Přejít na obsah

Mlžení oken


maxspeed

Doporučené příspěvky

Taky mám v zadních kapsách pouze plech a koberec (tapec). Vlhkost je svinstvo a stačí opravdu málo (i vylitá lahvička v kufru) aby ti nadělala problémy s mlžením oken...

Molitan se nacucne jako houba ani to nemusíš na první pohled vidět, za polystyrenem se vlhkost držet může a pokud jej neodděláš, nezjistíš že tam je voda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...

Zdravím.

Měl jsem taky problém s topením, mlžily se mi okna hned jak jsem zapnul topení, rozebral jsem to tedy a narazil jsem na vodu, voda se muže dostat až dovnitř k vyměniku atd. (jě tam takový menší žlábek do kterého se to zachytí), takže někdy člověk ani nepozná že má vodu v topení ale potvora je tam a okna se při sputění topení začnou mlžit, takže třeba vzít hadr, vysušit a vytřít celé potrubí od ventilátoru až k vyměniku (je to sice trošku komplikované -málo místa,méně přístupné ale pomůže). Vznik vody?- většinou je za příčinou staré lišty pod čelním sklem (Guma těsnění potrhané, pokroucené plasty působením tepla a zimy,špatně připevněné a nebo jak už bylo psané ucpané odtokové kanálky.). Toto je zmé skušenosti :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

já pořád nevim jakou lištu máte namysli,to je ta jak je na torpédu jak je nalepená na okně?? :-O mohl by sem někdo dát plís foto? díky..každopádně mě to zase smrdí,smrdí to jak když necháte mokrej ručník v igelitce a když venku prší tak se mi auto mlží,ale hned jak zapnu klimu tak se to odmlží...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravim, takze po precitani viacerych for som prisiel na to, ze zrejme bude potrebna vymena radiatoru kurenia (zapach v aute, na okne sa usadzuje mastny film - zrejme nemrznuca zmes, parkrat mi kvapkala voda z ofuku noh spolujazdca)...chcem sa opytat, ci niekto najskor nevyskusal nejaky pripravok na upchavanie dier v systeme kurenia, auto je na predaj a nemam chut stravit vikend vymenou radiatora nehovoriac o odsati klimy a spusteni vody z kurenia...

Editováno: , autor: Marek_Norway
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Ahoj,
chci se vás všech zeptat.. mám docela velkej problém s mlžením oken na octávii z r. 2001 kombi.. pořád nemůžu zjistit čím to je.. ale třeba po cca 6 km jízdy jsou boční okénka absolutně zamlžený.. nejde přes to nic vidět.. myslel jsem si.. tak to bude kabinový filtr.. vyměnil jsem ho a nic.. tak se obracím na vás, jestli s tím třeba někdo neměl v minulosti problém.. zkoušel jsem opravdu vše co mě napadlo.. i foggystop a podobné vysoušeče.. nic prostě nefunguje.. (Zamlžuje se až přitom, když jsem uvnitř, tedy při jízdě a to mám větráky na plno.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co čelní, to je nezamlžený? Tak jedno z hlavních info, má to Climatronic nebo ruční ovládání? Pokud Climatronic, tak prohlídni net ohledně serva V71 a nejen recirkulační, ale hlavně náporový/omezovací klapce. Další možnost je, že Ti do auta někudy teče pod koberce a to udělá taky svý ...

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O když toho tady lze nalézt spoustu, tak znovu jen pár základních předpokladů, jak zabránit pocení oken:

- minimálně v zimě vyhodit textilní  koberce a nahradit je gumovými (ideálně s vyšším okrajem)

- při vstupu do auta oklepat si nohy od sněhu, při nejbližší zastávce a zásadně večer při opuštění auta vyklepat z koberečků roztálou vodu

- zkontrolovat, zda omylem není přepnuto na vnitřní oběh vzduchu

- pokud mám climatronic, tak nechat zapnutý celou zimu, např. na doporučených 22 st.

- velice pomůže stáhnout všechna okna o 1 až 2 cm, minimálně na prvních 1 až 2 km

- zkontrolovat a 2 x ročně měnit kabinový filtr (a pochopitelně také čistit odtokové otvory prostoru pod oknem, aby tam nestála voda)

A pokud nepomůže ani tohle, pak je velice pravděpodobné, že je prasklé velké převodové kolečko zde již zmiňovaného serva rozvodu vzduchu (viz foto), což je "oblíbená" závada O 1 (mj. zda klapka plně otevírá otvor přívodu vzduchu lze vizuálně zkontrolovat zeshora po vyndání kabinového filtru). Motorek serva většinou funguje, ale protáčí se na ose a neotevře plně klapku rozvodu vzduchu. Podle rozsahu praskliny lze kolečko opravit nebo je nutné koupit jiné servo (v případě koupě na vrakovišti, je nutné servo rozšroubovat a zkontrolovat stav převodů).

Jinak stačí hledat na fóru, např. 

https://forum.skodahome.cz/topic/75600-climatronic-klapka-čerstvého-a-recirkulovaného-vzduchu/#comment-1277565

 

strana do horniho krytu 1.jpg

strana do plosnaku 1.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem neco podobného na Fabii.Mel jsem komplet ucpané odtokovy kanálky pod steračema. Držela se tam voda a ventilator nadával vlhký vzduch. Chvíli to bylo dobrý kdyz jsem dal nový pylovy filtr a za chvíli znova. A kolega řešil obdobný problem, ale tomu teklo zadními dveřma. Měl mokré koberce, tudíž zvýšenou vlhkost v interiéru.

Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec, řeším podobný problém na autě, které půl roku stálo venku... Okna jsou po 5km totálně zamlžená a je fakt o hubu s tím jezdit.

 

Díval jsem se na kabinový filtr a ten je OK (jako nový není, ale je suchý). V autě se mlží všechna okna. Nějaké další tipy? Pravda, že všude bylo listí, takže je možné že to napadlo někam do sání před ten kabinový filtr? A jen si ověřím... kabinový = pylový?

 

Díky!

Editováno: , autor: Neonik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem na to asi kápl.

 

Když auto stojí - nemlží se.

Když jede se zapnutým větráním (asi i klimou) - mlží se.

Jede bez větrání - mlží se.

 

Takže v tom musí  být někde zakopanej pes! Pak jsem si všiml, že v horních rozích kolem čelního skla je flek - takže tudy někde teče. Jenže kam se voda dostane a proč se mlží pouze při jízdě?

 

Moje teorie je, že někde nad čelním sklem je průduch a jakmile jedu, fouká tudy kolem vlhkých míst a z toho se auto mlží. Je to možné? Zkoušel jsem to oblepit lehce elektrikářskou páskou, ale asi bych potřeboval něco tlustšího, protože se to hned odlepilo a zase se to začalo mlžit. Nechal bych vyměnit čelní sklo, ale dělat to zbytečně se mi nechce.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, abych se přiznal, problém nemám na O1, ale na úplně jiném autě - jen jsem to sem upíchnul :-)

 

Každopádně jsem rozdělal plasty na A sloupku a našel jsem tam docela dost vody. Tu jsem vylil, ale auto se stále mlží. Ono to asi v garáži za pár týdnů vyschne (jezdím z garáže do garáže), ale chce to odhalit příčinu. Vzhledem k tomu, v jaké výšce voda byla, tak bych řekl, že to teče buďto přes hagusy (netuším, jestli mají šrouby dovnitř do auta) a nebo přes to čelní sklo. 

 

btw: Celé čelní sklo jsem oblepil gafou a moc to nepomohlo, předpokládám, že ten vzduch fouká někde kolem dveří a celé auto oblepovat fakt nehodlám :-D

 

EDIT:

@KaJe - ta vnitřní cirkulace je taky zajímavá možnost. Chápu to tak, že by stále dokola kroužil ten vlhký vzduch že?

Editováno: , autor: Neonik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tú klapku na cirkuláciu vzduchu určite tiež skontroluj.. aj ja som mal na F1 neuveriteľné problémy so zahmlievaním okien, nakoniec to bolo tou padnutou klapkou. Akonáhle som ju zafixoval do otvoreného stavu, okamžite sa okná prestali zahmlievať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...