Jump to content
stanmar

Vaše spotřeba

Recommended Posts

Moje CNG. Nájezd zatím 3000.  Dá se s tím i za 3,2 po dálnici, když se to nehoní, ale jakmile ručička přeleze 130 je to za 4 Kg. Město mám odpozorováno cca 6,5. Dávám se screen z app na tankování a infotai.

Screenshot_20191124_145735_com.maze.android.fuelcosts.noads.jpg

IMG_20191031_185622.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vypozoroval někdo "ideální otáčky" na nízkou spotřebu?

Co tak zatím vím o benzínových motorech, měla by být křivka spotřeby v závislosti na otáčkách ze startu spíše klesající, někde kolem 2 tis/ot. narazit na minimum a poté zase růst. Tady mi to ale nějak nesedí.

Včera jsem jel po městským okruhu a snažím se motor nepodtáčet, takže 60 km/h na 4 (dvouválcovej režim), udržuji rychlost a PP hlásí že mám zařadit 6. Přijde mi, že to hlásí poměrně brzo a "nabádá" řidiče k podtáčení. Leč řekl jsem si, že si přepnu na aktuální spotřebu a ozkouším zařadit na 6. Dvouválcovej režim se po přeřazení vypnul (nízký otáčky) a spotřeba skočila z 5 na 2.5 - 3 litry a to mě dost překvapilo.

Jinak jezdím docela město, neustálé stání na semaforech a zatím kratší trasy -> spotřeba lehce přes 6 litrů na 100, ale je to lízlé delšími trasami po okrskách. (viz foto)spotreba.thumb.jpg.0a4480be96dcf35e63b1115b5b2f9187.jpg

 

Pro zajímavost kamarád s 1.0 TSI jezdí dokonce 50/50 město/okrsky pod 5 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No to je dobrá otázka.

 

Jazdim cca 2 roky a v autoškole sme jazdili na 1.4 TSI. To radenie bolo zjednodušene v zmysle 40-4ka, 50-5ka  pri rovnej ceste. Teraz si poviete, že som jazdil na spotrebu. nas učili zásady ecodriving, plynula jazda, málo brzdenia ked tak motorom a najvyššie radenie.  Avšak dynamika motora a hybnosť pri rovnej ceste a nezaťaženom aute hovorila jasne. To s tými otáčkami to je na forach a všade rád. Jedny jazdia 2000, iní aj 1500 ot/min, niekto pod 2500 nejde. Automaty radia čo najvyšší stupeň  takže jasne že každý jazdí určite na režime S , zabudnite maju to v D a pri 55 maju aj 6ku. Každé auto ma ine sprevodovanie a iné možnosti. Ano nízke otáčky=karbon. A tu je článkov milion. Lenže ak necheme karbon vlastne by musel jazdiť na 2ke lebo šak benzín ma ideálne pásmo 2000-3500.  Hej ale pri atmosférach nie týchto motoroch. Nehovoriac o tom, ze motory si aj na 1ke sami poradia všetko riadi elektronika.

Samozrejme ked idem do kopca, predbhiehať tam treba podradovať to je jasné.

A ešte k otázke: skušal som viacero režimov jazdy. Ak som šiel podľa toho  ako ma naučili čo bolo zhodne s radením podľa indikátora samozrejme aj podmienky umožnovali radiť vyššie mal som spotreby okolo 5,8-6 l/100 pri 40 km trase mestom. Ak som to držal v otáčkach takže maximálne trojka niekedy 4 spotreba na tej istej trase bola 7,2-7,5 l/100. Rozdiely boli aj v tom či chcem dynamicky jazdiť alebo defenzívne. Pri jemnej nohe na plyne ta spotreba sla rapídne dole. Samozrejme nikoho som nebrzdil a šiel predpisovo +5-7 km/h ked sa dalo.

A ešte k tomu aby nebol karbon. Raz za týždeň max dva vytiahnem na dialnicu alebo okresku a pekne vytočím. Rovnako kedy to umožnia možnosti na ceste a samozrejme zohriaty olej v motore. 

Možno sa mýlim určite niekto nebude súhlasiť. Ale hovorím za istých podmienok sa radiť vyššie dá ak píšem o svojom 1.5 TSI.

Na spotrebu má vplyv aj režim 2-valce kedy dosť spadne sotreba avšak treba auto držať v danom pásme otčok takže jemný plyn. Ak začnem pridávať režim sa vypne a spotreba rastie. Samozrejme to platí na plynulom useku.

Edited by Marek_6000

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Buchys - Odpověděl sis vlastně sám - respektive zobrazená aktuální spotřeba je toho důkazem. Obdobně se jezdí na Economyrun - rozjezd bez plynu, jakmile se auto pohne, ihned řadit dvojku, udržovat co nejvyšší rychlostní stupeň a řadit výš co nejdříve, takže pak je tam třeba i těch 55-60 km/h na šestku po rovině...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje dnešni spotřeha, vic foto

Cesta 

Zadov, přes Vimperk České Budějky, Tábor,Pelhřimov, dále po dálnici na Brno, Ostrava, konec v Orlové.

Dvě zastávky  jedna v Pelhřimově nabrán benzín, proto na tripu jen 288 km, druhá před Ostravou manželka už fakt musela :-)

Za mne spokojenost, najeto pět tisíc, na to že je na D1 tolik omezení na 80 km/h , 4.7 pěkná spotřeba, jo a po Pelhřimov řídila manželka.

 

IMG_20200706_151720.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj všem, také pět přihodím jednu spotřebičku z našeho výletování, Včera výlet Holýšov - Kašperské Hory.....a zpět. Tam za 6.4 l/100km., prum.rychlost 47 km/h...profil měl tendenci stoupaní, v autě dva pasanti.:-))....foto nemám, pořídil jsem až zpáteční jízdu........mile překvapen, ale hraje  zde velkou  roli, že zpět je to z  "kopce".....Tak spokojenost se spotřebou.

DSC_5906.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajn, ale zde se řeší spotřeba u vozů Octavia III. Karoq má svoje téma o spotřebě. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozkopaná d1 si přímo říká o ježdění “na spotřebu” - dnes zatím můj rekord na trase Praha - Zlín. 1.5 s automatem, prakticky celou dobu na tempomat, najeto celkem 13 000 km, mírně příznivý vítr.

P.S.: Nejet na spotřebu znamená mít průměrnou rychlost cca o 10 km/h vyšší a dle větru spotřebu cca o 1-1,5 l / 100 km vyšší.

3F66302F-403E-4A83-800D-733606355467.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jel minulý týden Praha-Velké Meziříčí-Praha za 5,7, taky automat, adaptivní tempomat + každý výjezd z omezení plný kotel, aby mi na D1 ten můj oř nezlenivěl. Dlouhodobě zatím 6,2-6,8, ale nijak to nešetřím. Do práce jezdím z okolí Prahy, takže půl cesty okrsky, nebo dálnice + půlka město.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@michal.vrbka - Screen se spotřebou od @mzp je ze Škoda Connect. 
@jaydoo - První nádrž na novém autě byla Verva 100 z Benziny, druhou nádrž zkusím Natural 98 z Ona + VIF. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale predpísaná je 95,nie? 

Keď tak raz za čas nie je asi zlé dať aj 98,ale asi nie moc často...? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jaydoo - Ano předepsaná je 95, avšak u přímovstřikového benzínu je lepší používat benzín s co největším oktanovým číslem = sníží se spotřeba, motor bude mít lepší reakci na plyn a pokud ho nebudeš podtáčet, tak jak radí rádce řazení, tak se vyhneš i riziku zakarbonování. Zvláště u TFSI (TSi) je lepší používat aditiva benzínu (VIF, apod.). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...