Thomas123

Demontáž alternátoru - jak?

21 příspěvků k tomuto tématu

Dobry den,

prosim o radu.

Auto:

Skoda Fabia I sedan 1.2 HTP 47 kW, r.v. 7/2004, motor AZQ

 

Auto momentalne dela trochu paseku. Krome citelne vetsich vibraci motoru, ktere budu resit nasledne, potrebuju vyresit alternator, ktery podle meho nazoru muze spoustu problemu vyresit.

 

Altik dava na volnobeh se zapnutym radiem bez klimy, bez svetel, apod. pouze 12,8 - 14,0 V, vetsinou to litalo mezi 13,2 az 13,4 V. Coz je dost malo, pri cca 2 000 ot. to dava s bidou 13,8 V. Myslim si, ze je tedy cas na repas. Kdyz zapnu vnitrni osvetleni, tak je videt, jak zarovky "kmitaji". Otazka zni, jak s ho dostat ven?

 

Sundal jsem remen (16kou golou jsem zabral proti smeru napinaci kladky "jakoby bych povoloval").

Spodni sroub na 13ku golu jsem vybral raz dva.

Horni sroub byl trochu orisek, ale 13kou klicem jsem povoloval a 16kou golou tlacil proti napinaci kladce, jinak by nesel sroub ven.

Nejak jsem odpojil ten maly konektor na altiku.

Altik jsem sup sem sup tam dostal dolu (vypadl z horni casti maly vymezovaci valecek).

 

No a jak dal? S altikem lze omezene pohnout, ale jeste tomu brani nejaky kousek plechu, ktery vypada jak prinytovany k plechu, ktery ma chranit altik od tepla z katalyzatoru. Hral jsem si s tim pres hodinu, ale ne a ne ten altik dostat ven, brani tomu ten kousek plechu. Jak se ho zbavim?

 

Predpokladam, ze potom altik vytahnu a odsroubuju +, je to tak?

 

Diky

Upraveno uživatelem Thomas123
0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

5-ka matka (8-čka kluč) drži ten alu chranič o altik.   A si si isty že alternator je vadny a nie DF je iba poškodene.  Kolko to ma najazdene? Ake je tam servo TRW?

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Možná než ho definitivně vymontuješ, zkus ještě očistit kontakty a hlavně ukostření.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ok, takze se pujdu trapit s nejakou shnilou matickou ....

DF je co? Najete to ma cca 150 tis. ale vi buh, jestli je to pravda ... kupovanou jako ojete pri 105 tis.

Altik je shozeny, drzi jen na tom plechu... kdyz nepomuze repas (narok na to asi bude mit po tolika letech), tak se bude hledat dal v elektrice.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ale pristup k tomu kousku plechu je tam jak k penezim. Nechapu, proc to tak soudruzi vymysleli.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak nech je ten repas a potom sa uvidi.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Takze, alternator je po repasu. Pry uz byly spatne uhliky. Namontoval jsem ho tam zpatky, slo to lepe nez jsem cekal.

 

Vysledek je takovy, ze multimetr mi na volnobeh ukazuje cca 13.7 V. Muj cinsky VAG kabel s nejakym starym VAG-COM programem mi ukazuje na volnobeh ve skupine 4(?) cca 13.4 - 14 V, pri 2000 ot. krasnych stabilnich 14.2 - 14.4V.

 

Co me tedy stve, tak je to, ze vnitrni svetylko stale "kmita" na volnobeh. Co dal?

 

Jinak VAG ukazoval zavadu neco jako

16687 - Cylinder 3: Misfire Detected

P0303 - 35-10 - - - Intermittent

Tak jsem ji smazal a uvidim, jestli se znovu objevi. Skupina 14 a 15 totiz nic neukazovala. Svicky jsou nove NGK, tyden stare.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

To světýlko by s alternátorem nemělo mít nic společného - má minimální odběr a mělo by svítit i bez alternátoru jen na baterii. Závada bude jinde...

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Z praxe ked končia uhliky v alternatore tak fabia  na tachači ma 240tis.km. +- 30tis. Ale kde robili repas musia niečo povedať klietovi ,,špatne uhliky,, 

Ak sa vrati ta zavada by som odmeral kompresiu či nie je slaba ta trojka ale može to robiť aj vstrekovač.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 19 minutami, Wittmann napsal:

To světýlko by s alternátorem nemělo mít nic společného - má minimální odběr a mělo by svítit i bez alternátoru jen na baterii. Závada bude jinde...

 

Vsak jasne, na baterii sviti bez kmitani, pri zvysenem volnobehu nekde kolem 1400 taktez bez kmitani, na volnobeh "kmita". To, ze kmita, me zas az tak nesere, spis se obavam, aby se nekde jinde neco neposralo, protoze v palubni siti neni konstantni napeti.

 

před 14 minutami, hubo44 napsal:

Z praxe ked končia uhliky v alternatore tak fabia  na tachači ma 240tis.km. +- 30tis. Ale kde robili repas musia niečo povedať klietovi ,,špatne uhliky,, 

Ak sa vrati ta zavada by som odmeral kompresiu či nie je slaba ta trojka ale može to robiť aj vstrekovač.

 

Repas byl v Brne u Horaka, na otazku, co tomu bylo, jsem dostal odpoved, ze spatne, resp. kratke uhliky.

 

Takze, mam dal resit to kolisave napeti 13.4 az 14 V do cca 1200 ot.?

Uvedenou zavadu resit tak, jestli se objevi, tak zmerit tlaky prip. vstrikovac?

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

To meraš na beterke? Skušal si merať na altiku? Pozeral si poistkovy box či neni uvolnena 10-na matka zvykol sa tam aj  roztopiť plast.

Foto ako priklad:

0001.jpg

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tech 13.7 na volnobeh jsem multimetrem nameril na baterce (multimetr mi nedokaze tak rychle sledovat zmeny napeti, takze to ukazuje vicemene konstantne).

To kolisani mam z VAGu a "pohledem do zarovky". Jinak podivam se na ten box, vim, ze to tam uz davno bylo roztavene a ze jsem ten kabel presouval na jinou pozici.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No len to poriadne skontroluj všetky spotrebiče zapni na max. a či sa to tam nehreje na 90% su problem kontakty či kostra až potom alt.

1

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Nebylo by spatne zmerit napeti osciloskopem, jestli neni spatna některá dioda v alternátoru. Žárovky ve vnitřním osvětlení máš normální nebo LED?

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pert L o tam piše že dal teraz repasovať kôli tomu alternator.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

možná mu ale jen vyměnili jen ty uhlíky...

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Nemůže kolísání napětí způsobovat kolísání otáček (VAG hlásí nějaké výpadky zapalování)

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
V 14. 11. 2017 na 14:05, hubo44 napsal:

No len to poriadne skontroluj všetky spotrebiče zapni na max. a či sa to tam nehreje na 90% su problem kontakty či kostra až potom alt.

 

Zkontroloval, nehřeje. Na nové pozici, kam jsem to minulý rok přesunul se tomu nic neděje.

 

V 14. 11. 2017 na 16:44, Petr L. napsal:

Žárovky ve vnitřním osvětlení máš normální nebo LED?

 

Klasiku.

 

před 13 hodinami, psurn napsal:

Nemůže kolísání napětí způsobovat kolísání otáček (VAG hlásí nějaké výpadky zapalování)

 

Byl jsem se domluvit u autoelektrikare na pristi tyden. Kdyz jsem mu popisoval, ze jsou nove svicky NGK, repas altiku, baterka je rok stara a zmerena, ze je OK, ale ze svetla furt kmitaji a motor ma zvysene vibrace, tak poznamenal, ze se na to musi podivat, ze takto to vypada, ze kolisave napeti je nasledek a "vibrace motoru", resp. to, co je zpusobuje, je pricina. Ja jsem na to sel tak, ze kolisave napeti je pricina a vibrace motoru nasledek. Pristi tyden uvidim a dam vedet.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

aha "vibrace motoru", to mi nějak uniklo. V kombinaci s HTP to nezní úplně dobře. Tak dej vědět, jak to dopadlo

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

,, V kombinaci s HTP to nezní úplně dobře. ,,  ;)

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!


Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.


Přihlásit se