Přejít na obsah

Zlomený ventil odvzdušnenia motora


tasum

Doporučené příspěvky

Moc si nedokážu představit, kam to spadne a co to může udělat. Může to třeba ucpat nějakej mazací kanálek nebo tak něco, nebo se to dostat k čerpadlu oleje? Kdybych to měnil sám, tak do toho úlomku uvnitř zkusím našroubovat vrut a vytáhnout, nebo bych zkusil vytahovák na zalomený šrouby, ale možná tam není místo. Kdysi jsem na feldě měnil termostat a kousek plastu taky spadlo dovnitř a nic se nestalo, ale to byl chladící okruh.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na nějaký šroubování zapomeň, je to mastný a protáčí se to. Já zkusil kus drátu ohnutýho do L a vytáhnout, jenže se to otočilo o 90° a následně to hopslo dolů. A byl to už jen kroužek o délce tak 5mm, takže to u mě bylo prasklý nadvakrát.
Výše jsem dával fotky, kam to asi může spadnout. Spíš si myslím, že to skončí u jednoho z ventilů, kde to max. pružina rozmydlí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reaguju na příspěvek vormena v mém tématu ohledně možného prasknutí mosazi v zimě:

Nestraš :-D. Nejslabší místo je teď mezi malým průměrem závitu M6 a průchozím otvorem. Když to rupne tam, nepropadne to dovnitř, protože je tam ta příruba. V tělu, co je zastrčený do motoru je stěna 1,5mm a přechod do příruby je bez vrubu, protože je tam malý radius R0,3mm od nože. Ten plast praskl proto, že je tam nevhodný tvar výlisku s přechodem mezi slabou stěnou trubičky a silnou stěnou těla ventilu, navíc otvor nebyl soustředěný s vnějším povrchem, takže to bylo v jednom místě slabší. A bohužel jelikož je vedení ohnuté do L, je to čůro namáhané na ohyb.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem zpět ze servisu. Mají na to udělanej přípravek, ale úspěšnost je 50:50 u mě se to prý podařilo vytáhnout. Prej to je ale rozpadený na prach. Navíc jsem měl škrtící klapku od oleje, takže čištění, nastavení, ventilek a nová gumová průchodka, ta prej se mění vždy s ventilem a cena 1432, spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta klapka bude od oleje mastna vzdy si myslim. Taky jsem ji trochu mel. Vcetne toho privodu od turba ke klapce. Je to logicke, kdyz je do sani zaustene odvetrani toho vika kde ty vypary budou mastny. Nebo ne.
Vormene dik za info. Z toho vyplyva, ze si s tim taky zas az tak hlavu nelame a buh vi jestli ho vytahl jak tvrdil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, na tu klapku to prostě prolíná a prej to rozsvěcuje kontrolky na palubce a je dobrý to nechat jednou za čas vyčistit a nastříkat takovým sprejem po kterým se tam nebude ten olej chvíli usazovat. To že mně ten kousek vytáhli je taky pravda z poloviny, ale nějak mě to netrápí. Navíc si myslím, že to teď trčí ven víc než dřív. Ale po pěti letech a skoro 100tis. první lehká závada za pár korun.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No rozpadlé na prach, to je fakt dobré přirovnání, prostě nejspíš ne úplně vhodný plast, který teplem a mastnotou zteří.
Jinak odvětrání do sání neústí, protože ventil umožňuje průchod vzduchu paradoxně od sání dovnitř motoru, ne naopak. Olejová mlha bude spíš od turba.
Průchodka se musí měnit v případě, že to právě rveš ven i s tím čůrem a to jde jen silou přes osazení na spodku průchodky. To zákonitě průchodka jde do kytek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravdu ma ten hoch s tim smerem proudeni. Tedy to neni odvetrani ale privzdusneni. Ted jsem to zkousel na tom starym ventilu. Tedy ten mastnej film je z turba. Neni jina moznost. Ale nic extremniho, alespon ta klapka nebude reznout. A ta O tesneni nezpuchri, i kdyz u Skodovky si neni nikdy clovek jisty. Ta umi posrat i to, co ani nejde. [emoji23]
Vormene. Stastny to clovek jestli jde o prvni zavadu. Coz pak tobe silentblok prevodovky nedelal klapity klap?[emoji23]
Ja pruchodku nemenil i presto, ze ten novej ventil jsem tam strkal nadvakrat, protoze na poprve nesel uplne zasunout na doraz. Seru na to, to bude kdyz tak trochu vzlinat, jak to v podstate diky nalomenemu ventilu vzlinalo doposud. Clovek nesmi byt tak pintlich, pac cim vic se stara, tim vic se to sere.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ten novej teď nemám nadoraz zaraženej a nevadí mně to. Až budu mít čas, tak motor od oleje otřu a budu to jen sledovat. Joo silentblok, no ten mám původní a klepe více či méně podle počasí a neberu to jako závadu, ale vlastnost, stejně tak vrzání těsnění. Jinak spotřeba průměr za celou dobu 5,7. Brzdy a letní pneu původní, podvozek snese vše díra nedíra, geometrie nikdy nedelaná v zimě topí díky el. článku za 2 minuty. Fakt ne, tohle auto dát pryč by byla velká chyba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar. Pri kontrole ventilu, bolo okolo gumovej priechodky mastná škvrna. Tak som kúpil nový ventil a aj priechodku. Včera som to vymenil. Ventil nebol zlomený, ale časť ktorá je za priechodky v hlave už mala od tepla deformáciu. Trochu som do toho zarýpal nechtom a bolo to tak vyhriate že sa to mrvilo na prach. Teda tomu komu  padol kúsok do hlavy valcov sa to určite rozmrvilo na prach a olejový filter to zachytí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...