Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
Ady2410

Citigo-e / Citigo E

    Doporučené příspěvky

    vypadá to zajímavě

     

    zatím se o tom psalo jen v zahraničí, nyní už i u nás... koncern chystá v následujících letech mohutnou expanzi v oblasti elektromobilů, u Škodovky to ale nezahájí SUV, jak se dosud říkalo, ale Citigo. Škoda totiž nakonec přece jen postaví elektrickou variantu modelu Citigo, tedy bratra Volkswagenu e-Up! a chystaného elektrického Mii, zatím představeného ve formě prototypu e-Mii. Citigo by mělo využít techniku z připravovaného vylepšeného e-upu!, která má zvýšit dojezd z dnešních 160 km na 300 km! Citigo-e nebo možná spíš Citigo E by mělo přijít před koncem roku 2019.

     

    http://www.autoexpress.co.uk/skoda/citigo/99236/all-electric-skoda-citigo-e-due-in-2019

     

    https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-geneva-motor-show/2019-skoda-e-citigo-confirmed-brands-first-all-electric-model

     

    https://auto.idnes.cz/skoda-elektromobil-citigo-dc0-/automoto.aspx?c=A180307_105933_automoto_fdv

     

    Editováno na Aleš_BX

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    problém ale někde jinde, údajně bude jen E, zvažuje se úplný konec spalovacích motorů v Citigo.... prodejci šílí, rozvážkové levné jídlovozy od ŠA končí....

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Nu ano, toto info mam od prodejcu  take. Ovsem je take udajne v CR uz cca 10ks eCitigo, ktere maji prodejci dostat, a zacit zakaznikum ukazovat. A SA by take rada, aby bylo eCitigo v kazde pobocce, cemuz se vsak prodejci brani a radi by max 1 na centralu. Zaruka na baterie ma byt 7 let, dojezd pres 300km.

     

    Jenze hospodarsky pokles se asi blizi, prodeje obecne jdou kazdy mesic uz ted dolu o jednotky procent. A je vubec otazka, jestli neelektricka Citiga vubec zastavi. Udajne jsou stale na vazkach... TED vsak maji jasno v tom, ze nastupce urcite nebude a zadny vetsi technologicky facelift se take dit nebude. A to pred rokem uvazovali o vymene ocelove lahve za lehci kevlarovou....

     

    Nu, uvidime. Je to tam jako na houpacce.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ptal jsem známého v salonu a benzínové Citigo se bude vyrábět souběžné s elektrickým.Benzínové motory se budou vyrábět dál.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Zabudnite na akykolvek novy benzinak ....skonci vsetko terajsie 13-15 tyzden v roku 2019...nastupi vyhradne iba E City ako som pisal od KW 26

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Důrazně připomínám, že zadání tématu je naprosto jasné => E-Citigo. Hospodské žvanění o spalovacích motorech jsem smazal.

    • Negativní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Celkem sexy E-CÍGO ;)

     

    49709875_523182864834599_2789185292832079872_n.thumb.jpg.4f789f3412210f764b9603763287662f.jpg

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    no nejspíš jen přání tvůrce myšlenky, mimo to to bude Citigo-e nebo spíš Citigo E nikoli s E před Citigo

     

    pravdou je, že elektrické Citigo bude mít poměrně dost přepracovaný design

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Rozhodující bude dojezd a cena. Není možné u takového auta aby stálo o 100% víc jak stejně vybavená benzínová verze. U CG řekněme cenu 260000 Kč za benzín, 320000 za CNG a za elektrické řekněme 360000 Kč. To by bylo zajímavé. A ještě to musí mít ten slibovaný dojezd 300 km.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    dojezd bude a cena také, co je vcelku jisté, tak to bude  vic jako 400 a méně jak 500 tis. Kč ...

    Editováno na Aleš_BX

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Otázkou je co za výbavu to za tu tvou cenu bude mít.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Elektrický šok do sedačky řidiče při překročení rychlosti 😀

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak E-CÍGO bude jen prebaleny E-UP ;) coz je asi vsem jasny a ten tedka v zakladu stoji 528 900,-

    U vybaveneho E-CÍGA bych se nedivil, ze bude cena presahovat castku 500 000,- :kol-47:

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    pozor, je třeba si uvědomit, že nyní je v e-Up!u technologie 1. generace, slabý motor, slabé baterky, u Citigo E bude 2. generace... tedy tak trochu něco jiného...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No, takze paradoxne jeste drazsi ? ;)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    uvidíme... ta nová technologie by dle VW měla být v porovnatelné cenové hranici jako spalovací motor, např proto, že spousta dílů nebude potřeba

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Na to jsem zvědavý. Hlavní položka je baterie. Pokud tam dají řekněme 36 kWh, tak jen její cena je dnes cca 144000 Kč. Ale jak píšeš, zase tam nebude spalovací motor, převodovka, spojka, ...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Nebude pevodovka?!?

    • Negativní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    ano, e-Up! má jednostupňovou převodovku, ale to archaický VW pohon 1. generace, nová generace pohonu s dvojnásobným dojezdem, silnějším motorem a zcela jinou koncepcí napájení je nejspíš už mít nebude

     

    budeš se tomu možná divit, ale střídavý asynchronní ale i synchronní elektromotor, tak i stejnosměrný umí provoz na obě strany, není problém jen za pomocí regulace otáček a rychlostí elektromotorem i couvat, copak trolejbus má převodovku? a světe div se couvá, schválně uvádím trolejbus, neb ten má na rozdíl od tramvaje napájení stejnosměrným napětím... (mimo to, v dnešní době jezdí trolejbusy zcela běžně na baterky a nabíjí se až na konečné)...

     

    obecně elektromotory nepotřebují složité převodovky, stačí jednoduchý převod, nabízejí totiž na rozdíl od spalovacích motorů ideální vlastnosti - vysoké otáčky a dostatečnou sílu už od nízkých otáček...  charakteristikou elektromotorů, které dosahují maximálního krouticího momentu již od nulových otáček je však účinnost, která se mění a pohybuje se od 90 % a klesá až k 60 % - zejména při nižších otáčkách....  na druhou stranu by převodovka snižovala účinnost motoru.... v přenosovém ústrojí výkonu (převodovce) dochází ke ztrátám, proto jsou u konvenčních aut výkon na kolech o 15 - 20 % nižší než výkon na výstupu z motoru... kdyby měl elektromobil stejnou převodovku, docházelo by ke stejným ztrátám.... ideální stav je namontovat motory na nápravy nebo ideálně 4 elektromotory na kola (tak to má Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive - stojí 10 mega) a pak nejsou potřeba ani brzdy, ani ABS, dokonce do krásně rekuperuje.... pak se lze těm ztrátám snadno vyhnout...

     

    jistě všichni víme, že převodovka a spojka (resp. hydrodynamický měnič točivého momentu u automatu) u konvenčního auta slouží mj. také k tomu, aby auto mohlo zastavit, ale motor mohl běžet dál, naopak rotor elektromotoru nikoliv - odstavíte mu přísun elektřiny a on se postupně zastaví... když se budete chtít rozjet, elektřinu do něj pustíte a on se začne točit, není v tom nic složitějšího, je to obyčejný elektromotor, principem stejný jako ten, který v konvenčním autě třeba stahuje okna....

     

    ano, existují elektromobily s převodovkou (většinou jen prototypy), neb po zabudování do elektromobilu vykazuje motor auta o 15 % větší účinnost, znamená to dvě věci - buď se může větší účinnost využít pro prodloužení dojezdu nebo ke zmenšení drahých baterií... převodovka má i další výhody, motor může být méně robustní díky nižšímu nutnému krouticímu momentu, navíc motor bude déle pracovat v optimálních otáčkách, čímž dojde k menšímu opotřebení soustavy.... nicméně to prodražuje celé vozidlo a na opravdu výkonné a levné baterie si ještě nějaký ten pátek počkáme...

    Editováno na Aleš_BX

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pracujem na vyvoji ale dik za snahu.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    promiň, ale asi na vývoji plechů, nikoli elektro mobility, klidně tě pozvu k nám do Brna na univerzitu, ŠA k nám také jezdívá, např dost velká část vývoje a testování na zkušebně počínaje Octavií WRC, přes Fábie WRC, S2000 až k R5 probíhala a probíhá u nás... elektro mobilita je teš bum i když je to vývojově slepá ulička, nicméně Německo potřebuje vytěžit a prodat uhlí elektrárnám dokud to jde... takže po odboče nikam nastane teprve to správné ekologično....

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×