Přejít na obsah

Motorový olej pro TSI IV. generace


Aaronek

Doporučené příspěvky

před 26 minutami, pitrs78 napsal:

to by mě zajímalo, kolik těch sudů budou v AS ve skutečnosti mít. Nedělal bych si iluze, ale aby vyhověli všem motorům, to aby pomalu přistavěli sklady na oleje.

 

olej 0W-20 bych do motoru nenalil, i kdyby tam byl od výroby

 

5W30 507.00 pro 95 % aut co tam přijede a zbytku nalejou z flašky v regalu, protože tu 5W30/0W30 s 507.00 můžeš aktuálně lít snad úplně do všeho co škodovka běžně prodává. Možná druhý sud 502/504 pro benzín ? Těžko říct. 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Automobilky začínájí díky obrovskému tlaku na spotřebu paliva přecházet na stále řidčí oleje, začalo se přechodem na 0W-20 a mělo by se postupem času přejít až na 0W-8, což bude mít za následek velkou odparnost oleje.  U nových automobilů se počítá s doléváním 0,5L oleje na 1000 km, navíc pokud nalijete do motoru jinou viskozitu oleje a jinou specifikaci, než požaduje výrobce s autem se již nerozjedete, díky nově zabudovaným čidlům, které budou snímat olej, který jste použili. Co se týká kvality oleje,  olejáři mají obrovské problémy v těchto viskozitách vyrobit olej, aby vydržel dnešní lhůtu výměny  stanovenou na 15.000 km. Síla olejového filmu je u těchto olejů tak nízká, že se olej začíná brzy rozpadat. Odhaduje se,  že olej vydrží  maximálně 3000 - 4000 kilometrů. 

 

 

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmmm... tak teď tedy nevím... jsem na lopatkách... Co je tam opravdu z výroby asi nezjistím a míchat 504.00 s 508.00 nechci

a jak tu čtu, tak ani nemůžu....

Tak co když po záběhu motoru (2000 až 3000 km) vyměním olej za VW 502.00, to samé zopakuji v 15 000 km a při

prvním servise přejdu na pevný interval a zůstanou tak už s tou 502.00 ???

 

Zní to rozumně ??? 

Nebo mám prostě slepě věřit a měnit co 10 000 km tu 508.00 ???

 

P.S.

Myslím, že i kdybych tam měl nakrásno z výroby tu 504.00, tak čas a ekoterorizmus autorizáky dotlačí cpát mi do motoru tu 508.00

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli jezdíš autem na záruku tak bych si s tím hlavu vůbec nelámal, navíc s 0W20 ušetříš za phm... Proč řešíš olej když jezdíš do autorizáku na garančky a máš nové auto jen po dobu záruky ? Nevídím v tom smysl jen ztrácíš čas, tohle budou řešit lidi co kupují ojetiny, jasně se tím ukazuje politika, kterou většina automobilek tlačí už dlouhou dobu... tj. auto na 5 let nebo 200K km a to ten motor podle mě s 0W20 i LL intervalem prostě dá, ono při platech na západ od nás (průměrná mzda mezi 80 a 120 tisíci v závislosti na oblasti) myšlenka každých 5 let nové auto které se dá pořídit v některých zemích za dva platy, není absolutně problém. To že je to v době kdy evropa tlačí zelenou politiku extrémní pokrytectví je věc druhá, ale když jim to green EU  toleruje tak je to jejich věc, mě to jen utvrzuje v tom že se nejedná o nic jiného než zelený business a nikdo tu ve skutečnosti ekologii absolutně neřeší. V zelenou politiku začnu věřit až někdo zakáže dovoz spotřebního zboží do EU s neadekvátně krátkou životností a výrobou takových produktů v EU. Může si každý tvrdit kdo co chce, ale auto by prostě mělo vydržet aspoň 20 let, je ekologičtějšího ho udržovat než sešrotovat a vytvořit nové, dřív se běžně kupovalo auto na polovinu života a vydržela, s moderní metalurgií musí vydržet i moderní auta když bude vůle. Právě na automobilovém průmyslu je krásně vidět jak jednotlivé státy to myslí s ekologií vážně a bohužel to zatím myslí vážně jen výrobci toyoty a mazdy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi to přeci jen nedalo a trochu oleje jsem si z mého motoru odsál...

Nejsem chemik, ani znalec v oboru motorových olejů a proto mi případně odpusťte můj laický popis a úvahu...

 

K mému zjištění se již hned na první pohled nejedná o olej specifikace VW 502.00 nebo 504.00, jež mám doma

k dispozici a jež je nám všem velmi dobře znám...

 

Jedná se o zelenou tekutinu, jež je mnohem více řidká, než jakýkoliv běžný olej, jež jsem dosud u koncernu viděl.

Viskozita o dost nižší, než běžné oleje koncernu, patrná již promnutím v prstech... vůně shodná, jako běžný syntetický olej.

První co mě napadlo, bylo ku..a, co to je za vodičku :-( ... to asi nejlépe vystihuje popis této kapaliny.

 

Z výše uvedeného tak usuzuji, že se skutečně bezpochyby jedná o olej typu VW 508.00. 

Mé 2.0 TSI (motor DLBA) bylo vyrobené 25.9.2017 a již z výroby tak má použitý olej specifikace VW 508.00.

 

A.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Pokud vás zajímá, jak se takovej olej (třeba ty 0w20 LL) testuje než ho začnou prodávat, mrkněte na tohle video (v ENG): https://www.youtube.com/watch?v=l-zDt9FGJi8

Ve zkratce - nejdřív se nějak navrhne složení toho oleje (základovej olej, zvyšovače viskozity, detergenty, disperzanty... a jejich poměr), pak se to smíchá, a testuje na několika strojích vysoká zátěž (i teplotní), oxidační stabilita, změny viskozity, tvorba úsad na kovu a další věci.

Pokud neprojde, navrhne se jiný složení; pokud ano, jde se na nějaký další dva tři testy (testy ve smyslu ne půl hodiny, ale desítky a stovky hodin zátěže) na strojích.

Jeden z těch testů spočívá třeba v odpaření toho oleje nějakým generátorem plazmy s tím, že to celý sleduje obrovskej detektor částic, kterej je  podle vlnové délky emitovaných fotonů detekuje, jaký prvky (z periodické tabulky) v tom oleji jsou a jak moc. Podle toho poznají, jaká část motoru se odírá nejvíc / nadlimitně.

Pak se to testuje na reálných motorech, zrovna tady použili 4 různý auta s turbem, najeli s každým (jestli jsem to správně pochopil, tak na válcové brzdě) 190tkm s 6 výměnama po 32tkm (20 tisíc mil) - v kombinaci simulací městskýho provozu, dálnice, stoupání do kopce a tahání vleku.

Následně kompletní rozborka motoru všech aut, a technik slepě (neví co zrovna hodnotí) zhodnotí opotřebení jednotlivých částí motoru.

No a poslední test bylo jedno auto, který na ty LL intervaly nechali najezdit 800tkm - sice jim odešla převodovka, ale motor taky v pohodě :D Tady by mě zajímalo jak to dělali, protože jen čistě matematicky to při rychlosti 100km/h znamená 333 dnů nepřetržitýho provozu, což je skoro rok.

 

Mají to docela promakaný, ale trošku se obávám, že tyhle testy pokrývají jen v podstatě ideální provozní podmínky toho motoru - vysokou, ustálenou rychlostí, minimum změn otáček, minimum studených startů, absence kodrcání v kolonách, provozu na volnoběh a nekvalitního paliva...

Zatímco lidi s tím budou jezdit po městě, drtit to za studena a stejně ten interval přejíždět, fakt mě zajímá jak tyhle motory budou vypadat po 150-200tkm na tyhle oleje... o tom že snad mají palivovej filtr integrovanej v čerpadle (WTF??) ani nemluvím. No, bude to sranda až budu chtít upgradovat na novější model :D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...