Jump to content
Habi001

1.5 TSI G-TEC (CNG) 96 kW

Recommended Posts

Ahoj chlapi. Má už někdo osobní zkušenost s 1.5 TGI a měl před tím 1.4 TGI? Můžete mi srovnat prosím dynamiku? Zatím se na mě ze všech stran valí, že navýšení výkonu není poznat. Díky moc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 11. 6. 2019 na 12:52, The_DoctoR napsal:

Ja uz jel tak za 3,5kg pri 150km dlouhe trase po okrskach

Já jednou jel za 3,3 kg😉Zatím mám najeto 7000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je tu nekde tema ohledne tankovani? Vim ze v cizine jsou plnicky treba i jine, zda je potreba mit u sebe redukci, atp.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je tady téma "CNG neboli stlačený zemní plyn", je to na titulní straně dole, ale je to skryté, abys ho viděl, musíš být přihlášený. Proto tam moc lidí nepíše.

 

Hodně informací je tady:

http://forum.cngklub.cz/

 

Jinak z civilizovaných evropských zemí jsou jiné koncovky používány v Itálii, ale tam mají pumpaři svoje redukce. Ještě jsem četl, že problém je na Ukrajině, tam si musíš koupit vlastní. Tady okolo nás, kde jsem jezdil,  (CZ, SK, DE, AT, HU, SRB, BG) je to OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natankoval sem 16,3kg CNG, podle palubaku od nacerpani mam spotrebu 3,8kg/100km, a najel sem jen 401km. Mam se nad tim pozastavovat? Reklamovat? Je to bezne, ze pocty a najezd nesedi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jsi nečetl co se psalo na minulé straně? Odtud až po konec strany:

 

Prostě každá plnička plni jinak, ikdyž tankuješ benzín, tak nikdy nenatankuješ stejné množství, jen u 50l nádrže už je nějaký ten 1l sem nebo tam skoro zanedbatelný, ale u CNG nádrží to prostě udělá rozdíl pozorovatelnější...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, The_DoctoR napsal:

Natankoval sem 16,3kg CNG, podle palubaku od nacerpani mam spotrebu 3,8kg/100km, a najel sem jen 401km. Mam se nad tim pozastavovat? Reklamovat? Je to bezne, ze pocty a najezd nesedi?

 

Je to vcelku běžné, není to závada. 

K tomu, kolik natankuješ kg jsem se už vyjadřoval, prostě +/- 1,5kg do plné.

Průměrná spotřeba záleží na stylu a způsobu jízdy, kde jezdíš, ale pravděpodobně to auto počítá jinak, než vydělením kg a km. Podle mne to auto nemůže zvážit, kolik kg plynu je v nádrži, takže to nějak počítá ze snímačů technických dat jízdy a v samotných nádržích sleduje jen tlak plynu. Což je mnoho proměnlivých veličin, ze kterých fyzikáními vzorci auto počítá průměrnou spotřebu v kg. Což krátkodobě nemusí souhlasit, dlouhodobě by asi mělo.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak první cesta do zahraničí s novou 1,5kou. Praha - Chorvatsko - Praha. Cca. 1900km, 4 dospělý, plnej kufr, nonstop klimatizace, dodržování rychlostních limitů a spotřeba na CNG 3,4kg/100km. Což jsem příjemně překvapen, na to jak auto bylo naložený...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapoměl napsat kolik z toho jel na benzín, když v Chorvatsku nejsou prakticky žádné (slovy dvě) čerpačky CNG :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kolik z toho ujel na benzín, je úplně jedno, protože i při jízdě na benzín ho km nestál víc než z čistě benzinovým autem. No a vzdálenost, co ujel  na plyn, tak ho stála na palivu pod 1,- Kč na km.

Dojezd auta na CNG při této spotřebě má asi 500km, natankovat si mohl pohodlně ještě v Rakousku nebo ve Slovinsku, otázka je, jestli to zkoušel v Rijece či Záhřebu, a kam přesně do Chorvatska jel. Třeba z Prahy do Zadaru to má tam i zpět cca 2000km, z toho třeba z Mariboru (CNG pumpa) 800km tam i zpět. Takže mohl najet (např.) 1700 km na CNG a 300 na benzím, pokud jel Praha-Zadar přes Maribor. Mohlo ho to tedy na palivu přijít na cca 2.300 Kč. Dieslovým autem by ho to stálo o tisícovku navíc, a benzinovým autem o necelé dvě tisícovky navíc. Jak prosté, milý Watsone.

 

Jinak k té pěkné spotřebě, je to asi dáno hlavně plynulou jízdou pod rychlostními limity, navíc, pokud má nové auto, tak se po zajetí spotřeba ještě sníží.

 

 

Edited by Wdog
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jsou tvé spekulace a dedukce, mě zajímají fakta a ty zná pouze The_Doctor. Počkám raději na jeho vyjádření.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Na benzin jsem jel asi 10 km. Jinak jsem tankoval naposled v Ljublani. Byli jsme v Poreci, takze to mi na cestovani po Chorvatsku stacilo a cestou zpet jsem bral opet v Ljublani za skvelych 0,9 e. 

Celkove jsem byl pod 1kc za km...

Nejvic jsem na plnou cng nadrz najel asi 450km, ale vzdy jsem radsi tankoval tak, abych nejel na benzin...(tankovani: v cr za 23,50 kc, rakousko 1,080 e, ljublan 0,9e 2x, rakousko 1,080 e)

Jinak auto ma v soucasne dobe najeto po dovolene 3200 km...

Edited by The_DoctoR
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to je opravdu pěkný, tímto si jsou oba motory (1.5 a 1.4) velmi podobný. Já kvůli pokrytí čerpačkama CNG

raději volil 1.4. DSG mě, ale hodně lákalo, no nakonec jsem vzal manuál. To si byl myslím ty co si psal, žes byl projet

tu hnědou 1.4 s DSG u Přerosta a Švorce, já ji zkoušel taky, ale jelikož to byla předváděčka nešel jsem do toho.

Tak ať ti jezdí :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jj sem to ja...

Pozoruji na DSG zvlastni zvuk, takove cvaknuti, kdyz preradim z polohy D/S na zpatecku. Kratke jedno zvaknuti, hlasitejsi. Pozorujete nekdo neco podobneho nebo se o to mam zacit zajimat vice? :-/

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 7 hodinami, The_DoctoR napsal:

Jj sem to ja...

Pozoruji na DSG zvlastni zvuk, takove cvaknuti, kdyz preradim z polohy D/S na zpatecku. Kratke jedno zvaknuti, hlasitejsi. Pozorujete nekdo neco podobneho nebo se o to mam zacit zajimat vice? :-/

Mě dělalo něco podobného. Vyměněn snímač zařazeného stupně v rámci záruky :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Současná generace končí za pár měsíců, když bude, tak v nové.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.5TSI GTEC v současné generaci už nebude. Vrátí se s další generací

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...