Přejít na obsah

Kolísání teploty vody a oleje


Mirek

Doporučené příspěvky

Ahoj, u O3 jsem to nikde nenašel, tak snad nezakládám duplicitní vlákno.

 

Mám najeto cca 100t km a vždycky sleduju teplotu oleje i vody, abych nehonil auto za studena. Typické chování vždy bylo, že po zahřátí se už teplota vody držela na 90st (uvažuju co ukazuje teploměr na palubce). Od pondělí se to chová jinak, teplota se na 90 dostane jen po delší rychlé jízdě po dálnici, jinak na okreskách a ve městě je mezi 60-75 stupni (a hodně kolísá). Odpovídajícně mi klesá občas i teplota oleje pod 70 stupňů, ale tu jsem dřív po dosažení 70 stupňů přepínal na rychlost a nesledoval.

 

Mám i nezávislý topení, to dokáže teplotu vody vyhnat nahoru, ale po vypnutí se teplota chová jak píšu výše.

 

Stalo se to někomu? Může být někde problém? Kde?

 

Servis tvrdí, že je vše ok a je to normální. Já jsem ale přesvědčený, že se to 100 t km chovalo jinak a teplotu drželo. Navíc jsem včera jel jinou O3 se stejným motorem (teda těch 140  kW, místo mých 110 kW) a chování teploty vody bylo stejné jak jsem zvyklý. Náhradní O3 s 1,6 TDI taktéž.

 

Testováno v podobných teplotách, lehce pod nulou.

 

Díky moc, Mirek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Taky bych to viděl na termostat.. navíc jsou 2 výrobci.. Takže je potřeba fyzicky zkontrolovat jaký eventuálně objednat.

Jedna z dalších příčin může být také vodní pumpa.

Editováno: , autor: Ulipek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...
  • o 9 měsíců později...
  • o 2 týdny později...
  • o 8 měsíců později...

Jsem majitelem Octavie s motorem CKFC a manuální převodovkou. Najeto má 220 000 a je z roku 2014. Mám podobný problém jako výše uvedené. Teplota motoru se v létě kutálela tak kolem 60-70°C, pouze v kolonách po Brně se dostala na 90°C, na podzim 50-60°C. Odhadoval jsem to na termostat. Tak jsem ho nechal vyměnit v servisu za nový, ale je to ještě horší. Rafička se ani nepohne a dle Torque teplota mírně stoupá k 50°C z kopce klesá pod 40°C. Takže jezdím bez topení, jen mám puštěný výhřev sedačky. Starý termostat má nerezovou tyčinku, kterou při zvyšující se teploty vody vytlačuje ven a otevře termostat. Při měření za studena má tyčinka vysunutí 6,2 mm při nalití 100°C vody se vysune na 10 mm. Po ochlazení jde tyčinka opět zatlačit.

Ad 1: Kolik "mm" má být tyčinka vysunutá ve studeném stavu, předpokládám, že se úplně nevrací?

Ad 2: Je možné, že nový termostat je špatný a proto je to horší?

Ad 3: Má na funkci termostatu vliv čidlo teploty?

Ad 4: Nějaká jiná možnost?

 

V servisu s i s tím zatím neví rady, už to jednou řešili u auta s DSG, ale tam stačilo vyměnit druhý termostat na DSG.

20191202_191737.jpg

20191202_191749.jpg

20191202_191821.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám dnešní zkušenost, jelikož jsem si četl v pondělí poslední příspěvek.

O3 -  2.0 TDI, manuál, výroba 11/2014, najeto 161 000km, rozvody včetně vodní pumpy měněny při 147 000 km

dnes dvakrát dálnice úsek cca 2x170 km - tempomat nastaven na tachometrových 145km/h, motor točí okolo 2300 otáček, teplota venku 0°C (-1°C)

Při obou jízdách teplota oleje max do 80°C, nejčastěji jsem viděl 75°C

Teplota vody se pohybovala v rozmezí 60-70°C

Je to normální stav???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, LuCasX napsal:

Přidám dnešní zkušenost, jelikož jsem si četl v pondělí poslední příspěvek.

O3 -  2.0 TDI, manuál, výroba 11/2014, najeto 161 000km, rozvody včetně vodní pumpy měněny při 147 000 km

dnes dvakrát dálnice úsek cca 2x170 km - tempomat nastaven na tachometrových 145km/h, motor točí okolo 2300 otáček, teplota venku 0°C (-1°C)

Při obou jízdách teplota oleje max do 80°C, nejčastěji jsem viděl 75°C

Teplota vody se pohybovala v rozmezí 60-70°C

Je to normální stav???

Takže si myslíš, že vodní pumpou to být nemůže když je nová? Co termostat?

Pumpa OIII 2 clonka.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě mě napadly dvě věci:

1. je možné, že je plastová trubka kolem termostatu, v místě těsnění, prohnutá a termostat (nový) nepřiléhá a propouští studenou kapalinu?

2. selenoid N489 je nefunkční a čerpadlo je stále v otevřeném stavu a má takový výkon, že nějakým způsobem přetlačí kapalinu kamkoliv po motoru a ten se potom neprohřeje?

 

Chlazení má defakto tři okruhy

Viz příloha

CKFC chlazení.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím chalani tak presne tento istý problém má aj moja O3 TDi. 110kw dsg 

ja som zatiaľ skúsil toto ale nič sa nezmenilo termostat motora vymenený vodná pumpa s tienením vymenená snímače 3x spätný ventil vymenene. Dsg nemá klasicky termostat ale spätný ventil tie sú ešte dva spravej strany motora a vzadu za pomocným čerpadlom. Následne som skúsil vodnú pumpu Zmerať a teraz to začne byt zaujímavé keď je motor studený vodná pumpa je zatienená  ako náhle  sa motor zohreje na cca 65 stupňov clona sa otvorí a napätie s nej spadne. tak som spojil na tvrdo a presné sa začne okamžite teplota dvíhať ako na opravením aute to znamená že 90 stupňov za 8 km. Ešte dodám že tepla voda ide do chladiča interkolera mám to zmerané extra snímačmi a následne som meranie opakoval na takej istej  Octavii ktorá zohrieva normálne. Otázka žne niekomu sa podarilo už niečo vyriešiť ? Ďakujem za odpoved pripadne nejaký doraz 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...