Přejít na obsah

CITIGOe iV


Ady2410

Doporučené příspěvky

zda sa mi to, ze citigo ma nejaky "vacsi" mrtvy uhol ako 4.9m dlhe kombi strednej triedy?

 

tiez pri "vysokej rychlosti" a prudkom brzdeni sa mi zda, ze auto poskakuje do stran.

 

treba s tym motorom par tisic km jazdit bez prilisneho zatazovania, aby sa "zabehol" ?

 

Editováno: , autor: denial
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmm, takze sa to nezda iba mne.

 

pneu su tam nejaky eco-shit?

dnes som pozoroval opakovane na dobrej cistej rovnej ceste pri max rozbehu z nuly blikanie ESP. predtym mi to nerobilo.

zeby kvoli horucej vozovke 30+ ?

tiez sa mi zdalo, ze ten rozbeh je nejaky pomalsi, zeby prehriate baterie?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pneu mam tam Continental a tie su celkom dobre. Inak sa mi podarilo uz jednu prepichnut a kedze to nema rezervu, auto ostalo nepojazdne a museli ho odtiahnut a stoji na zdvihaku uz par dni. A este ked sme pri pneumatikach, tiez vam opotrebovalo viac vnutornu stranu pneumatik, ako vonkajsiu? Neviem, ci riesit na novom aute uz geometriu :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 minutami, xxc napsal:

Pneu mam tam Continental a tie su celkom dobre. Inak sa mi podarilo uz jednu prepichnut a kedze to nema rezervu, auto ostalo nepojazdne a museli ho odtiahnut a stoji na zdvihaku uz par dni. A este ked sme pri pneumatikach, tiez vam opotrebovalo viac vnutornu stranu pneumatik, ako vonkajsiu? Neviem, ci riesit na novom aute uz geometriu :-) 

Urcite skontrolovat,spravia to do urcitych km zdarma v ramci garancie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 7. 2020 na 10:08, Ondrej Hluchý napsal:

Ahojte. Trocha ma mrzí, že pri aktivovanom tempomate a náhlom zaradení stupňa B na voliči, auto pokračuje ďalej a ignoruje rekuperačný pokyn riadiacej páky. Viem, že brzdový pedál zdeaktivuje tempomat, ale ja som si už viacmenej zvykol jazdiť bez použitia brzdového pedála a maximálne rekuperujem motorom.

Jako petrolheadovi navždy se mi tohle zdá jako celkem protichůdné zadání. Ty chceš najednu stranu pokračovat v tempomatu danou rychlostí, ale na druhou stranu brzdit?? Nedává mi smysl brzdit tempomatem. Moc ho nepoužívám, ale když tohle chci realizovat, nezbude, že dát cancel (otočit knoflík na páčce doprava), nebo +,-.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

6 hours ago, xxc said:

Pneu mam tam Continental a tie su celkom dobre. Inak sa mi podarilo uz jednu prepichnut a kedze to nema rezervu, auto ostalo nepojazdne a museli ho odtiahnut a stoji na zdvihaku uz par dni. 

 

lepiaca sada sa nedala pouzit?

prave kvoli tomuto som uvazoval kupit rezervne koleso aj s vyplnou z benzinoveho citiga.

myslite, ze do kufra zapasuje?

 

mam tam ContiEcoContact 5 a na moj vkus prilis vela zavazi po oboch stranach kolies.

tu ma celkom dobre hodnotenie, az na suche brzdenie a akvaplaning

https://alltyretests.com/continental-contiecocontact-5-test-review/

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 13. 9. 2020 na 21:49, denial napsal:

 

treba s tym motorom par tisic km jazdit bez prilisneho zatazovania, aby sa "zabehol" ?

 

Zábeh elektromobilu - pozor hlavne na nové brzdy (nemusí byť taký účinok v extrémnej situácii, možno by som vypol rekuperáciu na prvých kilometroch aby si sadli, teda ak to vôbec ide, lebo pokiaľ viem tak vždy sa brzdí najskôr rekuperáciou) a ešte surové pneu (adhézia), samotný motor netreba riešiť skoro vôbec, maximálne si tam sadá asi ten prevod, ale ten toho teda veľa nepotrebuje, a pravda sú tam ložiská určite dajaké na motore (ktorý teda pekne točí), tak by som jazdil tak do 100vky na začiatku (500km?), teda bez diaľnic. Ale rozhodne by som sa netrápil zahrievaním motora, to po 500m ide už určite normálne a aj tak nevieme ako sa zahrieva, a ani akceleráciu, teda zaťaženie motora (do tej 100vky) by som neriešil (len aby nepišťali tie nové gumy). Pri normálnej jazde vlastne nie je čo riešiť (mix mesto, okresky)... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, bouchy napsal:

Jako petrolheadovi navždy se mi tohle zdá jako celkem protichůdné zadání. Ty chceš najednu stranu pokračovat v tempomatu danou rychlostí, ale na druhou stranu brzdit?? Nedává mi smysl brzdit tempomatem. Moc ho nepoužívám, ale když tohle chci realizovat, nezbude, že dát cancel (otočit knoflík na páčce doprava), nebo +,-.

Přesně tak, pokud máš aktivní tempomat tak jaképak brzdění.

Jiná věc je aktivní tempomat a jízda z prudšího kopce kde u většiny tempomatů gravitace auto zrychluje nad rámec nastavené rychlosti. Lepší auta k tomu mají ještě další funkci, která zajistí případné přibrzdění na nastavenou rychlost. Toto by v tomto případě mohl u e-CG řešit ten rekuperační režim. Zkus to.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 9. 2020 na 15:59, xxc napsal:

Aký mŕtvy uhol? Spätné zrkadlá sú fakt zlé a už som pár krát auto v mŕtvom uhle prehliadol. Na iných autách sa mi to nestáva. 

CG a zpětné zrcátko, problém? Jaké zrcátko máte na mysli? Jestli levé venkovní, tak tam žádný problém nepozoruji. Dnes jsem to naschvál několikrát zkontroloval a nikdy se mně nestalo že by se auto schovalo celé do mrtvého úhlu. Vždy byl ještě vidět zadek v zrcátku a už jsem viděl periferně předek vedle sebe. 

Možná tak v pravém zrcátku pokud jsou vpravo dva pruhy nebo například jeden + připojovací. Zde si to musí člověk ohlídat, ale to i u jiných aut. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 43 minutami, HWSpeedy napsal:

Toto by v tomto případě mohl u e-CG řešit ten rekuperační režim. Zkus to.  

No jo, požadavek na klesání v má v poslední větě. No v benzínu bych to zkusit mohl, ale marně patrám po delším prudším kopci. Jenže já jsem z manuálu zvyklý podřadit a brzdit motorem. Což nevím jak ovlivní výsledek (i obyč tempomat se dnes drží stále, tzn i po přeřazení, na což je nutná spojka - ruší ho až brzda jak zaznělo..) Asi to sem ani neptří, ale já používám tempomat výjimečně, což je dáno extrémně ucpanými cestičkami v hodně špatném stavu. A když už se to rozjede, je tam semafor, nebo hůř kruhák. Dálnice v kraji nemáme, a když tak zatáčkovité, že rovinky víc, zatáčky a horizonty míň. Nemá smysl rvát 130 proti kopci (ony jsou to spíš hrbolky, k pořádnému stoupáku se skoro nedostanu). Takže by to bylo sahání na brzdu (což při předjíždění vypadá komicky), nebo +,-, cancel. To by ta páčka nedala...Jsou lidi, kteří tvrdí, že jezdí tempomat z 90%. Buď jezdí v levým jak závodníci, nebo kecaj. Ani na víceproudových výpadovkách jsem neuspěl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja zasa využívam ten tempomat v dlhých dedinách, kde nie je nejaká veľká premávka. Ono to veľmi dobre udržuje 50km/h (rovina, kopec, z kopca)- žiadny problém. Tá rekuperácia má silný brzdný účinok! Keď som mal spaľovák, tam tempomat vyradila spojka, brzda. Tu som sa naučil brzdiť hlavne na rekuperáciu a zaradenie stupňa B mi klasickú brzdu nahrádzalo. To, čo som opisoval skôr, bolo hlavne o zvyku na tento nový systém. Proste pri tempomate som potreboval  pribrzdiť a podvedome som zaradil B a auto nič!!! Teraz už som si na  ten systém zvykol a je to v pohode... Všetko je to hlavne o zvyku...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skor by som si vedel predstavit obmedzovac nastaveny na 60 a ist podla premavky, ako tempomatom na 50 v meste. Inak na tych spatnych zrkadlach nieco bude, nie som sam, co si vsimol, ze treba davat obrovsky pozor a jednoducho v nich nevidno vsetko. Ostatne auta ich maju asi lomene na eliminaciu mrtveho uhla, tu pravdepodobne dali len obycajne zrkadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám nastavené 55km/h tachometrových, aby to bolo v reále tých 50 a nikoho som tým neobmedzoval...? Zrkadlá sa mi zdajú v pohode... Pred tým som mal Citroen C3 Picasso a vôbec som si nevšimol, že by Citigo bolo horšie... Pozeral som na opotrebenie pneumatík a zdajú sa byť zjazdené rovnomerne. Ale je pravda, že pri nájazde 8600km je to ešte skoro hodnotiť...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ondřej Hluchý píše: Ja mám nastavené 55km/h tachometrových, aby to bolo v reále tých 50 a nikoho som tým neobmedzoval...? Zrkadlá sa mi zdajú v pohode... Pred tým som mal Citroen C3 Picasso a vôbec som si nevšimol, že by Citigo bolo horšie... Pozeral som na opotrebenie pneumatík a zdajú sa byť zjazdené rovnomerne. Ale je pravda, že pri nájazde 8600km je to ešte skoro hodnotiť...

 

Tempomat používám naprosto stejně, zapnu těsně před obcí a nechám to jet. Dneska měří alespoň u nás ručními přístroji schovaní za rohem domů v kdejaké vesničce. A pak když nespěchám na poloprázdné dálnici nastavím 110 abych byl nad 3000 otáčkami a nechám to jet.

Jinak zkus pro zajímavost pokud někde sjíždíš prudší kopec nastavit před ním třeba 70 a jestli zrychlí bez nastavené rekuperace a pak druhý pokus s nastavenou. Zda se to prostě bude chovat jinak.

Já s CNG když mám třeba nastaveno 90 a sjiždím prudší kopec kde se nezatáčí tak to nechám, ono se to rozjede třeba na 105 a pak si to zase tempomat chytne na té 90.

 

To xxc: Já mám CG 2012 a tam je levé zrcátko rozdělené na dvě části, přesně pro eliminaci mrtvéhu úhlu. Je to na novějších nějak jinak, protože jak píši, dnes jsem si to na dálnici ověřil, žádné auto se mně neschovalo tak, abych ho neviděl buď v zrcátku nebo periferně vedle sebe.

Editováno: , autor: HWSpeedy
Doplnění citace
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Dnes som mal možnosť otestovať ten tempomat pri prejazde obcou Prašník, ktorý je fak dlhý a plný všelijakých prevýšení, klesaní, roviniek a tempomat držal zvolenú rýchlosť úplne bez problémov aj v prudšom klesaní. A pri tempomate je jedno, či mám zvolený režim D, či B, auto udržuje nastavenú rýchlosť. Počítam, že ten kopec by musel mať klesanie väčšie ako 20%, aby som tomu systému rekuperácie, ktorý tempomat využíva musel nejako pomáhať brzdením pomocou brzdy. Samozrejme, ak by som letel dolu ostrým kopcom 110 a chcel hneď spomaliť na 50, tak len rekuperácia na to stačiť nebude. Ale pri predvídavej jazde je to v pohode. Pri tempomate v spaľovacom aute by motor nemal takú brzdnú silu a musel by systém zapájať aj brzdy. Tu v elektrickom Citigu by možno brzdy prišli na slovo len vtedy, ak by batéria bola príliš nabitá a nedokázala by prijať zrekuperovanú energiu... Takže asi tak...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...
  • o 7 měsíců později...
V 14. 9. 2020 na 15:59, xxc napsal:

Aký mŕtvy uhol? Spätné zrkadlá sú fakt zlé a už som pár krát auto v mŕtvom uhle prehliadol. Na iných autách sa mi to nestáva. 

Tak se musím omluvit, psal jsem že nemám v CG žádný problém s mrtvým uhlem. To pořád platí. Ale když jsem teď kupoval ojeté auto, tak jsem v ceníku z té doby narazil že měli u nějaké vyšší výbavy uvedeno, že obsahuje asferické venkovní zrcátko. Takže to vypadá, že ne všechna CG měla dělené.

Jak to máš pro zajímavost ty?

Naštěstéí to nové ho má taky, takže nemám problém. Ale jel jsem ve středu s 2 roky starým Karoqem v prostřední výbavě a co nevidím. Jednoduché zrcátko. Asi by na tom soudruzi ze Škodovky prodělali kalhoty kdyby to měli dávat do všech aut.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...