Přejít na obsah

Stěrače a ostřikovače skel - přední, zadní


cagy

Doporučené příspěvky

Ty trysky vypadají všechny stejně vzhledově, na mém autě to funguje tak jak na tom videu u GitiGo, ani nevím, že by koncern měl verzi, kde to stříká jen jedním proudem do boku...
Vyhřívané trysky na Fabii jsou 5M0 955 986 C klasické potom 5M0 955 985 C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No třeba na Seat se dělají 3 bodové bez rozprašovače viz obrázek tady. A tady si to frajer mění za rozprašovač https://www.youtube.com/watch?v=sg5x3bWxM3s

 

Ty moje vypadají jako ty s rozprašovačem v tom videu a na obrázku.

 

Zeptám se takhle, dá se to poškodit? Přece to je jen kus plastu nebo ne? Protože celej story je tento.

 

Koupil jsem auto teďka v těch mrazech a buď tam zapomněli nalejt zimní směs nebo to nechali úplně prázdné. Vyjedu na dálnici a zjistil jsem, že to neodstřikuje. Tak honem honem na benzínku, koupil jsem 3 litry do -20 a celý to tam vylil (a ještě by se tam vešlo víc). No a furt to nestříkalo, přitom motorky šly, tak zase jsem to nechtěl spálit (ale to by byl motorek a né tryska/trysky), ale průběžně jsem to zkoušel a držel to třeba trošku dýl. No začal takhle jeden u spolujezdce a pak takhle samo ten u řidiče. Tak nevím, jestli se na tomhle má co rozbít…

 

Já bych to klidně reklamoval v jakýmkoliv autorizáku (auto je v tovární záruce stále), ale musím si bejt jistej, že tam jsou originály. Nebylo by nic trapnějšího kdyby to vyndali a tam Topran nebo něco podobnýho :-D Jenže „problém“ navíc je, že na rozdíl od toho frajera ve videu já mám ty trysky vyhřívaný a zdaleka tam nemám vůli jako on v jeho videu ve 2:45. Ten kabel na výhřev je mega krátkej, vyndám to sotva na pár cm a doslova se bojím, že když ten kabel na výhřev odcvaknu tak zajede do té díry v kapotě a už ho nikdy (já určitě ne a kdoví jestli vůbec někdo) nevytáhnu zpět. Nevím jestli je napnutej nebo tak přesnej… :-/

 

 

rozdil.png

Editováno: , autor: dvd73
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, Seat používá "tříbodové" ostřikovače. Ty trysky se mohou asi leda tak ucpat, já třeba měnil tu před spolujezdcem, protože se ucpala a funkční byla jen 1/2. Konektor k výhřevu můžeš podvázat provázkem, kdyby měl tendenci zajet. V servisu se můžeš zeptat a domluvit se s nimi, ať na to kouknou a kdyby tam bylo něco co nemá být, tak tu výměnu jen při nejhorším zaplatíš, jinak ať to jde na záruku (pokud je to auto z bazaru, tak je to myslím pochopitelný dotaz a požadavek).

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Funkční jen 1/2? Takže cca tak jako ta moje? 

 

Hele provázek super nápad, já fakt nejsem moc technicky praktickej typ, to by mne nenapadlo, tak vyndám tkaničky z bot. Nic jinýho tu teďka seženu :-D 

 

Až půjdeš někdy do auta, nenatočil bys video jak to má odstřikovat? Rovnou jim to ukážu, aby nezkoušeli, že je to v pořádku. Bohužel na netu jsem nikde video nenašel (jen na Citigo).

 

Jinak auto je kupované v autorizáku Škoda jako dvouleté zánovní s tovární prodlouženou zárukou 5 let / 100 000 km. + je tam zákonná záruka 12 měsíců na pouzité zboží přímo u nich, to je právě dobrý takovýhle věci, který na továrku neuhraješ. - jako kdyby tam byly fakt neoriginální trysky atd. Ale auto má plnou servisní historii a o tomhle tam nikde nic není. Tak uvidíme, použiju provázek a podívám se zda origo nebo ne. Když origo tak reklamace, když neorigo tak do cca 1000 Kč se dají koupit nové neoriginály i s výhřevem. Bohužel v současné době kvůli covidu, by mne stály testy víc abych si tam mohl zajet, než když si trysky koupím sám, není to taková darda. Nechci aby to zkoumali v autorizáku tady a pak jsem měl v "kartě vozidla" záznam, že nalezen neoriginální dil. Už tak toho na ně budu mít víc. Trysky odstřikovače (možná), těsnění dveří řidiče, baterka asi taky nic moc a ještě mám pocit, že je uvolněnej opěrák u řidiče - když prudce zabrdzím tak jakoby mne drkla utržená bederní opěrka (která tam není), ale nevím jak jinak to popsat. Takže zase přinést jim tam seznam 4 věcí je docela extrém.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, nebyl to jeden "proud", ale jakoby půlka toho trojúhelníku. Video natočím, do večera pošlu do SZ.

Kdyby měli v ŠA problém, mají tam určitě několik FIII jako předváděčky, ať ti předvedou, jak ostřikují ostřikovače u toho... Jinak s neorigináloním dílem bych byl opatrný, kupoval jsme náhradu za ten svůj ucpaný a ikdyž v Kelly měli, že je to kompatibilní díl (podle kódu), tak do kapoty neseděli, bral jsme nakonec originální díl (ale po té jejich slevě byl rozdíl asi 50kč). S množstvím reklamací se moc neboj, někteří na OIV mají popsanou i celou A4, já taky už pár reklamací prošel, prostě pokud to nefunguje, ať se servis stará, je to jejich práce (pokud se tedy nejedná o závadu kterou způsobil uživatel sám :) ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri pohľade na to video začínam uvažovať o výmene trysiek! :D Ani moje vyhrievané originály tak nestriekajú... a v zime ma strašne serie trojuholník v strede okna dole mimo dosah ostrekovačov, ktorý sa ani za boha nedá umyť.

Editováno: , autor: brrrrm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak jsem se v tom pohrabal a úplně nevím jestli jsem si pomohl :-D spíše bych řekl, že jsem to dos**l...

 

Podařilo se mi to vymontovat. Jsou to originály a i podle čísla na Fabii 3. Někdo tu psal, že to jehlou opravil, tak jsem se pokusil také a výsledek je vidět na videu. Řidičova stříká líp a místo doleva doprava, ale u spolujezdce je úplně postižená. 

 

Tak teďka babo raď. Mám možnost koupit za 270 Kč / kus vyhřívanej Topran, tzn 540 Kč za celou sadu a vyměnit si to umím sám, nebo to můžu přispat na list reklamací do Škodovky.

 

No pro a proti u svépomoci vs reklamace. Rovnou se omlouvám, že to takhle hrotím a možná to pro někoho bude vtipný, ale já nikdy auto s tovární zárukou předtím nikdy neměl a nevím jak servisy co jak moc hrotí.

 

Reklamace: No když jim to tam dám takhle, tak je vidět že se v tom někdo hrabal. Když jsem vyndaval ten konektor výhřevu tak jsem ho musel podebrat nožíkem a je to tam poznat. Takže aby mi neřekli, že jsem si to potentoval sám a naúčtují mi 2x 800 Kč za jejich origo trysky a práci navrch.

 

Svépomoc: No zaplatím zanedbatelnou částku, ale je tam výhřev takže elektrika. Kdyby tam nebyl, tak rovnou kupuju a nešpekuluju. V létě určitě budu reklamovat pískající Sanden (dneska poprvé jsem jel s tím, že kompresor chladil - auto mám asi měsíc) a pěkně to pískalo, jak se udělá za pár měsíců vedro tak předpokládám že bude pískat ještě víc, dle zkušeností tady z fora. No a bojím se aby náhodou nepřišli na tohle a řeknou mi že neoriginální výhřev mi "spálil" kompresor a že mám smůlu.

 

PS: koupil jsem originální stěrače, který budu instalovat až vyřeším ten odstřík a na řidičově jsou takové dvě svorky (viz foto). Sundavá se to před instalací na auto nebo ne? Nerad bych aby mi to odletělo na sklo, ale taky bych si sundáním nerad zmenšil přítlak.

 

IMG_20210225_144607.jpg

originalni-sterace-skoda-fabia-iii-od-roku-2014-delka-600-400-mm-6v1998001-1[1].jpg

Editováno: , autor: dvd73
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslíš přímo v té trysce nebo tím tisícihranem co je vedle? Každopádně když se podíváš o stránku zpět, tak tam je video jak to stříkalo před mým zásahem. Vůbec to nerozprašovalo a tohle taky není správný rozřik. Teďka neřeším ten u spolujezdce, ale i když bych přijmul fakt že u řidiče je výška dobře tak stejně toto není správný roztřik. Takže si to buď sám za 500 Kč vyměním nebo to dám na reklamaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sel jsem se na to podivat, u VW mam stejne telo toho ostrikovace , ale kovovou stelovaci dirku, ktera teda nerozprasuje, ale strika a sla pekne nastavit. U F3 manzelky jsem zkusil ostriknout a mam to hodne podobne co mas na videu, rozprasuje mi to mrzkym tlakem ve spodni casti okna, na dalnici v rychlosti to bude uplne k nicemu. Chtelo by to poresit... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tohle má dvě "dirky". Jedna je ten rozprašovač samotnej (ten jsem jehlou "čistil") a v druhé je tisícihran (ok, možná jen 8 hran) na štelování výšky. Ten jehlou nepošteluju. Ty neoriginály mají místo tisícihranu normální šroubek. Jak píšu, tak stejně je to postižený (nejen výška ale i rozřik samotnej) takže asi koupím neoriginály za 500 Kč oba a výšku si na nich případně došteluju ručně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem koupil oba vyhřívané neoriginály  za cca 550 Kč (originálny 1200 Kč) a stříkají krásně do roztřikovače, jen se chci zeptat jak nastavit výšku? Vím, že tím šroubkem. Myslím, jak vysoko je nastavit aby stříkaly? Nastavil jsem to podle těch originálních a když stojím na místě, tak to stříká až na střechu, tak jestli to je ok, nebo je mám dát níže. Zase aby to pak stříkalo dostatečně na okreskách a dálnici při vyšší rychlosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DP je asi zkratka dílenské príručky předpokládám. To nebude asi to samé jako ta knížka co mám v autě, tam jsem to nenašel... Hledal jsem tady na fóru a odkaz na DP na uloz.to už je neplatný. Tak pokud někdo má, tak se za zaslání zlobit nebudu. 

 

Jen do půlky? Tak mi stříká asi zbyteně vysoko, je mokrá střech a okýnka řidiče i spolujezdce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju za odkaz. Už jsem si stáhnul.

 

Jsem asi technickej retard, ale nějak to nechápu.

 

A = 456 s tolerancí 50 mm. To A se začíná měřit od nějaké přerušované čáry (ale není vyznačeno jak vysoko se nachází), to si to mám změřit od skla dolů? Ale stejně z toho nevyplývá kde má paprsek končit nebo ano? To tam nemohli rovnou napsat, že paprsek má končit ve výšce XY od dolního okraje okna? Fakt promiňte, ale technika mne neživí, naopak jsem úplně na druhé straně technicko - humanitního spektra, v docela "ne/oblíbeném" povolání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...