Jump to content

Výměna motorového oleje


s-tony

Recommended Posts

před 18 hodinami, Mira28 napsal:

A jaký tam dáváte na těch 15 tisících olej Longlife nebo normální Protože Předpokládám že při výměně v servise vám tam dají na ten proměnný interval long life

CASTROL EDGE 5W-30 LL TITANIUM FST

Link to comment
Share on other sites

  • Pawouk pinned this topic
  • 2 weeks later...
Guest maxnuke

Nechal jsem dnes vyměnit olej po 5500 km v servisu SA. Doporučili mě 5 w 40 jako dostačující pokud budu nadále měnit po 15000 km nebo 1 roce. Cena včetně filtru a práce 2500 Kč. Interval mě přehodí ve 30000 km nebo 2 létech.

Link to comment
Share on other sites

Za mě rozhodně první výměna by měla být dřív, určitě ne až ve 30k km... hlavně pokud to je moje auto a chci si ho nechat.

 

Vždycky když vytáhnu pro kontrolu měrku a vidím jak je už kolem pětadvaceti tisíc olej černý jak bota, tak nevím co si o tom myslet (a to je tam v mém případě obvykle jen půl roku, třičtvrtě max.).

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Má někdo zkušenost?

Mám nastavený interval 2 roky nebo 30 000 Km. Chtěl bych měnit olej 1x za rok nebo max 15000 Km v autorizovaném servise. Zajímá mě, jestli budu muset změnit interval, když si olej budu nosit sám a chci tam dávat LL.

Dík

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ahojte chcem sa spýtať.

Koľko ste dávali, alebo koľko vychádza u Vás v servisoch výmena motorového oleja a filtra.

V jednom mi nacenili 295 € po zľave, v druhom 130 €.

V cene je olej , práca , filter olejový , a šrób s podložkou.

 

Nakoľko som sa bavil s mechanikom, že cena oleja je cca 30-50 € za liter, pretože je z Nemecka. Ale rovnaký býva aj za 10 € a ten je z poľska a robili nejaký rozbor a ten poľský vyšiel s úplne zlými vlastnosťami. Preto sa bojím aby som tam nedal niečo zlé :) Chcel by som dať prvú výmenu po 10 tis . 

Olej Shell Profesionall 0W-30

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
V 14. 6. 2018 na 11:06, Patrik97 napsal:

Ahojte chcem sa spýtať.

Koľko ste dávali, alebo koľko vychádza u Vás v servisoch výmena motorového oleja a filtra.

V jednom mi nacenili 295 € po zľave, v druhom 130 €.

V cene je olej , práca , filter olejový , a šrób s podložkou.

 

Nakoľko som sa bavil s mechanikom, že cena oleja je cca 30-50 € za liter, pretože je z Nemecka. Ale rovnaký býva aj za 10 € a ten je z poľska a robili nejaký rozbor a ten poľský vyšiel s úplne zlými vlastnosťami. Preto sa bojím aby som tam nedal niečo zlé :) Chcel by som dať prvú výmenu po 10 tis . 

Olej Shell Profesionall 0W-30

 

Dnes Praha, 2844 CZK s DPH (práce, šroub, kroužek, filtr, olej)

EDIT: ještě mi umyli auto, ač jsem to nepožadoval. Myslím, že si to nacenili do položky práce :)

Edited by Miila73
Link to comment
Share on other sites

V 14. 6. 2018 na 11:06, Patrik97 napsal:

Nakoľko som sa bavil s mechanikom, že cena oleja je cca 30-50 € za liter, pretože je z Nemecka. Ale rovnaký býva aj za 10 € a ten je z poľska a robili nejaký rozbor a ten poľský vyšiel s úplne zlými vlastnosťami.

 

Bóoože, ty servisy za honbou po zisku toho "blboučkým" zákazníkům dokážou nakecat.....

Servis bere, alespoň co je vidět u nás, olej úplně stejný jako si můžeš koupit ty. Jenže ty za 250l barel dáš 25000 a oni 20000, protože si jich vezmou za rok pár desítek. Pokud chceš mít jistotu že ti tam nedají "niečo zlé" tak si kup olej svůj a pokud možno od málo rozšířené značky (tam je nejmenenší riziko padělání, i když to se týká převážně vzdálenejšího východu).

Když to řeknu hodně zjednodušeně, tak v Evropě je pár rafneriíí kde se výrabějí oleje a vyrábejí se tam pro všechny značky. A ano, minimálně jedna je umístěna v Polsku :D Nevěř tomu že se dělá jiný olej v pro Německo a jiný pro Polsko, natož v jných fabrikách.  To je proti globálnímu přístupu výrobců za honbou nejnižších nákladů.

Jediné co bylo, tak pokud AS chtěl, mohl od Castrolu odebírat olej s fosforeskujícím barvivem který nebyl oficiálně distribuován do maloobchodní sítě. Jestli se někdy dostaneš na dílnu tak se podívej co tam mají - od Shell, Castrol, Q8 až po méně rozšířené jako  Valvoline atd.. Já si nosím olej svůj - Q8 nebo Mogul.

  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ahoj. Dali by jste spíš  https://www.obautodily.cz/olej-5w30-ll-castrol-edge-titanium-fst-4-litry-8258cz599/. Nebo https://www.obautodily.cz/motorovy-olej-5w-30-skoda-longlife-iii-5-litru-9248cz963/.  Nebo něco úplně jiného??? Stránky s prodejcem jsou pouze orientační žádná reklama;). Oba specifikace: VW 504 00/507 00. Motor 1.0 TSI, 81kw, MR 2018. Mám proměnlivý interval, ale budu měnit teď po roce sám. Dík. Jinak ten Castrol mají i na Alze za 959,-, ale trochu tam z něj mám obavy, aby to byl origo... Dodam, ze v manualu uz Skoda nic blizsiho nesdeli. V pripade, ze chci zjistit jaky je tam origo  olej mam se obratit na odborny servis. V pripade nutnosti doliti max 0,5l specifikaci VW504.00, 502.00, 508.00 + acea a api. Stitek u motoru taky nic. 

Edited by Martin Z
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ahoj.

Potřebuji radu ohledně modelu Rapid, datum výroby 16.8.2018 (z aplikace my skoda), kód motoru jsem u rezervy ani v motoru nenašel - mohl by někdo poradit kde jej najít (popř. foto). Potřeboval bych si ověřit, jaký olej tam mohu dát. Auto má proměnný interval max. 30 000km, ale uvažuji o výměně "v pooločase" s tím, že další pak udělá servis s ponecháním proměnného intervalu. Otázka zní - má auto už filtr pev. částic, či ne? A s tím související specifikace olejů (vím že do aut s filtrem již jen bezpopelné oleje). Dle toho co jsem různě po netu načetl, tak 502.00 (SAE 5W-40) je možný pro pev. interval jen pro auta bez filtru (není bezpopelný). Pro auta s filtrem je možno použít 504.00 (SAE 5W-30) i 508.00 (SAE 0W-20)? Nebo jak to prosím přesně je (jestli už jsou bezpopelné) - nerad bych motoru, resp. filtru ublížil. Lze podle data výroby určit, jaký olej je tam z fabriky, aby se mými (po 15.000km) a servisními (po 30.000km) výměnami pořád nestřídaly viskozní třídy oleje, což by pro motor asi nebylo to pravé...

 

Ještě jeden dotaz - musí se opravdu měnit výpustný šroub? Na starších autech (FI 1,4mpi a OII fl 1,9tdi) si měním jen měděný těsnící kroužek. Olejový filtr bych nechal na výměnu po 30.000km, pokud to není úplně nějaká prasárna. Uvažuji, že si po skončení firemního operáku (3 roky) odkoupím.

 

Díky všem za info.

Edited by tom01
Link to comment
Share on other sites

V návodu nebo v kufru by měl být takovýto štítek. Kód motoru je vpravo nahoře nebo v řádku s výkonem (u mě CHZC). Typ motoru mám i v TP (CHZ), poslední písmeno rozlišuje jen výkonovou variantu. Šroub mi někdy měnili, někdy neměnili, nehledal jsem v tom nějaký systém, nikdy nic neunikalo. Pro klid duše ale ten šroub nestojí tolik.

kodmotorurap046521.thumb.png.71c34edf7f65f1f9cf99e96a051fd9d7.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...