Jump to content

Výměna motorového oleje


s-tony

Recommended Posts

Nevítě někdo jaký patří olej do 1.0 TSI 81kw. Co tam dali od výroby? Chtěl bych si koupit litr na dolívání. Protože servis je až za dva roky a podle měn se tam něco ze začátku ztratí. A nepojedu kvůli dolití do servisu.

Nebo kde se to na autě dočtu. Ještě se to někde lepí?

Edited by s-tony
Link to comment
Share on other sites

Ja mam O3 FL 08/17 a taky podle vseho jsem mel od vyroby 0W20, ale nikdo mi to nepotvrdil ... Tak, jsem udelal vymenu pri cca 3tis km a dal 5W30 original VAG ... Aspon vim co tam mam ... A nechci byt nejaky pokusny kralik, ktery testuje 0W20 ... moc duvery jsem nemel k tomu oleji po precteni par clanku ... 

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

A kdy teda poprvé vyměnit olej mám interval 30000 ale to se mi zdá hodně Chtěl bych ho vyměnit minimálně v poločase ale nechce se mi s tím do autorizovaného servisu olej si zvládnu vyměnit sám ale bojím se že na to pak v servise přijdou a přijdu o záruku Nerad bych něco podcenil plánuji auto mít delší dobu

Link to comment
Share on other sites

Já měním po roce, jednou sám a jednou v servisu...

Mám LL interval a dávám Q8 podle požadovaný normy, viz. uživ. přiručka k vozu.

 

před 3 hodinami, Clerfayt napsal:

V servise na to přijdou když budou chtít. Ale nemají proč te buzerovat.

A jak na to prosimtě přijdou? VW má preventivně nastavenou takovou normu na spotřenu oleje v motoru že ho tereticky můžu za jeden LL interval vyměnít (postupným dolíváním) minimálně 3x ...

Link to comment
Share on other sites

před 26 minutami, LiveBomb napsal:

 

A jak na to prosimtě přijdou?

Z prvovýroby má ol. filtr jinou barvu. Nemohl jsem takový prostě sehnat ani v autorizacích. Při dalších výměnách asi šanci nemají.

Ještě, z prvovýroby je pod šroubem podložka pevná, nevyměnitelná. Tento šroub s podložkou máš po vyšroubování vyhodit a nahradit ho jiným s výměnou podložkou, dutou, deformovatelnout.

Link to comment
Share on other sites

V DP píší šroub vyhodit a dát jiný. Tak se tím řídím. Jasně, když olej nevypouštíš, ale odsáváš, tak tam ten šroub z prvovýroby může být na pořád.

Souhlas. Filtr vemou a vyhodějí a fertik. Jen se tu pár lidí zajímá o to, jetli se to dá poznat....

Link to comment
Share on other sites

před 57 minutami, Clerfayt napsal:

Z prvovýroby má ol. filtr jinou barvu. Nemohl jsem takový prostě sehnat ani v autorizacích. Při dalších výměnách asi šanci nemají.

Ještě, z prvovýroby je pod šroubem podložka pevná, nevyměnitelná. Tento šroub s podložkou máš po vyšroubování vyhodit a nahradit ho jiným s výměnou podložkou, dutou, deformovatelnout.

- o výměně šroubu vím, ale jednak se dá koupit, jednak se dá odsávat a jednak ho občas ani autorizák nemění a používá ten původní. A třeba na plastových vanách se má měnit kvůli možnosti poškození při demontáži

- barva oleje, jsou do něj přidávány fosforeskující látky, ale jak sem psal - norma spotřeby oleje je tak šílená že do první prohlídky ho můžeš několikrát vyměnit dolívacím způsobem

  • Negativní 1
Link to comment
Share on other sites

Před hodinou, LiveBomb napsal:

norma spotřeby oleje je tak šílená že do první prohlídky ho můžeš několikrát vyměnit dolívacím způsobem

Ano. Norma je šílená a stejně tak by bylo šílené ji naplnit. Běžně se nedolévá nic, nanejvýš pár deci a ne pár litrů....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...