Jump to content
Ady2410

CITIGOe iV

Recommended Posts

Já vidím ve slovenském ceníku 17 590 EUR (při objednávce do 30.11.2019). Dotace bude 8000 EUR, tedy výsledná cena 9590 EUR. Oproti českým cca 16 700 EUR celkem dobré...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud je u sousedu dotace 8000E, tak to se pak dostavame na uplne jinou cenovou, pak to bude pro MNOHEM vice lidi zajimave ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

No hej, dotacie, to aby vyrobca mohol navysit cenu. A zaplatime to vsetci, takze fakt super. 

Niekto si bude vozit zadok v e aute za moje peniaze. 

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já to propočítával protože je to naprosto ideální auto na rozvoz dětí a dojíždení do práce, zvláště pro manželku. Nájezd 8000km/rok, denně cca 30km, dobíjení o víkendu z vlastní FVE (cca 50% pokrytí spotřeby auta z vlastních zdrojů) a stejně se mi to nevrátí do 10let oproti Fabii III 40kW co teď má. V SK ta pobídka je hodně zajímavá.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A to ještě nevíme co se stane s cenou elektřiny (no, nevíme, levnější určitě nebude), až si ty elektromobily fakt začnou lidi kupovat, každej to bude chtít dobíjet (představte si ty stovky a tisíce dobíjecích míst na sídlištních parkovištích) a ČEZ to bude muset vybudovat, správně dimenzovat a najít zdroje elektřiny, které jedou i v noci... a kdo mu to zaplatí? :)

Fakt se obávám o to, do jakého světa se za pár let probudím... 

 

Elektroauta jsou možná zajímavá cesta, ale podle mě slepá...

Edited by Joseamigo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak typický potencionální kupec Citigo IV nebydlí na sídlišti. Ten si to nabije doma v garáži nebo na zahradě, případně na parkovacím místě u zaměstnavatele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dnes jsem se díval na ceník MAZDY a nabyl jsem takového dojmu, že to zdražování aut se spalovacími motory  jak o to psal SM v souvislosti s elektromobilitou již začalo. Jde o příklad zdražování nejmenšího modelu Mazda 2, kde před prázdninami stála pod 300.000,- Kč a nyní nejlevnější model ve stejném výbavovém stupni Chalenge stojí 390.000,-  Kč. Ano je tam o 11kW silnější motor, ale tam činil dříve rozdíl jen 10.000,- Kč. Takže přidá se k tomu nějaká lampička, nějaký "životně potřebný"  asistent a lup, hned je cena o cca 100.000,- Kč vyšší.  Že by MAZDA již si započítala emisní pokuty ?  Takže takhle skrytě a nenápadně se nám začíná vyplácet elektromobilita a tlak na snížení emisí

Ať tedy  žije a kupuje se   Citigoe iV za 429.000,- Kč, když základní Fabia může být pro nás fyzické osoby časem dražší !!!

Edited by DušanV

Share this post


Link to post
Share on other sites

V tom bych nehledal nějaké pokuty a elektromobilitu, Mazda si prostě navyšuje marži a zařízla nejnižší výbavy. To spíš koncern ohlásil, že spalovací modely budou dotovat elektromobilitu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavně koncern potřebuje kvůli emisním limitům tyto auta. Berte že CG je spíše městské vozítko sám ho používám na ježdění do práce a žena mi ho bere na nákupy. A přitom ji u baráku stojí mnohem větší a pohodlnější auto.

IVko si teď objednával bratr, do teď jezdí i3 od BMW (tou první verzí) samozřejmě co se týče luxusu půjde dolů(bi-LED, tepelné čerpadlo, výkon motoru, infotainment, hudba)  ale dojezd má 2x tolik IVko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V ‎04‎.‎10‎.‎2019 na 6:41, Joseamigo napsal:

A to ještě nevíme co se stane s cenou elektřiny (no, nevíme, levnější určitě nebude), až si ty elektromobily fakt začnou lidi kupovat, každej to bude chtít dobíjet (představte si ty stovky a tisíce dobíjecích míst na sídlištních parkovištích) a ČEZ to bude muset vybudovat, správně dimenzovat a najít zdroje elektřiny, které jedou i v noci... a kdo mu to zaplatí? :)

Fakt se obávám o to, do jakého světa se za pár let probudím... 

 

Elektroauta jsou možná zajímavá cesta, ale podle mě slepá...

Bohužel nemáte úplně pravdu (teda, krom toho, že cena elektřiny levnější asi nebude), ČEZ nebude muset vybudovat nic, je primárně výrobcem elektřiny a zároveň není zdaleka všude vlastníkem distribuční sítě, třeba u nás na Vysočině (stejně jako v JM kraji a myslím i JČ patří rozvodná síť EONu). Dobíjecí stanice dělá spíš v rámci reklamy (vlastní a zapůjčuje pár elektromobilů na propagaci - jako např. 500 prvních majitelů Citiga iV má rok nabíjení v jeho stanicích zdarma) a zisku z prodané elektřiny, kterou si zákazník od něj v rámci nabíjení zakoupí. Bohužel rozvodné sítě většinou nejsou na nějaké masové rozšíření elektromobility stavěné, hlavně masové nabíjení na sídlištích (převážně budované v době bývalého režimu) je nereálné. Nakonec by nutné potřebné změny (nemalé) museli zaplatit zákazníci.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No právě. Opravdu nevím jaké páky by "mocní" tohoto světa museli použít, aby si to obyčejní lidé kupovali. Zatím umím počítat, že 2+2=4 a ještě mi tzv. selský rozum funguje a tak tohle určitě ne!!! I když si říkám, jestli vůbec Ti mocní chtějí abychom v něčem za pár let vůbec jezdili. Taky to může být účel, ale přeci jen se nemohu zbavit dojmu, že se v tom tam nahoře pěkně plácaj, celkem odtržení od tvrdé reality dnešního světa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od mocných bych se vrátil zpět ke konkrétnímu autu => CITIGOe iV.

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Len tak pre zaujímavosť - servisák v nemenovanej Škoda predajni sa k novému CitiGo nevyjadroval vôbec pozitívne. Hlavne v tom zmysle že oni to (zatiaľ) nevedia ani opravovať... A batérie sú riziko (životnosť, drahé opravy - koniec koncov aj tu sú ceny batérií pre prvú generáciu Up spomenuté a je to cena celého ďalšieho benzínového Upa...). Vraj to ani neplánujú objednávať do salónu, len na priamy predaj (či im natlačia predvádzačku som neriešil, ale ešte tam skočím, tak možno to preberieme).

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Záruka na baterie je 8let nebo 160tis. km což ve směs dávají všichni výrobci aut do zásuvky.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 29 minutami, TTRapid napsal:

Len tak pre zaujímavosť - servisák v nemenovanej Škoda predajni sa k novému CitiGo nevyjadroval vôbec pozitívne. Hlavne v tom zmysle že oni to (zatiaľ) nevedia ani opravovať... A batérie sú riziko (životnosť, drahé opravy - koniec koncov aj tu sú ceny batérií pre prvú generáciu Up spomenuté a je to cena celého ďalšieho benzínového Upa...). Vraj to ani neplánujú objednávať do salónu, len na priamy predaj (či im natlačia predvádzačku som neriešil, ale ešte tam skočím, tak možno to preberieme).

Hloupé řeči hloupější servisáka. Je zajímavé ze v ČR mají prodejci letošní příděl vyprodaný. Copak servisy někdy uměli opravovat nové modely? Budou se to učit z příruček za pochodu jako obvykle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servisak je vul... samozrejme budou proskoleni, servis musi nakoupit vybaveni, par jich bude muset mit 50ku, ... ale takto to hanit kdyz to ani poradne nevidel ...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Špatně jsou oba extrémy. Nekritická adorace i předčasné zavržení. Zatím o tom autě neví z praxe nikdo nic. Tedy vlastně víme, že je tam elektromotor s nějakým dojezdem a stojí to řádově o polovinu víc, než benzinový motor. Jestli si to naslepo objedná dvacet nebo třista lidí je vcelku jedno. Reakci mechoše a obavám se zas tak moc nelze divit. Blbosti dělají i lidi na úplně jiných místech. A to jsou často i proškolení.

Edited by bojler
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já ho chápu, servis EV je nula nic, nemaj se kde napakovat. Proto to haní. Ty servisní prohlídky - třeba Leaf jsou v řádech stokorun. Někde jsem viděl cennový rozpis prohlídek na 10let/100.000km a bylo to něco kolem 8tisíc. Takže bude hodně záležet na tom, co bude mít nastaveno Citigo. A taková perlička - u e-Golfa, když máte jet na servis tak to hlásí "Výměna oleje" :)

Edited by Pajaa-76

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 37 minutami, danikd napsal:

Servisak je vul... samozrejme budou proskoleni, servis musi nakoupit vybaveni, par jich bude muset mit 50ku, ... ale takto to hanit kdyz to ani poradne nevidel ...

Ještě doplním oddělený požární prostor (či jak je to odborně) v dílně i v garážích, dobíjecí stanice vnitřní a venkovní atp. No nákladů spousta. Extra přípravků asi moc nebude, rozdíl bude u Superbu iV kde je kvantum jiných dílů a změn na karosérii.

Share this post


Link to post
Share on other sites



Ohledně servisu si dovolím citovat svůj starší příspěvek

... běžné CitiGo mělo předplacený servis standard na 5let/150tis km za 39 490, CitiGo iV má to samé za 14 700.


  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...