Jump to content
Hanys.cz

DSG 7 - chyba p1725

    Recommended Posts

    Zdravím, nikde jsem tuto chybu nenašel, ani tady, ani na rosstechu ani na googlu :D tak jak je u mě zvykem, nemožnou chybu oznamuji :D

     

    Při jakékoliv jízdě, ať už 160 na tempomat, 50 ve městě nebo cokoliv, jsem před 2 dny začal pociťovat mírné škubání, jen sem tam jako by vynechal jeden válec, dneska mě to nedalo a načetl jsem paměť závad a motor byl čistý, i když jsem se bál a trošku jsem to předvídal, že mě to spíš přišlo od převodovky než jak od motoru, protože jsme si při škubancích povšiml poskočení otáčkoměru. A ejhle:


    VAG PRO

    císlo: RJ0AM300048M
    Název: RJGSG DSG AG7 431
    Kódování: RJ03 0000020
    Software: 9058
    
    Chybové kódy nalezeny
    SAE P1725 :21 Porovnání výstupních otácek prevodovky 1 + 2 neplatný signál Prekrocena horní mez

     

    VCDS:

     Address 02: Auto Trans       Labels: 0AM-300-04x.lbl
    Control Module Part Number: 0AM 300 048 M    HW: 0AM 927 769 D
      Component and/or Version: GSG DSG AG7     431 9058
               Software Coding: 0000020
                Work Shop Code: WSC 04940 001 147457
                          VCID: 3A7BD46375AA42CE9A7-806F
    1 Fault Found:
    
    005925 - Comparison of Transmission Output Speeds 1 + 2 
                   P1725 - 001 - Implausible Signal - Intermittent
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 00100001
                        Fault Priority: 0
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 3
                        Mileage: 190868 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2033.14.06
                        Time: 11:49:49

    A moje otázka?? Co to sakra je :D

    Edited by Hanys.cz

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Koukám na google a taky z toho nejsem moudrej...

    stejná chyba:

    http://mhhauto.com/Thread-DSG-0AM-Fault

    http://forums.ross-tech.com/showthread.php?9522-Skoda-fantasia-2013-Auto-transmission-fault&styleid=2

     

    možná někdo poradí co má být v bloku měřených hodnot, aby se dala vyloučit chyba spojek či mechatroniky

    Edited by prassat

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    No, k tomu na forech asi moc info nenajdeš, know-how výrobce ... Nezbude Ti nic jiného než servis. kterej opravdu zná, kterej to ale je???

    Ani tady to neuváděj konkrétněji, můj odhad je že se hlásí spojky, zkus, jak se to bude chovat v ručním režimu při "natvrdo" zvoleným stupni.

     

    http://www.prevodovky-sixta.cz/index.php/opravy-mechatronik-7st-pevodovek-dsg

    http://rpm.cielus.net/wp/index.php/2015/06/30/inside-the-vw-golf-mk6-dsg-7-speed-mechatronics/

     

    75 autm převodovka 7st.pdf

    eda55c8ce9f043d78560243a3ca3968c.pdf

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak jsem byl v servisu škoda, protože se tam dělali spojky v březnu, pán co se mnou řešil problémy měsíce říkal, že tam je nějaký senzor otáček převodovky a že by to mohlo být ono, ale že to zjistí až to tam budou mít. Jsem objednán na 18.12 :-(

     

    Chová se to jako by to spojky na půl sekundy rozpojilo. Spojky jsou v záruce, takže když tak mi dají snad nové, jen doufám že to nebudeme řešit výměnou mechatroniky, tu jsem na 7kvaltu ve škodě už dělal a 27000,- :-D

    První co technik řekl byla spojka, říkám super, ta je v záruce, tak prej možná jen senzor :-D

    Edited by Hanys.cz

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To je ono, musí sám nejdřív zjistit ... No, ono tam těch samostatných el. serepetiček, když vypustíš mechatroniku není, podle DP tam je jen snímač vstupních otáček převodovky G182 a ten je opět bohužel součástí mechatroniky ... Takže mechatronika asi tak jako tak a to snímače G612 a G632, viz to SSP75 z předchozího příspěvku ...

     

    Když odbočím, servisní akce s náhradou syntetiky za minerál a updatem softu, co probíhá někdy od 2013-2014, kdy oficiální prohlášení je o tom, že syntetika mohla zapříčinit zkrat v převodovce a tím pak nekontrolované otevření spojek, to je pěkná haluz vypuštěná jen pro veřejnost ...

    Edited by rayx

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Update soft a výměna oleje proběhla podle svolávačky. No uvidím co najdou :D začínám šetřit :D

     

    Nechce někdo supa s komplet novýma vnitřnostma :D

     

    Snímače vstupních otáček jsou integrovány do mechatroniky 

     

    Sixta i ten DP co jsi poslal:

     

    Mechatronika se skládá :
    
    dva snímače dráhy spojek
    dva snímače vstupních otáček (jsou itegrovány v modulu mechatriniky)
    snimač vstupních otáček (namontovaný do skříně převodovky)
    snimač teploty v ŘJ
    snimač hydraulického tlaku (jedná se membránový snimač v okruhu hydraulického oleje)
    snimač dráhy 1 až 4 ovladače řazení rychlostí
    dva elektromagnetické ventily ovladače spojky
    dva elektromagnetické ventily regulace tlaku oleje
    čtyři elektomagnetické ventily ovladače rychlostí
    motor hydraulického čerpadla

     

    Ale mě to ukazuje výstupní otáčky, ale zatím jsem nenašel co by to bylo za senzor. Ještě si vzpomínám že o tom senzoru mluvil, že může být za*raný od spojek, že možná bude stačit jen vyčistit. 

     

    Ještě tohle jsme našel:

    Spoiler

    VW 0AM (sedmistupňová DSG) – montuje se do automobilů Audi, Seat, Škoda, Volkswagen s příčným umístěním motoru z roku výroby 2006.
    Princip činnosti je tentýž, jako u výše popsaného typu převodu 02E, liší se jen následujícími konstrukčními změnami:

    • suché dvojité spojky se uvádějí do činnosti prostřednictvím krytů opatřených přítlačnými ložisky jako na obyčejné mechanické převodovce;
    • namísto olejového čerpadla poháněné od otáček motoru je nainstalováno elektrohydraulické čerpadlo s hydraulickým akumulátorem;
    • oddělené olejové nádrže hydraulického pohonu (1 litr obyčejného oleje hydraulického posilovače řízení G004) a mechanické části převodovky (1,7 litru převodového oleje G052-171-A2 anebo G052-512-A2);
    • doplnili ještě jeden rychlostní stupeň chodu vpřed.

    Převodovka se stala kompaktnější, ale i méně spolehlivou, proto se na automobily se silnými motory přestala instalovat.
    Největším problémem tohoto typu převodu je spojkový blok.
    V počáteční fázi lze jeho nefunkčnost zpozorovat podle záškubů při řazení rychlostních stupňů anebo podle příliš dlouhého řazení zpátečky.
    Obvyklý jev nefunkčnosti – tavení plastové tlakové trubky, která tím, že se roztaví, zablokuje jednu ze spojek, která se přestane zapínat.
    Věc se má tak, že mezi tlakovou trubkou a otáčejícím se spojkovým krytem je umístěno podpěrné ložisko, pokud přítlačné ložisko na konvenční spojce pracuje jenom v okamžiku vypnutí spojky, tak podpěrné ložisko pracuje naopak – při zapnuté spojce.
    Při práci se samozřejmě zahřívá a předává své teplo plastové trubce, na které je umístěn, a která ho uvádí do činnosti.
    Plastická hmota takovou teplotu nevydrží – deformuje se a ložisko nemůže přitlačit, polovina rychlostních stupňů se dostává mimo provoz.
    Obvykle tato situace nastává na malé spojce, kde je přítlačné ložisko menší.
    Daná trubka a ložisko jednotlivě jako součástky nejsou k dispozici, prodávají se jenom jako komplet se spojkou, ale ve většině případů by stačilo vyměnit pouze je.
    Po výměně spojkového bloku je nezbytné provést jejich adaptaci prostřednictvím VAS 5054, jinak automobil ani nesjede se zdviže.
    Ačkoliv v ELSE je popsána velmi složitá procedura seřízení spojek s použitím speciálních držáků a měření, ve skutečnosti všechno lze udělat podle oka, jelikož všechny nepřesnosti určí procedura seřizování přítlačných pák spojky.

    Hydrodynamický blok, nebo i kterákoliv elektronická součástka v současném automobilu, taktéž bývá zdrojem množství problémů.
    Jako první zmíníme banální selhání výstupních stupňovitých zapojení řízení solenoidů v elektronické řídící jednotce anebo snímače otáček
    .
    Druhou je zničení anebo shoření elektromotoru hydraulického čerpadla.

    Od někoho jsem slyšel, že hydraulické čerpadlo možno oživit tak, že se jednoduše rozebere a propláchnou se jeho součástky.
    Avšak v praxi automobily přicházejí do opravy s plně vyhořelým elektromotorem nebo dokonce i vyhořelou elektronickou řídící jednotkou, hydrodynamický blok bývá vevnitř celý roztaven.
    Může se stát, že když se problém zpozoruje v ranním stadiu, propláchnutí by pomohlo, ale ne v případě majitelů těchto na finance náročných automobilů – s nimi se jezdí až na doraz.

    Mimochodem, vývojáři daného typu převodu z firmy Luk byli proti prodeji vozů vybavených tímto typem převodu v městech Moskva a Petrohrad, protože jsi byli vědomi, že suchá spojka nevydrží provoz v dlouhotrvajících zácpách v těchto městech, nicméně koncern Volkswagen nevzal jejich námitky v potaz.

     

    Edited by Hanys.cz

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    No, pokud ty spojky jsou OK a klucí to po jejich výměně správně zadaptovali, což by se jistě projevilo dřív, kdyby ne, budeš potřebovat novou mechatroniku. Na straně 49 v SSP75 jsou ty dva snímače popsaný.

     

    Jinak, mechatronik x-typů, takže objednávat podle VIN a nebo kodu převodovky a PR, ale aspoň cenu vidím jen jednu a to 927€ + 19%MwSt ... Pán v autorizáku to měl v oku. Nebo to je Tvoje zkušenost s mechatronikou za 27papouchů na tomto Supu?

    Edited by rayx

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak to vše čtu a ona to fakt asi bude na výměnu mechatroniky. . Tak doufám že to pak bude řadit ak za mlada, protože to teď celkem pocukává.... Nemůžeš se mi podávat na číslo dílu mechatroniky? 

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Chyba se v servisu na diagnostice nezobrazila. Ale po 2 dnech testování mi potvrdil že to fakt něco dělá, jako by se rozpojovala nebo tak něco. Zítra mi tam namontují plonkovní mechatroniku a budu přes svátky testovat.

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak jak to pokračuje, druhá mechatronika to vyřešila? No koukám, že ani autorizák nedělá nic jinýho, než že čte chyby, ale porovnat v měřených/rozšířených hodnotách skutečnost s požadavkem, to už jim taky moc nejde :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ahoj, neee plonkovni mechatronika me tam nepasovala :D Byla na jiz mokry typ 7stupnove prevodovky. Nechapu jak to objednavaj :D

     

    Nicmene jsme reseni mechatronik zatim odvolal a udelal jsem dobre. Sice to jako by skube sem tam, jenze se asi potvrdila moje prvni diagnostika zavady, zacala mi totiz porad skakat zavada civky na druhem valci. To pred tim nedelalo a mechatronika se jiz neozyva. Takze zrovna dnes jsem delal olej a filtry plus tu civku. Takze jsem zvedav, jestli se to projevi. 

     

    Chyba:

    SAE P2303 :20 aktivace zapalovací cívky 2 zkrat na kostru Lamp OFF Sporadická závada
    
    
    

     

    Takze hadam, ze jsem mel prvne pravdu a je to civka to skubani a ne prevodovka. Jen se to az "ted" zacalo projevovat i na dia, protoze uz to vynechani je asi vetsi. Uvidim dnes

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Že by na možný výpadek jedný cívky reagovala DSG zapsanou chybou o rozdílných otáčkách hřídelí? :D

     

    Civku jsi tedy dal novou nebo jsi je jen proházel mezi sebou?

     

    No a k tomu servisu, co dodat, ani podle VIN se v tom nevyznaj, těm bych se to opravdu bál svěřit ... :t

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    No hele já nevím, ale zase se to už neukázalo a když se na to podíváš z jiné stránky. Tak výpadek zapalování a snížení otáček mohlo mít za následek že se otáčky rozešli ne? Kdybys bral třeba situaci že je auto někde při rozjíždění v zatáčce a vynechá zapalování, otáčky poskočí spojka v záběru, proklouzne to, nebo tak nějak. Nevím, nicméně poznám.

     

    Cívku novou stojí jen 6 stovek, tak to neřeším.

    Edited by Hanys.cz

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Takže zatím můžu říct že to už nedělá, ale uvidím v pátek až pojedu delší trasu, zatím nebylo kde to pořádně vyzkoušet. Stará cívka vypadá dost jetě.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×