Jump to content
Sign in to follow this  
Guf

Škoda Favorit - renovace?

    Recommended Posts

    Zdarec všichni, 

     

    máme doma Favorita s STK (r.v. 1993), prvním a jediným vlastníkem je táta, pak s ním dlouho jezdil děda, než umřel. Auto je pojízdné, ale stáří se na něm již podepisuje - rez na obvyklých místech, vybledlá barva. Motor sem tam zlobí, ale celkově nemá moc najeto, myslím něco kolem 70 tis. 

     

    Přemýšlím nad tím, jestli by mělo cenu Fávo renovovat? Má pro mě citovou hodnotu a nerad bychom se ho zbavovali. S renovací aut nemám žádné zkušenosti, dal jsem do kupy jen starší ČZtu, ale to je jiná písnička. Díval jsem se na náhradní díly a třeba plechařina mi přijde docela za rozumné peníze. Má smysl ty plechy kupovat, nebo je lepší to vyvařit? Jak byste postupovali a na kolik to tak může +- vyjít? Díky moc. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Za žádnou cenu, opakuji za žádnou cenu se ho nezbavuj. Já mám úplně to samé akorát škodlivku 120, a je to rodinné stříbro. Rozhodně to cenu má. Už jen to, že ho máte od nova je velmi cenné především pro tebe. Šel bych do částečné nebo kompletní renovace. Ikdyž se řekne blbej favorit, tak cena za kvalitní renovaci není malá. Kolísá v závislosti na tom, co jsi schopný udělat sám a co ne. Já bych volil mix vyvařování a nových plechů. Zkoušel bych hledat plechařinu originální škodováckou (sbazar, bazoš, staré půdy, vyklízení garáží).

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nezpochybňuji hodnotu,  ve smyslu "rodinné auto" - pokud máš k němu velmi blízký vztah, tak šup do toho. Pokud by jsi to chtěl jen jako veterána, tak vzhledem k tomu, že už hnije, to nebude vůbec jednoduché. Stále se dají za pár šupů sehnat korozí netknuté kousky.

     

    U té plechařiny se snaž kupovat originál díly. Levné polské či turecké blatníky jsou z nekvalitního plechu a mají minimální životnost.

     

    Hoď sem nějaké fotky, ať máme nad čím slintat :-)

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Fotky bohužel nemám, Fávo teď pořád jezdí u jednoho člena rodiny... Ale jak bude čas, tak zkusím něco nafotit. 

     

    Jinak jak poznám kvalitní originální českou plechařinu od turka nebo poláka? Jsem v tom fakt jelito... 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Seriózni predajcovia uvádzajú zväčša pôvod dielu, aj keď väčšinou sa už dá zohnať len druhovýroba.
    Mimochodom, pokiaľ by si mal záujem, dva úplne nové originálne predné blatníky (a aj plno iných dielov na Favorit zo zrušenej škodováckej predajne) by som mal na predaj, nakoľko musím vypratať do nového roka garáž. Prípadne Ti do správy rád poradím kde čo zakúpiť, sám som postihnutý diagnózou Favorit :)

    Edited by Tomino Men.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    Sign in to follow this  

    • Similar Content

      • By jeliman1
        Zdravím a přejí hezký den!
        Mám Škodu Octavii 1.9 TDI PD 74kW, rok 2006. Od té doby už lak ztratil na podobě hodně. Nějaké ty vlásečnicové škrábance, někde o něco hlubší, někde lak (hlavně přední kapota) na místech není. Nejspíš od kamínků.
        Rozhodl jsem se lak nějak oživit. Koupil jsem si produkt od SONAXU (odkaz na produkt na Alza.cz) a chtěl bych jej aplikovat na lak. Mám světle šedou metalízu.
         
        Bude stačit lak důkladně omýt před aplikací a očistit jej naředěným isopropylalkoholem s vodou a následně produkt aplikovat?
        Dosáhnu nějakého výsledku s aplikací ve formě nějakého zakrytí škrábanců?
        Měl bych použít ještě nějaké jiné produkty?
         
        Díky za všechny rady, nebráním se ničemu.
         
      • By Mr.Pavka
        Ahoj.
         
        Jakým způsobem by se daly oživit starý ocelový ráfky? Prvotní příprava je jasná- důkladně odrbat rez a starou barvu až na kov.
         
        Ale co potom- jaký zvolit povrch vzhledem k životnosti, odolnosti proti naklepávacím vyvažovacím závažím a aby to vypadalo hezky i bez poklic.
         
        Kdo už si takhle nějak hrál. Kolik co stojí.
         
        Své zkušenosti mohou připojit i ladiči disků z lehkých slitin.
         
        Dík Pavel...

      • By TDIfun
        Pripadna porucha filtru se jiz nemusi resit vymenou filtru, finisuje se s programem pro vyrazeni filtru ze systemu. Diky pomoci a spoluprace s programatory pro automobilku Audi v zahranici se podarilo vyresit algoritmus pro vyrazeni DPF na rizeni EDC16,EDC17 a Siemens PPD 1.X
        Snad bude pro nektere tohle reseni zajimave pri nakupu auta vybaveneho DPF a vetsim proctem najetych km. Nebo s problemy diky nefunkcnimu filtru.
        www.TDIFUN.cz
      • By Bubu2427
        Zdravím,
        chtěl bych se zeptat na váš názor (resp. smysluplnost)...koupil jsem O II (rv. 2007, 1.9TDi 77kw, BLS s DPF, najeto 220 000km). Když jsem ji kupoval, tak jsme měnili motor, protože byl KO (připisujeme to na vrub právě DPF). Když jsme tak šupli nový, tak se po pár kilometrech rozsvítila kontrolka DPF, poté se přidala kontolka žhavení a nápis Motor do dílny. Kvůli tomu jsem ji odvezl do servisu, kde provedli regeneraci pomocí S-Vagu a vše bylo ok, jenže po dalších pár km se to rozsvítilo opět, takže zase servis a mudrovali jsme.....řešení spočívalo ve výměně diferenčního snímače tlaku. Po jeho výměně se rozchodil i EGR ventil. Všechno vypadalo OK, ale po cca. 700km se mi rozsvítila kontrolka opět, za dalších 700km opět a dělá to tak doposud.....s železnou pravidelností.
        Tak jsme něco načetli :-D na fórech a rozhodli se filtr vytáhnout, rozřezat a vyčistit vodou, arvou a vyfoukat do sucha kompresorem...jenže opět po 700km svítila kontrolka.
        Teď konečně k tomu, na co bych chtěl znát váš názor, protože řeším, jestli DPF odstranit nebo ho nechat zkusit zrenovat?
        Odstraňuje ho hafo lidí, ale o té renovaci jsem ještě moc neslyšel...máte s tím někdo zkušenosti http://www.servis-dpf.cz/ ?
        Má to smysl při takovém nájezdu?
        Dokonce jsem si pohrával s myšlenkou koupit nový, ale cena 50 000Kč za nový nebo 38 000 Kč při vrácení starého (nepoškozeného) mě jen rozesmála. Žádná druhovýroba bohužel zatím neexistuje :-/.
        No a ještě jedna špekovka, kterou mi nachystala. Při startu teplého motoru občas naskočila s velkými problémy, ty jsme možná nakonec odstranili novou baterkou (stará tam byla 5 let a byla v háji), jenže předtím jsme chtěli změnit vstřikovací mapy a jednotka nás nepustila k této úpravě. Setkal jste se s tím někdo? Na jiné octávě to provedli bez problémů.
        Díky za vyjádření :-).
      • By brhel
        Mám nabořené dveře u řidiče a v servisu chtějí dát nové. OK.
        Budou ale lakovat i zadní dveře, prý aby chytli stejnou barvu.
        Není to jen tahání peněz z kapsy? Nestačí nalakovat jen ty nové dveře u řidiče?
        Díky.
    ×