Přejít na obsah

Stěrače a ostřikovače skel - přední, zadní


cagy

Doporučené příspěvky

Jsem trochu rozladěn funkcí "omývací a stírací automatikou čelní skla". Takto to nazývá a popisuje škodovka ve svém manuále:

Ostřikovače pracují ihned, stěrače začnou stírat s malým zpožděním. Pokud je

rychlost vozidla vyšší než 120 km/h, ostřikovače a stěrače pracují současně.

Když ovládací páčku uvolníte, ostřikovače přestanou pracovat a stěrače provedou

ještě 1 až 3 setření (podle délky ostřiku).

 

Česky řečeno se jedná o to, že přitáhnete pravou páčku k sobě a čelní sklo vám ostříkne voda z ostřikovačů za současného stírání stěračů.

 

Kámen úrazu je ale v tom, že voda z ostřikovače začne stříkat na sklo s cca. 1 vteřinovým zpožděním a to nehledě na rychlost vozidla.

Takže do rychlosti 120 km/h se stěrače připojí právě ve chvíli když už se voda rozstřikuje na skle - ok, bez problému.

Jenže nad 120, kdy jak se uvádí výše mají ostřik a stěrače pracovat současně, stihnou stěrače provést jedno celé setření (nahoru i dolů). A to bez jediné kapky vody, pěkně na sucho :-(.

 

Dost mě to štve. Je to na všech F3 tak "krásně" sladěné? Skoro si to říká o reklamaci, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spustí pozdě? Ono možná čerpadlo už běží. Ale nestříká to, protože tam opět jako u Rapida chybí zpětný ventilek, aby neutíkala kapalina z ostřikovačů do nádobky. To byla první úprava na mém Rapidu, cena ventilku z Favorita v krámě 25Kč a ostřik bez stěračů naprosto bez problémů.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poněkud mimo, ne? To ti nedochází, že když jede lišta stěrače po suchém skle a hrne před sebou "prach a jiný bordel", že to sklo tímto prachem a bordelem poškrábe? Nemluvě o tom, že když to sklo budeš mít ušpiněné i mokrým bordelem, tak si ho akorát tímto stylem rozmažeš... :kol-44:  Nebo ty myješ okna na svém autě napřed na sucho a teprve pak to vezmeš nějakým přípravkem, či vodou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

V situaci, kdy přijdu k autu pokryté ledovkou a chci oškrábat čelní sklo mi je servisní poloha naprd. Než se stěrače přesunou, dostanou zabrat. Ještě mě napadli Ti pikolíci co se motají na Shellce a hrnou se tankovat. Pak vidím,když platím jak mi šuruje čelní sklo, chytne za ramínko, stěrač v prdeli a poškrábaná kapota :-( I když to má servisní polohu, tak klasické řešení mi přijde lepši.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Armyk: pár cm = asi 1-2 cm :D

 

btw: taky mě to překvapilo, že nejdou odklopit, ale líbí se mi to, že jsou schované a zloděj to má o dost těžší. Já vždy před jízdou oškrábu sklo tak, že prvních pár set metrů nepotřebuju stěrače a potom si se zbytkem už poradí klima i při studeném motoru, když na Climatronicu zmáčknu odmražování čelního skla, tak během minuty led taje a pak stěrače nemají problém.

Editováno: , autor: los pakos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...