Přejít na obsah

Kryt pod motorem HB vs. Combi


Maverick

Doporučené příspěvky

před 7 hodinami, Robert Fazekaš napsal:

A proč ? Protože soudruzi v MB machrovali, že dokáží udělat Combi s příplatkem "pouze" 10k - což ano ale za jakou cenu ?

 

Kolego, neplacej.

Od koho mas tuhle "zarucenou" informaci? Rozhodne od nikoho, kdo by o tom neco vic vedel. Je to nesmysl. Kryty maji uplne jinou primarni funkci nez neco krýt. Proto ten rozdil mezi HB a Combi.

BTW, vypln 5. dveri je principialne stejna u HB i Combi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pletes dve veci dohromady.

Paket pro spatne cesty obsahuje jeste dalsi prvky, napr. zvyseny podvozek. Nehlede na to, ze kryty, ktere jsou jeho soucasti, jsou jine, pevnejsi. Kdyz si das praci, najdes jina cisla dilu.
A klidne si dej vytisknout nove vizitky se jmenem Marťan, protoze ty zakladni kryty maji jinou primarni funkci nez neco kryt... Opakovat podruhe uz to ale nebudu :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Maverick

 

K čemu slouží kryty motorového prostoru? 

1) Chrání motorový prostor před veškerými nežádoucími vlivy (vodou, prachem, blátem, kamením a především solí. 

Tyto nežádoucí vlivy mohou způsobit poměrně velké škody. Od koroze kovových dílů po poškození elektronických zařízení (čidla, počítač, elektroinstalace atd).

2) Kryty tedy zvyšují životnost motoru a snižují spotřebu paliva.

Udržují teplý vzduch, který motor produkuje při spalování. Motor se tedy rychleji zahřívá a déle udržuje teplotu (studený motor má až 3x vyšší spotřebu a musí se i více namáhat).

3) Snižují hluk motoru.

4) Prodlužují životnost náhradních dílů a příslušenství (alternátoru, startéru, řemenů, kladek atd.).

Editováno: , autor: tonda.cep@seznam.cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí se podívat do katalogu a tam uvidíte, že combi se stejným motorem má vždy o pár kilometrů vyšší maximální rychlost. Čím to asi bude? Kryty motoru usnadňují proudění vzduchu pod vozidlem.  ;)

 

Tady je příklad vnějších aerodynamických opatření pro Yeti:

 

yeti.thumb.JPG.b9657507133e62b73c086476158026f2.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mě je třeba jasný, že to má vliv na earodinamiku, ale pořát to nijak nevylučuje že to kombi nemá z důvodu šetření aby byl nárůst ceny pouze 10 000. To si inženýři řekli že když má Combi takovou dobrou aerodinamiku tak můžou ušetřit pár tisíc na oplastování. Automobilka samotná teda ušetří spíš stovky, ale globálně to je potom velká úspora.

 

To je přece i v zájmu automobilky mít auto s nízkým odporem a ještě lepšími vlastnostmi než má prodloužená záď verze Combi oproti HB. Nebo to musí takto dorovnat absencí plastů aby aerodinamika HB a C byla vyrovnanější?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak že se to rika? Chytrému napověz...

 

Protoze combi ma principialne lepsi aerodynamiku, nepotrebuje kryty. Jenze to neni o uspore na kombi, ale spise o nutnosti vicenakladu u HB. A proc? Protoze hodnota Cx (ano, spise jen v laboratornich podminkach, ale o to se tu hraje) ma primy vliv na spotrebu a potazmo emise CO2. Jde tedy o to, jak dosahnut stanovene cilove hodnoty za jeste prijatelnych nakladu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U FII to bylo

Fabia II (hatchback) - Cx=0,33

Fabia II (combi) - Cx=0,32

a obě měli kryt.

FIII combi má Cx=0,31, HB jsme bohužel nenašel...

 

Docela pěkné je toto:

http://blog.auto.cz/aktivnybloger/2017/03/odpor-vzduchu-roznych-kategorii-aut/

A pak i teplota má vliv:

http://blog.auto.cz/aktivnybloger/2017/04/odpor-vzduchu-a-teplota/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsme nakonec našel :) 

 

FIII HB
1.2 TSI 66/81(MT i AT)kW -  0.316/0.325
1.0 MPI - 0.320 
1.0 TSI 70/81(MT i AT)kW - 0.317/0.326

1.4 TDI 55 a 66/77kW - 0.316/0.321


FIII Combi:

1.2 TSI 66/81(MT i AT)kW -  0.307/0.309
1.0 MPI - 0.304
1.0 TSI 70/81(MT i AT)kW - 0.308/0.310

1.4 TDI 55 a 66/77kW - 0.302/0.306



ZDROJE:
https://cdn.skoda-storyboard.com/2016/05/FABIA-en.pdf

http://forum.skodaforum.rs/fabia-2014/skoda-fabija-cenovnik/?action=dlattach;attach=5866

https://cdn.skoda-storyboard.com/2016/12/TD_FABIA_COMBI_en.pdf
https://cdn.skoda-storyboard.com/2016/04/FABIA-COMBI-en.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...