Přejít na obsah

vypínání zásuvky v kufru (propojení A34 a A98)


shrek_85

Doporučené příspěvky

Mám Fabii Combi 1.9 TDI z roku 2005.  V kufru je zásuvka, která je pořád zapnutá.  Chtěl bych to upravit tak, aby se ta zásuvka zapnula až po otočení klíčkem.  Schéma zapojení jsem si našel v dílenské příručce.  Ze zásuvky vede červenožlutý drát na 15A pojistku č. 51.  Z té pojistky vede červený drát o průřezu 1.5 mm^2 na A98, což je propojení s kladným pólem (30a) v kabelovém svazku za přístrojovou deskou.  Ten drát potřebuji přehodit na A34, což je propojení s kladným pólem (75x) v kabelovém svazku za přístrojovou deskou.  Ten je vypínaný X-kontaktem.

 

Vím, že nad releovým boxem je propojení kladného pólu 30a, ale tam jsou dráty o průřezu 4 mm^2 a víc.  Tenčí dráty musí být propojené ještě někde jinde...

 

Poradili byste mi, kde najdu ta propojení A34 a A98?

 

Co konkrétně je potřeba rozebrat, abych se k tomu dostal?

 

Díky předem!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tahle propojení jsou pevné spoje ve svazku el. instalace,kde se rozdělují na více míst.Rozebrat a přehodit mezi sebou nejdou.Zkus se podívat v pojistkové skříňce na pozice 12 až 16 jestli některou z nich nemáš volnou.To jsou pozice kam jde proud po zapnutí klíčku.Tam bys mohl případně přepojit kabel z pojistky zadní zásuvky,ale nevím zda jsou tam velké nebo malé piny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za rychlou odpověď!  Já jsem si naivně myslel, že každý drát v kabelovém svazku má dva konce.  V tom případě do kabelového svazku nepolezu a předrátuju to přímo na pojistkách, jestli se tam dá dobře dostat z té zadní strany.  Akorát to spíš hodím na přívod k pojistce č. 68 (ventilátor čerstvého vzduchu), protože k té vede 2.5 mm^2 drát z X-kontaktu.  Pojistky č. 12 až 16 jsou pod napětím i během startování motoru, což pro ledničku v kufru není žádoucí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to máš na ledničku tak nedoporučuji dát to přes klíček. Někde na chvilku vypneš klíček a ta horká strana Peltiera ti ohřívá tu spodní chladící. Když chceš přes klíček cvakni přívod k zásuvce u zásuvky čv/žl a dej to přes spínací relé. To budeš ovládat 15tkou čr co vede k motorku stěrače. Já jsem si udělal zásuvky do kufru malou a velkou proud jsem vzal z pojistkovky od stahování oken 30tka a přes řádný vypínač natáhl dozadu. Ještě jsem pár závity toho kabelu omotal jazýčkový relé a LEDka mi ukazuje že spotřebič vzadu funguje. Ty zásuvky rády vypadávaj a nejhorší jsou ty s pojistkou a pružinkou rády hoří!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohřívání ledničky po vypnutí motoru mi nevadí.  Spíš mi jde o to, abych nastartoval, když tu ledničku někdo zapomene vypnout.  Indikace odběru se může hodit, ale moje lednička má dost hlučný větrák, abych poznal, jestli běží nebo se hulí ze zásuvky :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pardon ja zapoměl že máš Rolls Royce tam opravdu za jízdy slyšíš větráček:-) . Pak jsou ledničky s ochranou která vypne při poklesu pod 11V ale mě u Favouše díky tomu vypínala i při volnoběhu a díky tý kontrolce spotřeby jsem to věděl. U toho Favouše jsem ten větráček opravdu neslyšel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...