Přejít na obsah

Spotřeba paliva 1.0TSI


Lupen_cz

Doporučené příspěvky

Já se už na dlouhodobou 4,6 po těch cca 12 tisících kilometrů dostal. Ale jako je to skoro mimo dálnici a na té se většinou neženu, protože jedu jen kousek. Občas mě někdo určitě nemá rád, když se mezi dvěma obcemi vzdálenými do dvou kilometrů rozjedu sotva na pětku, tedy třeba na 70-75 tacho. A na kratších úsecích mezi obcemi třeba jen na čtyřku.

Start-stop vypínám a jen občas zapnu cíleně.

A rozjíždím se často z dvojky rovnou na čtyřku nebo z trojky na pětku.

Editováno: , autor: Mvek
už jsem většinu napsal dřív:-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

osobne mi to z me strany prijde jednodussi nez skakat stupen po stupni.:)

pri prudsim rozjezdu vytocim napr. pri 3 na cca 80 a pak klidne hodim 5 (tj. neco jako 3000->2000otacek motoru). nez co cca 2az5 sek. skatat 3, 4,5. Nekdy to vytahnu treba az k 90 a pak dam rovnou 6.

stejne tak podrazuji dolu z 6 na 4/3 treba pred kruhacem apod. podle toho aby to neskublo pri pusteni spojky. Napr konec rudne odbocka do radvanic. nejprve pustim plyn, necham klesnout otacky a pak pred zatackou tam dam 4.

jinymi slovy, radim tak aby motor po pusteni spojky nekopal a pri akceleraci to bylo nad 2. jinak udrzovaci lechtani plynu neco mezi 1500-2000. vysledek je dlouhodoba po 20000 nekde kolem 5.7

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Občas" a spokojenost někoho za mnou jsem myslel s nadsázkou. Protože obvykle nikoho nebrzdím. Nejvíc si troufám, když za mnou nikdo není, nebo je to přehledný úsek bez čáry, vhodný k předjíždění, takže si ten jeden, co spěchá, může předjet. A samozřejmě na dálnici, když není moc hustý provoz. Když už tedy někoho zpomaluji, tak zpravidla je to buď spěchal, co na víceproudé kličkuje a kašle nejen na rychlost, ale i na čáry atd. Takže ten si mě předjede v pohodě. Nebo někdo, kdo ušetří pár sekund a pak ho v obci s omezovačem rychlosti na 54 dojedu:-). Případně začne brzdit on mě, protože buď omezovač nemá, nebo neví, o kolik mu to nadsazuje atd.

 

Opotřebení nemůžu fundovaně posoudit, jen též z konzultace s otcem, který má naježděno i na udržováno dost. Ale při mém nájezdu do 10 tisíc ročně pochybuju, že nějaký problém poznám i kdybych se mýlil. Každopádně co je špatného na tom řadit z trojky při já nevím třech tisících na pětku (u 1.0 pětikvaltu)? Zvuk zní dobře, zapadne to dobře, možná i proto, že jsem naučený rychle spojku na moment pustit, zatímco jsem na neutrálu v průběhu řazení nahoru. Dolů taky často přeskakuji z pětky na trojku při vjezdu do obce, ale to mívám pod patnáct set otáček, nebo tam dám meziplyn, který jsem na Felicii používal pořád, na Fabii to má smysl jen občas. 
Bavíme se samozřejmě o zahřátém motoru a nebavíme se o pedálu na podlahu. Nevím, jestli turbo při mém rozjezdu spíná, do sedaček to pasažéry nezatlačí, ale je to svižný rozjezd, zatím se ukazuje jako úspornější než pomalu přidávat a řadit navíc. Z dvojky na čtyřku to dělám jen možná jednou za pár set km, aby se motor víc proběhl na chvíli, když dálnice mám málo a německé už vůbec ne.

 

 

A otravná jízda? Ale vůbec ne. Naopak. Méně stresu, méně nervů a více opatrnosti, protože mi méně hrozí, že špatně odhadnu venkovskou zatáčku a bude to na hraně. Tedy nevím, co je to na hraně u trojkové Fabie, protože se mi v ní nějak špatně sedí, mám v ní menší pocit jistoty než ve Felicii, možná je to i posilovačem řízení, takže se prostě v zatáčkách víc bojím, a to sedí rozhodně lépe než ta Felda. Takže bych stejně dost brzdil.

Přesto je ale vtipné, že často tam, kde to znám, dojíždím ty, kteří mě dříve předjedou, protože jsem někde šetřil.

 

A je to víc v klidu, protože vím, že kdybych nešetřil, tak možná dojedu dřív o minutu, dvě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mě tady ti šetřílci které 10km nemůžu předjet taky v obci ujíždí, ikdyž jedu tacho 55...   Takže zřejmě jedou pořát dál svých 60-65 aby měli co nej spotřebu na jejich oblíbený převod či co. Sami se cítíte bezpečně, pro okolí jste ale extrémně nebezpeční. A pocit, že nikoho nezdržují je stejnej jako pocit, že před 30 lety bylo lépe. 

A výsledek? Tím, že visím za někým kvůli kterému musím zbytečně brzdit tam kde běžně plachtím, minimálně +0,5l. Když ještě začnu předjíždět tak se nebojím říct +1l. 

Jezděte prosím bezpečně, dodržujte doporučenou rychlost. Díky. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Však na doporučené rychlosti se shodneme. Ale ta jistě nebude 90 nebo víc v případě hustšího lesa za šera (já si už zkusil, nakolik dobrzdím před srnkou), nebo v případě klikaté okresky s nekvalitním povrchem apod. Takže jak píšete, bezpečnější je to držet podobně ne takovém úseku, než se na sto metrech rozjet a pak zase stát na brzdách před další zatáčkou.

 

Na přehledném úseku se samozřejmě svižně dostanu na 5ku, tedy tak 80 km/hod tacho a pak podle okolností buď ještě pozvolna přidávám, nebo to držím, když vidím, že se blíží prudká zatáčka nebo je to pár set metrů do další obce apod.

A to považuji tedy za plynulejší a bezpečnější jízdu, jen kdyby to dělala většina těch, co opravdu zrovna z nějakého důvodu nespěchá. Vychovávat ale nehodlám, když to jde, uhnu, nebo naopak ještě víc zpomalím, aby mě mol někdo za mnou předjet. A už jsem tu jasně psal, že to málokdy udělám, pokud je už někdo za mnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vůbec jsi se nezmiňoval o nebezpečných úsecích. Samozřejmě takový úsek mám taky hned za barákem a nestydím se za to přiznat, že v tom úseku zcela běžně zdržuju za šera, v noci a za nepříznivého počasí a stavu vozovky  provoz za mnou. V tom úseku znám každou srnku co kde stojí, každou díru v silnici a s klidným srdcem tam jedu pomalu a opatrně.

Ale na volném přehledném úseku za běžných podmínek je prostě rychlost doporučená 90. Pokud za těchto standardních podmínek někdo jede o více jak 10km/h(včetně) pomaleji tak prostě zdržuje provoz a je nebezpečný pro svoje okolí. O tom, že nepojedu do prudší zatáčky 90 se samozřejmě nemusíme vůbec bavit.

Taky nebudu nikoho poučovat, ber to jako názor ostatních účastníků provozu co nejsou žádnými piráty silnic, leč přesto jsou zdržováni. A není to nic příjemného. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Bohužel oba vycházíme jen z dojmů, a tak se nemůžeme ani shodnout na kompromisu. Ale už tu poněkolikáté zdůrazňuji, že málokdy někoho brzdím, a když vidím, že, jo, tak většinou svůj způsob přizpůsobím, nebo mu umožním co nejdřív předjet (třeba i tím, že za obcí nespěchám na svoji rychlost).

 

Ale 80 místo 90 bych fakt jako nebezpečně pomalou jízdu neviděl - uvědomme si, že každý tachometr ukazuje jinak, a že pokud nemám omezovač/tempomat, tak je dost rozptylující vychýlit se jen o pár km v hodině, a tedy nebezpečné taky.

 

A radši jeden konkrétní příklad:

Silnice 9 z Prahy do Mělníka, konkrétně u Neratovic: https://mapy.cz/s/fajujejucu
Když pojedete od odkazu (Neratovice - Byškovice) na sever do Mělníku, tak následuje za obcí 900 m 90 km/h, než přijde přejezd obvykle s bílým, takže 50 km/h - tady obvykle 90 dosáhnu, pokud za mnou někdo jede a zrychluje taky, jinak bych skončil tak na 70, protože je to pak z kopce a nechal bez plynu velký kus.

Následuje zhruba 500 m 90 km/h, pak je (na panorama ještě ne) zóna 70 - tady se málokdy rozjedu nad 80.

Následuje od zóny asi zase 500 m 90 km/h okolo pumpy a přes křižovatku a za ní je opět 70. - když nikdo nejede, nechávám omezovač na 76, když je někdo za zadkem, tak jedu do 85.

 

A ještě zajímavý příklad je o kilometr dál mezi obcemi Větrušice a Kly - cca 400 m neomezené mezi 50kami. Takže tam  obvykle skončím na čtyřce kolem 70, když jsem sám, tak klidně jen 60.

 

Nebojím se toho, že časem nám na takových krátkých úsecích hodí všude omezenou, ať už kvůli hluku, nebo skleníkovým plynům. Tedy minimálně v některých zemích (některé západní dálnice pozdravují). Takže časem stejně takto bude jezdit většina:-).

 

 

 

 

 

 

Editováno: , autor: Mvek
odkaz na Mapy jako odkaz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

po odjazdených niečo viac ako 10 500 km dlhodobá spotreba stále 5,6l/100 km podľa PP. Nemeral som to nejakým iným spôsobom. Tak ako som písal niekde vyššie - trasa zostáva rovnaká: hlavne diaľnica a rýchlostná cestu R1 (110 - max. 130km/h, viac nechodievam) plus okresky podľa predpisov. Obsadenosť 2 ľudia plus niečo málo v kufri. Auto kupované ako nové, prevzaté 13. 3. 2019 a spotreba mi teda neklesla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za posledních 1500 km mám dlouhodobou 7l, výrazný podíl německých dálnic, 130+ kdy tomu pernametně stojím na krku. Najeto 53 tis. km Dojezd na nádrž okolo 500 km :D

Myslím, ale že i tak dobrá spotřeba. Když jezdím pianko vmax 100, tak není problém to sklepnout pod 5l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 40 minutami, Martab napsal:

Ještě by to chtělo doplnit výkonovou verzi (popřípadě převodovku) a karosářskou variantu. Jinak spotřeba pěkná (y)

pardon, v predchadzajucich komentom som to tu rozpisal, tak som si neuvedomil, ze to chyba.

 

81 kw, 6°, combi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Mám teď na 1,5 měsíce Fabii Combi 1.0TSI 81KW 7DSG zima 215/45 R16

 

Spotřeba PC vs reál dotankovani vždy od plné do plné. 

 

37964km 7,7L °41km/h (reál 8.3L) 62?

38494km 6,7L °30km/h (reál 7.4L) 78?

39132km 6,3L °34km/h (reál 7.0L) 76?

 

 

Editováno: , autor: LEdit
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lítám jak důchodce pro slevy ?

 

Jezdím s tím jak s hnojem, hlídám lístečky ?? a je to po kraji Prahy a přilehlém okolí v klidném provozu. Spotřeba jak s Kodiaq. 

 

Spotřeba na automat dle PC by byla fajn, ale dle dotankovani to je dost. 

 

Ale to ticho, jak elekroauto. Po víkendu budu zas tankovat tak doplnim. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...