Přejít na obsah

CITIGOe iV


Ady2410

Doporučené příspěvky

Proč si myslíš že iV si koupí někdo kdo je jak ty říkáš  solárním baronem, exhibicionistou nebo prostě neví co s penězama a časem? Článků kdy se ti iV vyplatí je spousta (porovnání klasického CG vs CG-iV) Při našem firemním nájezdu jsou náklady zpět za cca 2,5 roku pro někoho cca 100tis km. Jinak v zimně nás teď stojí 1km na iV 33haleřů průměrná spotřeba 15kW.

To jsem nezapočítal, že když mám auto ve firmě neplatím silniční daň, dálniční známku což u nás úsek Ostrava - Frýdek Místek vyžaduje, stání v modré zóně za dáčo a momentálně mohu tankovat 1 rok u ČEZU za děkuji.

Samozřejmě je jasné, že ne každému vyhovuje posed za volantem, mne osobně taky chybí možnost si volant více přitáhnout k tělu, co se týče klacku tak pokud si vyšší může to činit problémy, já používám rekuperaci č 4 tak stačí klacek dát jen dopředu a on si to sám přepne na č. 4 čili (B). Kaplička na zrcátku mohla být asi vyřešena efektivněji ale je podobná z Tiguana, já bych třeba než lane assist přivítal city safe

Podvozek si myslím, že je naladěn podobně jako klasické CG. Máme obě CG na 16" kolech a žádný masochizmus to není, teda aspoň pro mne ne. A to mám druhá kola 16x7" obutá na 195/45. Můžeš to dát na 14" a bude to jak kačenka na vodě :-) Jinak i3 od BMW na 19" kolech a galuskách to je tvrďárna :-)

 

Ale je to pořád dokola :-) za tebe prostě ne, nekoupíš si ho nebo vaše firma a za mne prostě ano a dává nám iV smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Súhlasím z môjho pohľadu optimálne auto do mesta s minimálnym nákladom a odpisom do 2 rokov, nič lepšie na trhu momentálne nie je, pre podnikateľa a 95% nájazdom v meste pre servisnú činnosť.

Odoslané z LIO-AL00 pomocou Tapatalku
 

Editováno: , autor: Pawouk
Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

před 28 minutami, jaroslav75 napsal:

 

aby ses nedivil, to co píšeš je nyní, při současných cenách el. energie a bez spotřební daně o které už se začíná hovořit...

 

 

No ono to i s benzínem/naftou nebude do budoucna asi lepší. Četl jsem odborný článek o tom, jak  automobilky tlačí EU na to, aby  podpořila elektromobilitu vyšším daňovým zatížením na fosilní paliva. Pokud se automobilky a EU na tomto dohodnou, tak nás čeká benzín/nafta třeba za 50,. Kč/litr, takže i když se časem zdraží elektrická energie i pro elektrovozy, tak se to tímto bude vyrovnávat. A to vůbec  nevíme, co se ještě časem dostane na povrch a o čem se automobilky s EU dohodli, určitě to snižování emisí nedostala EU zadarmo, na to je automotive velká loby a jsou tam velké peníze.  V důsledku to všechno zaplatíme mi obyčejní lidé. Já tvrdím, že dobré časy individuální automobilové dopravy končí a bude hůře.

 
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@jaroslav75 To že pro tebe to Citigoe nedává smysl, neznamená, že nemůže dávat smysl někde jinde (třeba na SVK, tak nevím proč dávat nějaké mínusy). Citogoe určitě není auto pro každého, stejně tak jak Kodiaq RS není není auto na poskakován po městě, není CitoGoe iV auto na létání po dálnici. A cenu ať si každý obhájí sám.

Ohledně cen dobíjení, tak zatím se všude řeší že zdražuje rychlodobíjení, což je docela pochopitelné, ale pokud má někdo kde dobíjet (doma, na firmě...), může to vyznít zase jinak. Nevidím důvod pro se tak ostře stavět jen na jednu stranu. Buďme rádi že zatím si můžeme vybrat co komu vyhovuje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozri na SVK sa mi to oplati , nakolko amam aspon par vyhod ako podnikatel. Odpis auta do 2 rokov , ziadna spotrebna dan z PHM (priemerna cena benzinu v SK je 1,356 eura), tankovanie do EV vychadza pri mne cez domacu nabijacku na 1,2 eura na 100 km, pri mojom vozeni na Suzuki Ignis ma vyjde 100KM na 7,45 eura cize mam doma 6,25 eura na 100 km, a to nezaohladnujem cenu servisnych prehliadok a dalsich nakoladov ako cestna dan, poistenie atd.Takze za mna do mesta  je toto rozumna volba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dnes som vrátil e-Up čo som mal (súkromne, takže žiadna reklama) požičaný na týždeň. Bol to ešte ten starý so slabšou batériou. A práve tá batéria bola najväčšie obmedzenie (nepíšem problém, dalo sa to v mojej lokalite a možnostiach riešiť...). Takže keď si predstavím ten dojazd čo majú tieto nové verzie tak úprimne závidím každému čo to auto kupuje... Napíšem k tomu článok - súhrn informácií, priaktických zážitkov a skúseností, žiadne žvásty. Dám sem samozrejme link potom. Len tak na úvod - na šťastie máme v Trnave dosť nabíjačiek, inak by to bolo na hrane použiteľnosti ten dojazd starej verzie, dokonca som pár krát radšej nabíjal doma čo som pôvodne vôbec nechcel (v zime maximálne 90km, aj to ťažko). A dúfam že čoskoro budem mať možnosť odskúšať tie novšie verzie s dojazdom 200km. V skratke to poviem takto - je to pohon 21. storočia (úžasné dačo), bohužiaľ nabíjanie a kapacita batérií sú stále ako z minulého storočia...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš bych řekl, že ta kapacita baterií je jak z předminulého století. Pokud mě paměť neklame, tak již před rokem 1900 existovaly elektromobily, které dokonce tehdy převažovaly nad automobily se spalovacím motorem. Já vím, že to tehdy byl teprve úsvit automobilismu, ale mám  takový pocit, že když jsme tedy měli více jak 120 let na rozvoj a vývoj elektromobility, tak jsme tomu moc nedali. Až někdo vyvine jinou a levnější možnost akumuace el. energie (pochybuji, že se to tak rychle podaří), tak snad potom ano, ale takhle si jen tzv. lžem do vlastní kapsy, když tvrdíme jak ten dojezd z 200 km zvýšený třeba na 300 km je fantastický a jak to tedy už vše rozjedem. Elektromobilta v dnešní podobě jako snad jen hodně úzká a hodně specifická možnost dopravy s hodně náročnou infrastrukturou, zatím nic víc.

Delších a dlouhodobějších testů, konkrétně elektrického Citiga , se v poslední době vyrojilo již více, no a platí dle mne pro ně ta předchozí věta v celé šíři. 

Editováno: , autor: DušanV
  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, chci se zeptat majitelů již mající auto - co se dá na autu oficiálně doprogramovat? Abych případně před převzetím auta napsal prodejci aby už něco nakódoval a nemusel jsem s tím pak jezdit znovu do servisu.

 

Dle diskuze by tedy mělo jít:

  • teplota klimatizace - pamatovat si nastavení (ne se resetovat na 22 po každém startu)
  • půjde vypnutí lane assist? (tak abych nemusel postartu, pokaždé mačkat tlačítko. A tlačítkem jen "zapínal" když budu chtít)
  • je potřeba jestě něco zapnout/vypnout? (dle výbavy by to již vše melo mít - corner i Home svícení, asistent rozjezdu do kopce,..)

Děkuji moc za Vaše postřehy

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Staršie verzie e-Up mali na pevno po štarte 22St, aby to tak nebolo tak bola treba neoficiálna cesta.
 

Pre tých čo ich zaujíma aké veci ich čakajú pri bežnom používaní ich nového elektrického miláčika tak toto som zažil ja (aj keď so starým e-Upom, ale až na ten dva krát lepší dojazd a chýbajúce "diaľkové ovládanie pomocou aplikácie" to bude cca to isté):
http://danielgago.sk/elektro_e-Up.html

 

Ak má Škoda záujem, tak kľudne pojazdím a preverím ako sa to v praxi zlepšilo na novom CitiGo IV. Ja  záujem mám....

Za mňa sú toto absolútne skvelé autá do mesta a okolia. A to je veľká časť ciest pre veľa užívateľov...

Editováno: , autor: TTRapid
doplnenie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro TTRapid:

 

Díky za tak podrobný článek a sdílení pocitů.
Četlo se to velmi dobře, jako reportáž.

 

Chtěl jsem Vám k tomu něco málo napsat (malou opravu), ale ani v článku, ani na Vašich stránkách www.danielgago.sk není možno vložit komentář. Tak píši zde a doufám, že se nebudete zlobit.

 

Jedná se vlastně jen o drobnosti, o jednotky kapacity a spotřeby.

 

Jednotku výkonu v kW máte správně, ale kapacita se udává v kWh, nikoliv v kW/h, jak máte třeba už hned v nadpisu článku.
Čili správně kapacita (energie) = výkon x čas (kW krát h = kWh)

 

A spotřeba (energie) na 100 km se pak udává v kWh/100 km (ne v kW/100 km, jak je v článku opakovaně uváděno).
Čili spotřeba energie na 100 km je energie (kWh) na 100 km, nikoliv výkon (kW) na 100 km.

 

A možná poslední faktická poznámka:

 

V článku píšete, že (cituji):
"Prístroj vľavo je merač energie – odberu a dobíjania.
Auto v špičke odoberá aj 99kW krátkodobo a ručička ide až na doraz"

 

První věta je skoro správně (ve skutečnosti se tam nezobrazuje energie, ale okamžitý výkon, respektive při rekuperaci zase naopak okamžitý příkon).

 

Druhá věta o 99 kW krátkodobého odběru u VW e-UP! není pravdivá.

 

Asi Vás zmátla ta stupnice 0 až 10, ze které se po vynásobení konstantou 10 získá stupnice 0 až 100.
Jenže ta stupnice 0 až 10 neudává výkon v desítkách kW, ale v desítkách procent maxima výkonu.
Takže těch 100 (potom po vynásobení 10), to není 100 kW, ale 100 % maximálního výkonu, kterým disponuje daný elektrický VW.

 

Pro jistotu - stejné je to u e-Golfu, který má oproti e-UP! větší výkon motoru, a ta jeho stupnice 0 až 10 je také v desítkách procent jeho maximálního možného výkonu.

 

Jinak ale ještě jednou díky a klobouk dolů za Váš rozsáhlý, poctivě a upřímně napsaný článek!!

 

Editováno: , autor: Dovi
oprava překlepu u stránky autora www.danielgago.sk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ten obsáhlý článek od TTRapida jsem si taktéž přečetl. Kloubouk dolů, dal si s ním celkem dost práce, i když je v tom pro mne celkem dost osobně emočního, ale budiž je to jeho dílo.

Ačkoliv jsem odpůrce elektromobility v dnešní podobě a zatím jsem si elektromobil osobně nevyzkoušel, tak chápu jeho nadšení a pozitivní vyznění jeho testování a zkušenosti s tímto druhem pohonu.  Bohužel mě to i nadále utvrdilo v přesvědčení , že je to stále úzce specifické zaměření individuální dopravy pro úzkou oblast použití a pro minoritní skladbu obyvatelstva.

Člověk (motorista) potřebuje do budoucna, pokud tedy se zakáží spalovací motory, určitě univerzálnější a svobodnější  možnost dopravy, než jsou dnešní elektromobily s jejich dosti podstatnými omezeními. To by snad neplatilo jen v případě, že se plánuje na úrovni EÚ omezení přílišně svobodného pohybu obyvatelstva, no a to by mě taky ani tak nepřekvapovalo, tyhle sociologickokomunistické manýry se tam zavádějí čím dál, tím více. Možné je v dnešní době všechno, já jsem za sebe osobně rád, že mám zatím  stále tu možnost volby si sednout za volant, nalodit partnerku a sebrat jen platební kartu a vyrazit bez přípravy třeba do toho Chorvatska, nebo vlastně kamkoliv. 

Pro TTRapida:  A to mi vlastně vůbec nevadí, že mě omezuje řazení, spojka, brzda, levá noha atd., atd.. Ta volnost neelektrického pohybu a volnost nezávislého myšlení při pohybu je mi nadevše, i nad to, že musím zapojovat všechny končetiny. 

Ale jinak jak, jsem již napsal, kloubouk dolů před tvojí prací. Až mě elektromobilita bude dávat, to co dnešní obyčejná vozidla, tak rád na ni přejdu, jen mám pocit, že se toho asi již nedožiji a tak to přeji aspoň dnešním mladým.

 

Dnešní elektromobilita by mi brala o hodně více, než by mi dávala navíc, oproti  dnešnímu konvenčnímu  pohonu. Pro mne je to jako, když mi někdo řekne, běž žít do chatky v zahradní kolonii a vyměň to za svůj zděný dům, vždyť tam máš taky elektřinu z větrné elektrárny, máš tam suchý záchod a vodu si tam můžeš rumpálem vytáhnout ze studny. Takže, co by mě tam vlastně mělo chybět a navíc moje žití tam, bude pro svět určitě ekologicky přínosnější, ne !

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem za hodnotenia, aj za rady - upravím to s tými jednotkami a energiami ešte večer, nech to aj technicky lepšie vyzerá. Komentáre na stránkach nemám, moje možnosti programovať stránku končia na HTML, CSS, aj JavaScript radšej vynechávam... (celé je to moja veľmi amatérska robota)  PHP viem akurát že existuje (a nemám ho tuším ani zaplatené...). A áno, report je aj o emóciách, aj keď som sa snažil auto používať bežne ako moje. A dal som tam rôzne skúsenosti na ktoré človek v praxi narazí.

PS: voľnosť pohybu je u mňa na bicykli.

Editováno: , autor: TTRapid
PS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu pozor - to platí pre starú verziu, a ono by vydržalo aj 90km v pohode ale nechceš prísť s práznym autom (cesta z BA bola asi 65 km a dojazd stále 40). Nová verzia by rovnako ako Mii dala 200km. Záleží od kúrenia. Ja som nechcel jazdiť na maximálny dojazd, ale normálne, ba až na plný komfort, a ako som napísal - ak pípne že je dojazd posledných 30km tak je človek zrazu nervózny... Pre pokoj duše jednoducho 50, 60km a nabíjačka, novšia verzia +100km, takže trip 160km aj s rezervou na jeden krát... Ak budem mať taký typ k dispozícii, odjazdím, dopíšem... Ale ono sa s tým dá naučiť žiť...

A ešte jedna vec - dojazd spomaľovali dlhé pauzy medzi jazdami - opätovné rozkurovanie auta napríklad. Teda naraz aj 90km, ale po dlhých pauzách možno tak 3x25 a hotovo...

Editováno: , autor: TTRapid
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, TTRapid napsal:

Ďakujem za hodnotenia, aj za rady - upravím to s tými jednotkami a energiami ešte večer, nech to aj technicky lepšie vyzerá.

 

Taky děkuji,

a Váš upravený článek (update 2020-02-12) jsem si uložil k off-line prohlížení:

 

http://www.danielgago.sk/elektro_e-Up.html

 

Je to sice "jen" na lokální úrovni a zdánlivě drobný střípek do celé mozaiky, ale zároveň je to svým způsobem i doklad doby a její autentický dokument.

Právě teď, v těchto letech, se píše historie největší změny automobilismu, jak ho známe za posledních sto let... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nic v zlom, ale z toho clanku som sa dozvedel akurat, ze bateria sa da repasovat vymenou vadneho modulu, v co som dufal.

 

naopak o rychlonabijani tam chlapik hmlisto tvrdi, ze

Záleží na teplotě baterie, teplotě okolí, ne vždy a za všech okolností můžu mít k dispozici těch 40 kW výkonu. 

> Ta uváděná hodina je kompromis, který dokážeme slíbit.

 

a este tam tvrdi, ze sa moze nabijat pomalsie, ak je bateria prehriata, ale ani slovo o konkretnej teplote

 

a tiez ziadne vyjadrenie k tomu, ze teraz v zime niektori ludia dosiahli max 30 kW na par minut, v priemere este ovela menej;

ako je to mozne, ked chlad baterke svedci?

 

https://fdrive.cz/clanky/otestovali-jsme-dojezd-a-rychlost-nabijeni-elektricke-skody-citigo-e-iv-4932

 

Z 0 na 91 % jsme konkrétně nabíjeli 1 hodinu a 48 minut s průměrným výkonem 18,9 kW a nejvyšším dosaženým výkonem 30,3 kW. 

prubeh nabijeni citigo.png

Editováno: , autor: denial
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Optimální teplota pro baterie je kolem 20°C někdy se udává ideální 24°C. Studené počasí zpomaluje elektrony, které se v ní pohybují. To je samozřejmě nežádoucí, aby výrobci dosáhli co nejdelší životnosti baterie, dodávají k ní systém kontroly teploty a vyhřívání zajišťující její dostatečnou teplotu. To snižuje dojezd a prodlužuje nabíjení. Dokonce se třeba i za jízdy vypíná rekuperace do doby dokud nemá baterie optimální teplotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...