Přejít na obsah

Výměna oleje FABIA III 1,0 MPI


Heini

Doporučené příspěvky

Přečti  (vygoogluj) si na internetu nějaké odborné články tribotechniků,  viz. třeba Ing. Černý. Ten popisuje , že to použití  olejů jak popisuješ na příkladu 5W40 na dálkové jízdy a třeba 0W30 na místní ježdění  je zhusta  internetová fáma různých rádoby odborných diskusí. Dnešní moderní oleje jsou stavěny jinak a jediný vybraný olej ti na běžné auto vystačí na všechno. 

Takzvaní internetoví odborníci v tom dělají pěkný hokej, mění dokonce oleje různých viskozit na jaře a pak na podzim dle ročního období, jako bychom tady měli nějaké velké rozdíly teplot něco jako Antarktida a pak Sahara.  

Dodržuj prosté firemní normy a měň olej dříve, nežli později.  

Osobně v mém 1.0 Mpi používám celoročně olej 5W40 a ACEA A3/B4 a měním po 10.000 km a jezdím kombinované trasy, jednou okolo komína, příště zase třeba dálkově na Slovensko. 

Já preferuji zásadu, že když se dá dělat něco jednoduše, tak to nebudu dělat složitě a hledat v tom nějaké špeky.

Ale rozhodně existuje spoustu lidí, co se v tom náruživě patlají a diskutují k tomu neustále a je to dokonce jejich velký koníček. Když se rozhodneš jak k tomu přistupovat, tak je to docela jen a jen tvoje věc, ale pak je Ti těžko radit tady a obrať se spíše na fórum oleje.cz, kde těchto internetových odborníků a diskutérů jsou mraky. Vždy je to o tom, si z těch kolikrát protichůdných informací vybrat to správné a na to stačí zdravý selský rozum. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, je mi jasné že olej 5W40 v mém případě maže motor velice dobře, ale uvedu příklad, kamarádova maminka vlastní citigo,  totožný motor, její roční najezd 3000km. Jízdy 3km na nákup,a k doktorovi. V motoru olej 5W40, v tomto případě mi příjde vhodnější olej jiné viskozity.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, 1976Míra napsal:

Ano, je mi jasné že olej 5W40 v mém případě maže motor velice dobře, ale uvedu příklad, kamarádova maminka vlastní citigo,  totožný motor, její roční najezd 3000km. Jízdy 3km na nákup,a k doktorovi. V motoru olej 5W40, v tomto případě mi příjde vhodnější olej jiné viskozity.

 

Pokud si dobře vzpomínám, tak kdesi jsem četl odborný tribotechnický článek (né internetovou diskusi), že olej 5W40 je schopen   při studeném startu projít všemi mazanými částmi motoru za cca 6 sekund, a olej 0W40 to měl za cca  2 sekundy.  Myslíš, že ten rozdíl cca 4 sekundy se nějak zásadně projeví na kondici a výdrži motoru?  Dovolím si tvrdit, že nula-nula nic, spíš bych řekl, že při kvalitě dnešních materiálů  v motoru a kvalitě olejů vůbec, se nic nestane.  Rozhodně ten rozdíl nepoznáš bez nějakého  odborného měření po rozborce motoru.  Najedeš na ten motor desetisíce a statisíce km a pojede stejně s 5W..... nebo 0W..... Tyhle běžné motory  nejsou motory pro speciální a závodní účely, aby se musela řešit i  viskozita vzhledem k životnosti. 

Předchozí řádky jsem sem dal jako příklad,  i když velmi nerad, protože kolem takových podobných témat a článků o vhodnosti, či nevhodnosti olejů,   se pak vedou ty rádoby odborné  a dlouhé diskuse, které jsou  milionkrát násobně rozváděny na všemožných webech.

Rozhodně Ti nechci vnucovat svoji argumentaci a dělej si jak uznáš za vhodné a jak se Ti to jeví lépe, ale jak jsem řekl dříve, potom je skoro zbytečné  se někoho tady ptát a tak si tam tedy dej ten olej nižší viskozity. Já to vidím tak, že  nic extra pro ten motor takhle stejně neuděláš.......

 

PS: Pokud má někdo jiný názor, tak mu ho samozřejmě nezpochybňuji, je to jeho svaté právo, já jen považuji podobné milionkrát,  opakované dotazy za skoro zbytečné. I absolutní nováček v oboru automotive  je schopen si tady na fóru, ty základní věci k tomu najít a pochopit za poměrně krátký čas.  No a komu to nestačí, tak pro toho doporučím ten web oleje.cz, tam se tomu může věnovat roky.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím, může mi někdo poradit s normou pro combi mpi 2019? V servisu mi při výměně oleje a přechodu na pevný interval vnutili 0w-30 s tím, že lze použít jen normy 504 00 nebo 508 00. Chtěl jsem dát 5w-40, ale prý už nelze použít 502 00. Ve světě motorů přitom několikrát psali, že mpi díky absenci filtru pevných částic tuto normu smí používat do současnosti. V mém návodu chybí klasická tabulka, když chci vědět jaký olej dát, mám jet do servisu. Četl jsem předface návod a tam 502 00 pro mpi v tabulce je. Že by nová strategie snižování emisí? Nebo tahání dalších peněz ze zákazníků? Přijde mi nesmyslné na takhle jednoduchý motor používat předražený longlife olej, zvlášť když ho měním po roce a nenajedu ani 15000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Venca75 zřejmě nový způsob jak co nejvíce podojit zákazníka. Máš pravdu ty, jak píšeš..do MPI, který nemá filtr pevných částic (GPF) a tudíž ani turbo není zakázaný olej VW 502.00 5W-40 na interval 1rok/15tkm,  VW 504.00/508.00 je jen do TSI motorů s GPF, takže evidentní neznalost technika nebo možná záměr, kdoví a spoléhají na to, že výrobce už tohle úplně přestal dávat do manuálů, kde se krásně píše, že ohledně oleje se máš obrátit na servis,protože spoléhají, že zákazník to nezná a tohle je zřejmě výsledek, vnutit zákazníkovi jejich předražený LL olej do motoru, kde vůbec nemusí být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ja som po roku menil 0W-20 VW508.00 Shell AVL tusim, Po 11tis. ten povodny olej od vyroby 0W-20 mal dost. Motor uz viac hucal a pri otackach nad 3tisic uz rezonovalo v motori. Po vymene OK. Minuly tyzden som bol na prvu prehliadku po dvoch rokoch. Teda som si len olej dal vymenit a prehliadku cistu. Olej som si priniesol 0W-20 VW508.00 Mobil1.  Menim kazdy rok. Inu specifikaciu nechem davat nakolko vacsina jazd su ultra kratke. Obcas dlhsia.

Editováno: , autor: RichardSA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 měsíce později...

Dobrý deň, nechcem zakladať novú tému, lebo mi ide len o jednoduchú odpoveď a nie o rozsiahlu debatu.

 

Kúpil som tento rok jazdenú fábiu 1mpi 55kw, vyrobenú 2/2019 a s nájazdom 34400km. Predchádzajúci majiteľ dal v rámci záruky/ prehliadky vymeniť olej pri 30000km/ december 2020. Teraz mám 40000km (idem na prehliadku a výmenu brzdovej kvapaliny) a po nej by som si chcel neoficiálne vymeniť olej. Zjavne nedokážem za dva roky najazdiť 30000km a preto mi bude oficiálne menený olej skôr, teda za 2 roky (december 2022) a nie pri 60000km.

Keď že auto používam len po meste, nákup, škola, krúžky  (rodinné auto na jazdenie máme iné) a olej má už skoro rok, rozhodol som sa ,že si ho teda vymením (10000km/1rok). Otázka je, že či teraz (november) alebo až po zime (február/marec). Odpoveď prosím na to či je lepšie mať nový olej na zimu alebo na leto alebo je to úplne jedno. Pokračovať budem určite ďalej v norme 508.00/ 0w-20.  

Prosím neriešme tu normu a viskozitu, na to sa nepýtam.

Všetkým ďakujem za odpovede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

no opravdu nechápu, proč takhle složitě..pokud si někdo mění ten delší na kratší, tak proto, protože chce měnit olej každý rok a tedy tam dávat stále stejný olej..opravdu neznám nikoho, kdo by si nalil olej  VW502.00 a pak zase 504.00 co tím sleduješ ? pokud chceš lít VW 502.00 tak ho lij každej rok a nebo tam lij každej rok LL 504.00 tím taky nic nezkazsíš..ale nalít jednou VW 502.00 a za rok si to zase rozmyslet a chtát nalít LL 504.00 to mi žádnou logiku nedává...ale je to tvoje auto, takže řeš jak chceš, ale abych odpověděl na tvoji otázku, tak ano..pokud doma jednou změníš na roční, tak už doma na delší nezměníš...a kdyby jsi opravdu chtěl zase nalít a měnit za 2 roky, tak prostě po roce, až začne hlásit uděláš reset znovu a máš to zase na rok a další rok olej vyměníš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, mám 1.0mpi, najeto 75000km. Po výměně oleje před 5000km jsem již dvakrát doléval olej vždy kontrolka kontrola hladiny oleje. Dohromady za 5000km dolito 1,5litru oleje, používám 5-30. Auto nekouří nikde nic neteče. Nějaké rady, je toto normální, jsou tyto motory na spotřebu náchylné?Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdo výměnu prováděl? Byla poté kontrola množství? Bylo to při nadměrnější zátěži (dálnice)? Mně se stalo po celých 246t km co mám najeto pouze 2x, že mi vyskočila hláška na maxíku o nízké hladině oleje a to vždy na dálnici a vždy, když jsem to docela hnal (kolem 150 tacho), takže jsem musel dolít. Ale od té doby nic, ikdyž to i teď občas protáhnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...