Přejít na obsah

Kolik ujede Fabia combi, když palubní počítač ukazuje dojezd 0km?


Miila73

Doporučené příspěvky

Ahoj,

Čtu na různých místech, na téma dojezd bez paliva, dle palubního počítače, který ukazuje 0 km. Jsem celkem překvapenej, že některý auta dokážou dojet klidně i přes 100km, ale je to asi logický, daný výrobcem.

 

Nicméně můj dotaz zní, zda má někdo zkušenost s konfigurací TSI 1.0, 81 kW, MAN, combi a s nulou na palubce (nebo alespoň F3 všeobecně). Nikde jsem se o F3 nedočetl. Já měl dojezd ještě 15km, ale raději jsem natankoval.

Do budoucna, pro extrémní případy, by se odpověď hodila. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To taky zalezi, jakym tempem a v jakem terenu jedes...

Uz jsem jednou jel na dalnici v Dansku 80kmh za kamionem a modlil se, aby konecne byla pumpa. Ujel jsem tak asi 30km a pri tankovani tam jeste byly 2 litry.

Podruhe se mi to stalo v Nemecku a jel jsem na "nulu" asi 50km nez byla benzinka a litr tam jeste byl (natankovano 44l).

To jsou ale dlouhe rovne dalnice v placatych krajich. Nekde v kopcich na tu nulu asi moc daleko nedojedes...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 9. 4. 2018 na 11:43, Martab napsal:

Jako nouzovka je dobré vědět, že se na rezervu dá něco ujet, ale jinak nevidím důvod proč vyjíždět nádrž až do nulového dojezdu...

 

Ked extrém, tak extrém! Tiež tomu nerozumiem, ja nechodím ani na rezervu.:D

Editováno: , autor: Neons
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je jednoduche. Ne vsude po Evrope jsou benzinky co pet kilometru.

Tak se proste obcas stane, ze se prepocitas. Jel jsem treba v tom Nemecku po dalnici a blizil se k benzince, na dalsi to ukazovalo 50km. Kouknul jsem na stav paliva (nad hladovym okem), pak na dojezd (70km) a rekl si pohoda. Naberu az na te dalsi a s plnou pak uz dojedu az domu...

No jo, ale netusil jsem, ze za 30km me to svede na jinou dalnici a najednou dalsi bezninka ne planovanych 20, ale znova 50km. A kua...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ani u nás na dálnicích už nejsou krom D1 Praha - Brno, D2 a D5 benzínky co 5 km, na těch nových je to víc jak 30km od jedné k další.

Nicméně bych doporučoval na dálnici nejezdit s hladovým okem, vjedete do větší kolony a je problém.

Jinak u koncernu většinou na tu nulu v pohodě těch 50km najedu, u fordu jsem skončil bez nafty s PP ukazující dojezd 5km :D

Teď mám chvíli FIII 1.0 TSI, tak to taky prubnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak otázkou také je, nakolik Ti poděkuje vysokotlaké čerpadlo, když bude dodávka paliva silněji nepravidelná. Osobně beru rozsvícení "hladového oka" jako výzvu k urychlenému natankování. Taky se mi podařilo ujet na motorce 2km na cca 30ml benzinu, který jsem vyklepal magickým nakláněním ze záhybů nádrže a ani jsem nezadřel (dvoutakt). Ale posledních 200m jsem tlačil a už nikdy více...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když by ses podíval na diagnostiku, tak zjistíš, že i při dojezdu nula tam ještě pořád je několik litrů paliva. U koncernu je to nastaveno hodně na jistotu.

Není tak třeba panikařit hned po rozsvícení hladového oka, každopádně určitě je nevhodné to tlačit do takového extrému.

Určitě je zase dobré vědět, že se to hned při nule nezastaví, nikdy nevíš kdy situace, že nebudeš moc delší čas natankovat kvůli vnějším vlivům může nastat.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Lancelot: to není o panice, samozřejmě, že rezerva tam je. Na "hladové oko" klidně +-50 km ujedu, (dle návodu cca 7l, tj. minimálně 100km), ale právě během nich koukám po rozumné benzínce, právě proto abych nezůstal někde viset, případně nepřidřel vysokotlaké čerpadlo. I když samozřejmě to není nafta (výrazně nižší mazivost, menší tlak...).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja tankujem po rosvieteni a pipnuti rezervy... minule som bol dost prekvapeny, ked som tankoval... takze tankujem +-10km od dojazdu 0. Raz som tankoval a pistol mi vypla pri 45l, minule som tankoval na tej istej pumpe a tom istom stojane a pistol mi cvakla nieco po 41, tak som neakych 10s pockal a zase som pustil kym necvakne pistol... 42l. rozdiel 4litre, dost zaujimave, ze nadrz by mala byt plus minus rovnako prazdna a podotykam ta ista pumpa a ten isty stojan... pre mna zaujimave 10% hore dole

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ujel na 0 km dalších cca 100. Trasa Ústí - Liberec, takže žádná dálnice a dost kopce. Do nádrže se mi pak vešlo 49,41 l, takže tam ještě něco bylo :)

 

Jinak mě osobně tato nepřesnost v měření docela vadí, víc bych ocenil, kdyby auto měřilo zcela přesně na litr a dalo se na to spolehnout.

Editováno: , autor: liqid
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fábie má odjakživa 45l (nová Ibiza, Arona a Polo na MQB A0 už jen dokonce 40l, další generace Fábie pude tímto směrem nejspíše také). Ale ona se dá nádrž "přetankovat" do odvzdušňovacích prostor (stačí i nevědomky bouchnout při tankování do toho výstupku v hrdle), pak se tam těch 50l klidně vleze.

 

EDIT: https://auto.idnes.cz/fabia-pojme-vic-nez-45-litru-benzinu-ale-nedoporucuje-se-to-pmz-/automoto.aspx?c=2001M277T04B U FIII je to stále stejné.

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, u FI jsem praktikoval před delší cestou, u Pola 2015 je to stejné.

Ale určitě nedělat, když člověk hned nevyjede to co je v těch expanzních prostorech, to by nemuselo dobře dopadnout.

To zmenšování nádrží mě štve, ale podle mě je to umělé snižování dojezdu, aby se lépe prosazovala alternativní paliva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O tom zmenšování nádrží mluvil kdysi Mercedes, prý to dělají kvůli testům spotřeby, protože nádrž musí být naplněná z určitých % (buď 1/2 nebo 3/4 plné) při testu, a jak víme každí kg hmotnosti se pořítá ve výsledných g/km v emisích.  (co je na tom pravdy netuším, ale smysl by to dávalo smysl)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je potřeba rozlišit pojmy, uváděné výrobci vozidel, a dojmy, uváděné na populárních internetových stránkách zabývajícími se automobilismem. Oficiální stanovisko výrobce je uvedeno v návodě k obsluze vozidla: 

 

Palivo čerpejte při splnění následujících podmínek. Odemknuté vozidlo. Vypnuté zapalování. › Zatlačte na kryt hrdla palivové nádrže ve směru šipky 1 a ve směru šipky 2 ho odklopte. › Vyšroubujte uzávěr ve směru šipky 3 . › Vyjměte uzávěr a nasaďte ho shora na kryt ve směru šipky 4 . › Zasuňte čerpací pistoli do hrdla palivové nádrže až nadoraz a začněte čerpat. Při prvním vypnutí čerpací pistole je palivová nádrž naplněná.

Nepokračujte dále v doplňování paliva. ›

 

Pokud se pokračuje v doplňování paliva i po prvním vypnutí čerpací pistole, dojde k zaplnění odvzdušňovacího systému nádrže palivem, což je nežádoucí stav, který může být příčinou závad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@dodge Ale to nikdo nerozporuje, však sám píši (i v tom odkazu co jsem dával), i @Lancelot psal, že to není pro auto dlouhodobě dobré a je k tomu třeba udělat "nestandartní krok při tankování" (ale někdy se prostě povede zavadit i při běžném tankování). Ale prostě jde to a to, že se někomu povede natankovat skoro 50l neznamená, že by zvětšili nádrž (je furt stejná, 45l - to byla zase odpověď pro @epo na jeho dotaz). Takže nevím co myslíš tou narážkou na "populární internetové stránky". Od toho se taky odvíjí kolik jde dojet na dojezd 0km, záleží kolik tam toho paliva skutečně zbylo a někdo může ujet ještě 100km, někomu to může přestat jet už po 20km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  @dodge: to není asi odvzdušňovací systém jako takový, ale kapsa vzduchu cca 5-10l, která je v nádrži kvůli tepelné reztažnosti paliva. Představ si, že natankuješ plnou benzinu, který má dejme tomu 10°C. autem popojedeš jeden kilometr před barák a necháš ho tam stát přes poledne. Benzín se ohřeje třeba o 40°C, což může znamenat i 10% nárustu objemu. Plastová nádrž však tak obrovskou roztažnost nemá a pokud by tam nebyla kapsa s relativně velmi pružným vzduchem, tak máš padesát litrů benzinu, víš kde...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...