Přejít na obsah

Výměna motorového oleje


s-tony

Doporučené příspěvky

@Vlnka Ono i záleží na více okolnostech - měl si olej zahřátý? Kde si výměnu prováděl - na díře, na rampách (nemuselo stát v rovině) atd. Mě se při domácí výměně vešlo 3,8-3,9 litru (a to jsem nechal olej vytékat dobré 2 hodiny, možná déle) a mám taky u horní rysky. A vzpomínám si, že už při 3,5 l byla asi půlka rysky, takže 3,6 je v pohodě.

 

Co si dával za olej?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Rapid1.0  Výměnu jsem prováděl v garáži na nájezdech, se zahřátým olejem po cca 20 km jízdy. Po delší jízdě jsem ještě včera večer olej kontroloval a stejný, přesto tam bylo na rysce místo. Tak jsem tam dal něco přes 100 ml. Tím pádem se dostávám na hodnotu 3,7 až 3,8 L. Teď to bude asi ok. Dával jsem 5W-30 s normou 504.00 / 507.00   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
V 20. 4. 2020 na 8:42, Rapid1.0 napsal:

8)      Fáze nalévání motorového oleje. Koupil jsem Mobil 1 ESP x2 0w-20 VW 508.00 (https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-mobil-1-esp-x2-0w-20-1l_174460) Na kompletní dolití jsem potřeboval 3,9 litru (těsně pod horní hranici rysky). Nalil jsem asi 3,5 litru, a zbylé 4 deci jsem doléval s postupným kontrolováním rysky, abych nepřelil. Olej je stejně zelený jako originál z výroby.

9)      Po dolití jsem nastartoval a nechal motor běžet na volnoběh necelou minutu. Poté jsem zkontroloval olejový filtr a výpustní šroub, zda těsní. Po pár minutách jsem naposledy zkontroloval hladinu oleje na rysce. Pak byl čas na vrácení plastového krytu motoru.

Hladinu oleje jsi kontroloval s autem, ktery nemelo zvedlej cumak na najezdech? Protoze jinak to je houby platny:-)

 

Editováno: , autor: embino
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Bury1104 napsal:

Zdravím, jaké je potřeba nářadí na výměnu oleje (velikost klíčů, torxu atd...).

Filtr jde odšroubovat a utáhnout rukou??

Diky😉

Myslim 19mm a T25. Ale jisty jsi nejsem. Doporucuji koupi zakladni goly.

 

Filtr lze povolit rukou jen nekdy. Zalezi jak moc byl utahly pri instalaci - ja ho po svem utahnuti za rok rukou povolim. Muzes si pomoci kozenym paskem, jinak potrebujes stahovak.
Utahovat pouze rukou.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Já teď koupil ročního Rapida a je najeto 24500 . Taky mám GPF a interval 30tis km, který tam asi zatím nechám a na 45000 km budu měnit zase sám.

Takže co jsem koukal, koupit origo olejový filtr v autorizáku a olej jinde. Jde tam i jiný jak ten Edge Titanium? Nebo dát normu 508.00 např. ten Mobil 1?

Najdu někde seznam, co a kdy při garančkách mění, když už běžná serviska není?

 

 

Díky

Editováno: , autor: Losky83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím,

 

při poslední návštěvě servisu při garanci výměny oleje jsem dostal olej 5W-30 s normou 504.00 / 507.00. Dnes při další výměně jsem dostal úplně jiný olej 0W-20 s normou 508.00 / 509.00. Vím, že 5W-30 je již dávno minulostí. Ale čekal jsem, že normu dodrží. Samozřejmě jsem si vyslechl krásné pohádky o emisích a že tento olej tam opravdu má být a je to ten správný atd. atd. až jsem z toho byl celej přeslazenej. Na jiných webových stránkách jsem se dočetl, že tam samozřejmě patří. Jen mi vrtá hlavou, zda je v pořádku, že se změní kompletně celá specifikace? Nebude to přeci jen dělat nějakou neplechu? Asi jsem stará škola, ale zastávám názor, že by motor měl dostávat při výměnách stejnou specifikaci oleje, kterou měl úplně jako první náplň. Má někdo podobné zkušenosti se stejnou výměnou, jako já? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 54 minutami, Vlnka napsal:

Asi jsem stará škola, ale zastávám názor, že by motor měl dostávat při výměnách stejnou specifikaci oleje, kterou měl úplně jako první náplň. Má někdo podobné zkušenosti se stejnou výměnou, jako já? Díky

Taky jsem stará škola, ale nezastávám tvůj názor ohledně toho, že by měl motor dostávat stejnou specifikaci, jakou měl z fabriky. Nikdo, nikdy nedokázal (aspoň o tom nevím), že při změnách olejů a změnách specifikací, by došlo k jeho poškození, nebo nadměrnému zkrácení životnosti.  Dodržuj předepsané normy, které určil koncern VWAG,  tedy VW504.00, nebo VW508.00 a můžeš dávat oleje jaké chceš a potřebuješ dle vlastní úvahy a zkušenosti. Já měním doma oleje cca 40 let a dosti často měním jednak značky olejů a i jejich specifikace, třeba jednou 0W40, nebo 5W30, 5W40, prostě jak se dostanu k nějakému oleji, nebo koupím v dobré ceně, ale vždy dodržuji normy olejů podle výrobce auta a motoru. Najeto dohromady stovky tisíc kilometrů a nikdy žádný, ani jediný problém ohledně oleje a jeho použití v motoru.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, ben06 napsal:

Přesně tak, po prvonáplni většina servisů dává 5w30 příslušné normy VW a nevím proč je jako minulostí. Řešilo se to tady i u F3 už xx kráte tak si to najdi. 

 

Do sekce F3 nekoukám. Ale díky za tip. Pročtu si to tam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A na co máš ústa? Když jsem přebíral Rapida, tak jsem se jako stará škola zeptal co tam jako je za olej a co tam můžu dávat, pohádky mě nebaví ani na vánoce. Dostal jsem od prodejního technika sdělení jako od DušanV. 

Nevím jestli ze servisky vyčtou prvonáplň, ale další už asi ano, dostal jsem výpis, někde ho mám. Na 99% bych tipnul, že prvonáplň měli všichni 0w20.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, Vlnka napsal:

Děkuji všem za reakci. Je možné z elektronické servisky vyčíst, zda byla prvonáplň opravdu 0W-20? 

No to asi těžko zapisují do elektronické servisky prvonáplň z fabriky. Bylo tady někde na fóru psáno, že od určitého data výroby vozu, ve Škodovce do motorů Tsi dávali jen ten 0W20, datum přesně nevím, snad někde v roce 2017 začali. K čemu Ti to bude, že budeš vědět přesnou specifikaci oleje z výroby, já myslím, že praktický význam to moc nemá, viz. má odpověď dříve? 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, Vlnka napsal:

 

Do sekce F3 nekoukám. Ale díky za tip. Pročtu si to tam.

Jako proč ne, dyť ty motory jsou stejný i v jiných modelech. A řešily se tam i věci jako třeba podělaný Sanden a jiné, hodně jsem tam našel. Pak je tady 90% opakujících se dotazů naprosto a z lenosti zbytečných. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, ben06 napsal:

A na co máš ústa? Když jsem přebíral Rapida, tak jsem se jako stará škola zeptal co tam jako je za olej a co tam můžu dávat, pohádky mě nebaví ani na vánoce. Dostal jsem od prodejního technika sdělení jako od DušanV. 

Nevím jestli ze servisky vyčtou prvonáplň, ale další už asi ano, dostal jsem výpis, někde ho mám. Na 99% bych tipnul, že prvonáplň měli všichni 0w20.

 

Asi tak stará škola nakonec jako Ty nebudu. Zapomněl jsem se totiž zeptat. A abych pravdu řekl, je při té koupi tolik věcí, že se zkrátka vždy na něco zapomene. Ale tak pořád jsme jen lidi, no ne? 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...