Přejít na obsah

Oprava zkorodovaných prahů


RampaMcqak

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...

Pánové, mám ten samý problém s korozí a sháním kontakt na někoho šikovného, kdo by mi opravil zkorodované prahy a přehodil blatníky za "zdravé", které bych si sehnal. Potřeboval bych někoho, kdo to neodflákne, ze Severní Moravy. Jsem sice z Karviné, ale dojedu klidně dál. Snad mi dáte nějaký tip, ikdyž se nejmenuji Klaudie. :-D

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj

U mé Fabie byl orezlý práh, začal jsem tedy s opravou. Jelikož je to auto za pár korun a opravy mě baví, dělám na tom sám, ale potřeboval bych poradit s pár věcmi, ať to udělám co nejlépe. Koupil jsem si celý naohýbaný práh, ale měním jen výřez (viz foto), přijde mi škoda odbrušovat celý práh, protože vše krom toho, co měním, je zdravé. Plechy, které jsou pod orezlým prahem byly zkorodované jen povrchově a jinak zdravé, tak jsem je obrousil, přetřel odrezovačem (dle doporučení s taninem) a následně na ně dal alkyton. Teď se už chci pustit do vaření samotného vrchního plechu prahu a mám k tomu pár otázek:

1) V horní a boční části mám dělat 100% délky napojení svarem? Viděl jsem, že to dělají jen bodově, to se mi moc nelíbí.

2) Dole to budu vařit na původní místo napojení kde se potkává plech z podlahy s prahem, tam jsem koukal, že to bylo vařené jen na několika bodech. Mám to tedy udělat stejně, vyvrtat do nového plechu díry a vařit jen bodově? Nebo to mám udělat v celé délce napojení plechů? Nebo nějakou kombinací obojího?

3) V místě napojení plechů (viz bod 2) když jsem odtrhával původní shnilý plech bylo něco jako guma, jako by plechy byly k sobě spojené karosářským tmelem (takový ten gumový) - mám ho tam taky nějak na spoj aplikovat?

4) Nový plech nemá otvory, které se zaslepují gumovou krytkou - mám si je tam vyvrtat?

5) Chápu to dobře, že v místě napojení plechů je čas od času „odskok“ - mám ho tedy zachovat, tamtudy má asi odtékat voda že?

6) Na závěr to chci vzít základovou barvou, pak plnič na pohledovou část a Würth ochranu podvozku odspodu, pak barva, pak lak. Je to tak OK?

 

Děkuji za případné odpovědi.

 

IMG_20191105_203424.jpg

IMG_20191105_170756.jpg

IMG_20191105_203435.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) určitě v celé délce, ale bodově. Teď nevím, jestli neučím orla létat - dělá se to tak, že to chytněš na pár bodech a pak děláš další body vždy mezi dvěma sousedními. Pokud by jsi začal dělat kontinuální svár, tak se plechy zkroutí. Takže po kouskách a nechat chladnout.

2) Vyvrtat do nového plechu díry 6mm a bodovat se stejným odstupem jako původní sváry.

3) Tohle je složitější. Já bych celý plech zevnitř natřel základovkou a pak to přimáškl přes slabou housenku karosářského tmelu. Počítej s tím, že v místech svárů ta barva shoří. Nicméně až budeš očetřovat dutiny, bude podstatná část kryta barvou.

4) Budeš tam někde potřebovat díru pro aplikaci vosku do dutiny. Jiné díry neřeš.

5) nechápu

6) hlavně nezapomeň na tu dutinu.

 

A hlavně, až to budeš dělat, měj vedle sebe hasičák - ideálně CO2.

 

A nezapomeň sam pak taky dát fotky

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za info :-)

 

ad 1) Dobrý tip :-)

 

ad 3) taky mě napadlo to vzít zevnitř základovkou, na druhou stranu si říkám, že pokud to bude reznout, tak nejspíš v místech svárů, a tam ta základovka stejně nevydrží to teplo

 

ad 5) Je to vidět na první fotce, plech ve své spodní části není rovný, ale má tam občas odskok (vpředu je ještě jeden navíc pravděpodobně z důvodu zesílení zvedacího bodu, ale jsou takto po celé délce). Když jsem koukal na zdravou/originální část, tak tam to je taky. Jestli jsem si všiml dobře, když jsem se snažil ty dutiny vypláchnout vodou (nalítal tam nepořádek, jak to bylo děravý), tak tamtudy odtékala voda.

 

ad 6) vosk na dutiny jsem zapomněl zmínit, mám ho připraven :-)

Editováno: , autor: Embie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3) to je pravda, ale alespoň to nepůjde tak do plochy. Ten surový plech uvnitř je velká slabina celé opravy. Ve výrobě se karoserie celé máčejí. Ten vosk to sám o sobě úplně neochrání.

5) jasně..., to je odtokový kanálek, určitě tam musí zůstat a musí být volný - zkontrlolovat pak šroubovákem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Hezký den všem, dovolil bych si oživit téma.

Dal jsem se do "renovace" prostoru v podběhu, oběvily se tečky, po vyčištění je tam zatím povrchová koroze. Tudíž to po extra vyčištění odmaštění vezmu odrezovačem a poté základem, nakonec vystrříkám všechno teflonem. Otázka je následující - má smysl dělat do spodní části blatníku, kde se drží nejen bordel, ale i voda nějakou odtokovou dírku ?
Ráno, když sem začínal tam po odkrytí vyčištěného místa nadrzo stál půlcentimetr vody. Ano po dešti, nicméně i tak to nemělo kam odtékat.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím dostala se ke mne fabia I 1.9 SDI najeto ma 00 prt (60tis) ale prahy a karoserie je zrezla jak když ma pres pul mega ( stala v trave a koprivach cca 3 roky :D )

můj dotaz zní jake diky budu potrebovat na kompletny vymenu prahu stací mi tyto ? ( 6Y6809605K , 6Y6809606K ) + jeste blatniky nebo budu potrebovat jeste neco krom svarecky a veci s cim to pridelam ??

 

Dekuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 3 měsíce později...

Pri oprave som zistil,ze mam okrem prehrdzaveneho blatnika chyteny aj prah,nastastie ho bolo mozne este zachranit.Potreboval by som ale poradit...v prahu,hned za podblatnikom v tej opravovanej casti je gumova ucpavka.Je ich ale vela druhov,priemerov a neviem kupit spravnu.Nema nahodou niekto cislo?Vypada nejako takto.

 

5dea37720005e.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...