Přejít na obsah

Únik chladící kapaliny


BlueRS

Doporučené příspěvky

Ahojte. 

Tiež mám podobný problém. Škoda Octavia III, 2.0 TDI, 110 kW, 9/2013.

Prejdem niekoľko sto kilometrov, odstavím auto a na druhý deň ráno mi chýba chladiaca kvapalina (bez mláky pod autom), cca 3 - 4 deci. Už mi to urobilo dvakrát. Navyše blbne kúrenie. Pravá strana kúri a ľavá nie (je tam veľmi cítiť rozdiel v teplote). V chladiacej kvapaline nie je vidno mastnotu, na viečku oleja nie je emulzia, výkon motora neklesol, nevidno biely ani čierny dym z výfuku.

V servise nenašli žiadnu netesnosť.

Navyše som menil chladiacu kvapalinu (po tomto všetkom) a skúšal som cez známeho test na výfukové splodiny v chladiacej kvapaline (prasknutá hlava, zlé tesnenie pod hlavou) - otvorí sa nádobka s chladiacou kvapalinou a namiesto viečka sa tam vloží mechanizmus s kvapalinou, ktorá v styku s CO, CO2 zmení farbu (na videu vidno princíp: https://www.youtube.com/watch?v=tLbnJfxYaEg). Počas tohto úkonu, ako sa zvyšovala teplota motora (od nuly po cca 85 stupňov celzia), tak mi vytlačilo kvapalinu z nádobky (chladiaca kvapalina bola v rozmedzí min - max a zrazu ju vytlačilo až po kraj nádržky a začala vytekať von.)

 

Za rady ďakujem.

Editováno: , autor: Pavol S.
Doplňujúce informácie.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že všetko čo si napísal smeruje len k jednej veci, ktorá sa tu opakuje a to chladič nasávaného vzduchu. 

Dával som sem videa tuším aj videa ako to robilo mne takže nasmeroval by som mechanikov na túto súčiastku. Vieš si to aj doma vymeniť ak si trocha zručný. 

 

Ak ti nechladí jedna strana tak možno máš pripchatý radiator kúrenia. Je tu na to tiež téma, určite tam najdeš viac info.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Clint napsal:

Jo to je dobrej nápad jezdit bez chladiče emoji23.pngemoji23.png

 

Příteli, zkus si nejdřív přečíst na co reaguješ než začneš z jiných dělat blbce. Mohlo by se stát, že ho uděláš sám ze sebe. Up, už je pozdě.

Editováno: , autor: novej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak jsem vyměnil intercooler (neboli chladič nasávaného vzduchu, chladič turba - jak chcete) a zbytečně. Takže to vypadá na těsnění pod hlavou. Ani nechci vědět tu cenu.

Jinak kdyby někdo chtěl, mám tedy použitý dobrý chladič nasávaného vzduchu č. 04L 129 766 Q. - 3500kč

IMG_20200204_195221.jpg

IMG_20200204_195237.jpg

Editováno: , autor: novej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, Skoda RS 2014/11 - 170K a začla se ztrácet kapalina. Postup disgnostiky problému.

 

Auto jsem pořádně ohřál aby se materiál pořádně roztáhl na provozní teploty a vypnul. Natlakoval chladicí soustavu..vyndal jsem pouze 3 žhavící svíčky jelikož čtvrtá na třetím válci vůbec nejde povolit takže jsem se na ní vykašlal abych ji v hlavě nezatrhnul, nicméně na fotkách je vidět zbarvení žhavičky na druhým válci a jelikož válec 2. a 3. Pracujou spolu hádal bych,že právě z toho důvodu nejde povolit, protože po natlakování tou pumpičkou na 1,5bar jde vidět na druhym válci když se na to zaměří jak je zřetelná hladinka pravděpodobně tě G13 na pístu a jdou vidět kapičky úniku do spalovacího prostoru a tipoval bych to právě válec 2. a 3.

 

Přes noc ztráta tlaku kapaliny Na 1/2 a z motoru lítá G13. 
 

Necháme otestovat chladič a uvidíme, bojím se hlavy. Tu opravdu měnit nechci, jde vůbec hlava repasovat. Kluci ze servisu mi sami rekli, ze v dokumentaci k vozu je vyslovene napsano, ze hlavy na techto motorech maji problem.

 

Foto: https://drive.google.com/drive/folders/1-8upd7ReTy7GeSG7dxmNwDtGJRzeekO0
 


 

 

BC7E0204-117A-46D2-99ED-A4BCEC6C0446.jpeg

0D0BD1DC-4C99-4DC8-BB6E-981407A1FB67.jpeg

074B9DC6-8012-4194-B0AF-18B4AEA6159A.jpeg

7F2B7281-6B7C-4878-B7FF-11EDD71D1C38.jpeg

7B310EA5-095A-4167-99A6-FF20AF82169D.jpeg

B304C52A-A58B-469F-9289-4AFD94CE97B6.jpeg

6D7D2AC7-73A4-45DC-86B2-46FADC416908.jpeg

35EF73B9-D115-4BCA-B057-AC9D272191A6.jpeg

Editováno: , autor: martin.novotny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na chladič to nevypadá ?? Skôr ako budeš rozoberať ďalej motor uisti sa na 100%, že to nieje ten chladič. Do teraz som ešte nevidel aby bola hlava prasknutá. Tesnenie jeden krát. 

 

Skús jednoducho ako som to robil ja. https://www.youtube.com/watch?v=JJivif6ZE2E 

 

Inak to video čo si sem dal, tak presne tak isto som mal chladiacu kvapalinu v hlave aj ja. Proste to tam natieklo z toho blbého IC.

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokial je kvapalina v sacích portoch ako na videu tak je tam jedine z chladiča a vidím ju na každom sacom ventile,ho natlakuj v horucej vode a maš jasné.Keď si to nechal pod tlakom noc tak cez ventil ktorý je práve priotvorený to nachcalo do válca.

Editováno: , autor: marian.marcin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, díky za informace!

 

Ještě doplním pro ostatní, když auto 2 dny stálo, startovalo tak na 3x než se chytnul motor a z výfuku šlo více bílého kouře. Někteří říkají, že v zimě je to normální, ale tady šel kouř kolem auta a na semaforu jsem stál v oblaku řídkýho bílýho dýmu. Spotřeba vody byla na 500-700km 1l G13. Víčko motoru bez emulze, ve vodě nebyl olej.

 

@marfan

Díky, rozumím. Chladič už je na tlakové zkoušce, začal jsem s diagnostikou. Motor rozebírat nechci, to tu pak nabídnu někomu moje RS v aukci. :D Nedokážu si ani představit, že při 170km a v autě s historií by odešla hlava. Měl jsem všechny octavie co byly, mimo klasické závady mi nikdy nepraskla hlava a byl jsem přes 200km. 

 

@marian.marcin 

Budu dufat, aby to tak bylo. Voda se do válce ale může dostat i přes prasklou hlavu, nebo to tak není?

 

Přeji fajn den! Ozvu se za 1-2 dny po výsledku zkoušky chladiče.

 

Martin N. 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@martin.novotny podobný postup predvádzal servis kde som to dal opraviť. Výsledok 1200€ fuč a stále voda mizla. 

Tak ako som to ja skúšal, tak netreba ani vriacu vodu. hodil som to do vody, natlakoval vzduchom na 2bary a hotovo.

 

Keď to bude hlava tak mi napíš možno hu kúpim od teba :D :D

 

To čo popisuješ to štartovanie tak som mal to isté, čiže ver tomu, že to ten chladič bude a hlava alebo tesnenie to bude ako posledné. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je veľmi divné, že chladič je OK a na sacích ventiloch chladiaca kvapalina. Ak nemáš emulziu na viečku, olej je bez vody, voda bez oleja tak jedine čo to môže byť je ten chladič.

 

U nás na západnom slovensku predávajú asi dvaja aj po častiach motor CUPA.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vymenil som ten IC (chladič nasávaného vzduchu) a po prejdení 600 km som zase musel dolievať chladiacu kvapalinu.

Tak ako aj minule. V piatok som auto odstavil, cez víkend som ho nepotreboval, až v nedeľu som naštartoval a hladina pod min.

Ešte by som doplnil, že vyrovnávacia nádržka je dosť špinavá a takisto aj chladiaca kvapalina, je v nej nejaký bordel, tuhý, nie pena (bola menená v decembri 2019).

Editováno: , autor: Pavol S.
Doplnenie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

řešil jsem na 135kw , doporučuji očistit blok a provést kontrolu na "póry" , stává se že je blok  vyžraný/vypálený- Pokud to nebudeš řešit foukne těsnění pod hlavou znovu..  (jestli najdu fotku přiložím)20191119_190322.thumb.jpg.bfd1630274e4e09fdd2f1f6175234a18.jpg

To zabroušení lze provést i na neodstrojeném bloku , pomocí skla a adekvátního brusného meteriálu , avšak je třeba ucpat mazací kanály(brusný materiál v oleji =průšvih).

Já si nechal uřezat skleněnou tabulku delší a širší než blok na kterou jsem nalepil 1500 smirek , blok jsem pokreslil centr fixem a brousil a díval se zda centrák mizne rovnoměrně, až jsem byl hotov změřil jsem projistotu blok zda je rovný a změřil přesahy a zvolil tloušťku těsnění, prolil jsem také mazací kanály a poté zdemontoval olejovou vanu a vyčistil.. Koukni i na zdvihátka jestli již nejsou KO.

Jinak dbej na to aby při dotahování DPF se mechoš řídil dle dílenského postupu , jsou tam plovoucí matice a když nebudeš respektovat postup bude tam pnutí a hrozí "rozlomení turba!

Editováno: , autor: Surmi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...