Přejít na obsah

Zapalovací svíčky.


ski1961

Doporučené příspěvky

Přesně tak. Ono se po nějaké době přišlo na to, že to nejde dodržet ani při výrobě. Nejspíš jim to přesné řezání závitů výrobci svíček naúčtovali jako vícenaklad, tak se od toho upustilo. Je na to sice TPI, ale v servisu to nikdo dělat nebude. Tam může být člověk rád, že to dotáhnou podle předpisu.... 😉 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tady jim to z fabriky sedělo de facto "nachlup", nevim jak je to u jiných aut ale předpokládám že to bude stejné.
Originál svíčky jako ND jsou oproti "druhovýrobě" dražší, takže bych čekal že tam právě to požadované přesné řezání bude ... ale prd :-/

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych řekl, že nejde o řezání závitu, ale o navaření vnější elektrody. Natočí část svíčky se závitem do přípravku a na pořád stejné místo (vzhledem k připravku) přivaří elektrodu. Stačí dbát jen na polohu přípravku ve svařovacím automatu. Náklady 0,0 nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

0.0 nic to nebude, i to natočení svíčky do přípravku bude v tom kvantu svíček stát pár centů a to asi rozhodlo, že se to už nedělá. Pokud by to totiž mělo takový vliv a byla by to nutnost pro chod motoru, originál ND s logem VW by byly taky přesné. 

Možná ale koncern to taky dělá tak, že ve výrobě skutečně dává přesné svíčky s ohledem na dodržení flotilových emisí, a do ND klidně dá levnější nepřesné, protože emise v provozu po nějakých 4 letech/60tkm už nemusí řešit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem měnil svíčky minulý týden a objednával jsem ze skoda dily original svíčky. Také jsem značil ořech a utahoval momentovým klíčem a mám to s tolerancí 2/3 stupně naprosto přesně natočené jak má být, aniž bych přetáhnul nebo nedotáhnul doporučený moment..

 

Důvod proč to tak nemáš je buď ten že máš levný momenták který není dobře kalibrovaný, nebo ti dodali nějaké shitové svíčky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak  mě to nedalo a zkontroloval jsem svíčky co mám doma, jsou tedy na motor 1.4,

ale též jde o originální svíčky NGK a závity per oko vypadají řezané všechny stejně.

Přikláním se tedy k možnosti - nutnosti používat kalibrovaný momentový klíč anebo

jde o svíčky horší šarže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Momenťák není žádný zázrak, o tom ani potom, ale 180° rozdíl v pozici svíčky blbě kalibrovanej klíč neudělá. Zvlášť když původní svíčky tím momenťákem při nastavení 22Nm dotáhnu téměř přesně na původní pozici ... takže asi shitové svíčky, už jsem kontaktoval dodavatele.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svíčky už jsem na 1.4 TSI 110 kw měnil. Ty původní byli skutečně z výroby správně pozicivané, plus mínus povolená tolerance. Moment je třeba dodržet. Málo utažená svíčka nemusí těsnit, nebo se může povolit a pak netěsnit. Přetažená svíčka se natáhne a může prasknout. Takových případů bylo.... Takže dotáhnout na moment a pak záleží jestli je na svíčce přesně řízlý závit, aby skončila ve správné poloze. Při koupi svíček jsem si to pohlídal. I pouhým okem je krásně vidět, že závit začíná přesně na tom samém místě u všech 4 svíček stejně. Svíčky jsem namontoval a byly světe div se, orientované přesně jak bylo požadováno. Žádná věda. Tu gumu na  cívce jsem máznul a byla i pěkně mázlá z výroby. Cívka šla sundat dobře. Pro jistotu jsem i vyčistil  tu dosedací plošku ve hnízdu na svíčku u motoru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na přiložené fotce je hezky vidět rozdíl v řezání závitu - vlevo stará svíčka, řezání začíná naproti kostřícímu kontaktu, takto je to u všech 4 původních svíček které po dotažení 22Nm jsou ve správné pozici. Vpravo nová svíčka se začátkem řezání téměř o 180° jinde než má být. Tato samozřejmě po dotažení sedí naprosto blbě... ostatní svíčky to mají podobně, každý závit začíná jinde. Zakoupeno stejně, jako už tu někdo spokojeně zmiňoval - u skoda dily, jako originální díl škoda za lidových 332,- :-D za kus. Nemyslím si že je to od prodejce záměr, spíš záměna, nebo nějakej problém na straně jejich dodavatele ... uvidíme jak se k tomu postaví.

svicky.jpg

Editováno: , autor: gekk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Sudetak to je zajímavý postřeh s tím proužkem, silnější proužek na nové .... prolezl jsem fotky, tady je to hezky vidět, opravdu je proužek širší proti původní svíčce ... už ale nevím co si o tom myslet :-/
Nápis NGK je taky jinde, to vypadá skoro jako by to někdo i jinde vyrobil ...

svicky2.jpg

Editováno: , autor: gekk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Clerfayt tam je parádně vidět jak je to jedna vedle druhé. Nové svíčky šly dnes ven a místo nich zpět původní, bohužel je má u sebe kamarádka které auto patří, zkusím je ale zítra nafotit pro porovnání - hlavně asi pro ostatní. Mě už je relativně jasné o co tady jde :-/ tady asi už nepůjde o reklamaci ale vrácení pro nesoulad s kupní smlouvou ...

Editováno: , autor: gekk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ale dyť mě je o přece jako zákazníkovi jedno, kde to NGK vyrábí. Původem jsou to Japončíci, a jestli v Japonsku něco vyrábí, jedině dobře, minimálně pro ně. Toto ale vypadá jako čínskej nebo polskej klon. Bordel z hoven za pár korun a ještě blbě okopírovanej - ani nápisy neuměj dat tam kam patří ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co mám já informace konkrétně ke svíčkám přímo od bývalého mechanika z AS, který tam dlouho dělal, tak jako origo svíčky pro koncern dělá z větší části NGK a z menší i Bosch a vždycky mi říkal, nikdy si nekupuj origo svíčky ze škodovky, zaplatíš zbytečně 2/3 navíc jen proto, že to přebalí do origo krabiček a nechají si ve výrobě tam vyrazit logo VW a pak to prodávají jako origo svíčku s patřičnou přirážkou. Svíčky v uvozovkách neorigo jen s nápisem např. NGK by měly být absolutně stejné..ve výrobě nejedou speciální linky, kde by se dělaly horší svíčky. Takže by nemělo být teoreticky ani prakticky možné, aby ty závity nabíhaly úplně jinak, když je v jejich motorech dle nich tak podstatné, v jakém úhlu jiskřiště skončí po dotažení.

Vychází mi proto jen jedno logické vysvětlení, že na trhu jsou v oběhu nějaké fejky, které se dostaly do oběhu a které se jen jako origo svíčky tváří, jinak si to vysvětlit neumím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@15degren objednány byly original ŠKODA (na eshopu přesně "Varianta dílu: Škoda (prvovýroba)" ), zatím se k tomu staví celkem rozumně, nabídli vrácení peněz a poslali zpětný štítek pro vrácení; svíčky už mažou zpátky odkud přijely. Snad se nebudou cukat s výmluvou že už byly na autě ... jasně že byly, jak jinak bych asi zjistil že jsou na hovno :-D

@Johny.z čert ví jak to je :-D
Info v tomhle vlákně a přiložené fotky ale dávájí tušit, že "pozicované" svíčky se stále vyrábí, a osobně se budu snažit sehnat svíčky které jdou namontovat v souladu s TPI které je tu někde ve vlákně taky... :-)


pár fotek před odesláním zpět, jen pro zajímavost

IMG-1438.jpg

IMG-1439.jpg

IMG-1440.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...