Jump to content
s-tony

Výměna motorového oleje

Recommended Posts

Právě proto se ptám tady, jestli je to normální, protože někteří tady udávali ceny v autorizáku do třech tisíc. Pokud je to normální cena, pak s tím problém nemám, problém je spíše, že ty jejich ceníky jsou neprůhledné a kupříkladu známy z Kodiaqem měnil v prosinci za 2500, tak mě to mate. 

Edited by SamotCZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z prvovýroby má ol. filtr jinou barvu. Nemohl jsem takový prostě sehnat ani v autorizacích. Při dalších výměnách asi šanci nemají.
Ještě, z prvovýroby je pod šroubem podložka pevná, nevyměnitelná. Tento šroub s podložkou máš po vyšroubování vyhodit a nahradit ho jiným s výměnou podložkou, dutou, deformovatelnout.
Dnes jsem menil olej sam (prvni vymena v 11tis.km). Filtr z vyroby mel shodnou barvu, jako origos koupeny v AS. Rozdil byl pouze v instruktazi - popis na filtru z vyroby je ve spanelstine, novy filtr ma popis v anglictine. Sroub z vyroby je delsi, nez origos sroub koupeny ve skodovce. Podlozka pod sroubem z vyroby je plocha,nedeformovatelna. Podlozka nova je deformovatelna.
Sroub i podlozku jsem nechal puvodni,kdyby to chtel nekdo zkoumat. Pouzit olej 5w-30...

Share this post


Link to post
Share on other sites

na týchto motoroch a aj na 1,2 je postup taký že máš pôvodnú skrutku zahodiť a dať tam novú krátku s podložkou , a pri ďalších výmenách už meniť len podložku . My dávame novú skrutku ktorá bola ako pôvodná prvá  /N90813202/ , cenove je tam minimálny rozdiel a je to nové celé ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sroub i podlozku mam koupene nove,ale jelikoz jsou rozdilne od tech, co byly namontovany z vyroby,nedaval jsem je tam, aby to nekdo v AS neresil pri dalsi vymene oleje (s ohledem na pocet km to bude u meho auta prvni servis v AS).
Jinak sroub je ocelovy,jako byl napr. v oct I,kde jsem ho mel celou dobu provozu auta (350tis. km). Chapu vymenu sroubu pri kazde vymene u plastove vany a plastoveho sroubu, ale zde,u oceli, mi to prijde zbytecne plytvani(bez ohledu na cenu,ktera je směšná).

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 25. 3. 2018 na 11:44, milstas napsal:

CASTROL EDGE 5W-30 LL TITANIUM FST

Dnes jsem dával tento olej do 1.0tsi 81kw najeto 12470km.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 20. 2. 2019 na 11:35, SamotCZ napsal:

Zdravím, mám nalítáno 16900, do výměny mám tedy takřka polovinu. Chtěl bych ale vyměnit už teď, dožraly mě ovšem odpovědi od servisů, ptal jsem se čtyř autorizáků v Ostravě a okolí a všichni stejně “vlastní olej z důvody záruky není možný, cena cca 4500kč” Mám 1.0 81KW 2017. Je to podle Vás ok?  

Mám vyměněno olej 5w30 najeto 12470km,v AS práce 390kc,filtr230kc olej vlastní Castrol 4l 809kc.

Jinak z 10 servisu jen 3berou vlastní olej. Rozdíl v cenách je velký! Od 2550kc až po5500kc.

1.0tsi 81kw 2018.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, mám spacebacka vyrobeného 06.2018 81kw a marně hledám štítek s označením motoru, oleje atd.

Koukal jsem v kufru, na sloupcích dveří i v manuálu. Kde ještě může být?  

Chtěl jsem si teď sám vyměnit olej a tak mě zajímá jaký olej tam je z výroby aby nebyl v případě reklamace problém.

 

Pročetl jsem forum o olejích a vím že mi napíšete že tam teď mám asi 0w20, ale ta nenalezená samolepka mi vrtá hlavou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na žádné samolepce nenajdeš konkrétní viskozitní specifikaci motorového oleje z výroby. Tebou hledaná nálepka s kódem motoru bývala na spodní části pravého B sloupku. Jeslti to tam stále dávají ale nevím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj mam prosbu, otázku.

Změniljsem Fabia I za Rapida 8/2017.

Na Fabce jsem si měnil olej po roce.  fFiltr a šroub na vyopouštění oleje byl jasný de je  :-)

Na Rapidovi je olejový filtr zespoda motoru?

Hledám manuál, ale co jsem nalezl návody, tak výměna oleje není řešena.Koupil jsem si ročního Rapida, interval 30 000,- Najeto 20 000,- Olej bych rád vyměnil sám, mam objednaný, ale hledám filtr. na fabia I. byl zpředu motoru.

Děkuji za radu,

JK

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr je z přední stany motoru "dole vpravo" vedle kompresoru klimatizace. 1.2 TSI EA211 ho má myslím na stejném místě. Pohledej v kategorii 1.2 TSI (nebo možná v sekci pro Fábii III), je tam někde dílenská příručka a v ní výměna oleje pro 1.2 TSI EA211, u 1.0 TSI je to v podstatě to samé.

image.thumb.png.5288a26fb484ef6513ab03af4bea891e.png

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, olej vyměněn bez problémů.

Proti Fabii I je filtr dole a výpustní šroub s matkou, nikoliv na imbus. Oddělal jsem plastový kryt a vše dobře přístupné.

Zakoupil jsem 1,5 roku starého Rapida, měl najeto 20 000 km a nechtělo se mi čekat s výměnou až do 30 000 km. Motor mam bez filtru, tak jsem mohl použít olej s normou 502.00.

Motor je po výměně oleje tižší

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minulý týden první garanční prohlídka Rapidu 1,0 70 kw,domluvená cena 5000,v jiném okolním nad 6000.Vše ok,ale když jsem to pak prohlížel doma,tak mě zarazila cena oleje,640 za litr,tak jsem si to našel -olej Helix ultra profesional L 0-30W a ten se prodává za 680 Kč 5 litrů.Po najetí asi 800 km se objevilo výměna oleje a servisní prohlídka.Auto má najeto asi 29000km.Prostě se neobtěžovali vymazat intervaly.Víte někdo jestli může provést zapis do virtuální servisní knížky i neautorizovaný servis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...