Přejít na obsah

Superb v zimě - špatné zkušenosti


Simy-76

Doporučené příspěvky

V 16. 12. 2018 na 21:03, 5icz napsal:

Bavme se prosim o konkretnich problemech. Bez jasnych argumentu jsou to jen prazdne zvasty. Takze co konkretne je na S3 spatne? Ja o S3 uvazuju a rad si poslechnu, proc ho nekupovat.

 

Podle příspěvku vidím, že tento "problem" nevnímají všichni stejně. Být tebou, tak si auto pujčím v půjčovně a udělám si názor sám. Mě se dohadovat ani dokazovat něčí pravdu popřípadě nepravdu nechce. Být na tvém místě, nedám na rady jiných a vyzkouším si to. Sám uvidíš, co je pro tobe snesitelné a co ne. Rozhodně doporučuju si připlatit za 4x4, při těch nákladech je to už úplně jedno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Příplatek při koupi je to nejmenší. 4x4 má další nevýhody:

 

1. Co 60 tkm měnit olej. To bych byl v servisu pořád. Bohatě mě stačí stávající servis.

2. Vozíš cca 120 kg navíc.

3. Většinu z těch 120 kg musíš roztáčet. Takže dynamika vozu jde o třídu níž.

4. Když začne hučet v kardanu, je to jako když Ti hučí v kládě. Prakticky se toho nezbavíš.

5. Dozadu dostaneš šitovej multilink, u kterého rok co rok rozhodíš geometrii.

6, A hlavně 4x4 prakticky nepoužiješ. Za posledních 20 let jsem řetězy nasazoval dvakrát a moje ego to uneslo. Takže na co 4x4?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zbytočnejšia debata ako to, či si brať auto s pohonom 4x4 alebo nie, môže byť už len debata o tom, či bolo skôr vajce, alebo sliepka.

Za PHM počas 60tis km pri spotrebe 6L/100km a cene 1,15€/L minieš cca 4100€ . Takže 55€ za olej Haldex vs. cena PHM+motorový olej+filtre atď je zanedbateľná.

U nás doma nasnežilo v polovičke decembra, sneh sa ešte stále neroztopil. Kým niekto ochotný a triezvy sadne do traktora aby odhrabal dedinské cesty, trvá to aj deň. Keď ráno sadám do auta a sneží, nemusím rozmýšľať, či vyjdem hore na kopec, ja to už viem. Áno, mohol by som nasadiť reťaze, ak by som to potreboval 2x za 20 rokov, ale viem, že 8 rokov som jazdil na Fabii Combi I tie isté trasy v zime, veľakrát som dával reťaze a keď som sa vrátil po 5 hodinách k zasneženému autu tak mi už ani reťaze nepomohli. Tiež asi nikto nepovie, že nepotrebuješ vyhrievaný veniec volantu za 200€, kúp si radšej rukavice za 10€, je to predsa lacnejšie, nepokazí sa to a je to bez údržby.
Povedať, že 4x4 je zbytočné pretože (niekto) ho nevyužije je rovnako nevhodné, ako povedať že nikto nepotrebuje predsa auto silnejšie než 60kw, pretože (niekto) jazdí do práce 5km cez mesto. Dnešné automobily sú prepchaté rôznou elektronikou, ktorú si skôr viem predstaviť v zábavnom lunaparku než v aute. Pohon 4x4 však rozhodne za zbytočný nepovažujem.

Editováno: , autor: janci47
  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono ještě jeden aspekt... 4x4 pomáhá i ve smyku, kdy máte např. 2 kola na ledu a 2 na pevném povrchu. Už jsem to 2x zažil, kdy s předokolkou bych se již dostal do smyku.

 

Nehledě na to, že nemohu zapomenout, jak jsem jednou s O II FL zapadl a ....vytáhla mne Toyota 4x4 (combi nikoliv SUV). Ten pocit, kdy s plně naloženým autem zabloudíte někde, kde lišky dávají dobrou noc...a náhodou někde, kde normálně nejezdí vůbec auta, se objeví sněhový vír po tom, co 4x4 se někde drápe do kopce a ten pocit, že je záchrana blízko, to je k nezaplacení. :-) Nebo když jsem najel při couvání "na ledové břicho" a pak se již jen tupě protáčí jedno kolo....

 

Jinak k tomu, co jsem uváděl výše : http://www.skoda-auto.cz/nabidka/4x4

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po dvaceti letech s Octaviemi mám první zimu S3, předokolku. Bydlím na horách. A že jsme tu měli minulý týden přes 70cm sněhu. Pneu mám nové Conti, 16", 215 šířka, typ teď od stolu nevím. Rozjezd na velmi kluzkém povrchu je horší, než na O3. Souhlas. Ale to auto je proti O3 v základu o 300kg těžší!! a to je sakra znát. A stejně, jak znát je to při rozjezdu, tak stejně znát je to i při jízdě. Oproti O3 to jede na sněhu jako tank, výborně drží stopu v zatáčkách (samozřejmě s rozmyslem). Pro nejhorší případ mám v kufru řetězy, při běžném ježdění i tady na horách, kde je v podstatě pořád vyhrnuto 4x4 nepotřebuji ( měl jsem O1 a první O2). Jediný okamžik, kdy bych využil je naopak léto, pokud táhnu karavan a dostanu se do extrémní situace "blátivé" cesty, výjezd po mokrém asfaltu/kostkách do prudkého kopečku.

Jinak z jiného soudku. Dnes jsem byl medvěd, kterého vezl do Brna jeden můj kolega a zpět druhý. Oba O3 2,0 4x4. Jeden 17" pneu, druhý 16". Jízda na 16" byla o tolik pohodlnější. Honza

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

S3 2.0Tdi predokolka, po tydnu jezdeni na horach v mokrem, zmrzlem a cerstvem snehu na 17 215 s pneu Dunlop bez jedineho problemu. Jediny problem jsem mel pri vyjizdeni z parkoviste zahrnuteho pluhem, kdy s DSG auto neumim tak pekne rozhoupat jako s manualem, ale vyjel jsem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...