Přejít na obsah

Traffic Jam Assist


sunosuno

Doporučené příspěvky

Áno, aj mňa to znepokojuje, keď si predstavím čo všetko mi môže auto spôsobiť. Auto je týždeň v servise, zatiaľ som kontaktoval importéra (oddelenie servisu) a taktiež servis, kde mi auto opravujú - nikto sa zatiaľ nevyjadril. Samozrejme chcem reklamovať systém ACC aj Front Assist - je to všetko software no aj tieto veci sa musia dať reklamovať. Buď tu zlyhal radar alebo software ktorý dané systémy riadi. (po krátkom googlení sa dá zistiť, že radar menili už viacerým majiteľom)

 

V servise som žiadal, aby mi vytlačili potvrdenie, v akej polohe bol plynový pedál v čase nárazu, povedali mi že také informácie nevedia zistiť. Pán z importu mi do telefónu povedal že taká situácia nemohla nastať, pretože to riadia kamery a tie museli vidieť že je predo mnou auto (tvrdeniu že ACC riadia kamery ja osobne neverím). Aj v sevise aj v predajni, kde som auto kúpil mi povedali že o čiernych skrinkách nevedia.

 

Aurgumentovať je ťažké, keď všekty karty má v rukách výrobca -  má prístup k všetkým záznamom z diagnostiky. Neviem však ako sa dá vysvetliť to, že aj keby auto nepridalo samé (ale akože plyn som stlačil ja v strede kolóny na podlahu) tak prečo nefungoval ani Front assist. Jednoducho tam veci ktoré mali fungovať nefungovali. Prečo keď predo mnou stojace auto zmizlo z ničoho nič z radaru, tak auto pridalo plný plyn? Systém by mal vedieť, že v reálnom svete nemôže niečo v stotine sekundy zmiznúť a mal by to vyhodnotiť ako chybu a nepridať plný plyn. Napríklad taký renault vypína adaptívny tempomat pri 40 alebo 60 km/h, už viem prečo.... Ešte pri tejto rýchlosti máte dosť času reagovať ak auto mylne pridá plný plyn.

 

Ja som len chcel upozorniť na svoju skúsenosť s ACC, aby to ľudia používali opatrne. Preto som to písal na toto fórum, kde asi chodia majitelia Škodoviek. Nejde mi o odškodné, potrebujem ale vedieť, čo sa stalo, čo a prečo zlyhalo. Mám malé dieťa, a nemôžem si dovoliť aby sa auto takto správalo. Tak isto mi môže hocikedy zabrzdiť na dialnici, vrazí do mňa kamión a povedia mi, že ja som zodpovedný za riadenie auta, tak potom načo tam ten tempomat je? Zlyhajú brzdy, narazím do niekoho a nebudem to môcť reklamovať pretože ja som zodpovedný za riadenie? Od užívateľov sa dočítam že tie systémy nie sú dokonalé, no mala by o tom infomovať aj výrobca, že napríklad ACC je spoľahlivé na 98%, v 1 % Vám nepomôže a v 1 % Vás môže zraniť - ak by som mal tekéto info, nekupoval a nepoužival by som daný systém.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi bych k tomu dodal ... ridic je stale zodpovedny za rizeni, i kdyz ma acc. 

 

Cili tvou povinnosti je mit nohu tak, aby jsi mohl bcas zabrzdit a tim zastavit. Nenmit nohu hozenou kdo vi kde.

 

Jinak, front assist nezabral z jednoho prosteho zpusobu. Radar pro acc a front assist je ten samy. Cili pokud acc nevidel auto pred tebou, nevidel ho ani front assist.

 

tohle nebude reklamovatelna zavada. Acc neni “automomni rizeni”.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všem těmto systémům hodně věřím, ale přesto jsem vždy připraven na reakci, kterou bude vyžadovat současná situace(tj. při dojížděním vozidla jsem připraven sám ho vždy zabrzdit).

 

V jaké pozici byl pedál to nikdo nezjistí. Jak mi říkal jeden řidič z povolání, očekávej neočekávané a stejně budeš vždycky překvapený co se může stát(třeba se můžou otevřít dveře za řidičem z vozidla jedoucího v pruhu vedle tebe a přímo pod koly Ti skočí dítě, proto jsi tam Ty a musíš brát auto jen jako pomocníka, ale ne toho kdo má řešit vzniklý problém).

 

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 3. 11. 2018 na 21:45, ferda25 napsal:

Všem těmto systémům hodně věřím, ale přesto jsem vždy připraven na reakci, kterou bude vyžadovat současná situace(tj. při dojížděním vozidla jsem připraven sám ho vždy zabrzdit).

 

V jaké pozici byl pedál to nikdo nezjistí. Jak mi říkal jeden řidič z povolání, očekávej neočekávané a stejně budeš vždycky překvapený co se může stát(třeba se můžou otevřít dveře za řidičem z vozidla jedoucího v pruhu vedle tebe a přímo pod koly Ti skočí dítě, proto jsi tam Ty a musíš brát auto jen jako pomocníka, ale ne toho kdo má řešit vzniklý problém).

 

 

Aj ja som bol stále pripravený stlačiť daný pedál, hlavne pri brzdení som mal nohu položenú pri brzde vždy. No auto mi už takmer stálo (alebo už aj stálo), vtedy to auto pridalo. Tak isto využívam v kolónach autohold brzdu (funkcia pri ktorej nemusíte stáť stále na brzde keď stojí auto), a tiež by bolo zvláštne ak by som použil autohold a pritom držal pre istotu nohu na brzde. Nakoniec z toho vyplýva, že asistenti nám generujú viac stresu ako by v aute neboli, keď človek musí byť stále pripravený, ešte aj keď auto stojí.

Editováno: , autor: jozefKODIAQ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem vážne ako je to s tou kamerou, pretože auto, do ktorého som narazil malo farbu podobnú vozovke (čierne auto a mokrá (čierna) vozovka - v ten deň veľmi mierne kropilo). Taktiež prípad, ktorý som čítal na anglickom fóre mal podobnosť aj v tom, že auto malo farbu podobnú ceste. Ak to takto funguje tak je to problém, že autá s farbou podbnou vozovke môžu byť pre systémy neviditeľné. V každom prípade radar mi mal detekovať dané predmety. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, Aleš_BX napsal:

...něco na tom nejspíš bude, protože kamera zapíná start stop při stojce na křižovatce, pokud se vpřed jedouci auto rozjede, o tom se tu už psalo.... nemohu sám posoudit, s/s mám deaktivovaný trvale...

před 15 hodinami, Aleš_BX napsal:

 

viz zde na fóru, i u auto bez ACC se nastartuje když motor vynul s/s, pokud má auto kameru a pokud se auto před ním rozjede...

před 15 hodinami, Tragedie_v_JZD napsal:

Zajimave, to je dobre vedet :) diky

 

Ano, je to tak, psal jsem o tom já. S/S nemám trvale deaktivovaný, a pokud je aktivovaný, tak na křižovatkách mé auto perfektně rozezná, pokud se auto přede mnou začne rozjíždět. V tom případě okamžitě startuje, ještě před tím, než si toho všimnu, ačkoliv obvykle vidím, že se rozjíždějí i auta vpředu. To je ale jen většinou v Česku, kde každý začne kvedlat, až když se rozjíždí auto před ním, a ne když se pohne naráz celá kolona, jako většinou v zahraničí. Kdysi nás toto učili i v autoškole, dnes se asi řidičáky jen prodávají :-(

 

Z toho jak to je fukční, jdou tyto data pro S/S ze stereokamery. Z radaru to jde určitě pro ACC, ten i auto (O2FL, která nemá el. park. brzdu) zastavené do cca 2 s (než se rozsvítí "Brzděte!") zase rozjede...

 

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 31 minutami, ferda25 napsal:

Ty tvrdíš, že auto přidalo plný plyn, tj. zajímalo by mě zda by šlo dohledat kdo všechno posílal data do auta.

To je Jirko docela odvážné tvrzení, že by auto zaměstnané příjmem nějakých dat z venku (s velmi nízkou prioritou Skoda Connect) se nějak nechalo takto "vykolejit" z procesů probíhajících na úplně jiném levelu důležitosti ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, Tragedie_v_JZD napsal:

Na zaklade ceho usuzujes, ze to jde z kamery, a ne z radaru?

rozliseni kamery je dost msle, a drobnou zmenu obrazu pred sebou imho nemuze tak dobre identifikovat


Vůbec si nemyslím, že by "rozlišení" multifunkční stereokamery bylo nějak mdlé, pro rozeznávání takových dějů jsou důležité jiné její vlastnosti, resp. následná postprocessing snímaného obrazu.  Kdyby nebyla schopná slušné identifikace, velmi těžko by se zhostila funkcí pro Lane Assist (přes 200 kmh u mé motorizace), a velmi spolehlivé čtení dopravních značek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, ferda25 napsal:

Pokud můžeš poslat zprávu do sběrnice CAN přes nějaké zařízení lze si s autem dělat co tě napadne posílání vhodných CAN zpráv.

Mluvíme tady o možném "hacknutí" auta, resp. o nějakém druhu kyberútoku? Že by se mezi hackery rozšířila záliba v tom nabourávat se do aut a způsobovat dopravní kolize?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, omicron napsal:


Vůbec si nemyslím, že by "rozlišení" multifunkční stereokamery bylo nějak mdlé, pro rozeznávání takových dějů jsou důležité jiné její vlastnosti, resp. následná postprocessing snímaného obrazu.  Kdyby nebyla schopná slušné identifikace, velmi těžko by se zhostila funkcí pro Lane Assist (přes 200 kmh u mé motorizace), a velmi spolehlivé čtení dopravních značek.

 

Nekdo to tu i na foru dokonce i psal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, omicron napsal:

To je Jirko docela odvážné tvrzení, že by auto zaměstnané příjmem nějakých dat z venku (s velmi nízkou prioritou Skoda Connect) se nějak nechalo takto "vykolejit" z procesů probíhajících na úplně jiném levelu důležitosti ?

 

Ja bych z toho nedelal takovou kovbojku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...