Jump to content
Ady2410

CITIGOe iV

Recommended Posts

Hlasova navigacia funguje v pohode, len mne na zaciatku isla dost ticho. Praveze podla mna netreba prepinat ziadny zdroj zvuku, on si sam prerusi radio, povie povel a radio pokracuje dalej. Aby som bol presnejsi, hlasovu navigaciu som pouzil iba raz a fungovala :-)

 

Co sa tyka k tomu servisu, urcite to myslel obrazne s tym jednym ozubenym kolom. Skor som chcel poukazat, ze ked sa auto niekomu nepohne, kde moze byt chyba. Ktovie, ako presne tie lanka montuju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak už som prišiel na tú záhadu, prečo ma navigácia nenaviguje hlasom, aj keď som mal hlasitosť bluetooth naplno... Bolo to treba nastaviť v nastaveniach autorádia... Navigačné hlásenia boli stíšené na minimum... Upravil som to a teraz mi už navigácia "brble", ako treba!!!😁

IMG_20200421_143704.jpg

IMG_20200421_143712.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, Ondrej Hluchý napsal:

Ahoj. Vďaka za radu. Skúsim teda na mobile zosilniť hlasitosť bluetooth a uvidím, či to pôjde. Ešte raz vďaka! Ondrej 

V nastavení ifotainmentu je položka hlasitost navigačních povelů. Ve výchozím stavu je dosti nízká. Stačí zvýšit zde, nebo stihnout zvednout hlasitost když se vykecává...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám dotaz, tak trochu off: Pokud chápu správně, tak jedině Citigo iV má zásuvku na CCS? (z nějakým způsobem elektrifikovaných škodovek - Superb, OIV,...) Ostatní mají Type 2/Mennekes? Co VW? Na fotce vidím Mennekes, v popisu CCS. Ne, že by mi do baráku něco takového smělo, ale určitě bych nechtěl trávit život stáním někde venku u Mennekes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 15 hodinami, bouchy napsal:

...určitě bych nechtěl trávit život stáním někde venku u Mennekes.

 

Mluvíš o plug-in hybridech (PHEV), a u nich je baterka s relativně malou kapacitou a s "elektrickým dojezdem" okolo 30-40 km (v létě při pomalé jízdě a při snaze o hodně malou spotřebu do 50 nebo 60 km).

 

U těchto PHEV je jízda čistě jen na elektřinu předurčena pro takové to typické popojíždění okolo komína, pro kratší cesty do práce a z práce, na nákup apod. Tím se eliminují zbytečné studené starty spalovacího motoru při krátkých kilometrových popojížďkách, jsou z toho nulové lokální emise a taky při levním nabíjení (doma z běžné 230 V zásuvky do plna za pár hodin, z wallboxu nebo supermarketové Mennekes nabíječky pak ještě i za kratší dobu) je levnější provoz než s běžícím spalovacím motorem.


Čili s takovýmto autem (PHEV) nikdo nejezdí dálkové trasy čistě jen na elektřinu a nedobíjí je na dálničních DC rychlonabíječkách.

 

To by totiž jednak musel každých cca 30-40 km (na dálnici třeba i každých 20-30 km) hledat rychlonabíjecí stanici, a tak hustá síť není, ale hlavně ty baterky s malou kapacitou ani nelze dlouhodobě nabíjet vysokými příkony. Vzhledem k životnosti baterií, balancování jejich článků při konci dobíjení, přehřívání atd. bývají přípustné nabíjecí proudy resp. příkony "jen" v rozsahu od 1 C do přes 1,5 až do 2 C. Jednodušeji řečeno, takovou baterku je při dodržení optimálních podmínek možno nabít skoro do plna za hodinu a méně, ale to už by měla být baterka s perfektním managementem a nejlépe s aktivním kapalinovým chlazením (dneska ve vozech od milionu Kč výš).


Třeba zrovna v tom Superbu iV je baterka s kapacitou tuším 13 kWh, takže by nemělo smysl (nebylo by vhodné/rozumné) ji trápit nabíjecím příkonem třeba 50 kW na DC rychlonabíječkách nebo dokonce 100 kW či 150-200 kW na superchargerech. Proto tyto dnešní plug-in hybridy (s poměrně málo kapacitními bateriemi) zpravidla nemají možnost rychlého DC nabíjen a nejsou proto ani vybaveny CCS zásuvkami.


A už snad jen pro dokreslení situace - ty baterky v hybridech jsou vzhledem k jejich malé kapacitě enormně zatěžovány jak při vybíjení (akcelerace vozu atd.), tak při jejich skokových (krátkých) dobíjeních za provozu (rekuperační brzdění). Aby i tyto malé baterky snesly relativně velké vybíjecí a nabíjecí proudy, jejich dostupná (užitná, provozní) kapacita je výrazně menší než jejich kapacita nominální a nahoře i dole mají velký bezpečnostní "buffer" (relativně větší než u "čistých" elektrovozů s velkými bateriemi, které lépe snášejí velké provozní vybíjecí a nabíjecí proudy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, stať docela dlouhá, ale zeptám se jednou větou: Je někde na netu seznam aktuálně prodávaných elektroaut, kde by byly přehledně uvedeny typ zásuvky a kapacita baterií/dojezd? Ideálně s dodatkem, kolik si z toho případného CCS vezme kW, protože ani to není sjednoceno (přípojka/kabel umožňuje něco, ale auto dovoluje jinou hodnotu) Dejme tomu, že kritické je to u čistých elektromobilů, protože u hybridů (různých druhů) nějak na benzín doskáču.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aku mate skusenost so svetlou vyskou auta? Minule som suchol kryt na spodku, dnes som to zhruba odmeral a namiesto udavanej svetlej vysky 141 mm som nameral maximalne 13 cm a to pravdepodobne existuju aj nizsie body na podvozku. Plastovy kryt pod baterkou ma nejaku volu. Je mozne, ze baterka je fakt minimalne 14 cm od zeme a kryt je nizsie na "vystrahu"?

20200522_164035x.jpg

20200522_164758x.jpg

20200522_164804x.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj chci se zeptat zda z Vás si někdo už nechal na iV dokodovat níže uvedene a případně kde a za kolik. (Nejlépe okolí Prahy)

Děkuji za info

1) pamatovani poslední nastavené teploty klimatizace
2) automatické uzamknuti vozu při rozjezdu
3) automatické odemknuti celého vozu po otevření dveří řidiče
4) 5x blikaní směrovky

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jen poznámka: 5x bliknutí směrovky už je moc, já dal ze 3 na 4x a je to tak akorát. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://auto-mania.cz/elektricky-seat-mii-nezvladl-losi-test-problem-mu-delalo-vse-nad-70-km-h/
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stále lepšie ako superb a podobné ako octavia. Reálne to až tak zle nejazdí. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mne sa jazdné vlastnosti tiež zdajú byť na tak malé auto úplne v pohode. Je pravda, že váha batérie sa musí zákonite niekde prejaviť a v takýchto krajných situáciách sa zotrvačná sila hmotnosti batérie aj prejaví. Na jednej strane to nízke ťažisko auta jazdným vlastnostiam pomáha, na druhej strane (v kritických situáciách) môže byť nevýhodou. Podľa mňa treba jazdiť obozretne a včas predvídať, aby sa človek k týmto kritickým situáciám dokázal vyhnúť. Aj keď viem, že nie vždy sa to dá...

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://teknikensvarld.se/algtest/

 

Je jasne, ze Mii/Citigo nie su ziadne sportove auta.

 

Citroën Xantia Activa V6 1999 85 kmh  

 

Skoda Fabia Combi TSI 90 2017 78 kmh

Skoda Octavia RS 2010 75 kmh

Renault Twizy 2014 74 kmh

BMW M5 2012 72 kmh

Tesla Model S P85D 2016 71 kmh

BMW i3 (120 Ah) 2018 70 kmh

Hyundai Kona Electric Long Range 2018 68 kmh

Porsche Panamera S E-Hybrid 2016 67 kmh

Volkswagen e-Golf 2014 65 kmh

Renault Zoe 2014 63 kmh

Mitsubishi iMiev 2009 63 kmh

Volkswagen e-Up 2014 62 kmh ---> takze tu mame zlepsenie na 70 oproti staremu eUPu ?

Nissan Leaf 2014 61 kmh

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte. Trocha ma mrzí, že pri aktivovanom tempomate a náhlom zaradení stupňa B na voliči, auto pokračuje ďalej a ignoruje rekuperačný pokyn riadiacej páky. Viem, že brzdový pedál zdeaktivuje tempomat, ale ja som si už viacmenej zvykol jazdiť bez použitia brzdového pedála a maximálne rekuperujem motorom. Skôr by som čakal, že zmena riadiaceho stupňa B bude nadradená tempomatu a auto začne brzdením rekuperovať. Inak som si zvykol tempomat používať v obciach, aby som zbytočne pri udržiavaní rýchlosti najmä v klesaniach neprekračoval rýchlosť.  Aké sú Vaše skúsenosti s tempomatom a jeho využívaním? Prajem Všetkým pekný deň... Ondrej😃

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 9 hodinami, Ondrej Hluchý napsal:

Ahojte. Trocha ma mrzí, že pri aktivovanom tempomate a náhlom zaradení stupňa B na voliči, auto pokračuje ďalej a ignoruje rekuperačný pokyn riadiacej páky. Viem, že brzdový pedál zdeaktivuje tempomat, ale ja som si už viacmenej zvykol jazdiť bez použitia brzdového pedála a maximálne rekuperujem motorom. Skôr by som čakal, že zmena riadiaceho stupňa B bude nadradená tempomatu a auto začne brzdením rekuperovať. Inak som si zvykol tempomat používať v obciach, aby som zbytočne pri udržiavaní rýchlosti najmä v klesaniach neprekračoval rýchlosť.  Aké sú Vaše skúsenosti s tempomatom a jeho využívaním? Prajem Všetkým pekný deň... Ondrej😃

Tak ho vypinej palcem levé ruky na pacce :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veď ja to viem a to aj robím... Ale minule som podvedome siahol po riadiacej páke, zaradil stupeň B a auto nič, ide si ďalej🥴... Trocha som sa vystrašil!😬 Musím si na ten systém len zvyknúť...😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tempomat veľmi nepoužívam, skôr by sa hodil obmedzovač rýchlosti, ktorý by bránil veľkej rýchlosti a tým aj veľkej spotrebe na dlhých cestách :-) Ale oproti iným autám je ten tempomat dosť o ničom, iné riešenia považujem za lepšie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By BigFoot007
      Ahojte,
       
      Chcem sa opytat na Skoda Connect v elektrickom Citigu (bude kupovane na Slovensku).
       
      Je uz v aute stavana SIM karta alebo musim do auta vlozit svoju SIMku?
       
      Ako to funguje do buducna? Predpokladam ze prvy rok, mozno dva by sluzba mohla byt v cene vozidla a neskor si za danu sluzbu zaplatim (predplatim)? Co to zhruba stoji?
       
      Aby som vysvetlil dovody, pride mi fajn mat moznost vychladit/vykurit auto na dialku, ako jaj moznost zapnut/vypnut nabijanie na dialku.
       
      Vopred dakujem za akekolvek info.
       
    • By jurajsunjb
      Ahojte aké sú reálne dojazdy na jedno nabitie? Ďakujem.

      Odoslané z LIO-AL00 pomocou Tapatalku
       
    • By Daniel Zikmund
      Zajímalo by mě, zda někdo z přítomných majitelů CItigoe iV (nebo znalců Škoda) nemá informace ohledně ceny předepsaných servisních prohlídek? Jedná se o elektroauto, kde jsou obvykle servisní úkony levnější, tudíž i garanční prohlídky odhaduji na méně. Zvažuji pořízení Citigoe iV na operativní leasing a zvažuji, zda zahrnout servis - ten rozdíl v ceně může být 300 - 500 Kč/měsíc (v mém případě 500 * 48 měsíců = 24 000 Kč) a odhaduji, že když si garančky (dle servisních intervalů každé dva roky, tedy 2x za období mého OL pronájmu) zaplatím sám, tak budu na 1/4 ceny.
       
      Děkuji za informace!
×
×
  • Create New...