén servisu kde nejsou tak arogantní a snaží se pomoct a ne se Tě zbavit co nejdříve... 

Jinak s DCC ti vymění hydrolůžka a tím by se to mělo vyřešit.Ale hydrolůžka spíše klapají než vyloženě bouchají... 

Ahoj, mam DCC, taky jsem zvedavej, ale, jak jsem psal vyse, uz mi bylo receno, ze se jedna o provozni zvuk neboli zvuk, ktery je schvaleny primo skodovkou, ale tomu neverim! Kazdopadne o zpravu se podelim! Jinak neni to klapani nebo respektive ja bych to nepopsal jako klapani, jedna se vylozene o DUNENI, ale opravdu DUNENI az bouchani(velice neprijemne), pokud prejedu malinkaty hrbolecek je to bouchnuti jakobych vletel do diry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Greeg napsal:

Tak to by mě zajímalo co Ti na to řeknou. Snad budeš mít štěstí na servis.  Ale pokud to máš bez DCC tak jakýkoliv mlácení bouchání chrastění a vrzání je naprosto v pořádku podle našeho autorizáku :D jinam už snad ani nemám sílu jezdit a hádat se. To že je to evidentně zmetek alespoň  ten můj kus je jasný. Ale dávám ještě šanci v soukromén servisu kde nejsou tak arogantní a snaží se pomoct a ne se Tě zbavit co nejdříve... 

Jinak s DCC ti vymění hydrolůžka a tím by se to mělo vyřešit.Ale hydrolůžka spíše klapají než vyloženě bouchají... 

Přesně, podle mého servisu je auto OK, nic nenašli. Dnes jsem se domlouval se Šmuclerama, kouknou se na to, pojedu tam někdy příští týden.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cookie- dunění bych tipoval na tlumiče ale u DCC je to celkem řacha pokud by to neuznali na záruku ( tuším okolo 18 tisíc výměna zadního páru) .

 

No každopádně když přijdete na cokoliv co by tam mohlo být na tý nápravě špatnýho tak budu rád za info.  Nicméně mi přijde divný že stejně špátná je u mě přední i zadní náprava a vzhledem k tomu že mají jinou konstrukci tak si myslím že to nebude nějakým lůžkem nebo stabilizátorem . Podlě mě jediný co to může dělat po výměně tlumiču a uložení jsou ty pružiny...   

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Greeg napsal:

cookie- dunění bych tipoval na tlumiče ale u DCC je to celkem řacha pokud by to neuznali na záruku ( tuším okolo 18 tisíc výměna zadního páru) .

 

No každopádně když přijdete na cokoliv co by tam mohlo být na tý nápravě špatnýho tak budu rád za info.  Nicméně mi přijde divný že stejně špátná je u mě přední i zadní náprava a vzhledem k tomu že mají jinou konstrukci tak si myslím že to nebude nějakým lůžkem nebo stabilizátorem . Podlě mě jediný co to může dělat po výměně tlumiču a uložení jsou ty pružiny...   

 

 

Auto jsem nechal na dva dny v servise (uz jen toto me pekne obtezuje) Jinak takto: to duneni v superbu porovnavam se skodovackyma autama: octavii 3 1.4tsi - podvozek mnohokrat lepe filtruje nerovnosti, fabia 3 1.2tsi - podvozek mnohokrat lepe filtruje nerovnosti (superb je nebo ma byt vlajkova lod). Naprikad jsem vezl kamarada (v autech se vyzna jenom prece vic) rikal, ze to je opravdu otresny na tento typ auta, vezl jsem i jeho mamku na zadnim sedadle, taky byla velice neprijemne prekvapena z toho co slysi (potreboval jsme vedet, ze to neprehanim a nejsem nejakej cita). Strasne to kazi dojem. Z jizdy nemam vubec radost a prehlusuji to hudbou. Nicmene, pokud neuznaji reklamaci, tak tam hodim druhou a budu se chtit projet v predvadecce u vice prodejcu a porovnat, pokud neuslysim to co ve svem aute, dam treti a ctvrtou a patou, s takovym podvozkem bohuzel odmitam jezdit, protoze v aute chci mit klid (dlouhe najezdy) a NEJAKOU miru komfortu, snad mi rozumite.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 1. 2018 na 22:13, simmir napsal:

Ahoj máš normální tlumiče?...jak vyřešili?diky

nemám, mám DCC, vždy když jsem najel na kostky, nebo se to jen shouplo, stále tam něco bouchalo, jinak mám pocit měnili ty hydrolůžka(nejsem si jistej ale), ale popravdě to pak neklapalo, ale plnohodnotně bouchalo. Já servis Vista Car Kyjov, malá projížďka s technikem a hned mne objednal na servis. Od té doby klid aj s plným zatížením.

Editováno: , autor: frenkyyy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jste říkali, tak se i stalo, nepochodil jsem :D........Prý se na mě podle VIN čísla nevztahuje výměna nějakých komponentů. Servisák mi ukazoval i plánek, co vytvořila škodovka pro odstranění bouchání, ale já mám prý podvozek naprosto v pořádku. A dále pak, že se při zkušební jízdě žádná závada neobjevila. Takže výsledkem je, že duním a bouchám dál.

Průser je, že se nemám jak moc urvat z práce, abych si chodil zkoušet ostatní superby po salonech, takže nevím jak dál, ale spokojenej vůbec nejsem! Mám natočit video nebo nějak prokázat to, co tvrdím.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

hmm to je klasika :(

Když jsem jim řekl že to prostě chci řešit a trvám na reklamaci tak prý když oni žádnou vadu nepotvrdí tak zavolají do ŠA ty přijedou, napojí to na nějaké senzory a otestují. Nicméně mi řekli že at počítám s měsícem bez auta a že mi to stejně neuznají .. tak wtf to asi nejde že jo :D  

 

cookie- nevím tedy co bych v tvém případě dělal, jestli máš DCC tak tlumiče jsou za 40 a myslím že i po výměně nebudeš úplně spokojený. U mě se tím odstranilo jenom fakt to nejhorší ale pořád je to otřesný.  Co tam máš za péra ?  resp. jaký máš přesně typ karoserie motoru a převodovky ? Já tam mám ve předu zelenou a bílou tečku ( je to vidět hned když koukneš do podběhu u předního kola) . Jel jsem v superbu co měl tuším modrou a hnědou a ten měl podvozek mnohem lepší...  resp. jsme to zkoušeli s přítelem mé tety co v něm jezdí a oba jsme při porovnání usoudili že ten můj superb víc bouchá a víc se houpe ... což tedy jak jsem psal nedává smysl když tam mám nové tlumiče a on má na nich asi 80 nebo 90 tis

 

jinak ted řeším jestli ještě risknout ty pružiny a nebo jít rovnou do jinýho auta, ale aby mě každá jízda vyloženě s.ala a kazila mi náladu to fakt nemám za potřebí :D 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zitra na to mrknu, na ty tecky. Ja nehodlam rvat 40 tis do auta za milion s 27 tis najezdem. Jinak jak jsem psal vyse, poravnaval jsem to se skodovkama nizsi kategorie a ty podvozky jsou zlaty oproti tomuto.

 

Greegu - Nejste nekde pobliz Brna? Rad bych potkal nekoho se superbem s kym bych to mohl zhodnotit a porovnat, protoze pak by se mi snaz hledala strategie na dalsi peripetie, ktere me ted nejspis budou cekat, v pripade, ze auto nevymenim. 

 

Jinak jak rikate, kazda jizda je za trest a kdyz nekoho vezu, snazim se jet tak, aby si nerikal co to mam za smejda. Na mody sport nebo normal vubec nejezdim, jinak bych se zblaznil. Mam jen comfort, protoze si naivne myslim, ze to trochu pomaha. Zitra nebo v sobotu natocim zvukovej zaznam a pojedu znova do servisu. 

Hezky vecer.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cookie- no jasně to bych taky nerval navíc s nejistým výsledkem... 

 

taky bych to rád s někým naživo zkonzultoval a třeba vyzkoušel ale jsem z Prahy :(  No mně je teda sice jenom 28 ale už jsem taky ledas co a ledas čím projezdil a nikdy jsem se s ničím takovým nesetkal. Horší podvozkem byl snad jenom jeden 20 let starej renault a jedno mondeo který mělo asi 450 tisíc tak mlátilo víc ale zase bylo pohodlnější a nekejvalo se :D Tak prosím koukni na ty tečky třeba tam máš ty samý co já a mohlo by to být tím...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

greeg- v úterý jdu na hydrolužka tlumičů. V servisu jsem sdělil,že zvuky od zadní nápravy nejsou OK,za 2 hod.mi volali,že mám auto přistavit dle domluvy. Absolutně bez problémů. SIII 12/2015.

Editováno: , autor: kapitan9
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...