FrantisekM

Montáž nezávislého topení webasto thermo top v superb 2

9 příspěvků k tomuto tématu

Ahoj klubáci,

tak po dlouhé době jsem si na sebe upletl bič v podobě montáže nezávislého topení do superba 2. A to bych nebyl já, abych si to nějak "neokořenil". Do fábie jsem to zvládnul na výbornou a do dnešního dne to maká jak o život.

 

Prvotní úvaha byla jaký druh topení zvolit

 

zda analog - thermo top C, thermo top Evo a k tomu dodělat všechny ty opičárny, jako IPCU modul pro ovládání větráku topení, či dodatečné relé pro silovou část sepnutí větráku, dodatečné hodiny a nějaké dálkové ovládání v podobě T91 či T100 popřípadě další vychytávkou Thermo call ovládaný telefonem. U této varianty mě vadí, že to není takový elagatní. Dodatečné hodiny tam svítí jak pěst na oko, nutno nastavit klimatizaci před vypnutím na max. topení. Funkčně dobrý, ale estetika 0

 

nebo digitál (ovládané přes CAN) - thermo top V, či novější VEVO. Tyhle topení jsou trochu na jiném levelu, programování přes maxidot, tlačítko na klimatroniku, odpadnutí nějakého nastavování klimatroniku při odchodu z auta. Elegance na plný počet, ale dodělat origo nezávisle, tak jako z výroby je čistá sebevražda. Nejen že člověk potřebuje všechny ty držáky na topení, jinou nádobku na ostřikovače, cele vedení paliva, pak palivovou pumpu s držákem, jinou anténu a další maličkosti. Pro montáž to znamená rozebrat skoro celý interiér a dát do toho spousty peněz.

 

Moje idea byla a je spojit tyto dvě věci. Vzít topení ovládané po CAN a nainstalovat ho pomocí aftermarketové sady, tím bych se dostal k tomu, že instalace topení by byla snažší o to, že už bych nemusel nic vymýšlet a funkčnost by byla jako origo z fabriky.

 

Samosebou to není tak jednoduché jak jsem si představoval, ale věřím, že tu cestu prorazím. A ještě za přívětivé peníze.

 

Takže ideu mám, směr taky, takže se trochu rozepíšu o komplikacích které jsem zatím potkal

 

Výběr topení - u výběru topení si dejte pozor na několik věcí 1. Verze topení - buď je nezávisle topení, nebo je přihřívač. Přihřívač je úplně na prd, teda pokud si k tomu nekoupíte další modul co ho očůrá a udělá z něj nezávislé topení. Takže aby to bylo jednoduché, tak volit topení nezávisle a je na něm napsaný Standheizung, když je tam Zuheizer je to Přihřívač.

                                                                                                          2. Typ topení - jsou dostupné dva druhy. thermo top V, nebo novější Vevo. Nemám zkušenost ani s jedním, takže co se týká spolehlivosti či poruchovosti nemůžu sloužit. Takže já mám koupený thermo top V a hned jsem narazil na problém, tak jako vždy. Jedná se o komunikaci s budíky. Starší thermo top V komunikoval pomocí DDP protokolu, ale ty novější (a to se týká i superba 2) komunikují pomocí BAP, takže po připojení do vozu a nakodování gateway mi nenaskočilo v menu nezávislé topení. Po docela dlouhém bádání jsem zjistil, že se topení dá přeflešovat na SW který podporuje oba protokoly, jak DDP, tak BAP, takže tento problém je taky odstaněn a popřípadě můžu s tím pomoct.

                                                                                                        3. Typ podávacího čerpadla - zde si musí člověk dát taky pozor, zda má správné podávací čerpadlo paliva. Pro Thermo top V jsou dva typy. DP40 a DP41. DP41 je pro čerpadla se vstupním ventilem. DP42 je pro thermo top Evo. Takže na to dát taky pozor. Já koupil "kompletní" sadu, takže mám thermo top V a k tomu mi dal DP42 čerpadlo. Nikde jsem nenašel, zda jsou záměné nebo ne, ale předpokládám, že ne, takže musím ještě koupit čerpadlo s označením DP41.

 

Aftermarketová sada - Zde se mi povedla sehnat sada na ebay za krýsných 2 700 korun. Nová stojí 8 100 korun, což je o poznání víc, ale i to není špatná cena dle mého názoru. Objednávací sada má číslo 1321646B. Jediného čeho jsem se bál, aby thermo top V měl stejné rozmístění šroubů jako thermo top Evo, pro které je aftermarketová sada určená. Thermo top V do držáku jde našroubovat, takže zde je to v poho. Celá sada obsahuje výfuk a hadici v výfuku, sání, držáky topení, držák oběhového vodního čerpadla, držák na podávací čerpadlo paliva, jehlu do nádrže, hadice pro napojení na vodní okruh.

 

Teď asi něco málo napíšu o potřebných dílech pro přestavbu:

 

klimatronik s tlačítkem pro pouštění nezávislého

topení thermo top V nebo Vevo s oběhovým vodním čerpadlem a podávacím čerpadlem

dálkové ovládaní s přijímačem

aftermarketovou sadu pro montáž

Protože bych rád zase dodělal kabeláž, tak jako origo, tak konektory a nějaký kabely, ale to se asi rozepíšu v dalším kusu článku

 

Tak to je prozatím vše k čemu jsem došel a co jsem zjistil

 

1

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Test před montáží

 

tento týden čekám na podávací čerpadlo paliva. Až bude, tak provedu test topení, než ho zamontuji do vozu. Test bude probíhat tak, že ho napojím na CAN vozu a pustím dálkovým ovládáním. tímto testem bych rád zjistil stav topení, zda má vůbec cenu ho montovat. Pokud bude vše v pořádku, tak mi nebude nic bránit tomu, abych se pustil do montáže. nějaké fotky a možná video z testu taky přiložím

1

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Přesně něco takového jsem hledal.  Přesně jako Ty  teď uvažuji já. Před lety jsem koupil topeni z THERMO TOP C z T5, vyměnil jsem ridicí jednotku za analogovou a namordoval do octavia 1.9tdi. Ted bych to topení chtěl použít do Superba 2 combi 2tdi cr 103kw 11/2011. Napadlo me zda by topení komunikovalo s tou původni digitální  jednotkou z T5, ale nikdo mi nebyl schopny říct zda ano nebo ne. Takže to vidím na analog, mam auto chvilku, tak jsem ještě neměl cas prostudovat schema zda ma climatronik nejaky vstup signalu že zapnuty budík,( u jednickove octavie se privedl signal a napsalo to HE a pak stacilo přes rele sepnout + ventilatoru). Jen co jsem koukal do dilenské příručky tak original se montoval THERMO TOP V montovalo se na pravou stranu auta  a originální příslusenství bylo THERMO TOP C to se montovalo vlevo.Tak by me zajímalo jak je to s tou montazni sadou?

 

Upraveno uživatelem pavel3.0.9
0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Se nedivím, že ti to nikdo nebyl schopný říct. Ono to není tak úplně jednoduché jak si myslíš. Pokud se trochu vyznáš v elektrice a umíš pracovat s diagnostikou, tak napoj tu jednotku z té T5tky do superba a hned uvidíš, zda jí dokážeš z diagnostikovat, popřípadě, zda se ti ukáže menu na kombipřístroji. No já ti ulehčím práci a na klimatronik se nedivej, tam žádny vstup není pro analogové pouštění, jako to měla O1. Pokud chceš dodělat analog, tak pěkně přes dvě relé, jedno generuje signál intezity větráku (IPCU modul) a druhý relé pouští silovou část, která větrák napájí.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Takže se opět hlásím, abych se "pochlubil" jak jsem postoupil, nebo spíš nepostoupil.

 

připravil jsem si topení na ozkoušení, takže jsem ho osadil držáky, výfukem, sáním a oběhovou vodní pumpou, potom připojil napájení a CAN, zde je pár fotek, elektrikáři prominou ten kabelsalát co jsem vytvořil, ale chtěl jsem to co nejjednodušší.

 

Napájení topení a napájení dálkového ovládání je napojeno přímo na baterii, CAN jsem napojil ke CANu u radia, abych nemusel zbytečně rozebírat půl interiéru.

 

IMG_0673.thumb.JPG.ed0eb7efeaa8f20df1761b906e6eca7d.JPGIMG_0674.thumb.JPG.eca3f8d5d828bd831166f0941ea5124f.JPGIMG_0675.thumb.JPG.f7b3bea921bd7611ab28e49d95ded0a2.JPGIMG_0676.thumb.JPG.29996b0b5e33dd57c015beac85424b1c.JPG

 

Zde je výsledek z prvního testu :(

 

 

Bohužel jsem zjistil, že oběhová pumpa neběží tak jak by měla, občas šla, občas ne, takže celý systém byl nespolehlivý, topení se přehřívalo.

 

Nová pumpa stála 1800,- a koupil jsem jí v cc-autodily.cz

 

Po odzkoušení v akčních členech, že pumpa běží jak má, jsme pustili topení a zde je výsledek

 

 

Takže výsledek je, že nyní topení externě běží jak má, takže nám (mě) nic nebrání v tom, abychom to naistalovali do auta a užívali si tepla v zimě

1

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Takže je namontováno, odzkoušeno. Vše se zdá funkční a bez problémů, ale problémů s montáží bylo dost, ale o tom v dalším příspěvku, Jinak před montáží topení jsem ještě vyměnil ŘJ climatroniku. Protože ŘJ byla nová, tak se musela správně nakodovat, udělat základní nastavení klapek a záběh klimakompresoru.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Odesláno (upraveno)

Tak já se rozepíšu o montáži toho origo topení s neorigo zástavbovou sadou. Protože jsem měl vše odzkoušené, nepředpokládal jsem nějaký problém po montáži, jako, že nepůjde vůbec spustit, auto plný chyb atd.

 

před vlastní montáží, je potřeba udělat demontáž :-D

 

Je potřeba sundat:

 

spodní kryt motoru

levé kolo

levé plastové nadkolí

filtrbox s rourou až k turbu

baterii

nosník pod baterií

klakson

hadice od intercooleru

demontáž nosníku pojistek a vycvaknutí konektoru

stěrače a plastové zakrytí pod stěrači

vypustit vodu

demontovat vyrovnávací nádobku

na spodku podvozku na pravé straně demontovat zakrytí palivových trubek

demontáž zadního sedáku aby se mohlo na čerpadlo paliva

levý a střední ofukovač

plastové krásno pod ofukovači

budíky

volant

plasty okolo sloupku řízení

boční kryt od pojistek

odmontovat pojistkový box

malá schránka pod volantem

ofuk nohou u řidiče

kolenní airbag

uvolnit BCM jednotku (není potřeba, ale já mám rád místo pro montáž)

 

Po demontáži vypadá auto asi takto:

Plastové nadkolí

1.thumb.JPG.c1c87c43f29ed1227aea82616a08f185.JPG

Motorový prostor

2.thumb.JPG.85cf1678a374fa327b2390177ca828db.JPG

Konektor od pojistkového boxu

4.thumb.JPG.8b9e28787449c9564df4007e8935dfa9.JPG

Interiér

5.thumb.JPG.73c2945c13fd4619c068dc78b783c4ec.JPG

 

Takže příprava je hotová a můžeme začít s montáží. Protože pro superba před FL je od webasta návod pouze pro thermo top C, tak jsem musel kombinovat tento návod s návodem pro passata, kde byl návod na montáž thermo top evo.

 

Jako první jsem smontovat komplet topení s výfukem, sáním a oběhovým čerpadlem, dle návodu

 

Různé návody jsou zde na stránkách - http://mmc-manuals.ru/all_webasto/install/cars/

 

celý komplet jsem zamontoval do vozu, také dle návodu

8.thumb.JPG.dd2fdeb367dfd8c55edc6b54fddfa138.JPG

 

následně jsem si začal připravovat hadice, opět jsem musel kombinovat dva návod pro superba a passata.

Zdemontoval jsem plastovou přípojku a připravil první komplet

6.thumb.JPG.9d79089ff9e666f56646658890f36c6d.JPG7.thumb.JPG.55fed50cd33112080c8d03ce25405e4c.JPG

 

Na stávající hadici jsem jen nasadil plastovou propojku a rovnou hadici. trasování a doplnění ochrany hadic jsem použil dle návodu na passata. Je potřeba si dát pozor jaké průměry hadic jsou v autě. (s tím kdyžtak poradím přes sz, nebo telefon) Opět se vrátím k tomu, že jsem kombinoval dva návody, takže jsem musel délky hadic udělat dle aktuální zástavbové situace. Trasování bylo použito, jako je v passatu.

9.thumb.JPG.b018bb46cab34216f4d77fadda53d80f.JPG10.thumb.JPG.307c3355479ae773a1551aa802c6142e.JPG

Po upravení délky hadic a namontování dle passata včetně přeložení vedení trubice k ovládání spojky jsem se pustil do instalace kabeláže a palivové hadice. Bylo to z toho důvodu, že část trasování je stejná.

 

Kabeláž jsem si dělal vlastní, protože jsem to chtěl mít hezké, tak skoro jako origo montáž. Vedl jsem to nad topením při podelníku auta. na hranu podelníku jsem dal ochranu.

11.thumb.JPG.d0a9fe539c1364daca181ff369bdbb22.JPG

 

Trubičku od paliva a kabeláž jsem přiložil ke stávající kabeláži na podélníku, jako kostřící bod jsem taktéž tvolil na podélníku.

12.thumb.JPG.aca4a898587cbfada0d0328166a8219f.JPG13.thumb.JPG.92fc7f1b664ebe7b5e0a28638706a1d8.JPG

 

Drát k + jsem přivedl ke konektoru od bateriového boxu

IMG_1056.thumb.JPG.2b0791674163a28ed717e3364283801c.JPG

Do interieru jsem si připravil už jen CAN drát a drát od dálkového ovládání, které jsem prostrčil u tlustého svazku co jde do interieru

14.thumb.JPG.cef6c5bd875fb72fd7ce522c34275880.JPG

 

(kdyby někdo náhodou přepočítával dráty a vyděl tam dva tlusté o kterých jsem nepsal, tak to jsou dráty k dennímu svícení, které jsem taky k tomu dodělával)

 

Zbylé dva dráty k ovládání podávacího čerpadla s palivovou trubičkou jsem dále táhnul přes vodní kanál k palivovým trubkám co jsou v motorovém prostoru, které vedou od nádrže. (jsou vedle vyrovnávací nádobky na chladící okruh)

IMG_1080.thumb.JPG.84823b5836c6e1487154f6a9f2c439c4.JPGIMG_1081.thumb.JPG.a46976767c56da559cf5a4a2338736b4.JPG

 

Následovalo protáhnutí drátu a trubičky při stávajícím vedení paliva až k nádrži pod autem.

 

Montáž podávacího čerpadla si vyžádala taky drobnou úpravu držáku

IMG_1060.thumb.JPG.76f4fc3f2b2b3b4e6bf2ae03284c198b.JPG

 

Dále pak připojení trubice s ovládací kabeláží a napojení na nádž jako takovou. Vše dle návodu na montáž webasta.

 

Teď už jen stačilo jít do interiéru, zabuduvat jednotku na dálkové ovládání a napojit na CAN.

 

Pro jednotku jsem našel docela pěkné místo na centrální trubce, ale je prozatím chycená jen jedním šroubem s trochu drnčí, takže to budu muset předělat

IMG_1070.thumb.JPG.b6b24064ac8864defa55a31380962b81.JPG

 Do jednotky je přivedeno napájení z vnitřního pojistového boxu a drát od topení pro dálkové spuštění. Třetí drát je zem.

anténu jsem použil aftermarket od webasta a nalepil na horní levý okraj okna a kabelem jsem sjel při A sloupku k jednotce

 

Can dráty jsou přivedeny až k rádiu, zvažoval jsem jsem napojení už u gatewaye, ale bylo tam málo místa, takže jsem je nátáhnul až k rádiu.

 

No a už jen zkoušení. Pomocí diagnostiky jsem zaplavil palivové vedení, následně jsem zaplavil chladící okruh a pustil topení. první starty byly dost divoké a asi je ani nebudu popisovat, ale pak se to ustálilo a začlo fungovat.

 

Při skládání zpět všech vyndaných věcí se ještě musela udělat díra do spodního zakrytí motoru, aby výfuk mohl pěkně foukat ven a duležité je překontrolovat vedení od výfuku. Mě se dotýkala plastového nadkolí, takže jsem ještě musel jednou přiohnout trubku výfuku.

 

Nevím zda má smysl jsem psát i konektory, které jsem potřeboval. Spíš bude důležitá cena na kterou to vyšlo.

 

Tak budeme počítat

 

6000,- topení s oběhovým vodním čepadlem(100% fuknční :-D), jednotkou pro dálkové ovládání a spousty dalších zbytečností, které jsem nepoužil

2700,- zástavbová sada pro passata (byla z ebay, ale pro superba je trochu jiná, chyběli mi tam držáčky, které jsem si musel vyrobit)

1500,- palivová pumpa (z ebay a byla nová)

1800,- nová oběhová pumpa (z cc autodily)

2100,- anténa a jehla do nádrže, šlo ušetřit za jehlu, ale musel bych vrtat do palivové pumpy v nádrži, což se mi nechtělo

750,- dálkové ovládání

zde by měla být i cena za klimatronik, ale ten jsem měl odhad je 3500,- dle inzerátů

 

Takže za materiál bylo 14 850,- + 3500 za klimatronik

Kabeláž, konektory, piny jsem měl, takže tam je to za "0,-"

No a kdybych měl počítat všechny hodiny co jsem tím zabil, tak bych se nedopočítal a nedoplatil. Samontná montáž mi trvala cca 30 hodin

 

A závěr: Asi se to nevyplatí to doma dělat a trávit nad tím tolik hodin, ale na druhou stranu je v autě teplo při odjezdu.

 

Upraveno uživatelem FrantisekM
1

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pěkná práce, otázka částečně k tématu: Jak lze rozpoznat ŘJ Thermo top C že je analogová? 

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!


Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.


Přihlásit se