Přejít na obsah

Kolísání teploty vody a oleje


Mirek

Doporučené příspěvky

V 25. 1. 2020 na 23:48, zgrafik napsal:

Zdravím, chtěl bych se zeptat zda už někdo přišel co způsobuje to kolísání teploty. Mám stejný problémem akorát na Passatu, je tam stejný motor 2.0 TDI 110kW s manuální 6st. převodovkou. Teplota vystoupá na nějakých 60° a po pár km zase klesne na 50° a takto se to opakuje, dřív se teplota držela na 90°, Auto jinak normálně topí. Má najeto cca 60tis. Známí co mne opravuje auto říkal, že zkusíme vyměnit termostat, ale obávám se po přečtení příspěvků zda to pomůže.  Přikládám schéma zapojení chlazení které mám na autě. 

chlazení_PR_TR1.jpg

 

Jen pro info, problém vyřešen a auto po najetých dalších 3tis km si drží správnou provozní teplotu 90°.  Problém byl skutečně jen v termostatu a dal jsem tam raději dražší originál (nehodlal jsem řešit pár stovek v rozdílu mezi originálem a neoriginálem, než aby se to při složitosti výměny muselo dělat třeba vícekrát), Při výměně se zjistilo, že soudruzi v NDR asi udělali někde chybu, když používají plast na obal termostatu, jelikož ten starý se při vyjmutí úplně rozpadl.  Při nájezdu cca 60tis to moc nevydržel. 

  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

foto bohužel nemám a známí co to opravoval, ho už vyhodil.  Teplota při kratší jízdě kolísala mezi 50-60 a při delší jízdě cca 100 km stoupla při zátěži max na 70, ale po příjezdu do města zase klesla i na 50 (méně to neukazuje).  Pravděpodobně jak byl termostat prasklí, tak na svém místě sice držel, ale propouštěl a tím byl otevřený pořád velký okruh a teď v zimě se motor nedokázal ohřát.  Díky ale samostatnému čerpadlu topení topilo a tak pokud by jsme si nevšiml toho zvláštního kolísání teplot, tak bych ani nezpozoroval že je něco v nepořádku.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak za sebe hlásím, mise splněna.

 

Dnešní odpoledne jsem věnoval výměně termostatu a dopadlo to úspěchem.

Teď už není problém se s teplotou dostat na 90° a hadice do chladiče je studená. Teplota oleje taky stoupla - na nějakých cca 100°.

Ale co je hlavní, tak teplotu to drží na těch 90° ;)

 

IMG_20200312_145039.thumb.jpg.18cf062e5ac2159cf43edcc9b57afff5.jpgIMG_20200312_145045.thumb.jpg.d2682390d83e0da639553f1871e9e54e.jpgIMG_20200312_145057.thumb.jpg.5dece1ed8c063e5522fd94ce5b4486d8.jpgIMG_20200312_145102.thumb.jpg.1846602dfe0c6653ccb4f5c68b52c3a7.jpg

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Dobrý den všem,

Mám takový problém při čtení tady nikdo nemá podobný .

 

Mám OIII 2.0 110kw CKFC 10/2014

 

Ze dne na den při nastartování při jízdě teplota docela rychle vyšplhá na 90 stupnu pak klesne na 80 stupnu a pomaličku stoupa na 90 stupnu pak ještě jednou klesne na 80 stupnu a pak vyleze na 90stupnu a už se drží pak už třeba mírně spadne trošku pod 90 stupnu a zase nahoru . takže to kolísá v závislosti jak je venku zima ale princip je stejný rychle nahoru dolu pomalu nahoru dolu a pak nahoru a drží to 90 stupnu 

Opravdu nevím co by to mohlo být topí to v pohodě v tom není problém 

 

Přemýšlím jestli by to mohlo byt čidlo chladicí kapaliny nebo termostat nebo ventil na vodní pumpě .

podotýkám že rozvody byli dělané před 20 tisící  jo takže to nemá souvislost jedině že by odešel ten ventil na vodní pumpě .

chladič intecooler měněný někdy před 40 tisíci funkční voda se neztrácí . A podotýkám že diagnostika nic neukazuje.

 

Budu rád za každou radu.  

 

Děkuji 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě že to v pořádku není nemůže za ani ne 4km vystoupat teplota hned na 90 když je venku 0stupnu to zaprvé a za druhé když  y to vylezlo tak rychle tak teplota nesmí kolísat  může maximálně o milimetr kvůli otevření termostatu. Ale ne že bude kolísat v rozmezí 10 stupnu a bavíme se o té ručičce na tachometru.

A navíc auto už mám nějáky patek a v živote se to tak nechovalo . 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne to pri 0°C po 10km, jazda po dedinách zohreje na 65°C voda a 55°C olej potom idem na dialnicu a tam to ide už rýchlo hore :D  Mám to rovnaké na oboch Octaviach.

 

Všetko záleží od premávky ak ideš plynulou defenzívnou jazdou tak teplota je nižšia. 

 

Pokiaľ niekomu kolíše teplota vody tak je niekde problém. Či už v termostate alebo vodnej pumpe alebo pomocných čerpadlách. 

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu je schéma chladenia. CFKC nemá AGR iba nízko teplotné EGR, keďže má emisnú normu Euro5. Vidím tam dve pomocné čerpadlá + jedno hlavne. 

 

Otázka je či je možné kontrolovať cez diagnostiku funkčnosť termoregulátoru. 

image.thumb.png.d3c6c60a7f87edbc990794f9b0139c28.png

 

Mimochodom napadla ma taká vec, mne robí ten jav, že rýchlo vystúpa na určitú teplotu a potom klesne o niekoľko stupňov a potom stúpne už na 90°C a nepadne, pri teplote tak 60°C. Nebude to mať súvis aj s tým škrtiacim ventilom, ktorý je integrovaný v hadici ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako píše Stafa ,ničo nieje v kostolnom poriadku ale zase nebeží v podchladenom režime a ani sa neprehrieva tzn.zatial v poriadku,len sa vyvarovať hypochondrickým dohadom a nesypať do toho zbytočné peniaze,Časom sa môže vec vykryštalizovať a závada identifikovať presnejšie ,tak som to aj myslel.

Medal 411:mali sme to rozobrané asi 10x,vymenil som všetko čo sa dalo:A pomohlo to-asi nie????????

Editováno: , autor: marian.marcin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, marfan napsal:

@Medal411 mne to takto funguje od kúpy auta a nevidím v tom žiadny problém. Dokonca poznám aj limity chladiaceho okruhu. 

 

Ako píše @marian.marcin tiež by som to nejak neriešil. Dôležité je v zime aby sa rýchlo zohrial resp. začal kúriť a pri požadovanom výkone sa neprehrieval. 

nemam mam rad pokazene vec zajtra sa možno dostanem na diagnostiku myslim si že mi neotvara EGR alebo mi nezatvara vyfukovu klapku mal by byť rozdiel v tlaku cca 30-40mbar na to vsadim aj gaťe že niečo okolo toho egr niečo nefunguje ako má lebo ide odtial chladnejšia voda o cca 15C oproti druhej O3

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Iba na zamyslenie: V tomto komplikovanom chladiacom systéme je duálny chladiaci okruh na chladenie IC,v ktorom by nemala teplota presiahnúť určitú hranicu(čo ja viem dajme tomu 30 st.)Predpokladám že pri nižšich teplotách je tento okruh otvorený s primárnym okruhom, pokial´ sa motor trocha neohreje( aby bol kultivovaný chod za studena) a potom by malo dôjsť k jeho uzavretiu,prípadnej regulácii jeho teploty.Otázkou je či tie poklesy teploty v hlavnom chladiacom okruhu nespôsobuje práve regulácia škrtiaceho ventilu v okruhu chladenia IC dokial sa motor úplne neohreje a možno je to v celku normálny jav ktorý sa  napr. v inom aute takto nebude prejavovať.Neviem prečo sa koncern uchýlil k takémuto riešeniu chladenia nasávaného vzduchu ,keď v bežných autách roky používal nenáročný , jednoduchý a bezproblémový vzduchom chladený IC.

Je to môj laický názor k tomuto problému a "kilometrom" hadíc opásanemu motoru. Ak ma niekto poopraví budem rád. 

Editováno: , autor: marian.marcin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...