Jump to content
Mirek

Kolísání teploty vody a oleje

Recommended Posts

Dá se podle něčeho poznat, který typ termostatu je v autě? Potřebuji ho vyměnit, trubka do chladiče je horká, i když budík ukazuje 70°C.

 

motor CKFC - 110kW - výroba 11/2014

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam je len jeden termostat a da sa kúpiť zvlášť alebo aj s prirubou ale keď voda netečie nestráca sa tak kúp len termostat anvymena je za 20 min hotová s prirubou tak na 2 hod. Hore vyššie v príspevokoch ke link na objednanie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, takže je tam ten s "nožičkama" jo, protože mě mate, že na některých e-shopech je varianta s nožičkama a varianta bez - podstatně nižší.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 25. 1. 2020 na 23:48, zgrafik napsal:

Zdravím, chtěl bych se zeptat zda už někdo přišel co způsobuje to kolísání teploty. Mám stejný problémem akorát na Passatu, je tam stejný motor 2.0 TDI 110kW s manuální 6st. převodovkou. Teplota vystoupá na nějakých 60° a po pár km zase klesne na 50° a takto se to opakuje, dřív se teplota držela na 90°, Auto jinak normálně topí. Má najeto cca 60tis. Známí co mne opravuje auto říkal, že zkusíme vyměnit termostat, ale obávám se po přečtení příspěvků zda to pomůže.  Přikládám schéma zapojení chlazení které mám na autě. 

chlazení_PR_TR1.jpg

 

Jen pro info, problém vyřešen a auto po najetých dalších 3tis km si drží správnou provozní teplotu 90°.  Problém byl skutečně jen v termostatu a dal jsem tam raději dražší originál (nehodlal jsem řešit pár stovek v rozdílu mezi originálem a neoriginálem, než aby se to při složitosti výměny muselo dělat třeba vícekrát), Při výměně se zjistilo, že soudruzi v NDR asi udělali někde chybu, když používají plast na obal termostatu, jelikož ten starý se při vyjmutí úplně rozpadl.  Při nájezdu cca 60tis to moc nevydržel. 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgrafik 

a keď ti teplota padla na 50 potom  ti už nešla hore na 90 ? Diknza odpoved pripadne nemáš foto toho rozpadnuteho plastu ?

pekny deň prajem

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto bohužel nemám a známí co to opravoval, ho už vyhodil.  Teplota při kratší jízdě kolísala mezi 50-60 a při delší jízdě cca 100 km stoupla při zátěži max na 70, ale po příjezdu do města zase klesla i na 50 (méně to neukazuje).  Pravděpodobně jak byl termostat prasklí, tak na svém místě sice držel, ale propouštěl a tím byl otevřený pořád velký okruh a teď v zimě se motor nedokázal ohřát.  Díky ale samostatnému čerpadlu topení topilo a tak pokud by jsme si nevšiml toho zvláštního kolísání teplot, tak bych ani nezpozoroval že je něco v nepořádku.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ďakujem za odpoved bohužiaľ To nieje môj prípad skúsim vložiť video 

https://youtu.be/g2ZT38Gh_WE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...