Jump to content
pava

Zapalovací svíčky - výměna

Recommended Posts

Ten samý 1.4 103kw, je to úplně jedna z prvních Octávek 1/2013. Má 120t km najeto, ale řekl bych, že ty svíčky v 60t. měnil origo servis. Když jsem ještě předtím volal do Porsche Olomouc zda mi je vymění(Bosch), tak mi taky říkali, že tam měli být NGK, tak nevím. Ještě mě napadlo, že kdyby byli špatně dotáhlé(natočené), jestli by to mělo vliv, na ten projev motoru. Jako není to žádná hrůza, ale poznat to jde.

Edited by L@dis1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám auto od novotí a tudíž tam z výroby byly Bosche (foto v prvním příspěvku), navíc dílenská příručka (viz.příloha) uvádí pouze Bosche. Že značkový servis uvádí NGK nemusí to být pravda.

Snímek obrazovky 2018-09-20 v 10.55.06.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 10 hodinami, Martin Bednář napsal:

L@dis1 - otázkou je, jestli trefili dotahovací moment a předepsané postavení jiskřiště svíčky. 

No právě, ale to nezjistím

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tady perfektní návod, jak na výměnu, popř. kontrolu natočeného jiskřiště. 

 

 

Provedl jsem kontrolu, kdy cca před 18 tkm jsem nechal vyměnit svíčky v servisu. 1,2,3 válec přesně natočené jiskřiště, přesně 22Nm, 4-tý válec mírně vpravo, ale stále v toleranci, povolil jsem a utáhl na 20Nm a přesně upravil natočení svíčky. Takový největší zádrhel je vytáhnutí cívek. 

Nevím, kdo ten návod dělal, ale zaslouží si minimálně palec nahoru. 

Edited by pava
  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hezky navod. No uz se na to tesim. Pristi rok musim menit.

 

On taky kazdy momentak muze ukazovat trochu jinak. Profi momentak, pravidelne cejchovany ma doma asi malokdo. Tak si rikam, ze nez se drzet toho utahovaciho momentu, tak jestli spis nehlidat to presne natoceni jiskriste. (on to vlastne v tom videu take rika)

 

Btw. jednou utaženou svicku lze o neco povolit? Jak se jednou zdeformuje ten tesnici krouzek, tak pri povoleni to uz nemusi dokonale tesnit, ne?

 

☆ Jedna technicka. V tom navodu od Skodovky se uvadi, ze kostrici obloucek ma byt kvuli chlazeni natocen k vyfukovym ventilum. Ale na te termo fotce (obr. 3) to maji presne naopak, ne? Tak jak to tam je vyobrazeno, tak tam je přehřání (víc cervena barva), prave pri natoceni k vyfukovym ventilum. Maji to tam blbe, nebo to ja blbe chapu?

 

Edited by Martin Bednář
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mají to dobře, je to pohled zhora, kostřící oblouček je dozadu (směrem k řidiči), kde je výfuk. obr.1, ale na obr. 3 je to naopak, v každém případě větší teplota je na výfuku, kde musí být více materiálu (kostřící oblouček).

 

Co se týče utahování, mám takový hobby momenťák, ale nastavil jsem 22 Nm, svíčku povolil a utáhnul na cvaknutí a byla ve stejné pozici jako před povolením.Myslím, že těsnit bude svíčka dobře, těsnící kroužek je z mědi a při tom jemném závitu je utažení 22 Nm celkem dost.

 

Jinak to video není moje, ale někoho, kdo chodí tady na forum, nevím kdo to je, našel jsem to na youtube.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen takový postřeh k té nutnosti přesně natočit svíčku. 

Měnil jsem si sám ve 150tis. v 50 tis. dělal naposledy autorizovaný servis.

Pouze jedna svíčka byla natočená OK, dvě o 90st. jedna dokonce přesně o 180st.

Najel jsem na nich víc než 100tis a pohoda.

A k tomu přesnému závitu, tři se podle momentu natočily stejně, cca tak jak mají být, čtvrtá ani náhodou.

Musel jsem ji docela "dorvat" aby se srovnala.

Podle mě to taky záleží na tom těsnícím kroužku na svíčce, pokud se jim nepovede, tak je ten moment úplně k ničemu.

Taky je na to jen jeden pokus, pokud to "přetáhnete" tak se zdeformuje to těsnění a je hotovo......

22 Nm se dá přetáhnout i šroubovákem, na to není ani potřeba ráčna, takže zlehka :-)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koupil jsem NGK podle nabídky na "pema-oleje" a fakt tam NGK byly, když jsem je vyšrouboval.

A ještě postřeh. Je to dost znát, 100tis. je na svíčky fakt moc. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

osobní zkušenost, najeto 170tkm a cívky za boha nešli ven, ten spodek gumovej byl totálně připečený ke keramice svíčky. I kdybych použil přípravek ze škodovky, tak bych si nepomohl.

 

Předchozí majitel to nejspíš nepromazal tou speciální vazelínou nebo se beztak vypařila.  3/4 se musely utrhnout - naštěstí je možné ve Škodovce koupit jen ty spodní gumový spodky.

 

Co se týká natočení úhlu kostřícího obloučku... všechny 4 svíčky jsem měl původně natočené o 90 stupnu jinak... a ted mám jednu smerem ke kabině řidiče a zbytek +- 45st. 

 

Vše utažené na moment a stejně závisí, jak jsou svíčky vyrobené, tzn. kde mají náběh závitu, protože moje Boschky začínaly se závitem každá jinde...

 

Byly tam NGK originál VW a ty měly všechny stejný začátek závitu a stejně byly špatně natočené, takže bych na to zas tolik nehleděl...

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jsem na to zvědavej. Ještě mi zbývá 15000 km, takže půl roku do výměny. Můžu se zeptat, čím si cívky dostával ven? Na youtubu jeden polák tu gumu podebral šroubovákem, asi aby tam pustil vzduch a netahal cívku ven s podtlakem pod ní a šly mu ven krásně. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ve škodovce mi poradili, že ty moduly jdou lépe sundat na horkém motoru. Ale pozor svíčky šroubovat pouze do studeného.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To video jsem přesně viděl a musel jsem se mu smát, protože v reálu jsem cívku chytil vytáhl na jednoutak delší délku, kroutil snažil se odchlipnout sroubovakem a proste nic, když člověk zabral tak se odpojila cívka od te gumicky s perkem. Ve škodovce mi dneska řekli, že se tam správně má dat vazelina za asi 700,-/ balení, ale pochybuji ze za 4 roky/60000km se nevypaří. Takže ideálně odriznout v půlce, vyndat pružinku prostříknout a slabým sroubovackem postupně odlepit od keramiky. 

 

Motor byl ohřátej...

 

Edited by Czermik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty jo - to se toho začínám docela bát. Nicméně pořád věřím, že tomu dám větší péči než autorizák :-)
Čeká mě to během podzimu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky jsem si říkal, jestli by autorizak se s tím takhle sral nebo by to vytrhal a dal tam nový cívky komplet. Jistota je si připravit ty gumovy koncovky - 1ks origo stojí 440,- 

CA49EF96-529B-4AE1-B24D-1E56A47D5037.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...