Jump to content

Montáž nezávislého topení webasto thermo top v superb 2


Recommended Posts

před 18 hodinami, DiKey napsal:

FrantišekM nám může poradit.

Cco jsem pochopil tak hadice jsou podle typu motoru nebo typu bufíku ohřívače, dohřívače (ohřívače originál umístění vpravo), dohřívače umístěny vlevo (stejně jako samodomo instalace a Rusáci).

Tak by mě zajímali ty hadice. FrantisekM vypadá na 1,9PD já mám 2,0 TDi CR jestli je to stejné. Marejo nevím co má.

A ten firmware pro BAP by mě zajímal, bohužel jsem nikde nenašel...

Tady je potřeba si říct, jakou cestou jdeme, pokud jdeme cestou originální výroby, tak topení nebo přihřívač je na pravé straně. k tomu existují i origo všechny hadice a držáky. Pak je tu cesta č.2. Tou jsem šel já, protože mi přišla podstatně snazší na montáž s tím, že zůstává všechna funkcionalita originálu. Jinak já to montoval do S2 2,0 TDI PD.

Link to post
Share on other sites
před 17 hodinami, DiKey napsal:

Já bych to dal vlevo. Ušetřím na nádobce, myslím že vpravo bude natahovat klima smrad z Webasto a všechny dodělávky jsou na levé straně u řidiče...

Otázkou je jak to je s hadicema na kapalinu...

Pokud ho dáš vlevo, tak pak potřebuješ sadu od webasta na dodatečné dodělání topení.

Link to post
Share on other sites
před 6 minutami, marejo napsal:

O2kombi 1Z5 face rok 2012 2.0 tdi 103 kw cfhc,manuální klima děkuji moc :)

 

Tak koukej, rok 2012 se to lámalo, ale jedeno číslo je 3T0820047J, druhé 1Z0819047AE, ale to kdyžtak podle vin. Na polským alegru byl za 100 zlotých (650 korun)

 

OCTAVIA II PANEL KLIMATYZACJI 3T0820047J WEBASTO

Link to post
Share on other sites
Před hodinou, FrantisekM napsal:

 

Tak koukej, rok 2012 se to lámalo, ale jedeno číslo je 3T0820047J, druhé 1Z0819047AE, ale to kdyžtak podle vin. Na polským alegru byl za 100 zlotých (650 korun)

 

OCTAVIA II PANEL KLIMATYZACJI 3T0820047J WEBASTO

Děkuji moc :) Mam ten columbus rámeček ale to už snad nějak dohledam. Jako dostal jsem climatronik panel s tlačítkem na webasto ale předpokládám že když dám climatronik panel na manuální klimu tak nic nepobezi. 

Link to post
Share on other sites

Jo ten klimatic jde z toho rámečku vycvaknout a dát do rámečku pro columbuse. Ano předpokládáš správně, že panel klimatroniku nejde jen přehodit za panel klimatiku. to musíš vyměnit i celé topení, dotahat dráty atd....

Link to post
Share on other sites

Tak panel manuální klimy s tlačítkem pro webasto je asi hodně vzácná věc, teoreticky když ho tam nebudu mít, bude topení po nakódování funkční alespoň přes maxidot ? :( bez možnosti okamžitého zapnutí, nebo tam musí být panel s tlačítkem

Link to post
Share on other sites

JJ topení bude funkční i bez klimatiku s tlačítkem. Kdyby sis nainstalovat k tomu dálkové ovládání, tak by ti to  šlo ovládat i tím dálkovým. Teda zapnout a vypnout. Já když jsem to testoval před montáží, tak jsem to právě ovládal pomocí dálkového ovládání.

Link to post
Share on other sites

Tak bufík namontovaný a funguje, akorát nemám panel s tlačítkem pro spuštění. Tak jsem nastavil přídavné topení hodnotu 1, prahovou teplotu okolí 10 a prahovou teplotu vody 75, znamená to tedy že topení sepne při studeném startu pokud bude pod 10 st a pokud bude teplota vody nižší než 75 ? 

kodovani1.png

Link to post
Share on other sites

Tak jsem dnes vyzkoušel na studeném motoru, bylo 0 stupňů ráno. Po startu jsem musel dát ovladač topení na maximum a ventilátor alespoň na první stupeň, pak bufík naskočil ale vypnul se při cca 60stupních vody a teplota začala zase padat dolů. (zkoušeno na místě bez jízdy) Potom už nenaskočil ani po novém startu. Ví někdo jak nastavit aby se vypnul až třeba při 80 stupních ? Mám pocit že hodnota v kanálu 45 na to nemá vůbec vliv. Jinak na maxidot funguje perfektně, ale jelikož nemám panel tak potřebuji aby se spínal se studeným motorem a běžel až do ohřátí. 

Jinak instalace proběhla bez potíží, měl jsem originál sadu vymontovanou ze stejného auta, takže bufík v pravém rohu, návod na instalaci jsem nikde nesehnal takže jsem zkoušel co a jak pasuje. Jediné co mám jinak vyřešené je přívod nafty jelikož originál trubička byla zalomená tak jsem použil od nádrže do motoru hadičku. Elektrika natažená od baterky přes zvlášť pojistku, ukostřeno u uchycení bufíku, can natažen od rádia+kabel pro budoucí dálkové ovládání protažen pod baterkou průchodkou u svazku. Ve vcds jsem aktivoval v BCM jednotce v bajtu 22 bit 5 + v gateway aktivoval nezávislé topení. 

Link to post
Share on other sites
před 14 hodinami, marejo napsal:

Tak jsem dnes vyzkoušel na studeném motoru, bylo 0 stupňů ráno. Po startu jsem musel dát ovladač topení na maximum a ventilátor alespoň na první stupeň, pak bufík naskočil ale vypnul se při cca 60stupních vody a teplota začala zase padat dolů. (zkoušeno na místě bez jízdy) Potom už nenaskočil ani po novém startu. Ví někdo jak nastavit aby se vypnul až třeba při 80 stupních ? Mám pocit že hodnota v kanálu 45 na to nemá vůbec vliv. Jinak na maxidot funguje perfektně, ale jelikož nemám panel tak potřebuji aby se spínal se studeným motorem a běžel až do ohřátí. 

Jinak instalace proběhla bez potíží, měl jsem originál sadu vymontovanou ze stejného auta, takže bufík v pravém rohu, návod na instalaci jsem nikde nesehnal takže jsem zkoušel co a jak pasuje. Jediné co mám jinak vyřešené je přívod nafty jelikož originál trubička byla zalomená tak jsem použil od nádrže do motoru hadičku. Elektrika natažená od baterky přes zvlášť pojistku, ukostřeno u uchycení bufíku, can natažen od rádia+kabel pro budoucí dálkové ovládání protažen pod baterkou průchodkou u svazku. Ve vcds jsem aktivoval v BCM jednotce v bajtu 22 bit 5 + v gateway aktivoval nezávislé topení. 

No já ti to tu ještě trochu upřesním. V BCM jednotce jsi pustil funkci podávacího čerpadla, kdy BCM pustí přes relé podávací čerpadlo v nádrži, takže za čas budeš mít v jednotce BCM chybu. Ta funkce tam je, když je v nádrži míň paliva. Pokud si hadičku protáhnul origo dírou, tak budeš mít pravděpodovně problémy s puštěním topení při nízké hladině paliva. Tak a ještě k tomu klimatiku. Když vyměníš jen klimatik s tlačítkem, tak sice se ti bufík pustí, ale nebude ti foukat do interiéru teplo. Z bufíku z pinu 8 se spíná relé a to ovládá ventilétor na stupni 2. Přikládám schéma zapojení

Topení s climatic.pdf

Link to post
Share on other sites

Ano použil jsem origo díru i origo nasávací trubičku se sítkem. Když jsem to montoval bylo v nádrži něco pod čtvrtku, ukazatel byl v červeném poli ale rezerva ještě nesvítila a topení fungovalo. Někde jsem četl že pokud svítí rezerva tak zapnout nejde jednotka to blokuje. Nevím zda je to pravda. Jinak o tom spínání ventilátoru vím, děkuju za schéma. Tohle chci dodělat až jako poslední, není pro mě tak důležité, hlavní je že ohřívá vodu, vytopení interiéru už je otázka chvilky. Nyní intenzivně sháním panel, další věc bude dálkové ovládání. Pokud se mi nepodaří sehnat panel s tlačítkem pro bufíka tak přestavba na climatronic, na ten panel s tlačítkem mám. 

Link to post
Share on other sites

Tady jeden panel je i s výhřevem sedaček

 

https://allegro.pl/oferta/skoda-superb-panel-klimatyzacji-3t0820047aj-9439189758https://allegro.pl/oferta/skoda-superb-panel-klimatyzacji-3t0820047aj-9439189758

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...