Jump to content

Ventilátor chladiče běží hned po zapnutí zapalování


Recommended Posts

Zdravím, mám motor BXE, Climatronic a dodělávané webasto origo nezávislé topení. Nyní se mi stává, že po zapnutí klíčku se roztočí oba ventilátory na sahaře. Po dodělání webasta(cca 14dní) se mi občas stalo, že jsem ventilátory slyšel. Nyní však zapnou hned i když je auto vymrzlé. Dle diagnostiky není žádný problém. Mám Polar FIS, tak vidím teplotu chladiče i motoru, chladič je o cca 2-5°C teplejší než je venku, motor má 78-87°C - dle stylu jízdy. Hodnoty jsem prověřil i přes diagnostiku a sedí.

Lze nějak provést důkladnější diagnostiku a zjistit proč se ventilátory točí? Ovládá je jen motor, nebo přijímá i požadavky od okolních jednotek(climatronic...)? Prozatím jsem to vyřešil vyndáním pojistky SB24, sice mi svítí kontrolka motoru, ale bylo to snažší než povolovat SA3.

Link to post
Share on other sites

Cidlo jsem v lete nechal menit,  jaky tam dali nevim. Ale chybu nevykazuje. Ventilator se roztoci i kdyz auto 12 hodin stoji. Teda ted se to nejak samo spravilo a jiz funguje normalne, tak az zacne zlobit kouknu na ten tlak. Koukal jsem taky pod auto na konektor sahary, vypada normalne, voda do nej nezateka.Az chyba nastane, pomuze odpojeni treba klimy? Nebo jine jednotky na lokalizaci?

Link to post
Share on other sites

Takže nápad zaměření se na klimu byla trefa do černého. Dnes VAG vypsal chybu čidla G65. Sundal jsem z něj konektor a je vidět, že okolo pinu 2,3 uniká chladivo. Je zajímavé, že čidlo mi před půl rokem měnili v servise a dali tam údajně nové, německou prvovýrobu. Takže po novém roce tam zajedu ať si s tím něco udělají. Snad do té doby náplň neujde úplně. Nebo mám raději čidlo vyšroubovat?

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Zdravím, mám škoda octavia 2 1.9tdi 2006 bez DPF po otočení klúčika sa hneď zapne veľký ventilátor a po vytiahnutí kľúčika sa hned vypne po dlhšej jazde ostáva vypnutý skúšal som zatial premerať poistky, sú ok.
Ďakujem za rady

Link to post
Share on other sites

Vypada ventilator chladice k.o. Stejny problem jsem resil. Zkus diagnostiku - spustit je pres nej. Pripadne ukaze, zda pracuji a na kolik procent. Ja mel podobny problem. Pracovaly na 85%, ale nesly spustit pres diagnostiku. Sly oba ven a oba k.o. Nejlepe vymenit oba dva. Dale to poznas tak, kdyz stojis, zapnes klimu a malo to chladi. Pri jizde to chladi vice. 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
V 6. 7. 2020 na 22:26, Martin.sv napsal:

Vypada ventilator chladice k.o. Stejny problem jsem resil. Zkus diagnostiku - spustit je pres nej. Pripadne ukaze, zda pracuji a na kolik procent. Ja mel podobny problem. Pracovaly na 85%, ale nesly spustit pres diagnostiku. Sly oba ven a oba k.o. Nejlepe vymenit oba dva. Dale to poznas tak, kdyz stojis, zapnes klimu a malo to chladi. Pri jizde to chladi vice. 

Tak som na to ešte raz pozrel a po naštartovaní sa točí veľký ventilátor asi 2 minuty naplno a potom vypne, keď zapnem klímu veľký sa zapne no už nie naplno malý sa nezapína vôbec. Klíma začne chladiť až po 2-3km jazdy

Edited by Martin Horecký
Link to post
Share on other sites
V 11. 7. 2020 na 9:17, LucasCZE napsal:

Maly by se vzdy mel tocit spolecne s velkym. Mel jsem stejny problem, maly ventilator mel zaseknute uhliky. Rozebral jsem ho, vycistil a zatim asi 5 let funguje.

Ako si sa dostal k ventilátoru? pozeral som na ventilátor a vyzerá to tak že musím s malým dať dole aj veľký keďže držia spolu

Link to post
Share on other sites

Jo, musis sundat celou saharu (oba ventilatory s tim plastem, ktery je drzi). Drzi myslim jen na 4 sroubech a dole je 1 konektor. Uz nevim, jestli jsem to vytahoval nahoru nebo dolu, ale myslim, ze nahoru. Potom z plastu demontujes vetrak a nakonec ho rozeberes. Rozebrani vetraku je to nejtezsi, protoze plechy k sobe drzi rozklepanim (nevim, jak jinak to popsat). Ale da se to zvladnout celkem bez problemu.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Zdravim,

měl jsem s ventilátorem ten samý problém, sepnul hned po otočení klíčku. Nebylo to sice vadné čidlo klimatizace, ale kabel co vede k čidlu klimatizace byl špatný,

tedy také byl problém společný s klimatizací.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...