Přejít na obsah

Superb v zimě - špatné zkušenosti


Simy-76

Doporučené příspěvky

Ahojte, rád bych se zeptal, zda znáte někoho, kdo má nebo měl tento problém.
Mám SUP III Combi s předním náhonem 2.0 TDI 140 kw obuté mám continental contiwintercontact ts 850 na R17. Při prvním větším sněžení jsem zjistil, že superb je na uježděném sněhu naprosto ztracený. Pokud zastavím v MÍRNÉM kopci nebo popřípadě i na nakloněné rovině nemohu se rozjet, ihned při prvním protočení kola si pod sebou vytvoří led a nemohu se rozjet. Situace byla tak zoufalá, že jsem vyhledal nejbližší servis Škodovky, kde mi bylo řečeno, že auto je v naprostém pořádku a že se jedná s největší pravděpodobností o problém s pneumatikami. Tak jsem zajel do pneuservisu, kde pneu prezouvali a tam byla provedena kontrola, která také nic neodhalila. (Pneu byla namontovaná správně, tlak správný, směr rotace také, vady vlivem převulkanizování nebo nedostatečné vulkanizace by údajně byla patrná vadami na běhounu nebo mechanickým poškozením vzorku. Nic takového jsme nenašli! Pneu vyrobena koncem roku 2016. Dle všech je pneu i auto v pořádku) Pro vtipálky, kteří budou naznačovat, že problem je v řidiči, tak ty jsme vystřídali několikrát včetně servisáka ve Škodovce. Nikdo se s autem nemohl na uježděném sněhu do kopce rozjet.

Superb III se na sněhu nemůže rozjet ať již s asistenčními systémy nebo i bez nich. Nechápu.
Poznatek: Pokud se s ním postavím na zmrzlý prudký kopec, ale budu couvat, váha která působí na přední kola najednou nemají problém vůbec a v žádném kopci a na žádném sněhu. Auto vycouvá naprosto všechno a bez podkluzovaní. V pneuservisu mi radí, že mám přezout na pneumatiky NOKIAN WR D4, ale převážně jezdíme na dálnicích a po sněhových kopcích jen občas, ale na auto musím mít spoleh a nechápu, že má takový problém se sněhem. Výměna značky pneumatiky, přece není řešení. Další auta ve firmě nemají problém se stejným terénem a stejnými pneu. Audi A4 předokolka, Audi A3 předokolka, Škoda octavia kombi předokolka 2x).



Je možné, že vada v konstrukci a rozložení váhy vozidla, nebo něco podbného ? Máte někdo podobné zkušenosti ? Ihned jakmile napadne znovu sníh udělám video.

Děkuji za každý tip.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě udělej video, protože takto, ať to popíšeš sebelépe, to každý může chápat jinak. Ideálně se domluvit s někým, kdo má podobný model a zkusit vyjet to, s čím ty máš ze svým vozem problém. Ty ostatní auta, co zde uvádíš, mají stejný rozměr pneu ? Jiné pneu jsi zkoušel ? Zrovna když se dívám na http://www.testpneumatik.eu/zimni-autoexpress-225-45-R17, tak zrovna na sněhu úplně nevyniknou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Mne se obcas se Superbem 2 predokolkou stane, ze se nemuzu na vlhkem snehu do kopce rozjet a dela to na Continentalech i Goodyearech. Mam DSG a hodne by pomohla prace se spojkou, proste se to nesmi zacit protacet. V krizi vzdy pomuze kopec vycouvat, kdy se asi uplne jinak zmeni pritlak na predni  pneu a navic pneu pouzivaji  pri couvani drazky na brzdeni, ktere jsou ostrejsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 10 měsíců později...

Mám Superb 3 2.0 TDI DSG, a musím říct že v zimě také nic moc, mám ho první zimu a oproti Octavii 3 co jsem měl předtím hrůza, mám kola 235 45 18 Nokian WR 4 jsou uplně nové a dnes na chatě na horách na mírném kopečku ko, pak máme vetší kopec od chaty to jsem se musel rozjet a vyjel to ale vidím podstatný rozdíl od Octavie 3 kde jsem měl 225 45 18 nexen winguard sport, ani předtím rapid ,octavie 2 nebyli problémy, považuji se za dobrého řidiče , a mám zkušenosti na horách ale Superb mě zklamal , musím si pro jistotu koupit řetězy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo širší pneu bude blba v břečce a pokud pojedete v 10 Cm sněhu bude auto víc plavat mluvím o ujezdenem sněhu to nemá s šířkou nic společného naopak by měla mít větší zaber , octavii jsem měl také na širokých a u chaty jsem to vyjizdel v klidu Superb to také vyjel ale měl jsem smrt v očích ? překvapilo mě ze už na mírném kopečku kdy Vyjizdim od chaty už se mu nechtělo a když vezmu že nejužší rozměr na Supa bude kolik 215? Nebo 205 v tom si myslím to nebude, asi je to o zvyk uvidime až ho otestuju víc v provozu mám ho od března ale tohle mě překvapilo , každopádně zastavit s tím v kopečku už se nerozjedu, měl jsem si koupit 4x4

Editováno: , autor: heckeer
  • Pozitivní 2
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, heckeer napsal:

Jo širší pneu bude blba v břečce a pokud pojedete v 10 Cm sněhu bude auto víc plavat mluvím o ujezdenem sněhu to nemá s šířkou nic společného naopak by měla mít větší zaber , octavii jsem měl také na širokých a u chaty jsem to vyjizdel v klidu Superb to také vyjel ale měl jsem smrt v očích ? překvapilo mě ze už na mírném kopečku kdy Vyjizdim od chaty už se mu nechtělo a když vezmu že nejužší rozměr na Supa bude kolik 215? Nebo 205 v tom si myslím to nebude, asi je to o zvyk uvidime až ho otestuju víc v provozu mám ho od března ale tohle mě překvapilo , každopádně zastavit s tím v kopečku už se nerozjedu, měl jsem si koupit 4x4

Jsem rád, že je tady někdo kdo to vnímá podobně. Většina lidí, co jsem potkal mají právě 4x4 a údajně jsou spokojeni. Úplnou náhodou jsem ve středu v praze mluvil s taxikářem, který jezdí na operativní právě se superbem III a to co jsem tady psal jsem mu i říkal... v půlce mého lítostného vyprávění mě zastavil a poukázal na všechny problémy, které jsem ještě nejen nestačil říct, ale i další nové, které jsem ani za problémy nepovažoval. Nicméně mezi taxikáři jsou superby III extrémně neoblíbené a většina po jednom roku s nima končí nebo si berou starší II generaci superba. Po dlouhé debatě to zakončil těmito slovy: "Pokud Vám můžu radit rychle ho prodejte, teď spoustě lidem bude končit operativní leasing a všichni se ho budou zbavovat a časem se na tyto problémy přijde a to auto půjde extrémně z ceny. Proto se ho zbavte a uvidíte že mi časem poděkujete." To mě docela vystrašilo, ale vzhledem k jeho přesvědčení a mému již dlouhému zklamání auto prodávám a se škodovkou už nechci mít nic víc společného... Nejde mi o produkt, to se stane každému, že se vyrobí něco co nefunguje, ale jejich přístup mě pokaždé vytáčel do ruda. Takže ideáně pokud to stihnu ještě do konce roku půjde pryč. Takže Vám tady všem přeji hodně úspěšných kilometrů pokud možno bez problémů a návštěv servisu. A třeba někdy na viděnou v Audi Forum. Hezké Vánoce Vám všem. :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to im tie operativne leasingy davaju auta starsie ako 3 roky, ci ako? Ci kupuju superb2_fl ktore maju 300 000km a idu rocne na tom najazdit dalsi 150K km?

Celkom blbost. Taxikar a hodnoverny zdroj?...?

 

Toto som pocul pri O3 ako si od operativiek pytaju O2FL, nic take sa minimalne na SK nedalo a nedialo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, qwertyx64 napsal:

A to im tie operativne leasingy davaju auta starsie ako 3 roky, ci ako? Ci kupuju superb2_fl ktore maju 300 000km a idu rocne na tom najazdit dalsi 150K km?

Celkom blbost. Taxikar a hodnoverny zdroj?...?

 

Toto som pocul pri O3 ako si od operativiek pytaju O2FL, nic take sa minimalne na SK nedalo a nedialo. 

Nevím jak to mají, o to jsem se nezajímal... napsal jsem tady co jsem zažil a co mi bylo řečeno, pokud se ti to nezdá nebo nelíbí udělej to samé... bež a ptej se ostatních, jaké mají zkušenosti.... věř mi že se dozvíš zajímavé věci. Já už mám náhradu za "svého" superba a věřím, že to bude lepší varianta než škodovka.... Pro mě už Škoda není simply clever, ale simply never !!! bohužel mě tato zkušenost stála cca 600 000,- ale jsou horší věci na světě. ;) Hezké svátky i tobě qwertyx64 ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdi k nám S3 které mají přes 200 tisíc najeto a až na "dětské bolesti" žádný problém.

Jeden firemní-firma HDF má už myslím 260.000 a žádný problém.Jelikož zminěná firma jezdi s auty osobními,dodávkovými a autobusy hlavně pro společnost Hyundai,musí mít ve svém portfoliu Hyundaje a to by jste měli slyšet ty nadávky na tyhle vozy,jak se serou- a dost závažně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Simy-76 napsal:

v půlce mého lítostného vyprávění mě zastavil a poukázal na všechny problémy, které jsem ještě nejen nestačil říct, ale i další nové, které jsem ani za problémy nepovažoval. Nicméně mezi taxikáři jsou superby III extrémně neoblíbené a většina po jednom roku s nima končí nebo si berou starší II generaci superba.

Bavme se prosim o konkretnich problemech. Bez jasnych argumentu jsou to jen prazdne zvasty. Takze co konkretne je na S3 spatne? Ja o S3 uvazuju a rad si poslechnu, proc ho nekupovat.

Editováno: , autor: 5icz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Abych se vratil k tematu. Mam 2.0tdi s DSG a nahonem na predek. Pneu Nokian WR A4 r17 215/55 a taham na vleku snezny skutr. Zatim jsem nemel problem cokoliv bez retezu vyjet. Samozrejme nemuzete cekat trakci 4x4, ale zadny rozdil k horsimu proti jinym vozum jsem nepozoroval.

Editováno: , autor: Aerosa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Příměr jak s kamionama, ty jsou také velké a těžké a nevyjedou taky, když se v kopci zastaví a chtěj se rozjet ... Tady u Supa je změna pneu jediný řešení, který může něco trochu řešit, asistenti ani cokoliv jinýho fyziku neobejdou ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oni právě někdy ti asistenti mohou být v individuálních případech kontraproduktivní, i když v konečném důsledku svůj pozitivní přínos určitě mají.
Třeba u S1 prakticky žádná extra elektronika nebyla a prohrabal a vyjel jsem s tím prakticky všechno. S2 už byla markantně horší - tam se palubka rozsvítila jak vánoční stromeček, auto stálo a předek auta se nekontrolovaně zmítal zleva doprava. Pěkně mě to poprvé vyděsilo - něco vedle mě stát, tak to trefím. S3 jsem neměl ještě možnost na opravdovém sněhu pořádně otestovat (tam kam jezdím pořádně nebyl), ale jednou na horách mě to taky nijak zvlášť nepřesvědčilo. Fakt ten S1 na tom byl asi nejlépe, ale patrně asi díky tomu, že tam bylo málo elektroniky, která do toho kecala.

 

  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 12. 2018 na 17:35, heckeer napsal:

...., mám kola 235 45 18 Nokian WR 4 jsou uplně nové....

Mám ty samé gumy, jen 205 55 R16. Musím potvrdit, že jsou super, ale jen do té doby

, než jedu po sněhu. Moc se těším, až je ojedu a koupím jiné. Jsou to sráče. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trošku OT, ale.....brat má Peugeot 3008 s Grip Control a od výroby má 18tky celoročné pneu M+S. Minule nemohol vyjsť hore zasneženým kopcom k nášmu domu, skúšal rôzne režimy, dokonca aj cúval a nevyšiel....tak som ho priviazal lanom s S3 4x4 a vytiahol ho až hore, vraj nemusel ani pridávať plyn. Čo z toho vyplýva? Môžete mať akúkoľvek dobrú elektroniku, ak nemáte dobré pneumatiky.

Editováno: , autor: janci47
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne ty duvody, ktere popisujete vyse me vedly k prodeji S2 predokolky a nakupu S3 4x4. Ackoliv posloucham reci typu "kolik dni v roce to potrebujes" tak verte, ze je to uplne jina jizda i na suchu, nebo na mokru. Pohon 4x4 pomaha i pri prujezdu zatackou. At si kdo chce rika, co chce, tak tohoto priplatku rozhodne nelituju. Horsi auto na snehu jsem zazil snad jen mercedes E se zadnim nahonem. Ten se na snehu nerozjel bez tlaceni ani na rovince.

Editováno: , autor: Lukas_86
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...