Jump to content
Ady2410

CITIGOe iV

Recommended Posts

Hlasova navigacia funguje v pohode, len mne na zaciatku isla dost ticho. Praveze podla mna netreba prepinat ziadny zdroj zvuku, on si sam prerusi radio, povie povel a radio pokracuje dalej. Aby som bol presnejsi, hlasovu navigaciu som pouzil iba raz a fungovala :-)

 

Co sa tyka k tomu servisu, urcite to myslel obrazne s tym jednym ozubenym kolom. Skor som chcel poukazat, ze ked sa auto niekomu nepohne, kde moze byt chyba. Ktovie, ako presne tie lanka montuju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak už som prišiel na tú záhadu, prečo ma navigácia nenaviguje hlasom, aj keď som mal hlasitosť bluetooth naplno... Bolo to treba nastaviť v nastaveniach autorádia... Navigačné hlásenia boli stíšené na minimum... Upravil som to a teraz mi už navigácia "brble", ako treba!!!😁

IMG_20200421_143704.jpg

IMG_20200421_143712.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, Ondrej Hluchý napsal:

Ahoj. Vďaka za radu. Skúsim teda na mobile zosilniť hlasitosť bluetooth a uvidím, či to pôjde. Ešte raz vďaka! Ondrej 

V nastavení ifotainmentu je položka hlasitost navigačních povelů. Ve výchozím stavu je dosti nízká. Stačí zvýšit zde, nebo stihnout zvednout hlasitost když se vykecává...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám dotaz, tak trochu off: Pokud chápu správně, tak jedině Citigo iV má zásuvku na CCS? (z nějakým způsobem elektrifikovaných škodovek - Superb, OIV,...) Ostatní mají Type 2/Mennekes? Co VW? Na fotce vidím Mennekes, v popisu CCS. Ne, že by mi do baráku něco takového smělo, ale určitě bych nechtěl trávit život stáním někde venku u Mennekes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 15 hodinami, bouchy napsal:

...určitě bych nechtěl trávit život stáním někde venku u Mennekes.

 

Mluvíš o plug-in hybridech (PHEV), a u nich je baterka s relativně malou kapacitou a s "elektrickým dojezdem" okolo 30-40 km (v létě při pomalé jízdě a při snaze o hodně malou spotřebu do 50 nebo 60 km).

 

U těchto PHEV je jízda čistě jen na elektřinu předurčena pro takové to typické popojíždění okolo komína, pro kratší cesty do práce a z práce, na nákup apod. Tím se eliminují zbytečné studené starty spalovacího motoru při krátkých kilometrových popojížďkách, jsou z toho nulové lokální emise a taky při levním nabíjení (doma z běžné 230 V zásuvky do plna za pár hodin, z wallboxu nebo supermarketové Mennekes nabíječky pak ještě i za kratší dobu) je levnější provoz než s běžícím spalovacím motorem.


Čili s takovýmto autem (PHEV) nikdo nejezdí dálkové trasy čistě jen na elektřinu a nedobíjí je na dálničních DC rychlonabíječkách.

 

To by totiž jednak musel každých cca 30-40 km (na dálnici třeba i každých 20-30 km) hledat rychlonabíjecí stanici, a tak hustá síť není, ale hlavně ty baterky s malou kapacitou ani nelze dlouhodobě nabíjet vysokými příkony. Vzhledem k životnosti baterií, balancování jejich článků při konci dobíjení, přehřívání atd. bývají přípustné nabíjecí proudy resp. příkony "jen" v rozsahu od 1 C do přes 1,5 až do 2 C. Jednodušeji řečeno, takovou baterku je při dodržení optimálních podmínek možno nabít skoro do plna za hodinu a méně, ale to už by měla být baterka s perfektním managementem a nejlépe s aktivním kapalinovým chlazením (dneska ve vozech od milionu Kč výš).


Třeba zrovna v tom Superbu iV je baterka s kapacitou tuším 13 kWh, takže by nemělo smysl (nebylo by vhodné/rozumné) ji trápit nabíjecím příkonem třeba 50 kW na DC rychlonabíječkách nebo dokonce 100 kW či 150-200 kW na superchargerech. Proto tyto dnešní plug-in hybridy (s poměrně málo kapacitními bateriemi) zpravidla nemají možnost rychlého DC nabíjen a nejsou proto ani vybaveny CCS zásuvkami.


A už snad jen pro dokreslení situace - ty baterky v hybridech jsou vzhledem k jejich malé kapacitě enormně zatěžovány jak při vybíjení (akcelerace vozu atd.), tak při jejich skokových (krátkých) dobíjeních za provozu (rekuperační brzdění). Aby i tyto malé baterky snesly relativně velké vybíjecí a nabíjecí proudy, jejich dostupná (užitná, provozní) kapacita je výrazně menší než jejich kapacita nominální a nahoře i dole mají velký bezpečnostní "buffer" (relativně větší než u "čistých" elektrovozů s velkými bateriemi, které lépe snášejí velké provozní vybíjecí a nabíjecí proudy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, stať docela dlouhá, ale zeptám se jednou větou: Je někde na netu seznam aktuálně prodávaných elektroaut, kde by byly přehledně uvedeny typ zásuvky a kapacita baterií/dojezd? Ideálně s dodatkem, kolik si z toho případného CCS vezme kW, protože ani to není sjednoceno (přípojka/kabel umožňuje něco, ale auto dovoluje jinou hodnotu) Dejme tomu, že kritické je to u čistých elektromobilů, protože u hybridů (různých druhů) nějak na benzín doskáču.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aku mate skusenost so svetlou vyskou auta? Minule som suchol kryt na spodku, dnes som to zhruba odmeral a namiesto udavanej svetlej vysky 141 mm som nameral maximalne 13 cm a to pravdepodobne existuju aj nizsie body na podvozku. Plastovy kryt pod baterkou ma nejaku volu. Je mozne, ze baterka je fakt minimalne 14 cm od zeme a kryt je nizsie na "vystrahu"?

20200522_164035x.jpg

20200522_164758x.jpg

20200522_164804x.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj chci se zeptat zda z Vás si někdo už nechal na iV dokodovat níže uvedene a případně kde a za kolik. (Nejlépe okolí Prahy)

Děkuji za info

1) pamatovani poslední nastavené teploty klimatizace
2) automatické uzamknuti vozu při rozjezdu
3) automatické odemknuti celého vozu po otevření dveří řidiče
4) 5x blikaní směrovky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By PTiCA
      U nového elektrického modelu Citigo iV se udává u motoru s kapacitou 36,8 kWh dojezd 225–274 km v cyklu WLTP.
       
      Nevíte co přesně obnáší cykl WLTP? Jaký je postup testování?
    • By micka
      Ahojte, prosím o radu ohledně fungování zamykání. Mám centrál, ale bez dálkového ovládání. Pro odemknutí kufru a spolujezdcových dveří musím: 1. odemknout klíčem řidičovy dveře, 2. zapnout zapalování(!), 3. zmáčknout tlačítko odemknout na dveřích.
      Pro zamknutí všech dveří a kufru stačí zamknout dveře řidiče. Pokud pak auto rychle (v rámci vteřin, max minut) odemknu, odemkne se vše. Po čase se ale odemknou už jen řidičovy dveře.
      Je to standardní chování, nebo se s tím dá něco udělat, aby se vždy odemklo vše? Štve mě to hlavně kvůli přístupu do kufru, protože předtím musím vždy vlézt do auta a zapnout zapalování.
      Vím, že u aut co nemají centrál se dveře spolujezdce ode/zamykají klikou zevnitř, ale kufr se odemkne spolu s dveřmi.
      Mám VW UP 3dv. 3/2012. 
      Díky.
    • By _Denis_
      Prodám 3-ramenný kožený volant pro vozy Škoda s multifunkcí - původem z Octavie III.
       
      Perfektní stav, najeto cca 40.000km. 2 povrchová poškození kůže, jedno vlevo, druhé dole (viz. foto). Plně funkční multifunkce bez jakéhokoli "oleštění".
      Prodávám bez rámečku a bez airbagu.
      Původní cena 3.500,- Kč za volant a 3.000,- Kč za multifunkci.
      Nyní 990,- Kč za volant a 1.490,- Kč za multifunkci.

      Zájemci prosím pište SZ, nebo volejte. Dotazy rád zodpovím.
      Osobní předání možné na Frýdeckomístecku a po dohodě výjimečně také blízké okolí, jiné lokality možno pokrýt Českou Poštou.
×
×
  • Create New...