Jump to content

Oprava zkorodovaných prahů


RampaMcqak

Recommended Posts

  • 1 year later...

Pánové, mám ten samý problém s korozí a sháním kontakt na někoho šikovného, kdo by mi opravil zkorodované prahy a přehodil blatníky za "zdravé", které bych si sehnal. Potřeboval bych někoho, kdo to neodflákne, ze Severní Moravy. Jsem sice z Karviné, ale dojedu klidně dál. Snad mi dáte nějaký tip, ikdyž se nejmenuji Klaudie. :-D

Díky

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ahoj

U mé Fabie byl orezlý práh, začal jsem tedy s opravou. Jelikož je to auto za pár korun a opravy mě baví, dělám na tom sám, ale potřeboval bych poradit s pár věcmi, ať to udělám co nejlépe. Koupil jsem si celý naohýbaný práh, ale měním jen výřez (viz foto), přijde mi škoda odbrušovat celý práh, protože vše krom toho, co měním, je zdravé. Plechy, které jsou pod orezlým prahem byly zkorodované jen povrchově a jinak zdravé, tak jsem je obrousil, přetřel odrezovačem (dle doporučení s taninem) a následně na ně dal alkyton. Teď se už chci pustit do vaření samotného vrchního plechu prahu a mám k tomu pár otázek:

1) V horní a boční části mám dělat 100% délky napojení svarem? Viděl jsem, že to dělají jen bodově, to se mi moc nelíbí.

2) Dole to budu vařit na původní místo napojení kde se potkává plech z podlahy s prahem, tam jsem koukal, že to bylo vařené jen na několika bodech. Mám to tedy udělat stejně, vyvrtat do nového plechu díry a vařit jen bodově? Nebo to mám udělat v celé délce napojení plechů? Nebo nějakou kombinací obojího?

3) V místě napojení plechů (viz bod 2) když jsem odtrhával původní shnilý plech bylo něco jako guma, jako by plechy byly k sobě spojené karosářským tmelem (takový ten gumový) - mám ho tam taky nějak na spoj aplikovat?

4) Nový plech nemá otvory, které se zaslepují gumovou krytkou - mám si je tam vyvrtat?

5) Chápu to dobře, že v místě napojení plechů je čas od času „odskok“ - mám ho tedy zachovat, tamtudy má asi odtékat voda že?

6) Na závěr to chci vzít základovou barvou, pak plnič na pohledovou část a Würth ochranu podvozku odspodu, pak barva, pak lak. Je to tak OK?

 

Děkuji za případné odpovědi.

 

IMG_20191105_203424.jpg

IMG_20191105_170756.jpg

IMG_20191105_203435.jpg

Link to comment
Share on other sites

1) určitě v celé délce, ale bodově. Teď nevím, jestli neučím orla létat - dělá se to tak, že to chytněš na pár bodech a pak děláš další body vždy mezi dvěma sousedními. Pokud by jsi začal dělat kontinuální svár, tak se plechy zkroutí. Takže po kouskách a nechat chladnout.

2) Vyvrtat do nového plechu díry 6mm a bodovat se stejným odstupem jako původní sváry.

3) Tohle je složitější. Já bych celý plech zevnitř natřel základovkou a pak to přimáškl přes slabou housenku karosářského tmelu. Počítej s tím, že v místech svárů ta barva shoří. Nicméně až budeš očetřovat dutiny, bude podstatná část kryta barvou.

4) Budeš tam někde potřebovat díru pro aplikaci vosku do dutiny. Jiné díry neřeš.

5) nechápu

6) hlavně nezapomeň na tu dutinu.

 

A hlavně, až to budeš dělat, měj vedle sebe hasičák - ideálně CO2.

 

A nezapomeň sam pak taky dát fotky

 

 

Link to comment
Share on other sites

Díky za info :-)

 

ad 1) Dobrý tip :-)

 

ad 3) taky mě napadlo to vzít zevnitř základovkou, na druhou stranu si říkám, že pokud to bude reznout, tak nejspíš v místech svárů, a tam ta základovka stejně nevydrží to teplo

 

ad 5) Je to vidět na první fotce, plech ve své spodní části není rovný, ale má tam občas odskok (vpředu je ještě jeden navíc pravděpodobně z důvodu zesílení zvedacího bodu, ale jsou takto po celé délce). Když jsem koukal na zdravou/originální část, tak tam to je taky. Jestli jsem si všiml dobře, když jsem se snažil ty dutiny vypláchnout vodou (nalítal tam nepořádek, jak to bylo děravý), tak tamtudy odtékala voda.

 

ad 6) vosk na dutiny jsem zapomněl zmínit, mám ho připraven :-)

Edited by Embie
Link to comment
Share on other sites

3) to je pravda, ale alespoň to nepůjde tak do plochy. Ten surový plech uvnitř je velká slabina celé opravy. Ve výrobě se karoserie celé máčejí. Ten vosk to sám o sobě úplně neochrání.

5) jasně..., to je odtokový kanálek, určitě tam musí zůstat a musí být volný - zkontrlolovat pak šroubovákem.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hezký den všem, dovolil bych si oživit téma.

Dal jsem se do "renovace" prostoru v podběhu, oběvily se tečky, po vyčištění je tam zatím povrchová koroze. Tudíž to po extra vyčištění odmaštění vezmu odrezovačem a poté základem, nakonec vystrříkám všechno teflonem. Otázka je následující - má smysl dělat do spodní části blatníku, kde se drží nejen bordel, ale i voda nějakou odtokovou dírku ?
Ráno, když sem začínal tam po odkrytí vyčištěného místa nadrzo stál půlcentimetr vody. Ano po dešti, nicméně i tak to nemělo kam odtékat.

Díky

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Zdravím dostala se ke mne fabia I 1.9 SDI najeto ma 00 prt (60tis) ale prahy a karoserie je zrezla jak když ma pres pul mega ( stala v trave a koprivach cca 3 roky :D )

můj dotaz zní jake diky budu potrebovat na kompletny vymenu prahu stací mi tyto ? ( 6Y6809605K , 6Y6809606K ) + jeste blatniky nebo budu potrebovat jeste neco krom svarecky a veci s cim to pridelam ??

 

Dekuji.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 3 months later...

Pri oprave som zistil,ze mam okrem prehrdzaveneho blatnika chyteny aj prah,nastastie ho bolo mozne este zachranit.Potreboval by som ale poradit...v prahu,hned za podblatnikom v tej opravovanej casti je gumova ucpavka.Je ich ale vela druhov,priemerov a neviem kupit spravnu.Nema nahodou niekto cislo?Vypada nejako takto.

 

5dea37720005e.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Na vrakáči (jak se tu psalo v cca 2018)sehnat netknutý blatník dnes? Je to ještě reálný?

 

jinak taky potrebuji zastavit korozi 🙂
 

holt jsem mel vyplachnout ty podbehy od sajrajtu driv, no 😞

Edited by Abr
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...