Jump to content
Ady2410

CITIGOe iV

Recommended Posts

Opět polemika a pořád to stejné, nastat to může a nemusí, také může zdražit PHM a nemusí, vše je jak na houpačce :-)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

před 28 minutami, jaroslav75 napsal:

 

aby ses nedivil, to co píšeš je nyní, při současných cenách el. energie a bez spotřební daně o které už se začíná hovořit...

 

 

No ono to i s benzínem/naftou nebude do budoucna asi lepší. Četl jsem odborný článek o tom, jak  automobilky tlačí EU na to, aby  podpořila elektromobilitu vyšším daňovým zatížením na fosilní paliva. Pokud se automobilky a EU na tomto dohodnou, tak nás čeká benzín/nafta třeba za 50,. Kč/litr, takže i když se časem zdraží elektrická energie i pro elektrovozy, tak se to tímto bude vyrovnávat. A to vůbec  nevíme, co se ještě časem dostane na povrch a o čem se automobilky s EU dohodli, určitě to snižování emisí nedostala EU zadarmo, na to je automotive velká loby a jsou tam velké peníze.  V důsledku to všechno zaplatíme mi obyčejní lidé. Já tvrdím, že dobré časy individuální automobilové dopravy končí a bude hůře.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predpokladám ze do 2 rokov sa to nezmení takže mi to vyhovuje, po odpise auto aj tak predám a kúpim ďalšie

Odoslané z LIO-AL00 pomocou Tapatalku

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 43 minutami, DušanV napsal:

 Já tvrdím, že dobré časy individuální automobilové dopravy končí a bude hůře.

 

nekončí, už skončily...

 

včera jsem se byl dívat u prodejce na O 4 (ani jsem se s ní nechtěl svézt, raději jsem zvolil e iV CG na projížďku), děs běs, když pominu design, že to opravdu i naživo ve světlé barvě vypadá jako nabourané zezadu i zepředu, tak vše příplatek, co bývalo standardem, např. od modelové péče zmizí plastová koncovka lišty pojezdu předních sedadel a spousta věci bude za příplatek, bylo i z toho smutno a pak když jsem se podíval na cenu toho vytaveného 2.0 TDI 100 kW s DSG Style+ přes 900 tis. , chtělo se mi smát i brečet současně v porovnání s cenou mého S 3 FL L&K 140 kW.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 35 minutami, jurajsunjb napsal:

Predpokladám ze do 2 rokov sa to nezmení takže mi to vyhovuje, po odpise auto aj tak predám a kúpim ďalšie
 

 

dal jsem výše mínus, protože v ČR je zcela jiná situace, kromě "výhod" značky EL žádná další reálná výhodná podpora

Edited by jaroslav75

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jaroslav75 To že pro tebe to Citigoe nedává smysl, neznamená, že nemůže dávat smysl někde jinde (třeba na SVK, tak nevím proč dávat nějaké mínusy). Citogoe určitě není auto pro každého, stejně tak jak Kodiaq RS není není auto na poskakován po městě, není CitoGoe iV auto na létání po dálnici. A cenu ať si každý obhájí sám.

Ohledně cen dobíjení, tak zatím se všude řeší že zdražuje rychlodobíjení, což je docela pochopitelné, ale pokud má někdo kde dobíjet (doma, na firmě...), může to vyznít zase jinak. Nevidím důvod pro se tak ostře stavět jen na jednu stranu. Buďme rádi že zatím si můžeme vybrat co komu vyhovuje...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale já jsem nic takového nenapsal, napsal svůj názor, jak to vidím já, mám se za svůj názor omluvit nebo co?

Share this post


Link to post
Share on other sites

My máme doma jedno s aut Citigo. Pro manželku do práce a po městě a mám myšlenku až splatím Karoqa, tak vyzkoušíme výměnu za el. Máme barák, tak s nabíjením není problém. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozri na SVK sa mi to oplati , nakolko amam aspon par vyhod ako podnikatel. Odpis auta do 2 rokov , ziadna spotrebna dan z PHM (priemerna cena benzinu v SK je 1,356 eura), tankovanie do EV vychadza pri mne cez domacu nabijacku na 1,2 eura na 100 km, pri mojom vozeni na Suzuki Ignis ma vyjde 100KM na 7,45 eura cize mam doma 6,25 eura na 100 km, a to nezaohladnujem cenu servisnych prehliadok a dalsich nakoladov ako cestna dan, poistenie atd.Takze za mna do mesta  je toto rozumna volba.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napíšu to tady jen jednou: @jaroslav75 & @bojler - svoje účty si vyřizujte soukromou cestou, tady ani jinde to nemá co dělat, pro příště vás bez milosti vyhodím oba. Příspěvky mimo téma a s osobním napadáním odstraněny.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes som vrátil e-Up čo som mal (súkromne, takže žiadna reklama) požičaný na týždeň. Bol to ešte ten starý so slabšou batériou. A práve tá batéria bola najväčšie obmedzenie (nepíšem problém, dalo sa to v mojej lokalite a možnostiach riešiť...). Takže keď si predstavím ten dojazd čo majú tieto nové verzie tak úprimne závidím každému čo to auto kupuje... Napíšem k tomu článok - súhrn informácií, priaktických zážitkov a skúseností, žiadne žvásty. Dám sem samozrejme link potom. Len tak na úvod - na šťastie máme v Trnave dosť nabíjačiek, inak by to bolo na hrane použiteľnosti ten dojazd starej verzie, dokonca som pár krát radšej nabíjal doma čo som pôvodne vôbec nechcel (v zime maximálne 90km, aj to ťažko). A dúfam že čoskoro budem mať možnosť odskúšať tie novšie verzie s dojazdom 200km. V skratke to poviem takto - je to pohon 21. storočia (úžasné dačo), bohužiaľ nabíjanie a kapacita batérií sú stále ako z minulého storočia...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spíš bych řekl, že ta kapacita baterií je jak z předminulého století. Pokud mě paměť neklame, tak již před rokem 1900 existovaly elektromobily, které dokonce tehdy převažovaly nad automobily se spalovacím motorem. Já vím, že to tehdy byl teprve úsvit automobilismu, ale mám  takový pocit, že když jsme tedy měli více jak 120 let na rozvoj a vývoj elektromobility, tak jsme tomu moc nedali. Až někdo vyvine jinou a levnější možnost akumuace el. energie (pochybuji, že se to tak rychle podaří), tak snad potom ano, ale takhle si jen tzv. lžem do vlastní kapsy, když tvrdíme jak ten dojezd z 200 km zvýšený třeba na 300 km je fantastický a jak to tedy už vše rozjedem. Elektromobilta v dnešní podobě jako snad jen hodně úzká a hodně specifická možnost dopravy s hodně náročnou infrastrukturou, zatím nic víc.

Delších a dlouhodobějších testů, konkrétně elektrického Citiga , se v poslední době vyrojilo již více, no a platí dle mne pro ně ta předchozí věta v celé šíři. 

Edited by DušanV
  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, chci se zeptat majitelů již mající auto - co se dá na autu oficiálně doprogramovat? Abych případně před převzetím auta napsal prodejci aby už něco nakódoval a nemusel jsem s tím pak jezdit znovu do servisu.

 

Dle diskuze by tedy mělo jít:

  • teplota klimatizace - pamatovat si nastavení (ne se resetovat na 22 po každém startu)
  • půjde vypnutí lane assist? (tak abych nemusel postartu, pokaždé mačkat tlačítko. A tlačítkem jen "zapínal" když budu chtít)
  • je potřeba jestě něco zapnout/vypnout? (dle výbavy by to již vše melo mít - corner i Home svícení, asistent rozjezdu do kopce,..)

Děkuji moc za Vaše postřehy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic zo spomenutych,ani inych veci ti ziadny oficialny predajca ani pred predanim,ani po predani auta nedokoduje,nenastavi,nepozapina.Na to sa tu budes musiet neoficialne obratit na odbornikov mimo Skody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To určitě ne, pamatují si jako dnes, když jsem jel u prodejce s e iv, jak jsem po rozjetí tlačítkem snižoval teplotu z 29 a prodejce se jeste ptal, jestli chci zvýšit dojezd, že stačí zmáčknout eco+.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staršie verzie e-Up mali na pevno po štarte 22St, aby to tak nebolo tak bola treba neoficiálna cesta.
 

Pre tých čo ich zaujíma aké veci ich čakajú pri bežnom používaní ich nového elektrického miláčika tak toto som zažil ja (aj keď so starým e-Upom, ale až na ten dva krát lepší dojazd a chýbajúce "diaľkové ovládanie pomocou aplikácie" to bude cca to isté):
http://danielgago.sk/elektro_e-Up.html

 

Ak má Škoda záujem, tak kľudne pojazdím a preverím ako sa to v praxi zlepšilo na novom CitiGo IV. Ja  záujem mám....

Za mňa sú toto absolútne skvelé autá do mesta a okolia. A to je veľká časť ciest pre veľa užívateľov...

Edited by TTRapid
doplnenie
  • Thanks 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro TTRapid:

 

Díky za tak podrobný článek a sdílení pocitů.
Četlo se to velmi dobře, jako reportáž.

 

Chtěl jsem Vám k tomu něco málo napsat (malou opravu), ale ani v článku, ani na Vašich stránkách www.danielgago.sk není možno vložit komentář. Tak píši zde a doufám, že se nebudete zlobit.

 

Jedná se vlastně jen o drobnosti, o jednotky kapacity a spotřeby.

 

Jednotku výkonu v kW máte správně, ale kapacita se udává v kWh, nikoliv v kW/h, jak máte třeba už hned v nadpisu článku.
Čili správně kapacita (energie) = výkon x čas (kW krát h = kWh)

 

A spotřeba (energie) na 100 km se pak udává v kWh/100 km (ne v kW/100 km, jak je v článku opakovaně uváděno).
Čili spotřeba energie na 100 km je energie (kWh) na 100 km, nikoliv výkon (kW) na 100 km.

 

A možná poslední faktická poznámka:

 

V článku píšete, že (cituji):
"Prístroj vľavo je merač energie – odberu a dobíjania.
Auto v špičke odoberá aj 99kW krátkodobo a ručička ide až na doraz"

 

První věta je skoro správně (ve skutečnosti se tam nezobrazuje energie, ale okamžitý výkon, respektive při rekuperaci zase naopak okamžitý příkon).

 

Druhá věta o 99 kW krátkodobého odběru u VW e-UP! není pravdivá.

 

Asi Vás zmátla ta stupnice 0 až 10, ze které se po vynásobení konstantou 10 získá stupnice 0 až 100.
Jenže ta stupnice 0 až 10 neudává výkon v desítkách kW, ale v desítkách procent maxima výkonu.
Takže těch 100 (potom po vynásobení 10), to není 100 kW, ale 100 % maximálního výkonu, kterým disponuje daný elektrický VW.

 

Pro jistotu - stejné je to u e-Golfu, který má oproti e-UP! větší výkon motoru, a ta jeho stupnice 0 až 10 je také v desítkách procent jeho maximálního možného výkonu.

 

Jinak ale ještě jednou díky a klobouk dolů za Váš rozsáhlý, poctivě a upřímně napsaný článek!!

 

Edited by Dovi
oprava překlepu u stránky autora www.danielgago.sk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ten obsáhlý článek od TTRapida jsem si taktéž přečetl. Kloubouk dolů, dal si s ním celkem dost práce, i když je v tom pro mne celkem dost osobně emočního, ale budiž je to jeho dílo.

Ačkoliv jsem odpůrce elektromobility v dnešní podobě a zatím jsem si elektromobil osobně nevyzkoušel, tak chápu jeho nadšení a pozitivní vyznění jeho testování a zkušenosti s tímto druhem pohonu.  Bohužel mě to i nadále utvrdilo v přesvědčení , že je to stále úzce specifické zaměření individuální dopravy pro úzkou oblast použití a pro minoritní skladbu obyvatelstva.

Člověk (motorista) potřebuje do budoucna, pokud tedy se zakáží spalovací motory, určitě univerzálnější a svobodnější  možnost dopravy, než jsou dnešní elektromobily s jejich dosti podstatnými omezeními. To by snad neplatilo jen v případě, že se plánuje na úrovni EÚ omezení přílišně svobodného pohybu obyvatelstva, no a to by mě taky ani tak nepřekvapovalo, tyhle sociologickokomunistické manýry se tam zavádějí čím dál, tím více. Možné je v dnešní době všechno, já jsem za sebe osobně rád, že mám zatím  stále tu možnost volby si sednout za volant, nalodit partnerku a sebrat jen platební kartu a vyrazit bez přípravy třeba do toho Chorvatska, nebo vlastně kamkoliv. 

Pro TTRapida:  A to mi vlastně vůbec nevadí, že mě omezuje řazení, spojka, brzda, levá noha atd., atd.. Ta volnost neelektrického pohybu a volnost nezávislého myšlení při pohybu je mi nadevše, i nad to, že musím zapojovat všechny končetiny. 

Ale jinak jak, jsem již napsal, kloubouk dolů před tvojí prací. Až mě elektromobilita bude dávat, to co dnešní obyčejná vozidla, tak rád na ni přejdu, jen mám pocit, že se toho asi již nedožiji a tak to přeji aspoň dnešním mladým.

 

Dnešní elektromobilita by mi brala o hodně více, než by mi dávala navíc, oproti  dnešnímu konvenčnímu  pohonu. Pro mne je to jako, když mi někdo řekne, běž žít do chatky v zahradní kolonii a vyměň to za svůj zděný dům, vždyť tam máš taky elektřinu z větrné elektrárny, máš tam suchý záchod a vodu si tam můžeš rumpálem vytáhnout ze studny. Takže, co by mě tam vlastně mělo chybět a navíc moje žití tam, bude pro svět určitě ekologicky přínosnější, ne !

 

Edited by DušanV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ďakujem za hodnotenia, aj za rady - upravím to s tými jednotkami a energiami ešte večer, nech to aj technicky lepšie vyzerá. Komentáre na stránkach nemám, moje možnosti programovať stránku končia na HTML, CSS, aj JavaScript radšej vynechávam... (celé je to moja veľmi amatérska robota)  PHP viem akurát že existuje (a nemám ho tuším ani zaplatené...). A áno, report je aj o emóciách, aj keď som sa snažil auto používať bežne ako moje. A dal som tam rôzne skúsenosti na ktoré človek v praxi narazí.

PS: voľnosť pohybu je u mňa na bicykli.

Edited by TTRapid
PS
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vdaka za clanok/recenziu o e-UPe.

 

Jedna vec je tam desiva: auto treba nabijat kazdych 50km

 

V teste Mii robil nemecky chlapik jazdu po dialnici v zime a presiel 200km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu pozor - to platí pre starú verziu, a ono by vydržalo aj 90km v pohode ale nechceš prísť s práznym autom (cesta z BA bola asi 65 km a dojazd stále 40). Nová verzia by rovnako ako Mii dala 200km. Záleží od kúrenia. Ja som nechcel jazdiť na maximálny dojazd, ale normálne, ba až na plný komfort, a ako som napísal - ak pípne že je dojazd posledných 30km tak je človek zrazu nervózny... Pre pokoj duše jednoducho 50, 60km a nabíjačka, novšia verzia +100km, takže trip 160km aj s rezervou na jeden krát... Ak budem mať taký typ k dispozícii, odjazdím, dopíšem... Ale ono sa s tým dá naučiť žiť...

A ešte jedna vec - dojazd spomaľovali dlhé pauzy medzi jazdami - opätovné rozkurovanie auta napríklad. Teda naraz aj 90km, ale po dlhých pauzách možno tak 3x25 a hotovo...

Edited by TTRapid

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 19 hodinami, TTRapid napsal:

Ďakujem za hodnotenia, aj za rady - upravím to s tými jednotkami a energiami ešte večer, nech to aj technicky lepšie vyzerá.

 

Taky děkuji,

a Váš upravený článek (update 2020-02-12) jsem si uložil k off-line prohlížení:

 

http://www.danielgago.sk/elektro_e-Up.html

 

Je to sice "jen" na lokální úrovni a zdánlivě drobný střípek do celé mozaiky, ale zároveň je to svým způsobem i doklad doby a její autentický dokument.

Právě teď, v těchto letech, se píše historie největší změny automobilismu, jak ho známe za posledních sto let... :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By PTiCA
      U nového elektrického modelu Citigo iV se udává u motoru s kapacitou 36,8 kWh dojezd 225–274 km v cyklu WLTP.
       
      Nevíte co přesně obnáší cykl WLTP? Jaký je postup testování?
    • By micka
      Ahojte, prosím o radu ohledně fungování zamykání. Mám centrál, ale bez dálkového ovládání. Pro odemknutí kufru a spolujezdcových dveří musím: 1. odemknout klíčem řidičovy dveře, 2. zapnout zapalování(!), 3. zmáčknout tlačítko odemknout na dveřích.
      Pro zamknutí všech dveří a kufru stačí zamknout dveře řidiče. Pokud pak auto rychle (v rámci vteřin, max minut) odemknu, odemkne se vše. Po čase se ale odemknou už jen řidičovy dveře.
      Je to standardní chování, nebo se s tím dá něco udělat, aby se vždy odemklo vše? Štve mě to hlavně kvůli přístupu do kufru, protože předtím musím vždy vlézt do auta a zapnout zapalování.
      Vím, že u aut co nemají centrál se dveře spolujezdce ode/zamykají klikou zevnitř, ale kufr se odemkne spolu s dveřmi.
      Mám VW UP 3dv. 3/2012. 
      Díky.
    • By _Denis_
      Prodám 3-ramenný kožený volant pro vozy Škoda s multifunkcí - původem z Octavie III.
       
      Perfektní stav, najeto cca 40.000km. 2 povrchová poškození kůže, jedno vlevo, druhé dole (viz. foto). Plně funkční multifunkce bez jakéhokoli "oleštění".
      Prodávám bez rámečku a bez airbagu.
      Původní cena 3.500,- Kč za volant a 3.000,- Kč za multifunkci.
      Nyní 990,- Kč za volant a 1.490,- Kč za multifunkci.

      Zájemci prosím pište SZ, nebo volejte. Dotazy rád zodpovím.
      Osobní předání možné na Frýdeckomístecku a po dohodě výjimečně také blízké okolí, jiné lokality možno pokrýt Českou Poštou.
×
×
  • Create New...