Jump to content

Recommended Posts

Posted

zdravím, poradil by mi někdo, jakým utahovacím momentem utáhnout nové svíčky při jejich výměně - v dílenské příručce (DP) toto bohužel není, obávám se, že to bude jen v servisním sešitu, který se zatím nikde nedá sehnat.

pak bych zase zrekapituloval jak na to, až svíčky vyměním - viz téma výměna oleje...

 

  • 1 year later...
Posted

trochu to po roce a půl oživím..tak jaký je tedy ten utahovací moment ? na tom obrázku je 22Nm, sk0d@ píše 25Nm..takže předpokládám, že správně je tedy 22Nm z obrázku :-)

  • 5 months later...
Posted

opravdu je to u MPI s tím jiskřištěm jedno ? jednou kdysi dávno jsem se ptal mechnika, který mi tehdy měnil svíčky u F2, a na tuto otázku mi tehdy odpověděl, že je to stejné jako s TSI a víc jsme se o tom nebavili...motorům moc nerozumím, tak se ptám, proč by to mělo být u atmosféry MPI jedno ? děkuji..

Posted

Nikde v dílenské literatuře pro motor Mpi jsem nic o správné pozici zap. svíčky v hlavě válců nenašel. Osobně si myslím, že nejdůležitější je použít výrobcem motoru předepsanou svíčku tj. hlavně svíčku o adekvátní tepelné hodnotě, správné délce  závitu a tím předepsané vystrčení svíčky do válce a samozřejmě dodržet utahovací moment, no a pak taky svíčku měnit nejpozději dle předepsaných hodnot proběhu. 

Osobně mi dodnes není jasné tzv. předepsané poziciování svíčky pro motory Tsi. Snad kdyby tam bylo v hlavě více vstřikovačů pro jeden píst, nebo se snad používaly předvstřiky a následné vstřiky, tak snad ano, ale takhle mi to jaksi logiku moc nedává.

Posted

Natočení jiskřiště je kvůli chlazení svíčky proudícím plynem. Teploty hoření /prohořívání/ a vrstvení směsi jsou u přeplňovaného přímovstřiku jiné, svíčka dostává více zabrat, proto se to tak řeší nejen u Škody ale třeba i u MB, Hyu a podobně.

 

U MPI bych koupil ORIGO svíčky, dotáhl na předepsaný moment kvalitním momenťákem dle DP a jezdil. Moment dotažení v souladu se závitem na svíci a v hlavě by měl zajistit správné pozicování sám. Pokud bych chtěl být velký punťa, označil bych si to a natočil dle TSi, ale nikdy přes moment. Jo a ještě se vyplatí vyndavat cívky (nikoliv ale svíčky!) při ohřátém motoru, jinak je to o nervy, protože tam někdy drží jako prase. Při montáží zpět je dobré cívky na rantlech máznout. 

 

Když jsem to dělal naposledy na TSi např., 3 svíčky šli natočit přesně a s tím víceméně seděl i moment, poslední však ani za boha. Stále byla takřka na druhou stranu a ani kdybych jí dotáhl "na krev", tak by nebyla správně. Zkusil jsem tedy další svíčku a to samé. V hlavě tedy musel být špatně závit a s tím nic nenaděláš. Takže někdy musí být kompromis a je třeba častější výměna pro sichr. 

 

Další věc je, že u těchto svíček s podložkou máš jen jednu možnost, nemělo by se to pak zpátky povolovat když moment omylem přešvihneš. 

 

Jinak na tom nic není. V servise by na tom učeň mávnul rukou a dotáhl to od oka :D

 

 

 

 

 

 

 

Posted

@Petroch: Podle mých informací se nakonec ukázalo, že natočení jiskřiště (minimálně u TSI - Pawouk, doufám, promine) nemá statisticky významný vliv na chlazení/životnost. Ale není to informace přímo ze Škodovky/VW, tak ji, prosím, berte bez jakékoli záruky, spíš jako zajímavost.

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 5 months later...
Posted

Kaamo ma taxisluzbu a poprosil ma či mu nepozrem ze mu šklbe motor. (1.0MPI/LPG-Stefanelli,  r.2017, 290t.km) vymenil som sviečky a pohoda. Tak si dobre pozrite odtrh :)

CIMG1937.JPG

CIMG1940.JPG

Posted (edited)

Hovoril ze ešte neboli menene.   On ma zasadu ze nebabrat čo funkuje :)  Roztrhli sa zapalovacie moduly tak boli zapečene do hlavy.

taxi-12.PNG

Edited by hubo44
Posted

Podle toho , jak to má zababraný motor a jak ty svíčky vypadají, tak věřím, že to opravdu  najelo na jednu sadu svíček těch celých 290.000 km.  Tedy s tvojím kamarádem a s jeho zásadami nerejpat se v něčem, co funguje, bych tedy opravdu nechtěl stavět dvojdomek! Tyhle zásady možná fungují jinde, ale u technických věcí to asi není dobrý přístup.  Jenom mi nějak nesedí ten datum na fotkách svíček, tedy rok 2007, ale možná je jen špatně nastavený čas ve fotoaparátu.  

Posted (edited)
před 21 hodinami, dubacisko napsal:

Koľko má byť správny odtrh, nikde som to nenašiel?

Těžko k dohledání, ale propátral jsem něco v el. katalozích firem NGK a Champion a tam mi to vyjelo svíčky jednak dle motoru a jednak dle rozkódování značení svíček a u zapalovacích svíček pro motor 1.0 Mpi 55 kW mají shodnou vzdálenost elektrod 1,0 mm. 

Edited by DušanV
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...