Přejít na obsah

problém s teplotou motoru Octavie II r.v. 08 1.6 MPi


Keeperovic

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny, prosím o pomoc... stalo se někdy někomu, že při zrychlování (vyšších otáčkách) vám začala padat teplota z 90 až na třeba 50 stupňů? Není to jen zimou, ale dělá to i za tepla, kdy začnu třeba ryhlejší jízdu. Třeba taková dálníce pro mě znamená, že teplota bude pořád tak mezi 50-65. Už mám vyměněno asi 4x termostat, čidlo u termostatu, vodní pumpu... Ano, když teplota spadne, jde pocitět i že není tak teplý vzduch z topení.

Prosím vás o radu na co se ještě podívat... Auto ma najeto cca 120 tkm a je předělano na LPG. LPG jsem nechal ověřit u firmy, která dělá přestavby, a tato soustava je OK. Díky všem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som tak isto menil termostat na predchádzajúcom aute 3 krát a stále bol vadny. A na octavii menený raz pred mesiacom a už nezatvára. A tak isto padá ručička na 70 'C .na diagnostike ešte nižšie. Skúsim ešte originál termostat. Mne sa pri slove termostat už ježia  chlpy. Tu je odkaz na stránku kde som riešil termostaty - ja som mino22. Môžeš spraviť skúšku či sú tie 3 ktoré si už menil vadne. Tie lacné sú väčšinou šmejdy. 

 

https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=15459&start=30

Editováno: , autor: mino22
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Dnes som bol konečne v Škoda servise s úmyslom zakúpiť originál termostat. Cena 40 eur , ale bohužiaľ na sklade nemali a nevedeli ani povedať kedy by ho Mladá Boleslav mohla dodať. A to sa jedná o najjednoduchší termostat. Jedine nechať zálohu a čakať nevedno koľko. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 7 měsíců později...

Téma termostat opäť aktualna ,kedze sa vonku ochladzuje. Pred nedavnom mi menili chladič nakolko na ňom našli malu dieru . Dufal som ze kvoli tomu mohol blbnut aj termostat ale nie . Chladic je vymeneny a počas jazdy opäť ručička na budíku klesá. Napichol som diag. , išiel sa prejsť a system toleruje pokles teploty do 75°C. Pri 74°C (podľa diag.) začne ručička klesať čo je znamenie pre vodiča že niečo nie je o.k. Teplota klesne tak na 70°C. Vonku bolo 7°C takže to bude ešte horšie keď začne mrznúť . Hor sa opäť na výmenu termostatu. 

Editováno: , autor: mino22
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, 

nemáš náhodou LPG napojeno na originál čidlo chladicí kapaliny? Mě to snižovalo teplotu o cca 20 st. I když faktem je, že na teplotu v interiéru to logicky vliv nemělo.

V sekci LPG jsem to řešil.

P.S. U "fouklého" těsnění pod hlavou se údajně motor spíše přehřívá než podchlazuje, co mi sdělil mechanik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes sa podarilo vymenit termostat. Potvrdilo sa, ze zasa bol ten starý vadný. Po výmene je teplota na 92-94°C podla diag. , aj so zapnutym kúrením . Kúrenie ide teraz tak, že ventilator na jednotke a horeli mi líca. Mi prišlo až zle z toho tepla. Výduch radiatora do kabiny 80 °C, rozdiel motor-chladič 75°C. Som teda zvedavy ako dlho bude pracovať správne, pri mojom šťastí. Starý termostat este budem testovať. 

IMG_20181124_222816.thumb.jpg.2729990f0bc3ebd58814038612533d9b.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viděl jsem LPG u první příspěvku, tak mě to zmátlo. Jinak koukám, že nekupuješ originál termostat ze škodovky. Zkus zainvestovat a koupit ho. Já měl ten původní 4 roky, než jsem začal řešit problémy s teplotou, které nakonec nebyly způsobeny termostatem, takže by tam byl dodnes.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Keď už mi pracuje termostat konečne správne, spravil som si test ohrievania motora od štartu až po zopnutie ventilátora a sledovanie funkčnosti termostatu. 
Motor beží na volnobehu - nejazdil som , kúrenie zatvorené, vonkajšia teplota  -3°C.
Pri teplote motora 75°C budík ukazuje 90°C . 
Priebeh ohrievania :
Na 50°C     za 6 minut
      80°C     za 15 minut
      90°C     za 22 minut
      97.5°C  za 30 minut 
      Termostat ešte stále neotvoril ! 

IMG_2019-01-04_23-54-30.thumb.JPG.4f923b3bfb51ecadaeb8db41ce2a17aa.JPG

Teplota motora je 97.5°C (aktuálna a požadovaná) a postupne sa presúva do chladiča. Teplota postupne stúpa aj v chladiči. Termostat stále neotvoril , hadica je ľadová.      
Termostat otvoril pri teplote 80°C v chladiči po 40 minútach. 
Radiator má 95°C po 45 minútach. 

IMG_2019-01-05_00-05-33.thumb.JPG.fc38c89d193213ab61bce3cea851fa4b.JPG

Ventilátor chladenia zapol po 50 minútach na minimálne otáčky. 
Zaujímavé že termostat je 88 stupňový a predsa udržuje motor na tých cca 95°C. Funkciu si ale plní, kúrenie na jednotku. 
Tento test spravím aj v lete pri 35°C ako sa to bude správať. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...