Pawlisko

Inspekce za pár dní, co to je?

25 příspěvků k tomuto tématu

Dobrý den,

 

koupil jsem si S2 a v den koupi mi už začal ve 109 tisících při startu palubák ukazovat "inspekce za xx dní". U předchozího auta (Octavia) nic takového nebylo a když jsem si zavolal do servisu, tak mi řekli, že to je jenom prohlídka s výměnou filtrů. Říkám si, co to je za chujovinu, jestli to je jenom další sranda za kterou budu muset platit autorizáku nesmyslné částky za předražené filtry (prý se mění filtry). Auto mám v roční záruce od Škoda Plus a musím navštěvovat pravidelné servisní prohlídky dané výrobcem, ale to jsem myslel, že je co 30 tisíc km.

Je mi jasné, že budu muset jednou za 30 tisíc do autorizáku zaplatit za předraženej olej a filtry, ale že tam budu muset každých 15 tisíc? Já si olej a filtry měním sám (nechávám dělat jinde) co 15 tisíc km, dopřávám motoru nový olej, ale tohle se mi docela příčí.

Nevíte o tom něco víc, než já? Autorizák mi určitě neřekne "s tím za náma nemusíte, udělejte si to jinde levněji". Dát za filtr 3 stovky nebo 8 stovek je prostě rozdíl.

Díky za rady zkušenějších.

Pavel

-1

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Možná někdo nechal nastavit zkrácený interval na 15tisíc a proto ti to svítí.

Jinak nemáš pravdu - já jezdím do škodovky, filtr olejovej stojí 300 i ve škodovce, olej koupím za 1000 vlastní, případně koupím tam když mají dobrou cenu, a nechám vyměnit. Suma sumárum se vejdu vždycky kolem 2-2500Kč s materiálem. Jednou za rok to přežiju a navíc pokračuji v dohledatelné servisní historii ... při 270.000km se to hodí, že to jezdilo celou dobu do škodovky ;)

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zrovna ted mi to psalo. Servis za 300km nebo za 280dni. Je to interval nastaveny. Olej na 15tkm nebo 1rok. Olej si muzes menit sam. Interval po 15tkm jde mazat na maxidotu v menu. Ja to mam jak CentriFUGA olej delam sam 15-20tkm a po 30tkm do skodovky s vlastnim olejem kvuli zaznamum v servisce. Coz je ted 490tkm. Jinak POZOR ne vsechny auta jezdi na longlife interval. Zalezi co mas na kedlubu v servisce. QG1 je longlife 30tkm nebo 2 roky. QG2 vymena oleje na 15tkm nebo 1rok. Pokud mas TDI,tak olej jedine s normou 507.00. A i Octavie II tohle mela.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

A jak se na Vás dívají v servise s tím vlastním olejem? Píšou Vám to někam? Já dělám pro člověka, který je prodává a kupuju za 680 Kč 5 litrů (shell). Origo filtr olejový Bosh za 150 Kč, kabinový Bosh + (0 986 628 515) za 520 Kč, vzduchový (1 987 429 404) za 250 Kč. Takže ty ceny jsou někde jinde. Mám ale prodlouženou záruku od Škoda Plus, tak mám obavu, že když si donesu vlastní olej a filtry, tak mi řeknou "máte smůlu"....

 

Jinak mám prodloužený interval, rok to auto nebylo v servise, takže proto je ta inspekce, v jednom autorizáku mi řekli, že to je jenom "prohlídka" za 4 stovky cca. a ostatní se dělá ve 120 tisících a v druhém mi řekli, že kabinový filtr budou měnit + ta kontrola. Já se o auto starám, pečuji s láskou, ale je mi proti srsti dávat autorizáku peníze za to, že mi dají "razítko". Takže tak...

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Výměna oleje, i kdyby si jí provedl někde jinde, nemá vliv na záruku (i když neznám podmínky škoda-Plus, ale u klasické záruky to tak je).

Dívají se normálně, napíší to do faktury a zakázkového listu, že olej vlastní, ale v servisce nic nepíšou ;)

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

V podmínkách je, že musím dodržovat servisní intervaly doporučené výrobcem. Do autorizáku musím, no až to budu za 10 tisíc km (za chvilku) řešit, tak si nechám udělat nabídku na výměnu oleje + zeptám se na možnost, že bych si ho donesl sám. Už vidím jak budou kroutit očima :D 

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Otázka, proč by měli kroutit očima? Mě rovnou řekli v AS ať si vezmu olej vlastní, řekl mi co tam lejou (typ a kolik litrů) a že za jejich olej chtějí minimálně 600/litr bez DPH. Když sem se ptal třeba na výbojky do xenu, tak sem dostal číslo dílů... Atd atd... Samozřejmě je to o lidech, někdy je to i o tom jak se oni vyspi a jakou položíš otázku.

 

 

1

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Mohu poprosit do zprávy kam jezdíte? Tento přístup se mi líbí!

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ja taky jezdim k autorizaku. Nemam vubec problem s vlastnim olejem nebo kapalinama. Berou jakhle mysi syr :D

Olej musi splnit Vas interval nebo musi mit vyssou normu np. 504.00/ 507.00.

Ja mam pevny intervall a donesl jsem castrola egde professional s normou 504.00/507.00 a vzdy ho mi nalili. Parkrat mi rekli ze nepotrebuju takhle draheho oleje. Staci mi s normou 502.00/505.00 a on je levnejsi.

tamhle kde ja jezdim k autorizaku olej stoji 280kc/1L + dph (shell 5w40 s normou 502.00) a 560 kc/1L +dph (shell 0w30 s normou 504.00/507.00)

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

@TOMUS jen doplním, že u SII je vždy potřeba olej s normou 507.00 a to kvůli filtru pevných částic.

 

Jinak je to o přístupu servisu, já tam mám kamaráda technika a skladníka, buď se dostaneme na cenu pro mě přijatelnou a nebo objednám vlastní kapaliny. Filtry beru u nich vždy, protože nějakej meyle za 100kč bych tam stejně nedal a dražší variatny kolem 300 vyjde stejně jako originál se slevou, takže to neřeším ... 

 

No pokud máš v podmínkách, že musíš dodržet intervaly výrobce, neznamená to, že musíš do autorizovaného servisu, ale samozřejmě v případně nějakého problému to bude první, na čem to budou chtít otočit, i přes to, že zákonnou podporu v tom nemají. Nevím teď přesně kde to jak je ve kterém zákoně, ale již asi 4-5let platí, že i když máš auto v záruce a mění ti olej někdo, kdo dodrží postup, dá olej se správnou normou a předepsaný typ, nemůže to být bráno jako porušení záruky.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

ok :kol-47:

507.00 je pro motory s naftou :)

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Bral jsem že se bavíme o naftě :-)

Normy pro benzín neznám, ale pro naftové Superby vše jen 507.00

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ohledně té záruky,  tak tu neřešíme zákonnou záruku, ale tu od Škoda Plus a co si oni nadiktují, to je asi jejich věc. Schválně si ty podmínky nechám poslat, protože já dostal jenom pitomý certifikát.

Tak jinak, cituji "Vozidlo musí dodržovat výrobcem doporučené návštěvy autorizovaného servisu." Takže do autorizáku musím.

Jen pro info: 
http://www.skodaplus.cz/Page/show/zaruka

Upraveno uživatelem Pawlisko
0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím do autorizaku v našem městě, ale je to o tom kdo tam sedí. Pravdou je, že tam mám kamaráda /známého, ale řešil jsem jiné věci i s ostatními a vždy úplně super dohoda a přístup. Ale je pravda, že tam servisuji obě auta komplet včetně prezouvani. Za prvé jak píše kolega výš, jsou nějaké slevy, takže sem cenově na tom co se to dá koupit (díly) a za práci si rád připlatím (záruka, když s tím něco je, tak jim tam postavím auto a ať se starají)

Když to tak vezmu tak jezdím do stejného servisu jako[mention=98756]CentriFUGA[/mention], jen každý to máme v jiném městě, ale se stejným názvem Auto Horejsek.

 

 

1

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

@sumar ano přesně tak, máme tu San Plus a to je spatne, Horejsek je OK, a oba kamarády co mám jsem vlastně poznal až tam díky tomu, že jsem sháněl auto a potřeboval prověřovat VIN (druhé jsem koupil asi na 7.pokus, vše byl průser...) A byli moc ochotní i předtím, než jsem s nima začal bejt kamarád/známý...ale jak píšeš, je to o lidech

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tvl v San Plus jsem ho kupoval v Lipe :D jinak ja jezdim havex auto v MB. Aby byla platna zaruka u skody auto,je podminka mit plny servisni zaznamy ve VINku ne v servisce. Ja uz ji mam od 370tkm plnou. Pokud vynechas servis v autorizaku,prichazis o 12letou zaruku na karoserii napr.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

San Plus je největší katastrofa na okrese, už rok tam hledají mechaniky, není mi jasné kdo tam ještě opravuje auta...moje octavka tam byla s bývalým majitelem 2* a on sám (známý) ní říká, že horší přístup nezažil...stačí třeba to, že u Horejska mi u servisu auto umyjí zdarma...v San Plus vrátí tak jak jsi přivezl...je to sice blbost, ale potěší to...a to dělá servis servisem...

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak Horejska mám nejblíže v Roudnici nad Labem, uvidím jak dopadnu s nabídkami v Praze a max. si udělám výlet :)

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak píše@CentriFUGA, dám do servisu auto a vrátí se mi čisté, je to sice blbost, ale ukazují tím, že na to neserou. Je fajn když řešíš auto po nehodě a oni ti to s likvidatorkou před tebou vyřídí domluví a ty jen podepisujes, řeknou co a jak a přijde vedoucí servisu, dá ti láhev s vodou a nabídne kafe.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Když už vezete do autorizáku vlastní materiál (filtry, olej..), vezete tam vždycky ten slavný Škoda originál? Jde mi o to, jestli má cenu je tam zkoušet prudit např s dílem označeným jako Německá prvovýroba (výrobce Mann, Bosch) apod.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je to správný díl, je jim to jedno

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Nejdřív se zeptej na cenu u nich, vždycky cena originálu od nich a třeba na netu (Bosch, Mahn) je stejná nebo i nižší, když dají slevu. Dobrá je i sekova knížka...

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

souhlas, umí udělat díl škoda za cenu dobré druhovýroby typu Bosch, atd...třeba lambdasondu mi udělali za 2200 a nejlevnější na netu Bosch nebo origo byla asi 2300 ... a ceníkovka skoro 3000

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jo zkusit se může, proti tomu nic. Ale jsem trochu skeptický poté co mi v AS nabídli kabinový filtr za skoro dvojnásobek, za co jsem ho ve stejné kvalitě koupil na skoda-dily.. což je právě důvod, proč laboruju s touhle myšlenkou.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ja beru v autorizaku EGR ventily. Vychazi me tam nejlevneji. Jinak pokud olej splnuje normu,tak s tim nemaj problem. Jen do servisky dopisou zakaznik donesl vlastni olej apod...

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!


Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.


Přihlásit se