Přejít na obsah

Zapalovací svíčky a cívky - výměna


pava

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

vždy sa smejem nad tými laboráciami s momentami a inými chuťovkami , toto prišlo po 60tis km na prehliadku , sviečka povolená , elektroda nikde očividne už dlhšiu dobu ... motor išiel ako víno , po výmene sviečok ide rovnako ... veľmi sa to prežíva 

20220110_080205.jpg

20220110_080209.jpg

20220110_080216.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...
  • Pawouk změnil název na Zapalovací svíčky a cívky - výměna
  • o 5 měsíců později...

Tak jsem provedl také výměnu svíček, originál z výroby tam byli Bosch, z škoda díly my přišli NGK pro cng. Původní poloha byla u každé svíčky jiná, závit na svíčce končí vůči elektrodě pokaždé jinde. Na svíčce NGK je závit proti elektrodě vždy totožný. Po namontování nových svíček končila elektroda pokaždé jinde, dotažení na přesný utahovací moment. Mislím že závit v hlavě motoru začíná u každého válce jinde. V příloze fota.

01868B87-02DA-441F-AD4F-A256D77A7232.jpeg

C12260A4-7670-4222-9011-5A58245A56DE.jpeg

25B61E51-5B31-4EFF-9DCB-82DB09624EF7.jpeg

1D5C2DF1-07CD-4759-9D96-CA817D0E98DE.jpeg

00BC40BB-F83F-4A36-A46C-0945D6BD3F65.jpeg

058342EA-647F-43D7-8CD4-6245461DCE84.jpeg

9ACBE0EB-052B-40B4-849D-4F5A247F6290.jpeg

72FDE583-1802-49A9-8372-6D61527FA631.jpeg

Editováno: , autor: JVH1578
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 4 měsíce později...

Hm, jaké jiné materiály? Hlava válců a v té jsou ty závitové otvory na svíčky je buď  hliníkový, nebo litinový odlitek. Před cca 1 měsícem jsem měnil svíčky na motoru 1.0 Mpi, kde je hliníková hlava válců a čekal jsem cca přes 3 hodiny, než motor jakž, takž trochu vychladl. Na úplné vychladnutí bych musel čekat pomalu celý den. No ale servisy se v rámci "zásady za co nejmíň  času a námahy je potřeba co nejvíce vydělat" s ničím nemažou. Na druhou stranu jsem ještě neslyšel, že by někdy byly nějaké zásadní problémy, pokud to někdo mění ještě na horkém motoru. Samozřejmě tepelná roztažitelnost materiáu je známá a tak povolení svíčky na horkém motoru bude o něco náročnější a následné povolení (někdy při další výměně) nově namontované svíčky do horkého motoru taky nebude asi zrovna echtovní záležitost. 

Pokud to nechceš riskovat, tak si najdi jiného nezávislého mechanika, co bude ochoten časově počkat na vychladnutí motoru, nebo se to nauč dělat sám. V servisu diskutovat s někým na dané téma asi nemá moc šancí na úspěch. Ti si skoro vždycky jedou to svoje, podle poučky viz. výše....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Teplý motor je dle mé zkušenosti nutný při demontáži zapalovacích cívek ze svíček. Studené dolů prostě nešly. U teplého motoru se odlepily celkem bez problému. Svíčky jsem pak montoval na vlažný motor předepsaným momentem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co jsem se bavil s chlapíkem v tom autorizáku, tak vážně čekají max 30 min a dělají to tak prý úplně běžně. No podle něj se jim na to žádné reklamace nevrací a auta jezdí.

BTW na svíčky mažou silikonovou vazelínu, aby se daly cívky pěkně odlepit.

Editováno: , autor: Nobody.12
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Několik málo postřehů z výměny zapalovacích svíček svépomocí doma v garáži.

 

Svíčky jsem měnil už potřetí (měním co 50 tkm), dvě poslední výměny byly svíčky Bosch, teď NGK, konkrétně originál 04E 905 601 B, mám motor CHPA, je možné tyto svíčky použít, byť jsou o něco delší, jak už níže někdo psal. Co jsem porovnával, mají i masivnější elektrodu než svíčky Bosch a působí takovým na pohled kvalitnějším dojmem.

 

Největším problémem bylo vyndat ven zapalovací moduly, byly přilepené a nešly ven i když byl motor zahřátý. Nakonec se mi osvědčilo oběma rukama chytit modul, prsty podebrat spodní gumovou část a přerušovaným tahem tahat silou ven. U válce 1,3,4 se mi takto podařilo moduly dostat ven bez poškození. U válce 2, ten šel nejhůře, jsem modul tahal i za cenu, že ho zničím. Nakonec povolil a pustil se, kdy odstředivou silou vyletěla pružinka, která spojuje a zároveň přitlačuje kontakt svíčky. Celkem dlouho jsem ji po garáži hledal, ale podařilo se mi ji najít, nasadit zpět a po demontáži gumové části z modulu, nasazení pružiny dovnitř, nasadit zpět. Samozřejmě jsem svíčky tentokrát namazal, naposledy při druhé výměně jsem nemazal, protože jsem neměl vhodný tuk. Tentokrát jsem se připravil a použil toto speciální mazadlo: https://allegro.cz/nabidka/mazivo-hitachi-pro-zapalovaci-svicky-10g-11909544805

Poté už vše standardně montáž všeho nazpět. Vše dopadlo, všechny moduly jsou v pořádku, motor pracuje správně.

 

Ještě pro všechny přikládám video, jak to může při výměně dopadnout. Je to dle mého nezkušenosti mechanika, proto doporučuji, kdo to nedělal, nebo si nevěří ,ať to raději svěří servisu. 

 

IMG_0652.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím

Tak jsem našel další rozdíl mezi Bosch a NGK. Mám Octavii 1.4 CNG svíčky jsem vyměnil před rokem a deseti dní my motor začal cukat, na nové svíčky jsem najel přesně 15354km. Diagnostika mi píše "vada na prvním valci" Tak jsem vymontovali svíčku a má očividně upálenou elektrodu ( kráčí už na pohled ) dokládám fotku. Tak scháním svíčku od Bosche jenom nevím jestli mám správné číslo BO 0241145532 . Původně jsem měl v autě svíčky Bosch ale k mojí smůle jsem je vyhodil poněvadž auto jezdilo bez problém.

IMG_2132.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...