Jump to content
Dozbec

XDS- FABIA2 FL

    Recommended Posts

    Ahoj chtěl bych se zeptat jestli se dá nějak aktivovat XDS (jako třeba u octavie) mám facelift s esp? Předem díky

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Konkrétne riešenie som ešte nevidel, ale podľa mňa by to iba chcelo porovnať kódovanie s RS-kom a zistiť to tak trochu vylučovacou metódou. :)  

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mělo by to jít, před pár lety mi to aktivoval uživatel ferda25. Jestli to nemáš do Strakonic přes celou republiku, zkus se s ním domluvit. Případně, jestli máš kabel, nějaké detailnější informace jsou tady - jak dalece je to aplikovatelné na F2/Room netuším, nezkoušel jsem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    kecka, máš VCDS? Ak áno, prosím napíš nám aj číslo/označenie tvojho ABS modulu. Vďaka.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak jsem to zkoušel...  číslo máš v příloze  mám ABS 8.2i   a dlouhé kodovaní, ale nejsou tam popisky co je který bit ....   Podle toho návodu co dával Jay  mám v přizpůsobení kanál 36 je aktivní a je tam 0   .......

     

    Jenom je divné že ti šulini ani v nejnovější VAG  nemají popisky na tak starou jednotku :D:D 

    IMG_4246.JPG

    IMG_4247.JPG

    IMG_4248.JPG

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Taky jsem na to koukal. Jednotku mám 6R0 907 379 AF, ESP8.2i front H05 0003, ale kanál 36 neaktivní a kódování je hodně jiné (až na zapnuté HHC nejspíš výchozí - rozhodili mi to v autorizáku). Díky za tvoje kódování, můžu laborovat.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ja teraz kábel pre VCDS nemám, ale pozrel som sa na logy ktoré som si uložil. Fabia II FL, MR 2012, výbava Elegance:

    Address 03: ABS Brakes (J104)       Labels: 6J0-907-37x-ESP.clb
       Part No SW: 6R0 907 379 AL    HW: 6R0 907 379 AF
       Component: ESP8.2i front H05 0001  
       Revision: --------    
       Coding: 410148DB416D00B2822512EB82D700401300

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Po aktivaci bitu 2 v byte 16 je v přizpůsobení kanál 36 aktivní, XDS by tedy mělo fungovat. :kol-47:

     

    Rekapitulace:

    bit 0 - aktivuje HHC (00010111)

    bit 1 - aktivuje kontrolu tlaku v pneu (00010111)

    bit 2 - aktivuje XDS (00010111)

     

    e1: Tvoje kódování s aktivovaným XDS tedy bude 410148DB416D00B2822512EB82D700401700.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ak byte 16 je 33. a 34. znak od lava, tak prvá dvojica je potom byte 0?

    P.s.: Asi si budem musieť objednať znovu VCDS kábel. Môj starý som predal a Carista zapnutie XDS neponúka.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ano, první bit/byte je bit/byte 0 atd. Screen z VCDS LCode s doplněným XDS:

     

    VCDS-ABSlcode-XDS_.png

     

    Carista je hračka pro děti - můžeš jenom to, co ti programátor apky dovolí, když to nefunguje, nevíš proč, nemůžeš laborovat... Na druhou stranu nemůžeš nic pokazit (snad). Prostě nic pro celé chlapy s koulemi, že? ;):D

     

    Re: "Carista ale funguje z mobilu..." No právě! Umí od všeho trochu a nic pořádně. Ostatně jako všechny aplikace pro mobily. Smartphone je a ještě dlouho bude zařízení vhodné jen pro konzumaci obsahu a lehčí tvorbu, prostě hračka. Na serióznější tvorbu a složitější věci je stále potřeba "dospělé" zařízení. :p:kol-46:

    :noot:

    Edited by JayBee1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Carista ale funguje z mobilu, Bluetooth adaptér má malý a nezavadzia mi v aute, a hlavne podporuje aj iné značky áut, nie len VW group. :)

    Edited by e1.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Za mě trochu jo, ale nic světoborného, bez čeho se s Roomsterem nebo neRS Fabií nedá žít. Třeba bude mít někdo jinou zkušenost.

     

    Může to záviset na autě a motorizaci (jiné rozložení hmotnosti, jiný sklon k nedotáčivosti). XDS z principu ubírá část výkonu přenášenou na kola, takže podle mě bude určitě víc znát u aut s vyšším výkonem, tzn. RS a přečipovaných TSI/TDI. Naopak na autech se slabými motory to asi ani nemá cenu kódovat. Ale ta obvykle stejně nemají ESP, bez kterého nemá auto HW potřebný pro provoz EDS/XDS.

     

    Obvykle jezdím víceméně v rámci zákonných limitů (plus samozřejmě nějaký ten km/h navíc kvůli podměřujícímu tachometru) a v poklidu, takže se XDS ani nemá šanci aktivovat, ale občas, třeba když se mi lepí někdo na zadek a provoz to umožňuje, si střihnu rychlejší průjezd kruháčem nebo prudší zatáčkou a při vyjíždění pod plným plynem jde auto kapku líp ze zatáčky. Za kruháčem se pak bavím, jak mě lepič na rovině zase dojíždí. Nejlepší je to na místech, kde je víc kruháčů za sebou. ;):D

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×