Přejít na obsah

Chyba p0420


Kubez

Doporučené příspěvky

Zdravím chlapci, 

vyhadzuje mi stále chybu p0420, nízka účinnosť katalyzatoru. Na aute je vymenený katalyzátor (univerzálna náhrada), teraz čerstvo po výmene prvej lambda sondy (značka bosch). Stará lambda ukazovala nejaké divne hodnoty na účinnosti. Po výmene urobených cca 90km a chyba znovu naskočila. Spotreba na voľnobehu je 0,9l/h pri vypnutej klimatizácii. Prikladám fotku z chybového hlásenia z poslednej kontroly. Nemáte s týmto problémom niekto skúsenosti?

69F7C1E9-D99E-4D1E-8460-0816BB0EE86E.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

ahoj mam taky isty problem P0420 ked idem na benzine a ked prepnem do plynu tak P1115  tiez mam 1,8Tsi 2008 BZB a pred mesiacom som vymenil novu sondu pred katom bosh.Ako uz si to vyriesil?vsimol som si este jednu zvlastnu vec ze dost casto sa mi spustaju ventilatory na sahare po jazde cize sa prehrieva asi motor neviem ci je to nieco spolocne s touto zavadou.auto sa sprava normalne ziedne problemy so startovanim a ani z vykonom a ani spotreba nepozorujem zeby bola daka vacsia.

 

Editováno: , autor: zajo301
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne to svieti stále, zatiaľ som sa tomu nejak prestal venovať, ale chystám sa kúpiť nový katalyzator od firmy JMJ. Našiel som ho na nete v Čechách za nejakých 265€. A chcem dať potom ešte prečistiť vstrekovače na stolicu. 

Inak to cuknutie v príspevku vyššie robí aj mne občas a vždy je to nepravidelne.

ja už som skúšal meniť stredný katalyzator a po jeho vyrezani som bol nemilo prekvapený ako vyzerá. Motor papkal olej, pri 180000km bol robený repas piestov a veci okolo toho. Takze asi následok toho bude kat KO, resp predkatalyzator.

27695AD6-A5D3-4784-B0DA-9E67FB1F749F.jpeg

3DFEF561-1F08-4F8B-8648-BBAB0C3D780A.jpeg

Editováno: , autor: Kubez
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přestože se jedná o tu samou motorizaci podle obecnýho označení, 1.8 TSI/TFSI, tak díky kodu motoru jde zrovna ohledně emisí o dva naprosto jiné, jsou to paradoxy ...

 

BZB je EURO4, má jen jednu lambda sondu mezi katy a ta sonda je kontrolní, skoková, 4 vedení, tedy kontroluje funkci předkatu co je umístěn hned za přírubou k turbu, ten hlavní kat tady jede nekontrolovaně ... Celou lambda regulaci VAG postavil na mapě z dob vývoje, takže ono je to v podstatě off-line a ne on-line řízení ...

 

CDAA už je EURO5, má dvě lambdy, první hned před předkatalyzátorem, širokopásmovou regulační, 5 vedení. Druhá sonda je umístěná až za hlavním katem, tedy kontroluje vlastně výstup z obou katů a je skoková.

 

Na těch fotkách je vidět, jak je ten kat propálen a zároveň zanesen sazemi/karbonem z nadměrné spotřeby oleje ( a já si dovolím neopomenout ani fakt nadměrné produkce PM částic u olej nežeroucího benzínového přímovstřiku, podpořený recirkulací spalin, hlavně že trochu omezíme NOx ...).

 

@Kubez, dokázal bys tu stručně sepsat historii, kdy to začalo brát kolik oleje a na jaké spotřebě jsi skončil před tím, než se motor opravoval v těch 180 000 km? Řekl bych, že to bylo jistě výrazně víc než povolený limit 0,5l na 1000km. S emisemi to úzce souvisí, tak snad tu nepohoršíme moderátory, nic jiného ale ohledně spotřeby oleje (důvody, řešení atd.) v tomto vlákně prosím ne B)

 

Podle odkazu na ty JMJ katy bych se jim osobně vyhnul, cena jistě lákavá ale fungovat to nebude stejně jako s tím uni, co tam máš nyní. Nevím o tom, že by tyhle motory používaly 3 lambda sondy v provedení pro Evropu, to má platit jen pro S. Ameriku se SULEV normou ... Prostě JMJ ...

 

No, bude zajímavý, jak vypadá předkat hned za turbem, když hlavní kat dopadl viz ty fotky ... :o

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@rayx http://www.extravyfuk.eu/doplnky/montazne-katalyzatory/-koda/octavia-ii/1-8-tsi-4x4/ konkrétne som mal na mysli tento katalyzator, mám štvorkolku. Tuším že má vývody len na dve sondy ako aj originál. Myslíš že to nebude dobre? Lebo originál diel stojí 1600€

co sa týka tej spotreby oleja tak netuším v akých číslach sa to pohybovalo led sa robil motor. Ja som to kúpil už po repase. Auto sme mali vo fabrike a ešte ona dávala tuto opravu robiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, origo je drahý ... Ale JMJ je zase moc levný, těžko říci, fungovat může, ale jak a jak dlouho ... No jejich DPF filtry jsou ale parodie.

Jsou i náhrady, něco mezi origo a JMJ, zrovna HJS je i OEM dodavatel pro VAG B)

 

@zajo301, ta P0171 může být taky jen prorvaná membrána na PCV/odlučovači na víku hlavy ... Už víš něco od servisu? No je to závada, co se "dobře" hledá ...

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

To nevím, ale myslím si že ne, předokolka bude mít jiné tvarování než 4x4 kvůli místu. Aktuální ETKA píše toto, snad to pomůže se rozhodnout. Někteří výrobci pro aftermarket ale někdy moc detaily neřeší ...

 

1X0 předokolka
1K0254510X do 1.11.2009 k použití za 1K0253058AE (výfuk dávaný při výrobě nového)
1K0254512X od 2.11.2009 k použití za 1K0253058EH (výfuk dávaný při výrobě nového) odpadlo a nahrazeno
1K0254513MX

 

1X1 4x4
1K0254513X do 1.11.2009 k použití za 1K0253058GN (výfuk dávaný při výrobě nového)
1K0254513AX od 2.11.2009 o 21.8.2011k použití za 1K0253058HA (výfuk dávaný při výrobě nového)
1K0254513CX od 22.8.2011 k použití za 1K0253058HL (výfuk dávaný při výrobě nového) odpadlo a nahrazeno
1K0254513PX

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj. Takze ja som momentálne po vycisteni vstrekovacov a výmene výfuku (cely diel- predkatalyzator, katalyzator) od firmy JMJ. Po poskladani odjazdených cca 500km a zatiaľ bez rozsvietenia kontrolky. Vstrekovače neboli nijak extra zanesene, takze len klasické prečistenie ultrazvukom a namerané hodnoty na nich stále v rámci tolerancie. Takze katalyzator bol asi naozaj už KO.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 13. 7. 2018 na 18:27, rayx napsal:

Jo, origo je drahý ... Ale JMJ je zase moc levný, těžko říci, fungovat může, ale jak a jak dlouho ... No jejich DPF filtry jsou ale parodie.

Jsou i náhrady, něco mezi origo a JMJ, zrovna HJS je i OEM dodavatel pro VAG B)

 

@zajo301, ta P0171 může být taky jen prorvaná membrána na PCV/odlučovači na víku hlavy ... Už víš něco od servisu? No je to závada, co se "dobře" hledá ...

 takze u mna vymenene komplet nove sanie,4xzapalovacie sviecky,4x cievky, odlucovac oleja,palivovy filter a zavady P0171,P0420 sa mi uz neobjavuju spravil som natom 1000km.mam este stale zavadu P1115 vymienal som aj lambda sondu za novu a nepomohlo.elektrikar mi povedal ze sa mu to tazko hlada ze diagnostika ukazuje signal z lambda sondy a ze obcasny skrat nevie vyhodnotit.takze asi len autorizak servis? 

 

Da sa vymenit cely kabel od riadiacej jednotky ku lambda sonde? alebo je to komplikovane?

 

Ma tu niekto znameho na SK co by to vedel opravit som  z Banskej Bystrice

Editováno: , autor: zajo301
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 30. 10. 2018 na 13:50, zajo301 napsal:

 takze u mna vymenene komplet nove sanie,4xzapalovacie sviecky,4x cievky, odlucovac oleja,palivovy filter a zavady P0171,P0420 sa mi uz neobjavuju spravil som natom 1000km.mam este stale zavadu P1115 vymienal som aj lambda sondu za novu a nepomohlo.elektrikar mi povedal ze sa mu to tazko hlada ze diagnostika ukazuje signal z lambda sondy a ze obcasny skrat nevie vyhodnotit.takze asi len autorizak servis? 

 

Da sa vymenit cely kabel od riadiacej jednotky ku lambda sonde? alebo je to komplikovane?

 

Ma tu niekto znameho na SK co by to vedel opravit som  z Banskej Bystrice

takze urobenych dalsich 2000km a zrejme sa prejavila zavada.pri startovani pocut od spodku auta zahrkotanie.na volnobeh nic nepocut a potom ked idem na 2 alebo 3prevodovom stupni ale len ked zosliapnem na plyn tak pocut take jemne rapkanie pocas jazdy od podvozka.ked dam dole nohu s plynu tak nerapka.a je zaujimave ze teraz uz zavadu P1115 vôbec neukazuje a pre zmenu medzi cakajucimi zavadami sa zobrazuje P0420 z toho usudzujem ze to vyzera na 99% vadny katalyzator rozpadnuta keramika asi uz hrkoce.co myslite usudzujem spravne a mam objednat novy kat na aute uz je najazdene 249000km.motor BZB

tu na nete to popisuju tiez mam presne rovnake symptomy:

https://autoride.sk/spoznaj-poruchu-vyfukoveho-systemu-podla-typickeho-zvuku

rozmyslam objednat kat JMJ za 254EUR kovovy kedze mam LPdi Vialle  clen KUBEZ ho objednal a ide bez problemov: http://www.extravyfuk.eu/doplnky/montazne-katalyzatory/-koda/octavia-ii/1-8-tsi/

alebo potom 2varianta za 480EUR: https://www.autodoc.sk/hjs/1950078

 

 

Takze  problemy vyriesene vymeneny kat od firmy JMJ za 250ecok a uz nehlasi ani P1115 a ani P0420 najazdil som 700km a ziadna zavada zatial. 

A to rapkanie pod plynom islo z prevodovky takze som zohnal druhu prevodovku za 300ecok/servisak povedal ze sa neoplati rozoberat povodnu a prplat sa s tym/ na ktorej bol najazd 90000km z anglickej verzie /moja vydrzala 250000km/ a je po vsetkych problemoch. samozrejme nacas :-)

Editováno: , autor: zajo301
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
V 9. 7. 2018 na 7:37, rayx napsal:

Přestože se jedná o tu samou motorizaci podle obecnýho označení, 1.8 TSI/TFSI, tak díky kodu motoru jde zrovna ohledně emisí o dva naprosto jiné, jsou to paradoxy ...

 

BZB je EURO4, má jen jednu lambda sondu mezi katy a ta sonda je kontrolní, skoková, 4 vedení, tedy kontroluje funkci předkatu co je umístěn hned za přírubou k turbu, ten hlavní kat tady jede nekontrolovaně ... Celou lambda regulaci VAG postavil na mapě z dob vývoje, takže ono je to v podstatě off-line a ne on-line řízení ...

 

CDAA už je EURO5, má dvě lambdy, první hned před předkatalyzátorem, širokopásmovou regulační, 5 vedení. Druhá sonda je umístěná až za hlavním katem, tedy kontroluje vlastně výstup z obou katů a je skoková.

 

Na těch fotkách je vidět, jak je ten kat propálen a zároveň zanesen sazemi/karbonem z nadměrné spotřeby oleje ( a já si dovolím neopomenout ani fakt nadměrné produkce PM částic u olej nežeroucího benzínového přímovstřiku, podpořený recirkulací spalin, hlavně že trochu omezíme NOx ...).

 

@Kubez, dokázal bys tu stručně sepsat historii, kdy to začalo brát kolik oleje a na jaké spotřebě jsi skončil před tím, než se motor opravoval v těch 180 000 km? Řekl bych, že to bylo jistě výrazně víc než povolený limit 0,5l na 1000km. S emisemi to úzce souvisí, tak snad tu nepohoršíme moderátory, nic jiného ale ohledně spotřeby oleje (důvody, řešení atd.) v tomto vlákně prosím ne B)

 

Podle odkazu na ty JMJ katy bych se jim osobně vyhnul, cena jistě lákavá ale fungovat to nebude stejně jako s tím uni, co tam máš nyní. Nevím o tom, že by tyhle motory používaly 3 lambda sondy v provedení pro Evropu, to má platit jen pro S. Ameriku se SULEV normou ... Prostě JMJ ...

 

No, bude zajímavý, jak vypadá předkat hned za turbem, když hlavní kat dopadl viz ty fotky ... :o

RAYX pise bludy. Euro 3 ma 1 lambda sondu vzdy na vstupu katalyzatoru. Je regulacni a zasadni pro chod motoru. Euro 4 ma 2 lambdy. Prvni jako vzdy regulaci pred katalyzatorem. Lambdy ochodnici oznacuji jako pred a za katalyzatorove. Ta za katem je diagnosticka, nema vlivna smes a jen kontroluji spaliny za katem. P0420 byva ve vetsine pripadu katalyzator. Ve svodech je hlavni kat, nekdy oznaceny jako predkatalyzator nicmene ten je vyhodnocovam 2.lambdou. Euro 4 ma pak za svodovym katem jeste jeden pro likvidaci dalsich spalin. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ahoj, mám dotaz ohledně Lambdy Sondy.

Škoda Octavia II 1.8 TSI (BZB) MR08 - VIN: TMBBK21Z482077790, Najeto Cca 210 tkm

Poslední dobou se mi čím dál častěji rozsvěcuje kontrolka motoru, několik kilometru svítí a po par startech zase sama od sebe zhasne a tak se to opakuje stále dokola (děd už svítí cca 100 km). Když jsem auto připojil na diagnostiku, tak je tam chyba "chudá směs na válci XX". Před pár dny jsem byl na STK + Emise a auto již emisemi neprošlo. Z tohoto důvodu mě vše vede k tomu, že by mohla být špatná lambda sonda a i k přihlédnutím na najeté kilometry bych ji rád vyměnil.

Jinak auto jede v pohodě, žádná větší spotřeba, nebo cukání nebo tak.

Můj dotaz:

Může mi někdo prosím poradit / doporučit, jaká lambda je pro můj motor BZB vhodná dle VIN čísla. Nějakého ověřeného výrobce, kde je zaručena určitá kvalita. Hledal jsem, a je jich na webu spoustu, ale nevím na 100% zda-li je vhodná pro můj motor. Může mi někdo prosím potvrdit vhodnost lambdy s číslem označení: 06J906262A.

Druhý dotaz je, zda-li je výměna možná v domácích podmínkách. Někdo kdo ji již měnil, tak jestli nemůžu narazit na nějaké překvapení (půjde povolit, přístup, přístup ke konektoru, atd.).

Díky všem za jakoukoliv radu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...