Přejít na obsah

El. ovládání oken - závady, nefunkčnost


foromen

Doporučené příspěvky

Asi jsem dneska našel nejpravděpodobnějšího viníka problému. Bohužel řídící jednotka oken u řidiče:-( Vypojil jsem komunikační kabel mezi jednotkama a po připojení pojistek jde okno spolujezdce i bez zapnutého klíčku a chvíli šlo i okno řidiče. Když jsem dal už zpátky tapec, tak spolujezdcovo okno stále funkční a řidičovo ne. Jinak teda spolujezdcovo okno se ovládá jenom spolujezdcovo spínačem a řidičovo na to nemá vliv. Což mi nevadí. Teď mě spíš zajímá, jestli by nějak nešla řídící jednotka u řidiče obejít, aby okno šlo ovládat i bez vlivu jednotky. Nebo-li napojit motor přes spínač rovnou na napájení. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne rovnaký problém som riešil sestre na fabii. Káble všetky OK. A nechcelo to chodiť iba spolujazdcovo okno a aj to len cez jeho ovládač, z vodičovej strany nie.

 

Po niekoľkých pokusoch o vyriešenie som to zaviezol autoelektrikárovi. Od neho som sa už nič nedozvedel v čom bol problém.(je to taký hajzlík čo nič nepovie)

Predpokladám, že komunikácia LIN bola nejakým spôsobom bloknutá. (nechápem tomu úplne tak neviem naisto).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to jsem už popisoval, svůj poznatek, že bez komunikace LIN-BUS okna by měly fungovat nezávisle samostatně. Ale bez veškerého komfortu, jako jsou dojezdy plného otevření/zavření, ovládání klíčem ze zámku dveří ap.

Jestli seš přesvědčený, že to dělá ta jednotka, tak zkus nějaký vrakáč, nebo inzerát.

 

Kdyby jsi chtěl obejít ŘJ, tak bys nemohl použít původní spínač. Musel bys použít nějaký takový - silový. https://www.gme.cz/p-asw-01

A dráty k němu natáhnout ty tlusté + -, řídící jednotku vykuchat, a od nového spínače napojit přímo na motor.

A bylo by to bez veškerého komfortu, ale fungovalo by to i bez klíčku v zapalování.

 

Zkus se ještě zaměřit na to ukostření, (mínus pól) ten hnědý slabý. Tlustý hnědý je mínus - silovina pro motor. Tenký hnědý je mínus pro ovládání a žití ŘJ. Myslím vstupy do ŘJ s motorem. Kdyby ŘJ neměla správné napájení, tak taky může blbnout.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusim se ještě na to snad o víkendu kouknout. Ale jestli to nepomůže, tak holt asi opravdu seženu tu jednotku, a nebo to upravim na to trvalý napájení. I když to nebude s komfortem, tak je mi to jedno. Ale zase by byl bonus, že nemusim zapínat klíček, když chci okno stáhnout :-) Takže trochu jinej komfort. Každopádně se zase ozvu, až se v tom pohrabu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže řidičovo jednotka vyřazená a motor jede natvrdo přes přepínač. Napájení do jednotky šlo dobře a v jednotce nespínala výkonová část. Ještě mě to čeká i u spolujezdce. Tam to chvíli šlo a pak zase chvíli ne, pak zas jo. Takže to udělám stejně a bude klid. Každopádně všechny konektory jsem nechal bez úprav. Takže pokud by se někdy naskytla levnější řídící jednotka, tak se akorát přehodí a propojí. No a jinej spínač. Ten stávající jsem musel upravit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviděl jsem ten spínač otevřený, ale myslím si že nebude stavěný na velké proudy. Už podle jeho zapojení v autě. Řídící obvody mají pojistku 5A, Motory oken 25A. Čas ukáže, jestli to kontakty snesou. Třeba jo.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Špatně jsem to napsal. Já jsem nepoužil přímo vnitřek toho spínače, ale dovnitř jsem dal ten kolíbkovej a ty původní ovladače jsem použil na spínání jednotlivých poloh.Takže to vypadá, že mám původní spínač, ale ve skutečnosti je vnitřek jinej. Jak jsem psal, tak ještě přepojim spínač i u spolujezdce. Ale tam asi přiznám novej spínač a použiju páčkovej do panelu. Tam je míň místa a ta kolíbka by tam šla blbě. Takže ten zůstane, ale před nim ještě přibude páčka. Leda bych udělal nějakej držák na spínač a dal ho místo stávajícího. Ale to se ještě rozhodnu. Hlavní je, že funguje ten u řidiče :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Šlo by nějak přidělat další vypínač (třeba nějaký obyčejný silový), který kdyby byl zaplý by šlo napájet el. okna i při zaparkovaném autě?

 

Moje představa : parkuju u obchodu a nechám rodinu v autě :) Nechci, ale nechávat zaplé klíče a hned jak vystoupím přestane jít ovládání el. oken. Při odchodu bych jenom zapnul ten vypínač a oni by si mohli okna ovládat dál. (horko, bouřka apod). Vrátím se, vypínač vypnu a jede se dál.

 

Případně tip na někoho kdo by to uměl?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělal jsem kdysi pokusy a už jsem rezignoval.

Napájeny jsou, ale soft to zakazuje. Jedině přeprogramovat hlavní ŘJ. Nechápu logiku, že když otevře řidič nebo spolujezdec dveře, už nejde zavřít okna. Otevření zadních dveří to neovlivňuje.

Nezbývá nic jen ty "zaplé klíče".

Ještě je možnost odpojit vedení LINBUS od ŘJ. To by potom šly ovládat jednotlivě okna svými vlastními ovladači. Ale nevím teď jestli by se po zapojení nemusely vždycky nastavovat dorazy. Zkoušet už to nebudu.

Kdyby měl někdo nějaký nápad, tak ho taky ocením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po FL už není ani BSG - vše přebírá BCM, ale to je vedlejší. Ono by to chtělo vědět, proč to vlastně nejde - teď mi došlo, že ta okna funkční jsou (dají se stáhnout dálkou), ale jen nereagují na ty dveřní spínače - takže je to ve dveřních jednotkách? V každém případě bych řekl, že to je spíše o úpravě SW než HW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mne prestalo fungovať sťahovanie oboch okien na strane spolujazdca, tj. pravé predné, a pravé zadné. Z miesta vodiča ale sťahovanie funguje. Problém som objavil krátko po tepovaní interiéru. Servis sa vyjadril, že mám zhnité kontakty ovládania na strane vodiča, preto nefunguje pravá strana, vraj treba vymeniť komplet tlačítka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím,

 

mám na F2 před FL 4x el. Okna a obě zadní fungují pouze od řidiče vćetně komfortní funkce, také jdou zavřít/otevřít klíčkem v zámku dveří řidiče.

Tlačítko deaktivace zadních oken mění barvu podsvětlení v poloze ON a OFF . Diagnostika bez chyb. 

 

Kde zaćit hledat?

 

díky

Editováno: , autor: jrov
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mě na F2 předFL nejde okno spolujezdce a ani zrcátko. Sundal jsem tapec, průchodku ve dveřích a krása. Tři kabely přerušené a jeden tak z 50%. Dva utržené jdou k motoru okna a jeden k zrcátku.

Nevíte, kolik si za to může elektrikář říct? Rád bych tam natáhl nové kabely ke svorkovnici. Nebo vydržím do jara, odvrtám reprák a nějak to tam taky protáhnu.

20171022_163848.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...

Tak mam take problem. FII pred FL. Jen 2x el okna. Nejde okno u ridice. Spolujezdcovo jde ovladat i od ridice. Zkusil jsem jiny ovladac a stale nefunguje. Otvirani a zavirani klicem a na dalku u teto fabie nejde. A ani nevidim,jak ji zprovoznit. Jednotka dveri nelze napojit pres originalni Vcds. Jinak diagnostika cista. Ted jsem koukal na kabelaz ve dverich ridice a je OK. Po znovu zapojeni nejde stahovani spolujezdcova okna od ridice. U spolujezdce funguje.

Editováno: , autor: N@pster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jipol. Tak jsem odpojil baterku na hodku. Po zapojeni a nauceni okna spolujezdce(ridic stale nejde) novy poznatek. Uz jde otevirani okna u spolujezdce klickem v zamku. Ale zavreni uz ne. Respektive okno jen lehce cukne nahoru. Pokud zapnu klicek,tak pri pokusu o spusteni skla ridice je slyset jemne cvaknuti tzn impulz z vypinace do dveri ridice jde. Ted jen prijit n to,co ho blokuje. Jestli jednotka a nebo je KO motorek. Auto s BSG jeenotkou jsem uz dlouho nemel. Mrknu do elsy na schema a kdyztak zkusim motorek na tvrdo na + a -.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypínač - ovladač, není v obvodu motorku, a nespíná ho napřímo. Je to jen signál pro ŘJ, aby se sepnuly obvody k motorku. A ŘJ tento zvýšený proud může detekovat, jako že je okno na dorazu. Nebo přiskřípnutá ruka, apod. Pojistka se přitom nespálí.

Je to jen teorie.

Ale zdá se mi jako nejpravděpodobnější. Když je slyšet nějaký zvuk, to znamená, že motorek cukne. Kdyby byl obvod motorku přerušený, tak není slyšet nic, protože je to spínané polovodičově. Necvakají tam relátka. A kdyby byl motorek spálený - zkratovaný, tak by to asi spálilo tu pojistku. Ale je tam 25A. Ta vydrží dost. A než by se pojistka spálila tak to ŘJ vypne.

Zkus porovnat ten zvuk s tím zdravým spolujezdcovým oknem. Když je zavřené, tak ovladač znovu nahoru. To tuším ten motorek taky trochu cukne, ale hned vypne, protože už je nadoraz a nemůže se točit, tak ho jednotka vypne.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...